Αν είστε ιδιοκτήτης ή διαχειριστής ενός eshop, τότε σίγουρα θα ξέρετε πως τα eCommerce trends μπορούν σας βοηθήσουν να γίνετε κάτι σαν τον "ροκ σταρ των αγορών".

Από το να κάνουμε τα πράγματα υπερβολικά εύκολα με τον σχεδιασμό ενός eshop φιλικό προς τον χρήστη κινητού, μέχρι το να καταφέρουμε να πουλάμε "ονομαστικά", οι τάσεις του 2024 δεν έχουν τελειωμό. Ξεχωρίζοντας τα πιο σημαντικά και ουσιώδη όμως, δεν θα προσαρμοστείτε απλά στα eCommerce trends, θα γίνετε (το eshop σας έστω) τα eCommerce trends!

laptop cellphone social media

Όταν τα Social Media μιλούν, οι αγοραστές ακολουθούν

Το 2024, το social media εμπόριο βρίσκεται σε άνθηση με 96,9 εκατομμύρια Αμερικανούς που αγοράζουν άμεσα σε πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok. Οι νεότεροι millennials και η Gen Z γενιά οδηγούν αυτήν την τάση, με το 83% των καταναλωτών των νεότερων να ξεκινούν τις αγορές τους από τα social media.

Οι εταιρείες καθιστούν πιο εύκολο για τους ανθρώπους να ανακαλύπτουν και να αγοράζουν προϊόντα απευθείας από τις αγαπημένες τους εφαρμογές, αυξάνοντας όχι μόνο την κοινωνική τους επιρροή, αλλά και τις προσδοκίες των καταναλωτών. 

Αυτή η μορφή social εμπορίου, αναμένεται να φτάσει τα 2,9 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2026, καθιστώντας κρίσιμη την κατάσταση για τους λιανοπωλητές.

📱
Κύριες τάσεις του eCommerce για το 2024 περιλαμβάνουν την υιοθέτηση προσέγγισης πρώτα από το κινητό τηλέφωνο ως προς τον σχεδιασμό της εμπειρίας χρήστη.

Εξερευνώντας το βασίλειο του TikTok

Μπορεί τα social media να αποτελούν μια ομάδα, όμως το TikTok αξίζει να αναφερθεί ως ένα από τα top eCommerce trends, καθώς αποτελεί ισχυρό εργαλείο λόγω του τεράστιου αριθμού χρηστών του.

Η απήχησή του στις μεγαλύτερες και μικρότερες γενιές είναι μεγάλη και προκύπτει από τα ενδιαφέροντα βίντεο σε μορφή κλιπ, τις δυνατοτήτες αγορών εντός της εφαρμογής και της δυνατότητας εκμετάλλευσης των τάσεων. 

Η πλατφόρμα προσφέρει διάφορες διαφημιστικές μορφές, ευκαιρίες συνεργασίας με influencers και παγκόσμια εμβέλεια, καθιστώντας την ιδανική για επιχειρήσεις που επιθυμούν να συνδεθούν με ένα νεανικό κοινό που κι αυτό ακολουθεί τις τάσεις.

Ο αλγόριθμος του TikTok προωθεί την ανακαλυψιμότητα, ενώ η νεανική εικόνα του ταιριάζει καλά με επιχειρήσεις που επιδιώκουν να προσελκύσουν το νεότερο κοινό. Συνολικά, το TikTok παρέχει ένα δυναμικό και δημιουργικό περιβάλλον για αποτελεσματικό marketing eCommerce.

15 eCommerce social media tips για να αδράξεις το 2024
New year, new e-commerce you. Υλοποιήστε όλους τους στόχους του e-shop σας για φέτος με όλα τα απαραίτητα social media tips.

Ένας ολόκληρος αγοραστικός κόσμος στα χέρια τους, το κινητό!

Στην εποχή που το κινητό αποτελεί όλον μας τον κόσμο, το mobile commerce αποτελεί μονόδρομος! Σήμερα, οι εταιρείες δεν προσαρμόζουν απλά τις desktop ιστοσελίδες φιλικές για τα κινητά· Δημιουργούν εμπειρίες σχεδιασμένες από την αρχή, αποκλειστικά για προβολή μέσω κινητού.  

Το 91% των ανθρώπων πατάνε εκείνο το πολυπόθητο κουμπί "αγορά τώρα" από το κινητό τους. Ένα καλό eshop προσαρμοσμένο για κινητά, είναι μια σίγουρη και επιτυχημένη λύση.

Και μην ξεχνάτε τις επιλογές πληρωμής μέσω κινητού, όπως το Apple Pay και το Google Pay. Κάντε την εμπειρία των αγορών από το κινητό έναν αληθινό θρίαμβο!

