Ποιοι είναι οι τύποι του influencer marketing και πώς να επιλέξεις
Το influencer marketing είναι μια ισχυρή στρατηγική που σας επιτρέπει ως brand να συνδεθείτε με το κοινό σας, μέσω δημοφιλών - άρα και αξιόπιστων - προσώπων.
Οι influencers σας βοηθούν να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand, τη δέσμευση και τις πωλήσεις σας. Ωστόσο, δεν είναι όλοι οι influencers ίδιοι. Διαφέρουν ως προς την εμβέλεια, τη δέσμευση και την επιρροή τους. Η κατανόηση των διαφόρων τύπων των influencer, καθώς και του marketing που πρεσβεύουν, όπως και η επιλογή του κατάλληλου συνεργάτη καθορίζει την πορεία της καμπάνια σας.
Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε τους βασικούς τύπους των influencers και του marketing και θα προσφέρουμε πρακτικές συμβουλές για το πώς να προχωρήσετε στην καλύτερη επιλογή για το eshop σας.
Οι τύποι των influencers
Η παγκόσμια αγορά των social media influencers έχει υπερτριπλασιαστεί από το 2019. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το 2024 η αγορά έφτασε τα 24 δισεκατομμύρια δολάρια, με ανάπτυξη που δε φανερώνει σημάδια επιβράδυνσης.
Το influencer marketing μπορεί να κατηγοριοποιηθεί με βάση τον αριθμό των ακολούθων που έχει ένας influencer. Κάθε τύπος προσφέρει διαφορετικά πλεονεκτήματα ανάλογα με τους στόχους και τον προϋπολογισμό του brand:
#Mega Influencers
Οι mega influencers έχουν πάνω από 1 εκατομμύριο ακολούθους. Συνήθως είναι celebrities, κορυφαίοι content creators ή δημόσια πρόσωπα με μεγάλη επιρροή. Μπορούν να δημιουργήσουν εκτεταμένη αναγνωρισιμότητα του brand, αλλά τα ποσοστά engagement που συγκεντρώνουν μπορεί να είναι χαμηλότερα σε σύγκριση με μικρότερους influencers.
✔️Good to know: Οι συνεργασίες με mega influencers είναι ακριβές, οπότε είναι κατάλληλες για μεγάλα brands, με σημαντικό προϋπολογισμό.
#Macro Influencers
Οι macro influencers έχουν από 100.000 έως 1 εκατομμύριο ακολούθους. Συνήθως είναι ειδικοί του κλάδου, content creators ή αναδυόμενα αστέρια των social media με ισχυρή βάση ακολούθων.
✔️Good to know: Προσφέρουν μια ισορροπία μεταξύ εμβέλειας και δέσμευσης, κάνοντάς τους δημοφιλείς για τα online store που θέλουν να αυξήσουν την ορατότητά τους ενώ διατηρούν την εμπιστοσύνη του κοινού τους.
#Micro Influencers
Οι micro influencers έχουν από 1.000 έως 100.000 ακολούθους. Έχουν ισχυρή δέσμευση με το κοινό τους και συχνά επικεντρώνονται σε εξειδικευμένα θέματα. Οι συστάσεις τους φαίνονται πιο προσωπικές και αυθεντικές, οδηγώντας σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπών.
✔️Good to know: Το micro influencer marketing είναι οικονομικό και ιδανικό για brands που στοχεύουν σε συγκεκριμένα δημογραφικά δεδομένα.
#Nano Influencers
Οι nano influencers έχουν λιγότερους από 1.000 ακολούθους, αλλά διαθέτουν ισχυρή εμπιστοσύνη και στενές σχέσεις με το κοινό τους. Η μικρή αλλά αφοσιωμένη κοινότητα τους εκτιμά τις συστάσεις τους, κάνοντάς τους εξαιρετική επιλογή για grassroots καμπάνιες marketing.
✔️Good to know: Οι nano influencers είναι συχνά απλοί, καθημερινοί χρήστες των social media που αγαπούν συγκεκριμένα brand ή προϊόντα.
Οι τύποι του influencer marketing
Το influencer marketing, όπως προείπαμε, περιλαμβάνει τη συνεργασία με δημοφιλή άτομα στα social media για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών ενός brand. Βοηθούν στην προσέγγιση ενός μεγαλύτερου κοινού μέσω ατόμων που ήδη κατέχουν την εμπιστοσύνη των followers τους. Υπάρχουν διάφοροι τύποι influencer marketing, καθένας με τα δικά του οφέλη. Ας δούμε τα είδη:
Sponsored Posts
Οι influencers πληρώνονται για να δημιουργήσουν περιεχόμενο που περιλαμβάνει τα προϊόντα μιας εταιρείας, όπως φωτογραφίες ή βίντεο. Αυτός ο τύπος marketing μπορεί να αυξήσει την ορατότητα και την αξιοπιστία του brand σας, καθώς το περιεχόμενο φαίνεται πιο αυθεντικό στους ακολούθους του influencer, κάνοντας το μήνυμα πιο αξιόπιστο.
