Με βοηθάει το Facebook στις πωλήσεις μου; Έχει νόημα να βάλω το TikTok στη στρατηγική μου; Έχει νόημα που επενδύω τόσο στο Instagram; Τέτοια και άλλα πολλά ερωτήματα μπορεί να σας ταλανίζουν εάν προσπαθείτε να χτίσετε ή να ανανεώσετε τη στρατηγική για τις social media πλατφόρμες που χρησιμοποιείτε ή σκέφτεστε να αξιοποιήσετε.

Με διάφορες έρευνες αλλά και μέσα από την επιτυχία διάφορων επιχειρήσεων έχει αποδειχθεί η σημασία και η δύναμη των social media για το eCommerce. Για να σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε περισσότερο πώς επηρεάζουν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης τον κλάδο, συγκεντρώσαμε παρακάτω μερικά χρήσιμα δεδομένα για τις πιο hot από αυτές.

Μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν: 2014-2024

Για αρχή πριν προχωρήσουμε στο μονοπάτι του 2024, αξίζει να δούμε πώς είχε σχηματιστεί το τοπίο πριν 10 χρόνια, το 2014 δηλαδή, μέσα από μια έρευνα που είχε κάνει το Shopify. Ποιες ήταν δηλαδή οι τοπ πλατφόρμες και πώς είχαν επηρεάσει το κλάδο του eCommerce;

✨Το Facebook κυριαρχούσε κατά κράτος ως πηγή traffic και πωλήσεων. Κατα μέσο όρο, ένα 85% των παραγγελιών από social media προερχόταν από εκεί.
✨Τα 2/3 όλων των επισκεπτών σε καταστήματα Shopify προέρχοταν επίσης από το Facebook.
✨Οι παραγγελίες μέσω Reddit είδαν αύξηση κατά 152% μέσα στο 2013.
✨Ένα πολύ ενδιαφέρον εύρημα και αρκετά απρόσμενο ήταν ότι το Polyvore, ένα social commerce site για στυλ το οποίο σταμάτησε τη λειτουργία του το 2018, είχε την υψηλότερη μέση αξία παραγγελίας ξεπερνώντας τα Facebook, Pinterest και Twitter (το οποίο πλέον έχει κάνει rebrand σε Χ).
✨Στην ίδια κατηγορία, το Instagram ήταν επίσης μπροστά από τις προαναφερθείς πλατφόρμες, το οποίο ήταν αλλά και είναι εντυπωσιακό καθώς οι μόνοι clickable σύνδεσμοι στο Instagram είναι αυτοί στo bio των προφιλ.
✨Από τις social media πλατφόρμες, το Facebook είχε το υψηλότερο conversion rate για eCommerce traffic με 1,85%.

Κινητό με μενού social media πλατφόρμες

Ποιες social media πλατφόρμες είναι relevant σήμερα;

Οι δυναμικές όμως αυτές συνεχώς αλλάζουν και πλέον βλέπουμε και άλλες πλατφόρμες να βγαίνουν στο προσκήνιο με πιο αξιοσημείωτο το TikTok, ενώ το Facebook δείχνει να διατηρεί την ίδια δύναμη σε σύγκριση με 10 χρόνια πριν. Τέτοιες συγκρίσεις είναι πολύ ενδιαφέρουσες αλλά και χρήσιμες καθώς αποδεικνύουν ότι στο κόσμο του eCommerce και των social media τίποτα δεν είναι στατικό και πρέπει συνεχώς να φροντίσουμε να εξελισσόμαστε με τρόπο που ίσως δεν είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Ποιες είναι λοιπόν οι πλατφόρμες που επηρεάζουν το ROI και τις πωλήσεις των eshop σήμερα;

Social media marketing: 30+ hot stats για eCommerce 2024
Social media marketing: Ποια είναι τα πιο hot στατιστικά και πώς να τα αξιοποιήσετε για τη στρατηγική της επιχείρησής σας.

#1 Facebook

Σύμφωνα με το Backlinko, το Facebook έχει μηνιαίως 3,05 δισ. ενεργούς χρήστες και 2,09 δισ. ενεργούς χρήστες καθημερινά. Με τέτοια νούμερα, το Facebook γίνεται αδιαμφισβήτητα η πιο δημοφιλής από τις social media πλατφόρμες με εντυπωσιακό reach. Είναι επίσης από τα μέσα που δίνουν την ευκαιρία για πωλήσεις εντός της εφαρμογής του. Όχι μόνο αυτό, αλλά απ' ό,τι φαίνεται οι χρήστες το εμπιστεύονται για να κάνουν τις αγορές τους, ενώ είναι και ευχαριστημένοι από την αγοραστική εμπειρία. Εκτός από την πλευρά των χρηστών, είναι ψηλά και στις προτιμήσεις των επαγγελματιών του eCommerce, αφού περίπου το 40% των χρηστών του έκανε τουλάχιστον μία αγορά το 2023.

Εκτός αυτού, προσφέρει πολλές ευκαιρίες διαφήμισης: από το News Feed, το Messenger, με βίντεο ή εικόνες και Links, και πολλά ακόμα. Στο κομμάτι των διαφημίσεων, το Facebook πρωτοστατεί και λόγω των δυνατοτήτων τμηματοποίησης (segmentation). Αυτό δίνει τη δυνατότητα στα eshops να κάνουν εξαιρετικά στοχευμένες καμπάνιες ανάλογα με τις προτιμήσεις, τα ενδιαφέροντα, τα δημογραφικά στοιχεία και τη συμπεριφορά των χρηστών. Οι έμποροι μπορούν επίσης να αξιοποιήσουν τις διαφημίσεις Facebook Lead Ads για να ενθαρρύνουν τους χρήστες του Facebook να συμπληρώσουν μια lead generation φόρμα χωρίς να φύγουν από τη σελίδα.

Υψηλότερο ROI από social media πλατφόρμες
Source: Hubspot | Social media πλατφόρμες με υψηλότερο ROI

#2 Instagram

Με 77% των πωλητών να πωλούν απευθείας μέσω της εφαρμογής, το Instagram είναι το δεύτερο πιο δημοφιλές κανάλι social selling. Οι έμποροι τονίζουν ότι έχει τα καλύτερα εργαλεία καθώς και το υψηλότερο ROI, ακόμη περισσότερο εάν η στρατηγική σας περιλαμβάνει video marketing. Το Instagram είναι επίσης η δημοφιλέστερη πλατφόρμα στο τομέα του influencer marketing στις ΗΠΑ, κάτι που σίγουρα θα δούμε να συνεχίζεται και μέσα στο 2024.

Με 1,4 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως, το Instagram δίνει πάτημα στους πωλητές για να επεκταθούν εκτός από το οργανικό περιεχόμενο, σε ads και branded περιεχόμενο ενώ συνεχώς επεκτείνει τις δυνατότητές του με νέα εργαλεία. Σύμφωνα με την ίδια την πλατφόρμα, 90% των χρηστών ακολουθούν τουλάχιστον μία επιχείρηση στο Instagram ενώ ένα 50% ενδιαφέρονται περισσότερο για ένα brand αφότου εκτεθούν σε διαφημήσεις μέσα στο κανάλι.

Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές δηλώνουν ότι προσφέρει την καλύτερη in-app εμπειρία αγορών αλλά πέφτε στο ποσοστό εμπιστοσύνης κατά 24% σε σύγκριση με το Facebook, κρίνοντας έτσι απαραίτητο να χτίσετε μια στενή σχέση με το κοινό σας και να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους.

#3 TikTok

Μπορεί να είναι η πιο "νεαρή" από όλες τις social media πλατφόρμες αλλά έχει ήδη αποδείξει την δύναμη της, καθώς το TikTok έχει γίνει η 3η πιο συχνή πλατφόρμα που χρησιμοποιούν οι έμποροι για in-app πωλήσεις προϊόντων και η 4η με το υψηλότερη ROI για απευθείας in-app πωλήσεις.