Αυθεντικότητα και αίσθηση αξιοπιστίας, γιατί η εμπιστοσύνη μετράει

Για τα eCommerce trends, η αυθεντικότητα και η αίσθηση αξιοπιστίας αναδεικνύονται ως κρίσιμες πτυχές των κοινωνικών στρατηγικών για το 2024. Οι επιχειρήσεις που επικεντρώνονται σε αυτές τις στρατηγικές βαθαίνουν στη δημιουργία εμπιστοσύνης και τη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων τους. 

Ο στόχος είναι να εξαλείψουν την ανησυχία πιθανών πελατών που διστάζουν να αγοράσουν από λιγότερο γνωστά brands, βασίζοντας την εμπιστοσύνη στην αυθεντικότητα και στις γνήσιες κριτικές πελατών. Με αυτόν τον τρόπο, επιδιώκουν να προσδώσουν αίσθηση αξιοπιστίας, ενθαρρύνοντας νέους αγοραστές να δοκιμάσουν προϊόντα από εταιρείες που δεν έχουν ακόμη εξοικειωθεί. 

Η έμφαση στην αυθεντικότητα και τις κριτικές πελατών υπογραμμίζει τη σημασία της συμπερίληψης του User-Generated Content (UGC) σε διάφορες κοινωνικές πλατφόρμες, ενισχύοντας τον λόγο της αξιοπιστίας και της αριστείας στον κόσμο του κοινωνικού εμπορίου.

Όταν κατακτήσουμε την επικοινωνία, έχουμε τα πάντα

Καθώς η "κοινωνική αγορά" κερδίζει έδαφος, οι πελάτες προτιμούν την άμεση επικοινωνία μέσω DMs ή chat.  Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι το 60% των πελατών στις ΗΠΑ προτιμούν τα μηνύματα και τα DMs για την επικοινωνία με επιχειρήσεις, με αύξηση 45% στους χρήστες social media που χρησιμοποιούν DMs για την εξυπηρέτηση πελατών.

Αναμένεται ότι αυτή η τάση θα ενισχυθεί το 2024, υπογραμμίζοντας την ανάγκη πραγματικού χρόνου αλληλεπίδρασης με τις εταιρείες. Η υιοθέτηση τεχνολογιών για την εξυπηρέτηση πελατών μέσω DM ή chat είναι κρίσιμη, με δυνητική αύξηση 72% στις online αγορές όταν οι πελάτες μπορούν να θέτουν ερωτήσεις σε πραγματικό χρόνο, σύμφωνα με το Webex.

Η ανάγκη για μοναδικότητα είναι το κλειδί 

Η εξατομίκευση είναι κρίσιμη για το ηλεκτρονικό εμπόριο επειδή προσφέρει στον καταναλωτή ατομικές εμπειρίες που προσαρμόζονται στις προσωπικές προτιμήσεις και ανάγκες του. 

Σε έναν γρήγορα εξελισσόμενο αγοραστικό χώρο, όπου το 65% των καταναλωτών περιμένει από τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στις αλλαγές των αναγκών τους. Γι' αυτό και τα eCommerce trends του 2024 μας λένε πως η παροχή εξατομικευμένων εμπειριών ενισχύει την ικανοποίηση και την πιστότητα του πελάτη.

Αυτό δεν αφορά μόνο στο να εστιάσει κανείς στις μέχρι τώρα συμπεριφορές, αλλά και στο να μπορεί να προβλέψει τι θα χρειαστεί ο πελάτης στο μέλλον.

Ως αποτέλεσμα, η εφαρμογή αποτελεσματικών στρατηγικών εξατομίκευσης για φέτος αποτελεί επιτακτική ανάγκη ώστε να βελτιωθεί η απόδοση ενός eshop.

eCommerce trends και καλάθι για ψώνια

Focus στον άνθρωπο

"Human as a Premium", ή αλλιώς μια προσωπική και ανθρώπινη πινελιά στον ψηφιακό χορό. Είναι σημαντικό γιατί χτίζετε εμπιστοσύνη - ξέρετε, σαν να μιλάτε με πραγματικούς ανθρώπους αντί για ρομπότ. Αυτή η προσωπική πινελιά κάνει το online shopping μια καλύτερη εμπειρία, με προτάσεις που πραγματικά ταιριάζουν στα στυλ και στις ανάγκες των καταναλωτών.

Σε μια τεράστια λίστα online καταστημάτων, να είστε εκείνοι που δεν αντιμετωπίζουν το κοινό σαν έναν αριθμό. Οι άνθρωποι καταλαβαίνουν τα συναισθήματά σας και μπορούν να προσαρμοστούν στη διάθεσή σας.

