Είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε το συναρπαστικό ταξίδι της δημιουργίας του δικού σας online store; H έννοια του "ηλεκτρονικού καταστήματος" κρύβει το κλειδί για έναν κόσμο ευκαιριών για τους επιχειρηματίες. 

Στο γρήγορο κόσμο του ψηφιακού εμπορίου και του ανταγωνισμού, το άνοιγμα ενός επιτυχημένου online store απαιτεί περισσότερα από ένα εξαιρετικό προϊόν ή υπηρεσία.

Εάν είστε ένας φρέσκος επιχειρηματίας με πάθος για το ηλεκτρονικό εμπόριοαυτό το άρθρο θα αποτελέσει οδηγός προς τη δημιουργία και ενίσχυση ενός επιτυχημένου eshop. 

Από την επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας έως την κατανόηση των στρατηγικών marketing, θα εξερευνήσουμε τα ουσιαστικά βήματα για να μετατρέψετε το όραμα ενός online store σε μια ακμάζουσα πραγματικότητα. 

Ας βουτήξουμε μαζί και ας ανακαλύψουμε τα μυστικά μιας επιτυχημένης προσπάθειας για το λανσάρισμα ενός eshop, μέσα από 16 χρήσιμες συμβουλές!

Τα 16 Tips για να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο online store

online store woman pc

Ανακαλύψτε και καλύψτε τα κενά της αγοράς

Ανακαλύπτοντας ένα κενό στην αγορά είναι το πρώτο βήμα για να ξεκινήσετε οποιαδήποτε επιχείρηση, καθώς καθορίζετε τη θέση σας.

Όταν πρόκειται για το άνοιγμα ενός online store, πρέπει να βρείτε έναν κλάδο που δεν εξυπηρετείται ή υπηρετείται ελάχιστα. Αυτό μπορείτε να το επιτύχετε μέσω έρευνας αγοράς, παρακολούθησης των τάσεων, ή ακόμη και μιλώντας με πιθανούς πελάτες.

Πάρτε τον χρόνο να αναπτύξετε έναν καλό μοναδικό παράγοντα πώλησης και να κατανοήσετε πώς θα παρέχετε αξία σε έναν ανταγωνιστικό τομέα.

Τα «θηρία» των online πωλήσεων, όπως το Amazon, το eBay και το Etsy θα είναι πάντα ανταγωνιστές, αλλά υπάρχουν επίσης και εκατοντάδες μικρότερα brands με τα οποία θα καταφέρετε να συνυπάρξετε και γιατί όχι, να υπερισχύσετε. Ετοιμαστείτε λοιπόν να βρείτε αυτό το κενό, να αρπάξετε την ευκαιρία, και να διαμορφώσετε τον χώρο σας στην "πολυσύχναστη" online αγορά.

Βρείτε τον πελάτης σας

Για να ξεχωρίσετε στον επιχειρηματικό κόσμο, πρέπει να γνωρίζετε μερικά πράγματα για τον ιδανικό σας πελάτη. Ποιος είναι αυτός; Τι τον ενθουσιάζει; Τι του είναι απαραίτητο; Όταν έχετε ξεκαθαρίσει ποιος είναι ο στόχος σας, μπορείτε να δημιουργήσετε προϊόντα, περιεχόμενο, και στρατηγικές marketing που θα τον ελκύσουν.

Ας το αναλύσουμε στην πράξη: Φανταστείτε ότι ο ιδανικός σας πελάτης είναι ένας επιχειρηματίας που δουλεύει όλη την ώρα. Τι χρειάζεται; Πράγματα που θα κάνουν τη ζωή του πιο εύκολη - σκεφτείτε πρακτικά εργαλεία οργάνωσης, συσκευές που εξοικονομούν χρόνο, ή και ρούχα που είναι ταυτόχρονα κομψά και άνετα. 

💡
Όλη η ουσία του θέματος περιστρέφεται γύρω από το να προσαρμόσετε το παιχνίδι στις ανάγκες τους.

Επενδύστε στον σχεδιασμό της ιστοσελίδας

Ο σχεδιασμός του online store σας  μπορεί να αναδείξει ή να "θάψει’" την online επιχείρησή σας. Σοβαρά τώρα. 

