Η διαχείριση ενός eshop μπορεί να έχει πολλές απαιτήσεις. Θέλετε οι πελάτες να απολαμβάνουν την εμπειρία αγορών, αλλά και να αυξάνεται το ποσό που ξοδεύουν σε κάθε παραγγελία. Εδώ έρχονται οι AOV στρατηγικές (Average Order Value – Μέση Αξία Παραγγελίας).
Μπορούν να σας βοηθήσουν: Είναι μικρές, απλές κινήσεις που ωθούν τους πελάτες να ξοδέψουν λίγο παραπάνω, χωρίς να νιώθουν πίεση. Δεν χρειάζονται μεγάλες αλλαγές, ούτε επιπλέον κόστος.
Αυτά τα βήματα είναι εύκολα, ακόμα και για αρχάριους. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να αυξήσετε φυσικά τις πωλήσεις σας. Αν θέλετε να δείτε καλύτερα αποτελέσματα στο store σας, αυτές οι ιδέες είναι ένα καλό ξεκίνημα:
Τι σημαίνει Average Order Value εν τάχει
Το Average Order Value δείχνει πόσα χρήματα ξοδεύει κατά μέσο όρο ένας πελάτης κάθε φορά που αγοράζει από ένα eshop. Είναι βασικός αριθμός για να καταλάβει μια επιχείρηση πόσο αποδίδουν οι πωλήσεις της.
Για να το υπολογίσετε, απλά παίρνετε τα συνολικά έσοδα και τα διαιρείτε με τον αριθμό των παραγγελιών.
Παράδειγμα: Αν έχετε 50.000€ έσοδα και 500 παραγγελίες, το AOV είναι 100€.
Η μέτρηση Average Order Value δεν μετράει πόσοι πελάτες υπάρχουν, αλλά πόσες παραγγελίες έγιναν. Δεν υπολογίζει το κέρδος, ούτε πόσο συχνά ψωνίζει κάποιος. Είναι απλά το ποσό που φέρνει κάθε παραγγελία.
Γιατί είναι χρήσιμο: Σας βοηθά να πάρετε σωστές αποφάσεις για τιμές, προϊόντα και προβολή. Επίσης, δείχνει πόσα μπορείτε να ξοδέψετε για διαφήμιση. Αν είναι χαμηλό, ίσως χρειαστείτε να αλλάξετε τις AOV στρατηγικές σας.
Στο παρελθόν, έχουμε αναλύσει άλλη μια πολύ χρήσιμη μέτρηση, το LTV, που αποκαλύπτει τι φέρνει συνολικά ένας πελάτης στο eshop σας και σας την παραθέτουμε για να αποφευχθεί οποιαδήποτε σύγχυση:
Οι top στρατηγικές για να αυξήσετε το AOV το 2025
Σήμερα, αναλύουμε τις απλές, αποτελεσματικές AOV στρατηγικές, που δεν απαιτούν μεγάλη προσπάθεια, για να αυξήσετε το μέσο ποσό που ξοδεύει κάθε πελάτης.
Είτε ξεκινάτε το eshop σας σήμερα, είτε θέλετε να το βελτιώσετε, αυτές οι συμβουλές μπορούν να σας βοηθήσουν με μικρές αλλαγές:
Ορίστε όριο για free shipping
Το καταναλωτικό κοινό αγαπά τη δωρεάν αποστολή. Οι περισσότεροι προτιμούν να αγοράσουν κάτι παραπάνω, αντί να πληρώσουν για αποστολή. Είναι εύκολο να το ρυθμίσετε στο κατάστημά σας και λειτουργεί σχεδόν σε κάθε είδος προϊόντων. Για παράδειγμα, αν οι πελάτες σας ξοδεύουν συνήθως 40€, βάλτε το όριο στα 52€. Έτσι, θα χρειαστεί να προσθέσουν ένα ή δύο προϊόντα ακόμη. Έτσι νιώθουν ότι κερδίζουν, αλλά ταυτόχρονα κερδίζετε και εσείς, γιατί αυξάνεται το ποσό της παραγγελίας.