Η δημοτικότητά του είναι υψηλότερη στην Gen Z, όμως η χρήση του αυξάνεται και μεταξύ των Millennials. Σε πρόσφατη μελέτη, η ίδια η πλατφόρμα διαπίστωσε ότι 2 στους 3 χρήστες θα προβούν πιθανά σε αγορά όσω βρίσκονται στην πλατφόρμα ενώ οι μισοί και παραπάνω χρήστες προχωρούν σε αναζήτηση περαιτέρω πληροφοριών για προϊόντα που έχουν δει στην πλατφόρμα. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια ενεργή βάση χρηστών κοινωνικών αγοραστών που ενδιαφέρονται να ανακαλύψουν προϊόντα και να πραγματοποιήσουν αγορές.

Από την οπτική των καταναλωτών, το TikTok αν και προσφέρει κατά σειρά την τρίτη εμπειρία για in-app αγορές, η εμπιστοσύνη τείνει να είναι χαμηλή. Όμως, το TikTok έχει από τα υψηλότερα engagement rate ανάμεσα σε όλες τις social media πλατφόρμες, επομένως αξίζει να επενδύσετε πιθανότητες επέκτασης καθώς θα έχετε ένα αφοσιωμένο και ανυπόμονο κοινό.

Hot TikTok trends για Shopify και eCommerce επιχειρήσεις
Το 2024 προχωράμε ακόμη παραπέρα με τα TikTok trends και ετοιμαστείτε να εξελίξετε την Shopify ή eCommerce επιχείρησή σας!

#4 LinkedIn

Το LinkedIn είναι αναμφίβολα μία από τις "δυνατές" social media πλατφόρμες, ειδικά για B2B eCommerce επιχειρήσεις. Μάλιστα, το 32% των επαγγελματιών πωλητών, δηλώνει ότι είναι αποτελεσματικό ως μέσο πώλησης. Ωστόσο, αξίζει να αναφέρουμε πως το LinkedIn είναι πιο δημοφιλές μεταξύ των Millennials και της Gen X, με 21% και 26%, αντίστοιχα, να το έχουν χρησιμοποιήσει τους τελευταίους τρεις μήνες, σύμφωνα με μετρήσεις του Hubspot τον Ιανουάριο του 2023. Η έρευνα λέει ότι ο κυριότερος λόγος για τον οποίο και οι δύο αυτές γενιές το χρησιμοποιούν κυρίως για να μάθουν νέα πράγματα, πράγμα που σημαίνει ότι πρόκειται για μια πλατφόρμα που δίνει την ευκαιρία για τα brand να μοιραστούν εκπαιδευτικό περιεχόμενο και να ελκύσουν έτσι το κοινό τους.

Πάνω από 750 εκατομμύρια επαγγελματίες χρησιμοποιούν το LinkedIn για δικτύωση, επαγγελματική ανέλιξη και πολλά άλλα. Παρά το γεγονός ότι περίπου μόνο το 10% των marketers θέτουν το LinkedIn ως τοπ κανάλι για υψηλό ROI, ωστόσο δεν αναιρεί το γεγονός πως είναι σίγουρα στα τοπ για lead generation και nurturing.

Σημειωματάριο με σημειώσεις για social media

#5 YouTube

Και το YouTube έχει μια εξαιρετικά υψηλή επισκεψιμότητα με 114 δισ. μηνιαίων επισκέψεων και κοινό παραπάνω από 2 δισ. ανθρώπων.

Με τέτοια νούμερα δεν είναι να απορεί κανείς με το γεγονός ότι το ένα 54% των marketeres υποστηρίζουν ότι το περιεχόμενο μεγάλης διάρκειας είναι αποτελεσματικό στις social media πλατφόρμες, ένα είδος όπου το YouTube είναι ο αναμφισβήτητος κυρίαρχος.

To εξτρά πλεονέκτημα που έχει επίσης το YouTube είναι η δημοτικότητά του σε σχεδόν όλες τις ενεργές δημογραφικές ομάδες. Ένα 83% των Millennials έχουν επισκεφθεί την πλατφόρμα, με την Gen Z να ακολουθεί με 81% και το βάθρο να ολοκληρώνει η Gen X με 79%. Και για να μην μένει κανείς παραπονεμένος, ακόμη και για τους Baby Boomers, το YouTube είναι η δεύτερη πιο αγαπημένη τους εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης.