Περίπου το μισό των πιθανών πελατών σας θεωρούν ότι το look της ιστοσελίδας σας είναι μεγάλο deal για το brand σας. Και με χρήστες που τρελαίνονται για το online shopping στο κινητό, καλύτερα να βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα σας είναι λειτουργική και στα smartphones.

Γιατί η επένδυση στον σχεδιασμό της ιστοσελίδας είναι μια έξυπνη κίνηση:

  • Οι πρώτες εντυπώσεις μετράνε: Η ιστοσελίδα σας είναι η πρώτη επαφή με τους πελάτες. Αν δεν εντυπωσιάζει, στέλνει το 42% από αυτούς αλλού, χωρίς πιθανότητα να επιστρέψουν.
  • Θα αυξηθούν οι πωλήσεις: Ένας κομψός σχεδιασμός μετατρέπει επισκέπτες σε αγοραστές, αυξάνοντας τα έσοδα σας.
  • Θα ξεχωρίσετε: Στον "χαοτικό" κόσμο των online stores, μια εξαιρετική ιστοσελίδα δημιουργεί εμπιστοσύνη και κλείνει τη συμφωνία.
Τα 15 eCommerce trends για το eshop σου το 2024
Τα κορυφαία 14+1 eCommerce trends για το eshop σου το 2024.

Βελτιστοποιήστε τις σελίδες των προϊόντων σας

Λοιπόν, ακούστε για λίγο – αν πραγματικά θέλετε να αυξήσετε τις online πωλήσεις σας, είναι καιρός να δώσετε λίγη παραπάνω αγάπη στις σελίδες των προϊόντων σας. Γιατί; Γιατί αυτές οι σελίδες είναι σαν τους υπερήρωές σας στις πωλήσεις. Δείχνουν τα προϊόντα σας, αναλύουν τα πάντα γι' αυτά και πείθουν τους πελάτες να πατήσουν εκείνο το πολυπόθητο κουμπί που γράφει "αγοράστε τώρα".

Ο στόχος έχει ως εξής: Καθαρό και σύγχρονο design, καταπληκτικές περιγραφές προϊόντων και αν προσθέσετε και λίγη αγάπη από πελάτες με τα testimonials (κριτικές), θα έχετε τη μαγική συνταγή για πλούσιες και - κατά συνέπεια - επιτυχημένες σελίδες προϊόντων. 

Φτιάξτε ένα δυνατό πλάνο marketing

Πίσω από κάθε επιτυχημένο online store, υπάρχουν αρκετά έξυπνα σχέδια marketing σε εξέλιξη. Ο προγραμματισμός είναι το μυστικό συστατικό που σας βοηθά να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο τα χρήματα που έχετε επενδύσει για το marketing, παρακολουθώντας τις στρατηγικές, τους στόχους και τα κόστη σας. Χωρίς αυτό, απλά ρισκάρετε παίζοντας ρώσικη ρουλέτα.

💡
Extra tip: Οργανωθείτε. Εργαστείτε σύμφωνα με αυτό το πρότυπο και προετοιμαστείτε για άλλη μια χρονιά γεμάτη δημιουργικές εκστρατείες και πειραματικές ιδέες – όλα αυτά ενώ παραμένετε εντός πλάνου και budget. Ready, set, go!

Σκεφτείτε τη φωτογραφία

Πάμε να το ζωντανέψουμε ακόμα περισσότερο: Ξεκινάτε το online κατάστημά σας και η φωτογραφία είναι το κλειδί. Οι φωτογραφίες των προϊόντων σας πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας και καλαίσθητες, γιατί δεν είναι απλά εικόνες – είναι η πρώτη συνάντηση με το κοινό σας.

Μπορείτε να χρησιμοποιήστε το smartphone σας, είναι ένα πολύ δυνατό όπλο. Ή, αν θελετε να είστε πιο "σωστοί", μπορείτε να συνεργαστείτε με έναν επαγγελματία φωτογράφο που ειδικεύεται στις προϊοντικές φωτογραφίσεις.

💡
Extra tip: Για εντυπωσιακά αποτελέσματα και ομοιομορφία ένας γραφίστας θα μπορούσε να προσδώσει "ψυχή" στο brand σας, "φτιάχνοντας" το συνολικό σας φωτογραφικό υλικό. Οι σχεδιαστές παίζουν καθοριστικό ρόλο στην καθιέρωση και διατήρηση της εικόνας του brand ενός καταστήματος, εξασφαλίζοντας συνέπεια. Έτσι, το online store σας αποκτά ταυτότητα και χαρακτήρα!

Σχετικά με εμάς, η σελίδα

Οι μελλοντικοί σας πελάτες ανυπομονούν να μάθουν τα πάντα για όλους εσάς – ποιοι είστε, τι αντιπροσωπεύετε και ποιες είναι οι ιστορίες πίσω από τις επιχειρήσεις σας. Οπότε, ας μην τους κρατάμε στο σκοτάδι. Είναι καιρός να δημιουργήσουμε σελίδες About us’ (ή αν προτιμάτε, Σχετικά μας)  που θα αποκαλύπτουν τα πάντα.

Μερικές ελκυστικές εικόνες, λίγη ιστορία για κάθε επιχείρηση, δηλώσεις και στόχοι – το πλήρες πακέτο. Κάντε το προσωπικό, κάντε το πραγματικό.

⚠️
Προσοχή όμως: Οι σελίδες αυτές πρέπει να "συνεννοούνται" με το υπόλοιπο site σας. Ταιριάξτε τις γραμματοσειρές, χρησιμοποιήστε τα ίδια χρώματα και εικόνες. Αφήστε τις να ενσωματωθούν άψογα στη συνολική online εμπειρία.

Δημιουργήστε δυνατές καμπάνιες email

Το email marketing είναι κρίσιμο για τα online καταστήματα, καθώς παρέχει έναν άμεσο και εξατομικευμένο τρόπο επικοινωνίας με δυνητικούς και υπάρχοντες πελάτες. Επιτρέπει στις επιχειρήσεις να χτίσουν και να φροντίσουν σχέσεις και να προωθήσουν προϊόντα.

Με στοχευμένες καμπάνιες, όπως τα email καλωσορίσματος, η επικοινωνία μετά την πώληση και οι υπενθυμίσεις του εγκαταλελειμένου καλαθιού (abandoned cart), τα online stores μπορούν να ενισχύσουν τη συμμετοχή και την πιστότητα των πελατών.

Επιπλέον, το email marketing είναι οικονομικό, προσφέρει μετρήσιμα αποτελέσματα και μπορεί να αυτοματοποιηθεί, εξοικονομώντας χρόνο και προσπάθεια.

Συνολικά, παίζει καίριο ρόλο στη διατήρηση μιας ισχυρής online παρουσίας, στην αύξηση της αναγνώρισης της μάρκας και στην αύξηση των εσόδων, διατηρώντας μια ανθρώπινη επαφή με το κοινό σας.

online store woman pc

Επόμενη στάση, social media!

Τα social media αποτελούν δίαυλο επικοινωνίας των online store και των πελατών. 

Δεν μιλάμε απλώς για προβολή προϊόντων. Είναι μια ευκαιρία να δημιουργήσετε μια κοινότητα. Ενδιαφέροντα περιεχόμενα, ζωηρά γραφικά μπορούν να προκαλέσουν ενδιαφέρον και να ενισχύσουν τις πωλήσεις σας. 

Τα κοινωνικά μέσα είναι ο χώρος όπου το κατάστημά σας "λάμπει" και συνδέεται άμεσα με το κοινό του.

Προωθήστε αποτελεσματικά το online κατάστημά σας δημιουργώντας παρουσία σε κοινωνικά δίκτυα όπου η στοχευμένη σας κοινότητα είναι πιο ενεργή.

Δημιουργήστε ενδιαφέρον για τα προϊόντα σας μέσω περιεχομένου που προσφέρει υψηλής ποιότητας εικόνες, χρήσιμες συμβουλές και κείμενα που προκαλούν αντίδραση.

15 eCommerce social media tips για να αδράξεις το 2024
New year, new e-commerce you. Υλοποιήστε όλους τους στόχους του e-shop σας για φέτος με όλα τα απαραίτητα social media tips.