Product Reviews
Το influencer marketing περιλαμβάνει ειλικρινείς κριτικές για προϊόντα. Οι followers εκτιμούν τη γνώμη του influencer, γιατί είναι συνήθως ειλικρινείς, αναφέροντας τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά σημεία των προϊόντων.Αυτός ο τύπος μπορεί να σας βοηθήσει στη δημιουργία εμπιστοσύνης με τους followers, καθώς εκτιμούν τη γνώμη του influencer. Έτσι, μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις σας, καθώς οι followers είναι πιο πιθανό να αγοράσουν βασισμένοι στη σύσταση του influencer.
Unboxing Videos
Οι influencers ανοίγουν πακέτα και παρουσιάζουν προϊόντα σε βίντεο, κάτι που είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σε κλάδους όπως η ομορφιά και η τεχνολογία. Αν το Brand σας ανήκει σε κάποιον από αυτούς τους κλάδους, μπορείτε μέσω αυτού του τύπου influencer marketing να δημιουργήσετε ενθουσιασμό και προσμονή στους followers, βοηθώντας στη δημιουργία ενδιαφέροντος γύρω από νέα προϊόντα και ενισχύοντας την αλληλεπίδραση.
Giveaways and Contests
Οι influencers διοργανώνουν διαγωνισμούς ή κληρώσεις, ενθαρρύνοντας τους ακολούθους τους να συμμετάσχουν. Με αυτόν τον τύπο marketing, αυξάνετε την εμβέλεια του brand σας, ενισχύετε τη δέσμευση και βοηθάτε στην ανάπτυξη ενός πιστού community, με ενθουσιασμό να διαδώσει το μήνυμα μέσω tag και dm στους φίλους του.
Affiliate Marketing
Αυτός ο τύπος influencer marketing είναι όταν οι influencers μοιράζονται ειδικά links και κερδίζουν προμήθεια για κάθε πώληση που γίνεται μέσω αυτών των links. Με αυτόν τον τρόπο, το συμφέρον του καταστήματός σας και του influencer είναι συνδεδεμένα, γιατί ο influencer έχει κίνητρο να προωθήσει τα προϊόντα πιο αποτελεσματικά, ώστε να κερδίσει περισσότερη προμήθεια.
Takeovers
Οι influencers αναλαμβάνουν προσωρινά τον λογαριασμό social media ενός brand για να δημοσιεύσουν περιεχόμενο και να αλληλεπιδράσουν με το κοινό. Αυτό σας προσφέρει φρέσκο περιεχόμενο και μια νέα προοπτική καθώς επεκτείνει την εμβέλεια του brand σας βασισμένο στη βάση των followers του influencer.
Collaborative Content
Τα brand και οι influencers συνεργάζονται για να δημιουργήσουν κοινά project. Αυτές οι συνεργασίες φέρνουν αποτελέσματα και στο eshop σας αλλά και στον δημιουργό περιεχομένου, καθώς συνδυάζουν τα κοινά των followers (και των δύο μερών) τα μέσα (εργαλεία, στρατηγικές, κανάλια) και τα budget σας για να παράγουν πιο δημιουργικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο, ενώ αυξάνουν την ορατότητα του store σας και την αλληλεπίδραση με το κοινό.
Brand Ambassadors
Αυτός ο τύπος influencer marketing βασίζεται σε μακροχρόνιες σχέσεις με influencers, οι οποίοι προωθούν συνεχώς τα προϊόντα ενός eshop, βοηθούν στην δημιουργία ενός αυθεντικού, αξιόπιστου brand. Αυτή η στρατηγική ενισχύει τη σύνδεση μεταξύ του brand σας και των followers του influencer, με αποτέλεσμα μια βαθύτερη, μακροχρόνια σύνδεση και την αυξημένη αλλά και διαρκή αναγνωρισιμότητα, ακόμα και μετά τη συνεργασία με τον influencer.
Event Sponsorship
Τα brand μπορούν να γίνουν χορηγοί και να προωθήσουν εκδηλώσεις στις οποίες συμμετέχουν influencers, όπως για παράδειγμα η ΔΕΗ και τα MAD VMA 2024. Αυτό θα αυξήσει την ορατότητα και την αυθεντία σας, επιτρέποντάς σας να καθιερωθείτε ως ηγέτες του κλάδου, ενώ παρέχουν στους influencers ευκαιρίες προβολής και προώθησης.
Social Media Challenges
Old time classic τύπος influencer marketing. Καθώς τα trends συνεχώς αλλάζουν, οι δημιουργοί περιεχομένου ακολουθούν πιστά για να μείνουν updated και σχετικοί. Οι influencers ενθαρρύνουν τους followers τους να συμμετάσχουν σε challenges στα social media, συχνά δημιουργώντας UGC περιεχόμενο. Αυτός ο τύπος influencer marketing ενισχύει τη δέσμευση του community, αυξάνει την ορατότητα και δημιουργεί οργανική ανάπτυξη καθώς οι followers αλληλεπιδρούν ενεργά με την πρόκληση.