Δώστε κάτι extra σε νέους και πιστούς πελάτες
Όταν κάποιος αγοράζει για πρώτη φορά, είναι σημαντικό. Δείξτε ευγνωμοσύνη με ένα μικρό δώρο, όπως έναν κωδικό έκπτωσης για την επόμενη αγορά, ένα δείγμα προϊόντος ή κάτι απλό με μικρό κόστος. Είναι ένα σημαντικό συναίσθημα και βασικό στοιχείο στις AOV στρατηγικές. Μην ξεχνάτε τους πελάτες που επιστρέφουν. Κάντε τους να νιώσουν ξεχωριστοί. Μπορείτε να τους δώσετε πόντους, εκπτώσεις ή μικρές εκπλήξεις χωρίς να ζητάτε αντάλλαγμα. Έτσι, δημιουργείτε εμπιστοσύνη. Οι ευχαριστημένοι πελάτες επιστρέφουν και συνήθως αγοράζουν περισσότερα, ενώ προτείνουν το eshop σας.
Προσφέρετε bundles (πακέτα προϊόντων)
Όταν προωθείτε μια ομάδα προϊόντων, τότε σημαίνει πως πουλάτε ένα bundle. Τα πακέτα δίνουν την αίσθηση μιας έξυπνης αγοράς. Ο πελάτης κερδίζει και εσείς πουλάτε περισσότερα σε μία παραγγελία. Αν πουλάτε σαμπουάν, δημιουργήστε ένα πακέτο με conditioner με μάσκα μαλλιών σε καλύτερη τιμή απ’ ό,τι αν τα αγόραζαν ξεχωριστά. Οι πελάτες νιώθουν ότι κερδίζουν, ενώ αγοράζουν περισσότερα. Μην μείνετε μόνο στην προσφορά: Εξηγήστε πόσα χρήματα εξοικονομούν, γιατί τα προϊόντα ταιριάζουν και προβάλλετε αξιολογήσεις άλλων.
Προτείνετε upsell και downsell
Upsell σημαίνει να προτείνετε ένα καλύτερο προϊόν από αυτό που διάλεξε ο πελάτης. Αν κάποιος επιλέξει κινητό με 64GB, δείξτε του το ίδιο με 128GB και εξηγήστε γιατί συμφέρει. Βάλτε την αναβάθμιση κοντά στο προϊόν και κρατήστε τη διαφορά τιμής μικρή (20–30%). Αν ο πελάτης δεν θέλει να αγοράσει καθόλου, κάντε downsell — προτείνετε κάτι πιο φτηνό. Αν και δεν ανήκει άμεσα στις AOV στρατηγικές, αποτελεί μια πολύ καλή λύση για να μη χαθεί η πώληση.
Τιμολογήστε με βάση την αξία
Οι πελάτες προσέχουν πόσα πληρώνουν, αλλά και τι παίρνουν. Αναζητούν μια ισορροπία τιμής και αξίας. Κάντε τους να νιώσουν ότι παίρνουν κάτι καλό, ως εξής:
- Χρησιμοποιήστε limited-time offer (π.χ. «Μόνο σήμερα, 10% έκπτωση»).
- Δώστε τους προσφορές σε bulk (π.χ. «Αγοράστε 3, πληρώστε για 2»)
- Προσφέρετε δώρα με αγορές άνω συγκεκριμένου ποσού
- Κάντε έξυπνη παρουσίαση τιμών (π.χ. «50€ με δωρεάν αποστολή» αντί για «45€ + 5€ αποστολή»
Αυτές οι μικρές αλλαγές στον τρόπο που παρουσιάζετε την τιμή φέρνουν μεγάλες διαφορές.
Χρησιμοποιήστε την αίσθηση του επείγοντος
Από τις AOV στρατηγικές δεν θα μπορούσε να λείπει το urgency. Δημιουργήστε λόγο για άμεση, αυθόρμητη αγορά. Πείτε: «Μόνο για σήμερα», «Λήγει σε 24 ώρες», ή «Τελευταία ευκαιρία». Χρησιμοποιήστε χρονομέτρηση ή ρολόι αντίστροφης μέτρησης. Όταν οι πελάτες βλέπουν ότι ο χρόνος τελειώνει, αποφασίζουν πιο γρήγορα. Δεν θέλουν να χάσουν μια προσφορά. Λειτουργεί καλύτερα σε περιόδους με αυξημένες αγορές, όπως Black Friday, Χριστούγεννα ή εκπτώσεις. Μην το χρησιμοποιείτε συνέχεια, αλλά που και που, βοηθά στο να αυξήσετε τις αγορές άμεσα.