Κάποιες κορυφαίες πλατφόρμες social media για τα ecommerce brands περιλαμβάνουν:

  • Facebook
  • Instagram
  • X (πρώην Twitter
  • Pinterest
  • TikTok

SEO σου λέω

Το SEO είναι ζωτικής σημασίας για τα online store λόγω της επίδρασής του στην ορατότητα των μηχανών αναζήτησης, την προσέλκυση στοχευμένης κυκλοφορίας και την ενίσχυση της αξιοπιστίας. Δηλαδή ουσιαστικά, τι νόημα έχει να έχετε το πιο όμορφο eshop, αν δεν το βρίσκει κανείς;

Η βελτιστοποίηση για σχετικές λέξεις-κλειδιά βελτιώνει την ποιότητα της εισερχόμενης κυκλοφορίας και δημιουργεί εμπιστοσύνη με τους χρήστες. Ένα καλά βελτιστοποιημένο site συνεισφέρει σε θετική εμπειρία χρήστη, συμπεριλαμβανομένων γρηγορότερων χρόνων φόρτωσης και ανταποκρίνεται σε κινητές συσκευές. 

Στον ανταγωνιστικό χώρο του online shopping, το SEO παρέχει κρίσιμο πλεονέκτημα, διασφαλίζοντας ότι το κατάστημά σας ξεχωρίζει στα αποτελέσματα αναζήτησης. Είναι μια οικονομική στρατηγική marketing με μακροπρόθεσμα οφέλη χωρίς συνεχείς δαπάνες για διαφημίσεις. 

Το SEO απαιτεί επίσης το να παραμένετε ενημερωμένοι για τις εξελισσόμενες αλλαγές στους αλγόριθμους των μηχανών αναζήτησης, εξασφαλίζοντας τη συνεχή σχέση με τις νέες τάσεις. 

Καθιερώστε πολιτική επιστροφών

Η δημιουργία μιας πολιτικής επιστροφών είναι κρίσιμη για τη δημιουργία εμπιστοσύνης μεταξύ των πιθανών πελατών και την αύξηση των πωλήσεων.

Βεβαιωθείτε ότι η πολιτική περιλαμβάνει σαφείς οδηγίες για τη διαδικασία επιστροφής, τα είδη που είναι επιλέξιμα για επιστροφή και το χρονικό πλαίσιο εντός του οποίου οι πελάτες μπορούν να επιστρέψουν ένα προϊόν. Επιπλέον, παρέχετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας για να αντιμετωπίσετε οποιεσδήποτε ερωτήσεις των πελατών.

Επενδύστε σε ένα ενημερωμένο blog

Η δημιουργία ενός blog αποτελεί ένα εξαιρετικό μέσο προώθησης του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Το blogging είναι απαραίτητο για τα online store, καθώς ενισχύει την ορατότητα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, προσελκύοντας περισσότερη οργανική κίνηση. 

Το blogging υποστηρίζει τις προσπάθειες SEO ενσωματώνοντας σχετικές λέξεις-κλειδιά και δημιουργώντας φρέσκο, αξιόλογο περιεχόμενο

Οι αναρτήσεις των blogs παρέχουν περιεχόμενο που μπορείτε να μοιραστείτε στα social media, επεκτείνοντας τον αγωγό και αυξάνοντας την κίνηση. Τα blogs εκπαιδεύουν τους πελάτες σχετικά με τα προϊόντα σας, αντιμετωπίζοντας κοινά ερωτήματα και ανησυχίες τους.

Επιλέξτε τις κατάλληλες εφαρμογές

Υπάρχουν αρκετές δημοφιλείς eCommerce πλατφόρμες που σας επιτρέπουν να δημιουργήσετε και να διαχειριστείτε online καταστήματα. 

Μερικές από τις δημοφιλέστερες είναι:

  • Shopify
  • WooCommerce
  • Magento
  • BigCommerce
  • Wix

Για παράδειγμα, το Shopify, παρέχει την εφαρμογή Shopify App Store, ένα διαδικτυακό marketplace όπου μπορείς να βρεις και να προσθέσεις διάφορα εργαλεία και χαρακτηριστικά στο Shopify store σου.

