'Εμπνευση και Ενδυνάμωση: Οι καλύτερες καμπάνιες για την Ημέρα της Γυναίκας
Η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 8 Μάρτη είναι μια μέρα εορτασμός για τα επιτεύγματα και την επιμονή των γυναικών που όλοι σίγουρα έχουμε στη ζωή μας. Στον κόσμο της διαφήμισης, η αξία αυτή εκφράζεται παγκοσμίως και είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τα brands να προωθήσουν ιδίαιτερες ιστορίες που θα τους συνδέσουν βαθύτερα με το κοινό τους. Γι' αυτό κι εμείς συγκεντρώσαμε τις καλύτερες καμπάνιες για την Ημέρα της Γυναίκας για μια αναδρομή στις πιο δυνατές στιγμές που μας χάρισαν τα brand.
Οι καμπάνιες αυτές ξεπερνούν το επίπεδο της προώθησης και πηγαίνουν βαθύτερα εξετάζοντας και εκφράζοντας σκοπούς ακτιβιστικούς και κοινωνικούς. Στηρίζουν μια αξία που ευθυγραμμίζεται με αυτό που ενδιαφέρει τους πελάτες και συνδυάζεται με τις αξίες του brand. Απολαύστε τις και σίγουρα εμπνευστείτε τόσο ως επαγγελτίες αλλά και ως καθημερινοί άνθρωποι με τις μάχες που έχουν να δώσουν.
#1 Reebok - #BruisesCanBeGood
Είναι οι μελανιές καλό σημάδι σε ένα γυναικείο σώμα; Η Reebok India διεξήγαγε ένα πείραμα ενόψει της Ημέρας της Γυναίκας όπου μια ομάδα από διαφορετικές ηλικιακές ομάδες και καθημερινές οικογένειες νοικοκυριών στην Ινδία επιλέχθηκαν ως κοινό. Αυτό που είχαν να κάνουν ήταν απλά να παρατηρήσουν μια νεαρή κοπέλα που το σώμα της ήταν γεμάτο από μώλωπες.
Λογικό και επόμενο είναι ότι το κοινό σοκαρίστηκε, ανησύχησε και εξοργίστηκε, με ένα μεγάλο κομμάτι του κοινού να υποθέτει ότι ήταν θύμα ενδοοικογενειακής κακοποίησης. Όταν λοιπόν η κοπέλα σηκώθηκε όρθια και άρχισε να κάνει κινήσεις πολεμικών τεχνών, η έκπληξη σάστισε το κοινό, καθώς το "θύμα" τους αποδείχθηκε μια μάχιμη και ακλόνητη αθλήτρια. Μια δυναμική καμπάνια που επάξια έχει θέσει ανάμεσα στις καλύτερες καμπάνιες για την Ημέρα της Γυναίκας και μας θυμίζει ότι οι γυναίκες έχουν τη δύναμη να αντιμετωπίζουν τα πάντα και δεν είναι πάντα αυτό που φαίνεται εκ πρώτη όψεως!
#2 LinkedIn - #WeCanDoIt
H social media πλατφόρμα, που κατά κύριο λόγο έχει επαγγελματικό προσανατολισμό, δίνει μεγάλη σημασία στις μισθολογικές διαφορές ανάμεσα στα δυο φύλα, στις ανισότητες και στις απώλειες θέσεων εργασίας που αντιμετώπισαν οι γυναίκες κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Δίνει λοιπόν τη σκυτάλη σε πραγματικές ιστορίες γυναικών για να ακουστεί η φωνή τους και να μοιραστούν πως ξεπέρασαν τα εμπόδια.
Σε μια από τις καλύτερες καμπάνιες για την Ημέρα της Γυναίκας, αυτές οι γυναίκες γίνονται οι ίδιες influencers και θέτουν προς σκέψη πραγματικά ζητήματα όπως η μητρότητα, η απώλεια θέσεων εργασίας, το κλείσιμο επιχειρήσεων και άλλα. Δίνουν εύσημα στους δικούς τους ήρωες - την οικογένεια, τους φίλους και το δίκτυο γυναικών του Linkedin που τις στήριξαν για να ξεπεράσουν αυτές τις δύσκολες στιγμές.
