Online ή in-store: Πώς ψωνίζει η Gen Z και τι σημαίνει αυτό;
Μέσα από νέα έρευνα του Statista παίρνουμε μια καλύτερη γέυση για τον τρόπο με τον οποίο ψωνίζει η Gen Z καθώς και ποιες κατηγορίες δείχνει να προτιμά να ψωνίζει online ή in-store. Στην έρευνα συμμετείχαν καταναλωτές από τις ακόλουθες χώρες: ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, Γερμανία, Αυστρία, Ολλανδία, Βέλγιο, Γαλλία, Σουηδία, Νορβηγία, Φινλανδία, Νέα Ζηλανδία, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Τσεχία και Ελλάδα, παρέχοντας έτσι ένα ποικιλόμορφο αγοραστικό κοινό.
Τα μεγέθη του δείγματος είναι εθνικά αντιπροσωπευτικά, περιλαμβάνοντας φυσικά τόσο τους χρήστες του Klarna όσο και τους μη χρήστες του Klarna.
Πώς ψωνίζει η Gen Z;
Μέσα από το παρακάτω διάγραμμα παρατηρούμε ότι υπάρχει ένα σχετικά ισορροπημένο αποτέλεσμα μεταξύ online και δια ζώσης αγορών. Από το πρώτο τρίμηνο του 2023, οι κύριες κατηγορίες που οι αγοραστές της γενιάς Z θα ψώνιζαν κυρίως online, αν μπορούσαν να επιλέξουν ελεύθερα, είναι η ψυχαγωγία και η μόδα. Από την άλλη πλευρά, θα ψώνιζαν κυρίως in-store είδη παντοπωλείου, φαρμακευτικά προϊόντα και είδη σπιτιού και κήπου.
Αυτό ίσως προκύπτει λόγω της μεγαλύτερης αμεσότητας που έχουν οι κατηγορίες αυτές καθώς καλύπτουν βασικές ανάγκες, οι οποίες συχνά προκύπτουν καθημερινά και απρόοπτα και συνεπώς πρέπει να αντιμετωπιστούν μέσα από άμεσες αγορές, οι οποίες ολοκληρώνονται πιο εύκολα in-store.
Από την άλλη, οι αγορές για κατηγορίες όπως η ψυχαγωγία, τα ηλεκτρονικά και τα είδη ένδυσης είναι πιο πιθανό να ολοκληρωθούν online λόγω των πολλαπλών επιλογών που υπάρχουν τόσο σε είδη όσο και σε τιμές και η Gen Z προτιμάει το online shopping λόγω της ευκολίας που προσφέρει. Σε αυτό επίσης μπορεί να συμβάλλει και το γεγονός ότι η Gen Z αξιοποιεί τους influencers οι οποίοι συχνά προωθούν προϊόντα που ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες.
Επιπλέον, σε μερικές περιπτώσεις όπως η κατηγορία Erotic materials & toys οι online αγορές πιθανώς να προτιμώνται διότι προσφέρουν ιδιωτικότητα και ανωνυμία επιτρέποντας στους καταναλωτές να αναζητήσουν και να αγοράσουν άνετα ό,τι επιθυμούν.
Πρόκειται επίσης για μια γενιά η οποία συνδυάζει το social commerce με τα εμπορικά κέντρα στις ΗΠΑ, σημάδι που ίσως είναι ένδειξη ότι ακόμη και οι in-store αγορές μπορεί να ολοκληρώνονται στα φυσικά καταστήματα όμως δεν στερούνται τη δυναμική και τις δυνατότητες του eCommerce. Έτσι, τα υψηλά ποσοστά ίσως είναι ένα αποτέλεσμα από τις γενικότερες omnichannel στρατηγικές που έχουν γίνει τάση καθώς προσφέρουν μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών.