Μια ισχυρή παρουσία στα social media μπορεί να υποστηρίξει μια σειρά από επιχειρηματικούς στόχους που έχετε στο eCommerce, από την αύξηση της εμπιστοσύνης στo brand σας έως την προώθηση της επισκεψιμότητας σε συγκεκριμένα προϊόντα. Συγκεντρώσαμε λοιπόν social media content συμβουλές που θα έχουν αξία για το κοινό-στόχο, θα ενθαρρύνουν το engagement και θα σας βοηθήσουν να επιτύχετε τους στόχους σας.
6 συμβουλές για τη δημιουργία κορυφαίου social media content
👍Κάντε έρευνα κοινού
Μια αποτελεσματική στρατηγική στα social media παρέχει αξία στο κοινό-στόχο σας. Πριν όμως το πετύχετε αυτό θα πρέπει να έχετε εντοπίσει σε ποιον απευθύνεστε. Συγκεντρώστε δημογραφικές πληροφορίες για τους πελάτες, όπως ηλικία, φύλο, γεωγραφική θέση, εισόδημα και επίπεδο εκπαίδευσης, καθώς και πληροφορίες γύρω από τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες, τους κύκλους αγοράς και τους παράγοντες λήψης αποφάσεων.
Μπορείτε να βρείτε αυτές τις πληροφορίες από τα υπάρχοντα δεδομένα πελατών, όπως από τα analytics του eshop σας, ή να ετοιμάσετε και να προωθήσετε μια έρευνα στους αγοραστές σας για να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικά με το τρέχον κοινό σας. Αξιοποιήστε τέτοιες έρευνες για να προσδιορίσετε ποια/ες πλατφόρμα/ες social media χρησιμοποιεί κυρίως το κοινό σας και ποιο είδος social media content βρίσκει πιο ελκυστικό.
👍Χρησιμοποιήστε διαφορετικά είδη περιεχομένου
Οι επιτυχημένες στρατηγικές περιλαμβάνουν πολλαπλούς τύπους περιεχομένου. Τα brand χρησιμοποιούν επίσης διαφορετικούς τύπους αναρτήσεων για να επικοινωνούν διαφορετικούς τύπους πληροφοριών και να προσεγγίζουν followers με διαφορετικές προτιμήσεις περιεχομένου. Για παράδειγμα, το ψυχαγωγικό περιεχόμενο μπορεί να δημιουργήσει πίστη, αλλά δεν θα εμπνεύσει απαραίτητα το κοινό σας να προβεί σε αγορές, και ενώ τα live streaming μπορούν να βοηθήσουν τα brand να προσελκύσουν νέους followers και να ενισχύσουν τις πωλήσεις, δεν θα τραβήξουν την προσοχή των χρηστών που απλώς σκρολάρουν στα social media feed.
Για να έχετε λοιπόν μια ολοκληρωμένη παρουσία και καλύτερες πιθανότητες να προσεγγίζετε χρήστες που βρίσκονται σε διαφορετικό στάδιο του αγοραστικού κύκλου, είναι σημαντικό να αγκαλιάσετε την ποικιλομορφία του social media content. Κάθε κοινό είναι διαφορετικό και αυτή η στρατηγική σας επιτρέπει επίσης να κάνετε δοκιμές ώστε να φτάνετε στο βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα για το online store σας. Είναι σημαντικό να εξετάζετε τι έχουν να πουν τα δεδομένα και οι έρευνες του κλάδου, αλλά το πιο αποδοτικό είναι τεστάρετε και να βρίσκετε εσείς σε τι περιεχόμενο είναι πιο πιθανό να ανταποκριθεί το κοινό σας.
👍Ενσωματώστε την ιστορία και τις αξίες σας
Τα μηνύματα που έχουν ένα υπόβαθρο κοινωνικού αντίκτυπου μπορούν να κερδίσουν τις "καρδιές" του κοινού στις social media πλατφόρμες. Ό,τι είδος eshop και να διαθέτετε, σίγουρα θα υπάρχει ένας σκοπός ή μια αξία με την οποία να ευθυγραμμίζεστε. Μπορείτε ακόμη και να αντλήσετε έμπνευση από τη δική σας ιστορία. Το πώς ξεκινήσατε, τι δυσκολίες ξεπεράστηκαν, τις αξίες θέλουν να προβάλουν τα προϊόντα σας όπως π.χ. η βιωσιμότητα ή η βελτίωση της υγείας.
Μπορείτε επίσης να βρείτε κάποια θεματική που να συμπνέει με το brand σας και να παρέχετε εκπαιδευτικό υλικό γύρω από αυτό όπως π.χ. η Durex που προωθεί στοιχεία και δεδομένα γύρω από τη σεξουαλική υγεία και δραστηριότητα στην Ελλάδα.
👍Υιοθετήστε μια στρατηγική για community management
Η δημιουργία ελκυστικού social media content μπορεί να σας βοηθήσει να χτίσετε σχέσεις με το κοινό και να προσελκύσετε νέους followers, ενώ η αλληλεπίδραση με το κοινό μπορεί να αυξήσει περαιτέρω τo engagement. To community management αναφέρεται στις μεθόδους που χρησιμοποιούν τα brand για να αλληλεπιδρούν με το κοινό online. Περιλαμβάνει την παρακολούθηση των social media πλατφορμών για συζητήσεις που γίνονται γύρω από εσάς και τα προϊόντα σας, την αλληλεπίδραση με το κοινό και την αντιμετώπιση παραπόνων πελατών γύρω από παραγγελίες, ελαττωματικά προϊόντα και οτιδήποτε άλλο έχει σχέση με τις πωλήσεις και την εξυπηρέτησή σας.
Για να ξεκινήσετε, ρυθμίστε μια ροή που θα σας αναφέρει τα mention στις social media πλατφόρμες και δεσμευτείτε να απαντάτε στα σχόλια των πελατών εντός 24 ωρών. Μάλιστα, σύμφωνα με μια μελέτη του 2022, το 76% των καταναλωτών αναμένουν από τα brand να απαντούν στα σχόλια εντός 24 ωρών και το 30% των πελατών θα στραφούν σε ανταγωνιστή εάν μια εταιρεία δεν απαντήσει εγκαίρως.
👍Αναπτύξτε ένα content calendar για να παραμείνετε οργανωμένοι
Ένα social media content calendar θα σας βοηθήσει να με την οργάνωση και τον προγραμματισμό του περιεχομένου για να μπορείτε ανά πάσα στιγμή να ξέρετε τι πρόκειται να δημοσιευτεί. Η δημιουργία ενός calendar θα σας βοηθήσει να αξιολογήσετε το μείγμα περιεχομένου σας, να αναπτύξετε έναν ρυθμό δημοσίευσης και να προγραμματίσετε στρατηγικά τις αναρτήσεις σας. Τα εργαλεία για social media management σάς επιτρέπουν να δημιουργείτε content calendar και να προγραμματίζετε αυτόματα τις αναρτήσεις για δημοσίευση.
Ένας κοινώς αναφερόμενος κανόνας είναι ότι το 80% του περιεχομένου ενός brand στα social media πρέπει να εκπαιδεύει, να ψυχαγωγεί ή να ενημερώνει το κοινό-στόχο της, ενώ το 20% πρέπει να προωθεί άμεσα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες. Έτσι, ένα calendar περιεχομένου μπορεί να σας βοηθήσει να επιβεβαιώσετε ότι το social media content είναι κατάλληλα διαφοροποιημένο, με διαφορετικούς τύπους περιεχομένου ομοιόμορφα κατανεμημένους σε βάθος χρόνου.
👍Αξιοποιήστε τα analytics για να μάθετε τι χρειάζεται βελτίωση
Τα εργαλεία analytics των social media μπορούν να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε τις αναρτήσεις με τις καλύτερες επιδόσεις και τους παράγοντες που επηρεάζουν τo engagement. Για παράδειγμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα video analytics για να εντοπίσετε σε ποιο σημείο οι χρήστες σταματούν να παρακολουθούν το περιεχόμενό σας (γνωστό και ως σημείο διακοπής). Εάν παρατηρήσετε υψηλό ποσοστό διακοπής περίπου στα 30 δευτερόλεπτα σε ένα δίλεπτο βίντεο, μπορείτε είτε να αρχίσετε να βάζετε κάποιο στοιχείο μυστηρίου και ενθουσιασμού στα 25 δεύτερα ή να αρχίσετε να αναπτύσσετε πιο σύντομα βίντεο που δείχνουν να προτιμούν οι χρήστες σας.
Τα tips αυτά για social media content έχουν σκοπό να σας βοηθήσουν να ενισχύσετε τις στρατηγικές σας και να πετυχαίνετε τα βέλτιστα αποτελέσματα μέσα από τις αναρτήσεις σας. Στόχος είναι τα post σας να έχουν απήχηση στο ήδη υπάρχον κοινό σας, αλλά και να προσελκύουν και νέα κοινά που θα μπορούσαν να αποτελέσουν δυνητικούς αγοραστές.