#3 McDonald's - #McDLadyLike
To φαγητό είναι ιερό και πρέπει να το απολαμβάνουμε χωρίς όρους και κανόνες. Αυτό σκέφτηκαν και τα McDonalds και θέλησαν να κάνουν τις γυναίκες να νιώσουν ξεχωριστά για την ημέρα της γυναίκας ζητώντας τους να απολαύσουν το μπέργκερ τους όπως τους αρέσει.
Το brand θέλησε να διαδώσει μια θετικότητα και να σπάσει τα στερεότυπα ζητώντας από όλες τι γυναίκες να μοιραστούν βίντεο και φωτογραφίες που θα απολαμβάνουν το φαγητό τους και να παρουσιάσουν τις δικές τους ιστορίες στα social media. Εξάλλου σημασία έχει αυτό που τρως να είναι τοπ, όχι ο τρόπος με τον οποίο το απολαμβάνεις!
#4 Adidas - Watch Us Move
Αθλητισμός και γυναίκες σημαίνει δίνω όλο μου το είναι! Αθλήτριες σε όλο τον κόσμο σπάνε ρεκόρ, ξεπερνούν τα όρια και δείχνουν τι θα πει έχω τη δύναμη να τα καταφέρω ακόμη και εάν κανείς δεν το πιστεύει.
Αυτό θέλησε να αποτυπώσει και η Adidas σε μια από τις καλύτερες καμπάνιες για την Ημέρα της Γυναίκας: το συναίσθημα, τα επιτεύγματα και το μήνυμα ότι ο αθλητισμός είναι για όλους και δεν χωράει κανένα περιορισμό. Κάθε σωματότυπος, θρησκεία, φυλή, σεξουαλικότητα: Τίποτα δεν πρέπει να εμποδίζει κανέναν, ούτε και εσας!
#5 Lenovo - Equality Spell Check
Ίδιες λέξεις, διαφορετικές υποδηλώσεις. Μια μεγάλη αλήθεις ειδικά όταν πρόκειται για το φύλο, όπου μια λέξη μπορεί να σημαίνει δύο διαφορετικά πράγματα για τους άνδρες και τις γυναίκες.
Οι διαφορές αυτές στις συνειρμικές έννοιες ενέπνευσε την ομάδα της Wunderman να αναπτύξει ένα καινοτόμο plug-in για το MS Word, το οποίο τόνιζε συγκεκριμένες λέξεις ως λανθασμένες και στη συνέχεια αποκάλυπτε πώς σημαίνουν κάτι διαφορετικό για τις γυναίκες. Για παράδειγμα, η λέξη "Plan" (Πλάνο) θα εμφάνιζε την πρόταση της αυτόματης διόρθωσης - "Κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων, το 13% των γυναικών ερωτάται για τα ΠΛΑΝΑ τους να γίνουν μητέρες". Ήρθε καιρός λοιπόν να αλλάξουμε τη ρητοτική.
#6 Bumble - All Our Moves
Η εφαρμογή γνωριμιών Bumble ξεκίνησε ως μια φιλοφεμινιστική εφαρμογή που δίνει στις γυναίκες τη δυνατότητα να επιλέγουν τα matches και τα ραντεβού τους. Η ίδια η εφαρμογή θέτει τις γυναίκες στο επίκεντρό της, ενθαρρύνοντάς τες να κάνουν την πρώτη κίνηση. Και αυτό τους έχει συγκεντρώσει 100 εκατομμύρια χρήστες μέσα στο 2020.
Η παρούσα από τις καλύτερες καμπάνιες για την Ημέρα της Γυναίκας ακολουθεί φυσικά το παράδειγμα, μιλώντας για το πώς όλες οι γυναίκες είναι ζωτικής σημασίας: αυτές που αλλάζουν τον κόσμο και αυτές μέσα από αλλαγές στη ζωή τους αλλάζουν και τις ζωές των άλλων.
#7 Amnesty International - PAINting
Η Διεθνής Αμνηστία, η ΜΚΟ με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, πήρε θέση με μια μοναδική εκστρατεία που προσπάθησε να αντικαταστήσει δημοφιλή έργα τέχνης και πίνακες ζωγραφικής, όπως αυτοί της Μόνα Λίζα, της Φρίντα Κάλο και της Μέριλιν Μονρόε ώστε να απεικονίζονται ως θύματα βιας με μώλωπες και άλλα τραύματα.