#6 X (πρώην Twitter)

Το X ή πρώην Twitter ίσως δεν έχει την επισημότητα όπως τα υπόλοιπα κοινωνικά μέσα, όμως είναι εξαιρετικό για άμεση αλληλεπίδραση με το κοινό.

Βοηθάει εξαιρετικά με την αναγνωρισιμότητα ενός brand ενώ η εκτεταμένη χρήση των tag βοηθάει τις συζητήσεις να μένουν οργανωμένες. Αυτό επιτρέπει στους πωλητές να μένουν ενήμεροι σχετικά με τα trends που κυριαρχούν στο κλάδο ή τη συγκεκριμένη περίοδο καθώς και να βλέπετε σχόλια γύρω από το brand τους. Αρκετές εταιρείες αξιοποιούν την συγκεκριμένη πλατφόρμα για να αντιμετωπίζουν προβλήματα γύρω από την εξυπηρέτηση πελατών.

Τα στατιστικά επίσης δείχνουν ότι ένα 48% των χρηστών χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για ενημέρωση ενώ η δημοτικότητά του συνεχίζει να ανεβαίνει και για την Gen Z 30% πιο γρήγορα από ότι το Instagram.

Οι δημοφιλέστερες social media πλατφόρμες το 2024 με βάση τον αριθμό των χρηστών

Κλείνοντας, θα δούμε τι δείχνουν τα πιο πρόσφατα στατιστικά για τη δημοτικότητα των πλατφορμών και πως διαμορφώνεται το τοπίο για το 2024.

Το Facebook εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή με 3,05 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες το 2024 επομένως 1/5 από τους εκτιμώμενους 5,17 δισ. χρήστες των social media παγκοσμίος είναι ενεργός στο Facebook. Είναι επίσης και μια από τις εφαρμογές στις οποίες οι επισκέπτες περνούν τον περισσότερο χρόνο με τους παγκόσμιους χρήστες Android να αφιερώνουν 19 ώρες και 47 λεπτά το μήνα στην εφαρμογή του Facebook.

Στη συνέχεια, ακολουθεί το YouTube με 2,49 δισ. ενεργούς χρήστες, 500 ώρες βίντεο να ανεβαίνουν ανά λεπτό παγκοσμίως, 1 δισ. ώρες βίντεο να παρακολουθούνται καθημερινά και 1/4 των χρηστών να ανακαλύπτουν προϊόντα μέσα από in-app ads.

Στη τρίτη και τέταρτη θέση βρίσκουμε τα WhatsApp και Instagram, με 2 δισ. ενεργούς χρήστες η καθεμία ενώ και τα δυο ανήκουν στην ίδια μητρική εταιρεία, τη Meta όπως και το Facebook.

Κατόπιν, ακολουθούν τα TikTok με 1,56 δισ. παγκόσμιους χρήστες και το WeChat, η κινεζική εκδοχή του WhatsApp, με 1,34 δισ. παγκόσμιους χρήστες. Οι συγκεκριμένες αυτές 6 social media πλατφόρμες είναι οι μόνες με παραπάνω από ένα δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες παγκοσμίως.

Στη 7η θέση βρίσκουμε το Facebook Messenger, επίσης της Meta, με 979 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, καθιστώντας έτσι σαφή την κυριαρχία της Meta στο κόσμο των κοινωνικών μέσω δικτύωσης. Τη δεκάδα συμπληρώνουν τα Telegram με 800 εκατομμύρια χρήστες, Douyin με 752 εκατομμύρια χρήστες και Snapchat με 750 εκατομμύρια χρήστες.

Εσείς ποιες πλατφόρμες χρησιμοποιείτε και ποιες σκέφτεστε να εντάξετε στη social media στρατηγική σας για το 2024; Οι επιλογές είναι πολλαπλές και οι συνδυασμός τους θα σας βοηθήσει να πετύχετε το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.