Μάθε περισσότερα για το influencer marketing και eCommerce tips από Experts!
Πώς να επιλέξετε τον κατάλληλο τύπο influencer marketing για το brand και το online store σας
Η επιλογή του κατάλληλου τύπου influencer marketing εξαρτάται από τους στόχους του brand σας, το κοινό και τον προϋπολογισμό σας. Πρέπει να αναγνωρίσετε ποιος τύπος θα σας βοηθήσει να πετύχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Ας εξετάσουμε κάποια απλά και χρήσιμα tips που θα σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε:
Ορίστε τους στόχους σας
Πριν ξεκινήσετε, ορίστε τι θέλετε να πετύχετε,στους σκοπούς και τα πλάνα σας. Αν ο στόχος σας είναι για παράδειγμα η αναγνωρισιμότητα, σκεφτείτε να συνεργαστείτε με mega ή macro influencers για Collaborative Content ή άλλες μορφές συνεργασίας για τη δημιουργία περιεχομένου, όπως guest blogging ή κοινές εκστρατείες στο YouTube.
Δοκιμάστε τους micro-influencers
Αν δεν είστε σίγουροι για την αποτελεσματικότητα του influencer marketing για την επιχείρησή σας, ξεκινήστε συνεργασίες με micro-influencers. Συνήθως προσφέρουν υψηλότερη απόδοση στην επένδυση (ROI) μέσω στοχευμένων, εξειδικευμένων community. Αυτή η προσέγγιση σας επιτρέπει να πειραματιστείτε χωρίς να δεσμευτείτε με μεγάλους προϋπολογισμούς.
Κατανοήστε το target σας
Η κατανόηση του κοινού σας είναι το κλειδί. Ερευνήστε τα δημογραφικά τους στοιχεία, τα ενδιαφέροντα και την online συμπεριφορά τους. Αυτό βοηθά να βεβαιωθείτε ότι οι followers του influencer ευθυγραμμίζονται με τη δική σας ταυτότητα, οδηγώντας σε καλύτερα αποτελέσματα της καμπάνιας και πιο ακριβή στόχευση. Αν επιθυμείτε να απευθυνθείτε σε ένα εξειδικευμένο κοινό, μπορείτε να σκεφτείτε και την συνεργασία με influencers για να δημιουργήσουν περιεχόμενο στο blog ή podcast τους, που θα έχει μεγαλύτερη απήχηση στην συγκεκριμένη αγορά.
Εκτιμήστε τα ποσοστά engagement
Ο αριθμός των ακολούθων δεν είναι το παν. Δείτε πόσο αφοσιωμένο είναι το κοινό του influencer και πόση αλληλεπίδραση έχουν οι αναρτήσεις τους. Μερικές φορές, οι influencers με λιγότερους ακολούθους έχουν πολύ πιο υψηλά ποσοστά engagement, κάτι που οδηγεί σε καλύτερη απόδοση της καμπάνιας. Μην ξεχνάτε ότι μπορεί να έχετε και συνεργασίες εκτός των social media, όπως για παράδειγμα influencer marketing μέσω email marketing ή in-store events, αν το brand σας έχει φυσικό κατάστημα.
Αναλύστε τις αξίες και το στυλ των influencer
Δείτε πέρα από τον αριθμό των followers ή τα ποσοστά αλληλεπίδρασης. Αναλύστε τον τύπο περιεχομένου που μοιράζεται ο influencer και αν αυτό ταυτίζεται με τις αξίες της επιχείρησής σας. Αυτό διασφαλίζει ότι ο τόνος και η προσέγγιση του influencer θα ακούγονται αυθεντικά στο κοινό-στόχο σας.
Επιλέξτε συνεργάτες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες σας
Η επιλογή influencers που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες και την αποστολή του brand σας είναι εξαιρετικά σημαντική για τη διατήρηση της αυθεντικότητας. Βεβαιωθείτε ότι ο influencer αντιπροσωπεύει τις αξίες σας και ότι η συνεργασία τους θα φέρει θετικά αποτελέσματα για το κοινό και την εικόνα του eshop σας.
Το influencer marketing είναι must το 2025
Η σωστή στρατηγική influencer marketing μπορεί να βοηθήσει τα ηλεκτρονικά καταστήματα να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα, να ενισχύσουν τη δέσμευση και να επιτύχουν πιο αποτελεσματικές πωλήσεις. Επιλέγοντας τον κατάλληλο τύπο influencer με βάση τον στόχο, το κοινό και την αξία σας, μπορείτε να δημιουργήσετε μια ισχυρή καμπάνια που θα προσφέρει πραγματικά αποτελέσματα.