Θυμάστε την εποχή που τα brands ονειρευόταν να φτάσουν πελάτες πέρα από τα τοπικά τους καταστήματα; Αυτή η υπόθεση μοιάζει πλέον τόσο ξεπερασμένη,όσο και ένα σταθερό τηλέφωνο.

«Πρέπει να λύσεις το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο πελάτης για να είναι επιτυχημένος», δήλωσε η Sandie Hawkins, νεοδιορισμένη πρόεδρος της Teikametrics, στη δημοσιογράφο της PYMNTS, Karen Webster. Αυτή η φιλοσοφία καθόρισε τη μετάβασή της από τη διεύθυνση του τομέα eCommerce  του TikTok στις ΗΠΑ στην ηγεσία μιας πλατφόρμας λογισμικού που βοηθά τις μάρκες να αναπτυχθούν σε πολλαπλές αγορές.

0:00
/6:36

Στη σημερινή digital εποχή, τα brands δεν περιορίζονται πλέον στους παραδοσιακούς χώρους λιανικής. Marketplace όπως το Amazon και οι νέες πλατφόρμες Social Shopping έχουν δημιουργήσει πρωτοφανείς ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις, επιτρέποντάς τους να συνδεθούν με πελάτες που αλλιώς δεν θα είχαν ποτέ πρόσβαση.

Αν δεν βρίσκεσαι σε μια αγορά, το brand σου δεν υπάρχει για τους καταναλωτές που ψωνίζουν εκεί, εξήγησε η Hawkins, συγκρίνοντας τις online αγορές με ψηφιακά εμπορικά κέντρα, όπου η απλή ορατότητα μπορεί να οδηγήσει σε πωλήσεις. Αυτή η αλλαγή έχει δώσει τη δυνατότητα ακόμα και σε μικρές, εξειδικευμένες μάρκες να ανταγωνιστούν σε παγκόσμιο επίπεδο, ξεπερνώντας γεωγραφικούς περιορισμούς.

Social Shopping και καταναλωτές

Οι πλατφόρμες Social Shopping έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο τα brands προσεγγίζουν τους καταναλωτές. Είναι σαν να σου λένε οι φίλοι σου πόσο ωραίο είναι [ένα προϊόν] και έτσι θέλεις να το αγοράσεις, ανέφερε η Hawkins, σημειώνοντας ότι οι αγοραστικές συνήθειες έχουν αλλάξει δραματικά. Αυτές οι πλατφόρμες αξιοποιούν τους δημιουργούς περιεχομένου για να παρουσιάσουν προϊόντα, κάνοντας τις αγορές μια διαδραστική εμπειρία που βασίζεται σε αυθεντικές προτάσεις.

Καθώς οι επιχειρήσεις επεκτείνονται σε διάφορες πλατφόρμες, αντιμετωπίζουν μια νέα δυσκολία: τα δεδομένα τους είναι διασκορπισμένα. Αν πουλάς στο Amazon, το Walmart ή το TikTok, τα στοιχεία σου μένουν μόνο σε κάθε πλατφόρμα ξεχωριστά, εξηγεί η Hawkins. Αυτό δυσκολεύει τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν τη στρατηγική τους.

Αυτή η πρόκληση οδήγησε τη Hawkins να φύγει από το TikTok και να πάει στην Teikametrics, μια εταιρεία λογισμικού που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν τις πωλήσεις τους σε πολλές πλατφόρμες. Δήλωσε πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει πολύπλοκα πράγματα πιο απλά», αναφέρει. Το σύστημα αυτό αναλύει τα προϊόντα, τις πωλήσεις και τη συμπεριφορά των πελατών, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να προσαρμόζουν τη στρατηγική τους σε πραγματικό χρόνο και να προσεγγίζουν περισσότερους πελάτες.

Η αλλαγή αυτή δείχνει μια γενική τάση στην αγορά: οι επιχειρήσεις χρειάζονται εργαλεία για να πετύχουν στο συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον του eCommerce. Αν και οι πλατφόρμες δίνουν πρόσβαση σε μεγάλο κοινό, οι επιχειρήσεις χρειάζονται έξυπνες λύσεις για να αξιοποιήσουν αυτή την Social Shopping ευκαιρία.

Δεν αρκεί απλώς να είσαι σε μια πλατφόρμα. Πρέπει να βελτιστοποιήσεις την παρουσία σου, ώστε να προσεγγίσεις τους σωστούς πελάτες. Οι επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργούν δυνατό περιεχόμενο που τραβάει το ενδιαφέρον των καταναλωτών και τις κάνει πιο ορατές σε πλατφόρμες όπως η Amazon και η Walmart, επισημαίνει η Hawkins.

Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, οι επιχειρήσεις μπορούν να δοκιμάζουν και να προσαρμόζουν τη στρατηγική τους σε μεγάλη κλίμακα. Έτσι, δεν προσεγγίζουν απλώς περισσότερους πελάτες, αλλά τους σωστούς πελάτες με το σωστό μήνυμα.

Όπως λέει η Hawkins, εργαλεία όπως η Teikametrics κάνουν αυτή τη διαδικασία πιο εύκολη, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες των ψηφιακών αγορών.