Αυτό ξεκίνησε μια παγκόσμια συζήτηση γύρω από την ενδοοικογενειακή βία, καθώς αυτό το τολμηρό βήμα έκθεσης ενός ευαίσθητου θέματος μέσα από έναν mainstream τρόπο, σίγουρα κατάφερε να τραβήξει τα βλέμματα του κοινού.
#8 Microsoft - #MakeWhatsNext
Στο σχολείο όλα τα βιβλία ιστορίας κατακλύζονται από ανδρικά ονόματα εφευρετών, επιστημόνων και καλλιτεχνών. Ιδίως στο τομέα των επιστημών η πληθώρα είναι ανδροκρατούμενη.
Έτσι, η Microsoft ξεκίνησε μια καμπάνια όπου ρωτάει νεαρά κορίτσια αν μπορούν να αναφέρουν γυναίκες εφευρέτες, κάτι που αποδεικνύεται αρκετά δύσκολο. Η Microsoft θέλησε να στείλει το μήνυμα ότι πρέπει να γιορτάσουμε όλα τα πράγματα που "φτιάχνονται από γυναίκες" και δεν σταματά μόνο εκεί αλλά κάνει εισαγωγή και για ένα πρόγραμμα για μικρές εφευρέτριες παρέχοντας καθοδήγηση και χρηματοδότηση για κατάθεση πατέντας.
#9 Mercedes Benz - No Limits
H γνωστή κατασκευάστρια αυτοκινήτων δημιούργησε μια από τις πιο ενδυναμωτικές και καλύτερες καμπάνιες για την Ημέρα της Γυναίκας με την ταινία "No Limits". Νεαρά κορίτσια αντιδρούν σε διάφορες επιλογές παιχνιδιών και όταν τους δίνουν ένα αυτοκινητάκι αντιδρούν λέγοντας ότι είναι"για αγόρια".
Στη συνέχεια, τους δίνουν να παρακολουθήσουν τη μικρού μήκους ταινία για την Ewy Rosqvist, μια οδηγό έμβλημα των motorsports. Αφού δουν την ταινία, η στάση των κοριτσιών αλλάζει. Και αυτό ακριβώς να θυμάστε κι εσείς: διαλέξτε το "αμάξι", κερδίστε τα δικά σας "Grand Prix", μην αφήσετε κανένα να σας κόψει τη "ταχύτητα". It's lights out and away we go!
#10 Bank of Montreal - Jane's Story
Η Bank of Montreal θέλησε να φέρει στο φως ένα πολύ απλό αλλά σημαντικό ζήτημα: αν και οι γυναίκες είναι οικονομικά πιο ισχυρές από ποτέ -καθώς πλέον ελέγχουν πάνω από το 40% του παγκόσμιου πλούτου-, ο οικονομικός τους αλφαβητισμός και η αυτοπεποίθησή τους εξακολουθούν να αμφισβητούνται σε σημείο που να διστάζουν να λάβουν τις δικές τους οικονομικές αποφάσεις και να τις αποτρέπουν από να πιστεύουν στις δυνάμεις τους.
Έτσι, η καμπάνια αυτή θέλει να τονίσει την ανάγκη για αλλαγή και να αναδείξει ένα ζήτημα που ενώ παρατηρείται όλοι κάνουν τα στραβά μάτια. Be your own boss ladies!
#11 DOVE - Reverse Selfie
Απλή, σύντομη και περιεκτική! Δεν χρειάζεται σίγουρα να ρωτήσουμε εάν κι εσείς ποτέ έχετε επηρεαστεί και έχετε νιώσει "ανεπαρκείς" ή "άσχημες" αφότου είδατε φωτογραφίες άλλων γυναικών στα social media. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για ένα 17χρονο κορίτσι.
H Dove μέσα από μια από τις καλύτερες καμπάνιες για την Ημέρα της Γυναίκας θέλησε να μας υπενθυμίσει ότι πρέπει να αντιστρέψουμε τη ζημιά. Η ομορφιά είναι στην πραγματική ζωή και όχι σε αυτά που βλέπουμε online.
