Καθώς οι online αγορές γίνονται πιο ανταγωνιστικές, πολλοί έμποροι λιανικής χρησιμοποιούν υπηρεσίες «Subscribe & Save» για να διατηρήσουν τις πωλήσεις σταθερές και να δημιουργήσουν πιστούς πελάτες.
Οι υπηρεσίες «Subscribe & Save» επιτρέπουν στους πελάτες να κάνουν μια συνδρομή για να λαμβάνουν τακτικά προϊόντα με έκπτωση. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να παραγγέλνει το ίδιο προϊόν σε τακτική βάση (π.χ., κάθε μήνα ή κάθε δύο εβδομάδες) και να κερδίζει μια έκπτωση ή κάποια προσφορά για την παραγγελία του.
Το eCommerce Times αναφέρει πως ο Reilly Newman, ιδρυτής της Motif Brands, μιας εταιρείας brand strategy, εξήγησε ότι για τους λιανοπωλητές μπορεί να αξίζει να εγκαταλείψουν κάποιο ποσοστό κέρδους για να αποκτήσουν έναν πελάτη που πραγματοποιεί εγγραφή. Αυτό δημιουργεί σταθερό εισόδημα και βοηθά τα brands να επικεντρωθούν στη δημιουργία μακροπρόθεσμων σχέσεων με τους πελάτες τους, δήλωσε.
Η Amazon μπόρεσε να αναπτύξει την επιχείρησή της με τη βοήθεια της υπηρεσίας εγγραφής και εξοικονόμησης πόρων, σύμφωνα με έκθεση της Consumer Intelligence Research Partners (CIRP). Το 2024, το 23% των πελατών της Amazon στις ΗΠΑ χρησιμοποίησε αυτήν την υπηρεσία, μια μικρή αύξηση σε σχέση με τα δύο τελευταία χρόνια.
Γιατί οι συνδρομές έχουν σημασία
Όπως αναφέρει η πηγή, η καθηγήτρια Peggy Sue Loroz από το Πανεπιστήμιο Gonzaga είπε ότι το μοντέλο «Subscribe & Save» αυξάνει την πίστη των πελατών. Μόλις εγγραφεί κάποιος, είναι λιγότερο πιθανό να ψάξει για εναλλακτικές. Οι εγγεγραμμένοι πελάτες τείνουν επίσης να εστιάζουν λιγότερο στην εύρεση φθηνότερων προσφορών. Σημείωσε επίσης ότι η διατήρηση ενός συνδρομητή είναι φθηνότερη από την προσπάθεια επιστροφής ενός χαμένου πελάτη.
Μια παλαιότερη έκθεση της PYMNTS Intelligence, έδειξε ότι σχεδόν το 40% των Millennials βασίζονται σε συνδρομές για αγορές.
Οι συνδρομητικές υπηρεσίες, σαν το «Subscribe & Save», μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να προβλέψουν τα έσοδά τους και να προγραμματίσουν πιο αποτελεσματικά. Ο Justin Christopher από την Klatch Coffee, μια οικογενειακή εταιρεία καφέ, μοιράστηκε πώς η εταιρεία του μπορεί να σχεδιάσει καλύτερα, επειδή γνωρίζουν πόσο καφέ θα χρειαστεί για τις επερχόμενες συνδρομές.
Βοηθώντας τα eCommerce brands να εξοικονομήσουν χρήματα
Ο Evan Wagner, διευθυντής επικοινωνίας για την Veho, μια εταιρεία παράδοσης, εξήγησε πώς οι συνδρομές «Subscribe & Save» μπορούν να βοηθήσουν στην εξοικονόμηση χρημάτων στο shipping. Για παράδειγμα, το να γνωρίζει κανείς πότε ακριβώς πρέπει να φτάσει ένα προϊόν επιτρέπει σε μια εταιρεία να αποστέλλει νωρίτερα και φθηνότερα, αντί να βιάζεται μια γρήγορη παράδοση.
Ακόμα κι αν οι πελάτες δεν παραμένουν εγγεγραμμένοι μακροπρόθεσμα, οι εταιρείες εξακολουθούν να ωφελούνται. Ο Sean Collins, επικεφαλής marketing στην Cotera, είπε ότι ακόμη και η λήψη μιας ακόμη αγοράς από έναν πελάτη αυξάνει την αξία ζωής του, κάτι που είναι κρίσιμο για τα eCommerce brands.