Γι' αυτό, το "Human as a Premium" ως eCommerce trend βασίζεται όλο γύρω από το να κρατάτε τον ψηφιακό κόσμο φιλικό και πραγματικό, κάνοντας την online αγορά σας πολύ πιο χαλαρή και συνδεδεμένη.

Δώστε αξία με χαμηλό κόστος 

Το 2024, οι καταναλωτές προσδοκούν να ξοδεύουν όσο το δυνατό λιγότερα χρήματα λόγω του αυξανόμενου πληθωρισμού για να απολαμβάνουν αγαθά και υπηρεσίες.

Ανεξαρτήτως εάν η αξία δεν αποτελεί βασικό πυλώνα για το brand σας, πρέπει να ξέρετε ότι περίπου το 74% των αγοραστών, σύμφωνα με την Retail Week, προσδοκεί ώστε οι έμποροι να μειώσουν τις τιμές τους για να ισοσταθμίσουν την ακρίβεια του 2024 και να θέσουν πιο χαμηλές και προσιτές τιμές. 

Αυτό υποδηλώνει ότι οι καταναλωτές γίνονται πιο προσεκτικοί στις τιμές, προτρέποντας τα brands να διερευνήσουν τρόπους παροχής αξίας, διατηρώντας παράλληλα χαμηλές και ανταγωνιστικές τιμές.

Η αξία δεν περιορίζεται μόνο στις εκπτώσεις. Μπορεί επίσης να περιλαμβάνει εξαιρετική εξυπηρέτηση ή ακόμα και δωρεάν προνόμια. Για τα brands που δεν θέλουν να βασίζονται στις εκπτώσεις, η έμφαση σε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και επιπλέον προνόμια, μπορεί να ενισχύσει την έλξη τους προς τους καταναλωτές.

Αγαπητοί μου συνδρομητές

Οι συνδρομές είναι ζωτικής σημασίας στα eCommerce trends λόγω της ικανότητάς τους να παρέχουν σταθερά και προβλέψιμα έσοδα, να ενισχύουν τη διατήρηση πελατών και να αυξάνουν την αξία τους κατά τη διάρκεια του χρόνου.

Προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες, εξυπηρετούν την ευκολία των πελατών και διευκολύνουν τη διαχείριση του αποθέματος. Οι συνδρομές δημιουργούν επίσης αξιόλογα δεδομένα, ενισχύουν την πιστότητα στο brand, ενθαρρύνουν την προσαρμοστικότητα και την καινοτομία, και συνεισφέρουν στη διαφοροποίηση των πηγών εσόδων.

Ουσιαστικά, διαμορφώνουν σχέσεις μακράς διαρκείας, εξασφαλίζοντας σταθερότητα για τις επιχειρήσεις και βελτιωμένη ευκολία και πιστότητα για τους πελάτες.. 

Μη ξεχνάτε το κλισέ: Μια εικόνα, ίσον χίλιες λέξεις

Τα σύντομα βίντεο είναι παντού στα social media, αλλά μαντέψτε: Δεν είναι μόνο για διασκέδαση. Οι νεότεροι αγοραστές λατρεύουν αυτά τα σύντομα, ψυχαγωγικά βίντεο για να μάθουν σχετικά με νέα προϊόντα. Είναι μια hot τάση για το 2024, σύμφωνα με το Influencer Marketing Hub, και όχι μόνο ως eCommerce trend, αλλά γενικά ως marketing trend.

Οι εταιρείες χρησιμοποιούν αυτά τα μικρά βίντεο για να παρουσιάσουν προϊόντα, και δουλεύει τέλεια για όλους τους τύπους περιεχομένου - branded, influencer και ακόμη και για τα συνηθισμένα βίντεο που δημιουργούν οι χρήστες. 

Από γρήγορες παρουσιάσεις προϊόντων έως και sneak peeks από τα παρασκήνια, αυτά τα συναρπαστικά βίντεο είναι ένας ωραίος τρόπος για να κρατήσετε το ενδιαφέρον του κοινού και να αυξήσετε τις πωλήσεις.

Cross-Selling: Σε θέλουμε ξανά!

Το να "κατακτά" κανείς τον πελάτη δεν είναι αναγκαίο μόνο για κάποιες συγκεκριμένες αγορές.

Στα eCommerce trends, το Cross-Selling συγκαταλέγεται σαν μια παρακίνηση που προσπαθεί να προτείνει κι άλλα πράγματα που θα ‘’ψήσουν’’ τους αγοραστές, μετά την κύρια αγορά τους. 

Είναι η πρακτική της προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών προς έναν πελάτη που έχει ήδη κάνει μια αγορά. Για παράδειγμα, αν κάποιος αγοράζει ένα κινητό τηλέφωνο, μια στρατηγική Cross-Selling θα μπορούσε να είναι η προώθηση αξεσουάρ όπως θήκες, ακουστικά ή φορτιστές.

Ο στόχος είναι να προσφέρει στον πελάτη προϊόντα που ταιριάζουν με την αρχική του αγορά, ενθαρρύνοντάς τον να προχωρήσει σε περισσότερες αγορές ή να ενισχύσει το καλάθι του.

Το AI ανοίγει την πόρτα για έναν νέο κόσμο

Η τεχνητή νοημοσύνη αντιπροσωπεύει μια αλλαγή παιχνιδιού για το eCommerce, λόγω της δυνατότητάς της να παρέχει εξατομικευμένες εμπειρίες αγοράς, αποτελεσματική υποστήριξη πελατών μέσω chatbots, δυναμική βελτιστοποίηση τιμολόγησης, αποτελεσματική διαχείριση αποθεμάτων, βελτιστοποιημένες διαφημιστικές εκστρατείες και πολλά ακόμα. Το AI στο σύνολό του, πρόκειται για ένα eCommerce trend που ήρθε για να μείνει.

Γενικά, βελτιώνει την ικανοποίηση του πελάτη, διευκολύνει τις λειτουργίες και συντελεί σε μια πιο επιτυχημένη διαδικασία αγοράς online τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές.

AR και VR... γιατί μια δοκιμή θα σας πείσει

Ένα από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι online αγοραστές είναι η αδυναμία να "δοκιμάσουν" τα προϊόντα ή να φανταστούν πώς θα ταιριάζουν στον χώρο τους. Οι εμπειρίες λιανικής με επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα έχουν μετασχηματίσει αυτήν την πρόκληση, επιτρέποντας στους αγοραστές να οπτικοποιούν ή ακόμα και να αλληλεπιδρούν με προϊόντα online πριν τα αγοράσουν.

Οι αγοραστές πλέον με AR και VR μπορούν να δοκιμάσουν τα πάντα, από ρούχα έως καλλυντικά, χρησιμοποιώντας τα smartphones τους. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν την Επαυξημένη Πραγματικότητα για να δουν πώς έπιπλα και οικιακές συσκευές θα ταιριάζουν στον χώρο τους (όπως με την εφαρμογή της IKEA με τεχνητή νοημοσύνη). Οι εικονικοί εκθεσιακοί χώροι στη VR επιτρέπουν στους αγοραστές να αλληλεπιδρούν εικονικά με προϊόντα ή ακόμα να τα διαμορφώνουν πριν τα αγοράσουν. Τα δύο αυτά σύγχρονα εργαλεία για το e-Commerce δεν αποτελούν διασκέδαση, αλλά εργαλεία για online αγορές γεμάτες αυτοπεποίθηση!

Προστασία δεδομένων και διαφάνεια

Στο eCommerce trends του 2024, η προστασία των προσωπικών δεδομένων είναι προτεραιότητα. Περίπου 75% του παγκόσμιου πληθυσμού θα έχει τα δεδομένα του προστατευμένα από κανονισμούς ιδιωτικότητας. Όσες εταιρείες παραβιάζουν αυτούς τους κανόνες, πληρώνουν πρόστιμα. Για το 2024, η εμπιστοσύνη του πελάτη απαιτεί διαφάνεια και σεβασμό στην ιδιωτικότητά του.

Βιωσιμότητα, η νέα τάση

Οι επαναχρησιμοποιήσιμες και ανακυκλώσιμες συσκευασίες, είναι μια αυξανόμενη τάση που προβλέπεται να συνεχιστεί μέχρι το 2024. 

Ορισμένες εταιρείες, εξερευνούν ενεργά λύσεις για επαναχρησιμοποιήσιμη συσκευασία για να εξαλείψουν αυτές που χρησιμοποιούνται μόνο μία φορά.

Επιπλέον, μερικά brands καθιστούν τα ίδια τα προϊόντα αναπληρώσιμα ή επαναχρησιμοποιήσιμα.

Για την επιτυχημένη εφαρμογή αυτών των επιλογών, οι εταιρείες θα πρέπει να τις προωθήσουν με έναν τρόπο που κινητοποιεί τους πελάτες και δημιουργεί θετικό συναίσθημα.

credit card

Τα eCommerce trends διαμορφώνουν το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου. Καθορίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν με τους καταναλωτές, επικαιροποιούν την εμπειρία αγορών και βελτιστοποιούν τις διαδικασίες.

Από το social commerce που ενσωματώνει τις κοινωνικές πλατφόρμες στον τρόπο πώλησης, μέχρι την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης για προσαρμοσμένες εμπειρίες, οι τάσεις αυτές καθορίζουν την εξέλιξη του κλάδου και επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.

Ακολουθήστε τον δρόμο και βαδίστε στον ψηφιακό χάρτη του eCommerce με επιτυχία!