#12 Western Union- Race is on
Μάθε της ότι μπορεί! Αυτό ήθελε να τονίσει η καμπάνια της Western Union. Kορίτσια από όλο τον κόσμο που τρέχουν σε έναν αγώνα, τον αγώνα για να πετύχουν αυτό που θέλουν: να γίνουν η πρώτη γυναίκα πρόεδρος, ο πρώτος άνθρωπος στον Άρη ή ό,τι άλλο επιλέξουν.
Η εκστρατεία επικεντρώνεται στο ότι η εκπαίδευση είναι ζωτικής σημασίας και ότι μέσω αυτής τα κορίτσια μπορούν να κάνουν μεγαλύτερα όνειρα και να επιτύχουν κάθε μελλοντικό τους στόχο. Το ίδιο ισχύει για κάθε γυναίκα, κάθε ηλικίας και καταγωγής. The race is on!
#13 Netflix- Because She Watched
Γυναίκες που εμπνέουν: αυτό είναι το μήνυμα που θέλησε να περάσει το Netflix μέσα από το ανθολογικό βίντεο του, το οποίο επιμελήθηκαν 55 γυναίκες του χώρου της ψυχαγωγίας.
Μέσα από ταινίες, σειρές, ντοκιμαντέρ, όλοι έχουμε βρει κάποιον να ταυτιστούμε, να μας δώσει δύναμη και να μας θυμίσει ότι ακόμη και στις πιο σκοτεινές μας εποχές αυτό που θα μας σώσει είναι η ίδια μας η δύναμη. Γυναίκες που εμπνέουν: είστε κι εσείς μια από αυτές, μπορείς απλώς να μην το ξέρετε!
#14 Mindspace - Can You Solve The Riddle?
Η επόμενη από τις καλύτερες καμπάνιες για την Ημέρα της Γυναίκας κάνει βουτιά στα ζητήματα της ισότητας των φύλων στον εργασιακό χώρο. Η Mindspace μέσα από ένα κοινωνικό πείραμα απέδειξε πώς και γιατί οι γνωστικές προκαταλήψεις επηρεάζουν τις ικανότητές μας στη λήψη αποφάσεων. Και πώς προωθούν τον σεξισμό εν αγνοία τους.
Σε ένα πείραμα με 22 άτομα, ο καθένας έχει διαφορετική απάντηση στον ίδιο γρίφο. Στην αρχή ακούγεται δύσκολο, ακόμη και για τους ακροατές. Η απάντηση αποδεικνύεται ότι είναι η πιο απλή που θα μπορούσε να είναι αλλά κανείς δεν τόλμησε να σκεφτει.
#15 Dove - What happened to care?
Μια ακόμη δυναμική από τις καλύτερες καμπάνιες για την Ημέρα της Γυναίκας, την οποία έφτιαξε η DOVE Greece αμέσως μετά την δύσκολη περίοδο του κορονοϊού. Όλοι ξεχάσαμε ή και χάσαμε τους ευατούς μας αλλά και τι θα πει αληθινή φροντίδα.
Honorable επετειακό mention: Always - #LikeAGirl
Αν και η καμπάνια δεν είχε φτιαχτεί στο πλαίσιο για καλύτερες καμπάνιες για την Ημέρα της Γυναίκας, ωστόσο δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε αυτή την ιδιαίτερη και με τόσο δυνατό μήνυμα καμπάνια της Always.
Το ταξίδι της Always #LikeAGirl ξεκίνησε το 2014, με την πρωτοβουλία να αντιμετωπιστούν στερεότυπα που έχει θέσει η κοινωνία και τα οποία διαμορφώνουμε ως γυναίκες μεγαλώνοντας, τα οποία μπορούν να βλάψουν την αυτοπεποίθηση των έφηβων κοριτσιών. Με πολλαπλές κατόπιν κυκλοφορίες, το #LikeAGirl μετατράπηκε από μια απλή φράση σε ένα ενδυναμωτικό κίνημα και μας υπενθυμίζει ότι το να κάνουμε οτιδήποτε "σαν κορίτσι" μπορεί να αλλάξει τις ζωές μας.