Δείξτε προτάσεις προϊόντων
Όταν ένας πελάτης βλέπει ένα προϊόν, βοηθήστε τον να βρει άλλα σχετικά. Δείξτε τι αγόρασαν άλλοι μαζί ή παρόμοια προϊόντα. Αν κοιτάζει μια κάμερα, δείξτε μπαταρίες, κάρτες μνήμης ή θήκες. Τοποθετήστε αυτά κάτω από το προϊόν με τίτλους όπως «Συχνά αγοράζονται μαζί» ή «Μπορεί επίσης να σας αρέσει». Οι πελάτες συχνά κάνουν κλικ και προσθέτουν κι άλλα προϊόντα. Είναι χρήσιμο για εκείνους και αυξάνει το συνολικό ποσό παραγγελίας.
Προσθέστε personalization
Δώστε στους πελάτες τη δυνατότητα να κάνουν την παραγγελία τους πιο προσωπική. Μπορείτε να προσφέρετε περιτύλιγμα δώρου, σημειώσεις, ή χαραγμένα ονόματα. Αν κάποιος αγοράσει ένα σημειωματάριο, δώστε του την επιλογή να γράψει όνομα ή μήνυμα στο εξώφυλλο.Ο κόσμος λατρεύει τα προσωπικά δώρα. Αυτές οι μικρές επιλογές κοστίζουν λίγο, αλλά αυξάνουν το ποσό αγοράς και κάνουν τους πελάτες να νιώθουν όμορφα. Είναι μία από τις ιδανικότερες AOV στρατηγικές καθώς είναι ιδανική για περιόδους όπου το κοινό αναζητά έξυπνες και όμορφες λύσεις δώρων.
Τοποθετήστε μικρά προϊόντα κοντά στο checkout
Στα φυσικά καταστήματα μπορείτε να βρείτε φθηνά, μικρά προϊόντα δίπλα στο ταμείο, όπως π.χ. σνακ, lip balm, στυλό ή μπρελόκ (όλα κάτω των 10€). Όσο ο κόσμος περιμένει στην ουρά, συχνά τα βλέπει και τα αγοράζει αυθόρμητα. Το ίδιο μπορεί να ισχύσει -λοιπόν- και για τα online store: Τοποθετείστε μικρά, φθηνά προϊόντα σε σημείο του eshop σας όπου ο πελάτης μπορεί να τα διακρίνει εύκολα και να τα τσεκάρει λίγο πριν πληρώσει. Ένας εύκολος τρόπος να αυξήσετε το ποσό παραγγελίας.

Χρησιμοποιήστε προγράμματα επιβράβευσης
Τα προγράμματα επιβράβευσης συγκαταλέγονται στις AOV στρατηγικές, καθώς είναι ένας τρόπος να ευχαριστήσετε τους τακτικούς πελάτες. Δώστε τους πόντους με κάθε αγορά, τους οποίους θα εξαργυρώνουν σε εκπτώσεις ή δώρα. Μπορείτε να έχετε επίπεδα (bronze, silver, gold) με καλύτερες παροχές. Αυτό κάνει τις αγορές πιο διασκεδαστικές. Κάποια καταστήματα προσθέτουν badges, παιχνίδια ή leaderboards. Όταν οι πελάτες νιώθουν ότι «κερδίζουν», επιστρέφουν πιο συχνά και ξοδεύουν περισσότερα.
Οι μικρές AOV στρατηγικές που φέρνουν μεγάλα αποτελέσματα!
Για να αγοράσει κάποιος περισσότερα σε ένα store, δεν σημαίνει ότι πρέπει να τον πιέσετε. Αρκεί να του δείξετε μικρά, έξυπνα βήματα. Οι παραπάνω στρατηγικές είναι εύκολες στην εφαρμογή και δεν απαιτούν πολύ χρόνο ή χρήμα. Στόχος είναι να κάνετε τις αγορές πιο ευχάριστες για τον πελάτη, όχι πιο δύσκολες. Όταν βλέπει περισσότερη αξία, ξοδεύει περισσότερο και φυσικά επιστρέφει για περισσότερα.
Δοκιμάστε μερικές από αυτές τις ιδέες, δείτε ποιες λειτουργούν και επενδύστε πάνω σε αυτές. Ακόμα και μικρές αλλαγές μπορούν να βοηθήσουν το κατάστημά σας να αναπτυχθεί. Κρατήστε τα πράγματα απλά, κάντε δοκιμές και βάλτε ως προτεραιότητα τον πελάτη.