Είναι παρόμοιο με ένα app store κινητού τηλεφώνου όπου μπορείτε να προσθέσετε εφαρμογές για το δικό σας διαδικτυακό κατάστημα. Αυτές οι εφαρμογές μπορούν να βοηθήσουν στην προσθήκη νέων χαρακτηριστικών, στη βελτίωση του σχεδιασμού του καταστήματός σας, στη διαχείριση του αποθέματος, στην επεξεργασία πληρωμών και πολλά άλλα. 

Προσφέρετε αξιόλογη υποστήριξη πελατών

Η παροχή εξαιρετικής εξυπηρέτησης πελατών είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να ξεχωρίσετε την επιχείρησή σας από τον ανταγωνισμό. Μπορείτε να προσφέρετε υποστήριξη πελατών μέσω live chat, email, τηλεφώνου ή κοινωνικών μέσων.

Βεβαιωθείτε ότι ανταποκρίνεστε γρήγορα και αποτελεσματικά στα ερωτήματα των πελατών. Μπορείτε επίσης να προσφέρετε εξαιρετική εξυπηρέτηση, παρέχοντας χρήσιμους πόρους στον ιστότοπό σας, όπως οδηγούς προϊόντων, πίνακες μεγεθών και σελίδες Συχνών Ερωτήσεων.

Συνεργαστείτε με τα "cool kids" των brands

Η συνεργασία με άλλες εταιρείες και influencers είναι σαν ένα κρυφό χέρι βοηθείας για την προώθηση του online store σας. Συνεργαστείτε με εταιρείες που ταιριάζουν με τη δική σας για να αναδείξετε ο ένας τα φοβερά προϊόντα του άλλου.

💡
Παράδειγμα: Αν πουλάτε ρούχα για μωρά, συνεργαστείτε με μια εταιρεία βρεφικών τροφών ή μια μαμά - influencer. 

Κανείς δεν είπε ποτέ όχι σε δωρεάν έξοδα αποστολής

Η δωρεάν αποστολή είναι σαν η νεράιδα του online ‘’ψαρέματος’’, κάνοντας το 75% των αγοραστών να μην το σκεφτούν δεύτερη φορά. 

Το 2021, το 69% των "πονηρών’" εμπόρων του Shopify αγκάλιασαν την ιδέα της δωρεάν αποστολής για να σημειώσουν περισσότερες πωλήσεις και να καλύψουν τις απαιτήσεις των πελατών.

Η δωρεάν αποστολή δημιουργεί πιστότητα μεταξύ των πελατών που εκτιμούν το γεγονός ότι δεν πρέπει να πληρώσουν για τα έξοδα αποστολής. Αν μπορείτε να προσφέρετε δωρεάν αποστολή χωρίς να δημιουργήσετε χρηματικό έλλειμμα, μπορεί να είναι μια εξαιρετική στρατηγική μάρκετινγκ για το online κατάστημά σας.

online store pc hands laptop

Ταξιδεύοντας στον κόσμο του online store... like a pro!

Η έναρξη ενός online καταστήματος είναι μια συναρπαστική προσπάθεια, γεμάτη απεριόριστες δυνατότητες. Καθώς εισέρχεστε στον κόσμο του eCommerce, έχοντας αυτές τις πολύτιμες συμβουλές στο επίκεντρο, θυμηθείτε ότι η επιτυχία δεν αφορά μόνο την πώληση προϊόντων· αφορά τη δημιουργία μιας μοναδικής εμπειρίας για τους πελάτες σας. 

Από την επιλογή της σωστής πλατφόρμας έως την παροχή εξαιρετικής εξυπηρέτησης πελατών, κάθε βήμα παίζει έναν κρίσιμο ρόλο στο να διαμορφώνει την ταυτότητα του online καταστήματός σας. Το online κατάστημά σας δεν είναι απλώς μια επιχείρηση· είναι μια ευκαιρία για σύνδεση, ευημερία και αφήνει μια αξέχαστη εντύπωση στον ψηφιακό χώρο. Καινοτομήστε, λοιπόν!