Ακυρώσεις συνδρομών και ικανοποίηση πελατών
Είναι σημαντικό οι συνδρομητικές υπηρεσίες «Subscribe & Save» να κάνουν την ακύρωση εύκολη για τους πελάτες. Ο Rob Enderle, αναλυτής, προειδοποίησε ότι εάν η ακύρωση μιας συνδρομής είναι δύσκολη, οι πελάτες μπορεί να φύγουν ή να σταματήσουν να χρησιμοποιούν την υπηρεσία.
Ο Mark N. Vena από την SmartTech Research συμφώνησε, λέγοντας ότι η εύκολη ακύρωση βοηθά στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης και κρατά τους πελάτες ευχαριστημένους. Οι εταιρείες με περίπλοκες διαδικασίες ακύρωσης κινδυνεύουν να βλάψουν τη φήμη τους.
Η Forrester Research προβλέπει ότι πολλές επιχειρήσεις συνδρομής θα αποτύχουν εάν δεν βελτιώσουν τις διαδικασίες ακύρωσης. Προτείνουν στις επιχειρήσεις να ξανασκεφτούν τον τρόπο με τον οποίο χειρίζονται τις συνδρομές πελατών και να επικεντρωθούν στην προσφορά αξίας.
Κοιτάζοντας μπροστά
Στο μέλλον, οι συνδρομές «Subscribe & Save» θα πρέπει να επικεντρώνονται σε περισσότερα από τις επαναλαμβανόμενες αγορές. Ο Newman επεσήμανε ότι οι brands πρέπει να βλέπουν τις συνδρομές ως συνδρομές και να συνεχίζουν να προσθέτουν αξία για να κρατούν τους πελάτες ευχαριστημένους.
Ο Collins αναμένει ότι το μέλλον των συνδρομών θα περιλαμβάνει περισσότερες ανταμοιβές για να παραμείνετε εγγεγραμμένοι, όπως εκπτώσεις αφού είναι συνδρομητής για αρκετούς μήνες.
Στην Klatch Coffee, χρησιμοποιούν τεχνολογία όπως έξυπνες ζυγαριές για να βοηθήσουν τους πελάτες να παρακολουθούν τη χρήση του καφέ τους και να αποστέλλουν αυτόματα νέες σακούλες. Αυτό το είδος τεχνολογίας κάνει την εμπειρία συνδρομής πιο εξατομικευμένη και ευέλικτη.
Καθώς ο ανταγωνισμός στο λιανικό εμπόριο αυξάνεται, οι brands πρέπει να προσαρμοστούν ώστε να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των καταναλωτών για εξατομίκευση και πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον. Ο Brian Lim, ιδρυτής των διαδικτυακών καταστημάτων iHeartRaves και Into The Am, πιστεύει ότι οι συνδρομές «Subscribe & Save» θα στραφούν προς την υπερ-εξατομίκευση. Προτείνει ότι οι επιχειρήσεις που προσφέρουν πιο ευέλικτες υπηρεσίες θα τα πάνε καλύτερα στο μέλλον.
Επιπτώσεις στο eCommerce τοπίο
Για τις επιχειρήσεις eCommerce, το «Subscribe & Save» είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την αύξηση της αφοσίωσης των πελατών, την πρόβλεψη εσόδων και τη βελτίωση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας. Προσφέροντας αυτήν την υπηρεσία, οι επιχειρήσεις μπορούν να κρατήσουν τους πελάτες να επιστρέφουν, ενώ είναι σε θέση να προβλέπουν τον αριθμό των εσόδων. Ωστόσο, οι συνδρομές δεν είναι απλώς ένας τρόπος για να επιτευχθούν οι επαναλαμβανόμενες πωλήσεις. Οι εταιρείες πρέπει να καταλάβουν ότι είναι μια ευκαιρία να χτίσουν μόνιμες σχέσεις με τους αγοραστές τους και να κερδίσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μια πολυσύχναστη online αγορά.