Το social media marketing είναι το must-have για τη σύγχρονη όχι-μόνο-eCommerce επιχείρηση, διαμορφώνοντας τον τρόπο που τα eshops συνδέονται με το κοινό τους στην digital εποχή. 

Σε έναν κόσμο όπου η online παρουσία είναι το κλειδί της επιτυχίας, το να πιάνεις τον παλμό των social media, δεν είναι απλώς cool - είναι απαραίτητο. 

Τα κοινωνικά δίκτυα ενώνουν τους ανθρώπους. Δεν είναι μόνο ένας τρόπος επικοινωνίας μεταξύ φίλων και οικογενειών, αλλά είναι επίσης ένας χώρος όπου οι επιχειρήσεις μπορούν να συνδεθούν με τους καταναλωτές. 

Για να καταφέρετε το social media marketing, πρέπει να ξέρετε σε ποιους απευθύνεστε και ποια μέσα χρησιμοποιούν, για ποιους λόγους και ποιο είδος περιεχομένου κινητοποιεί συγκεκριμένες συμπεριφορές καταναλωτών.

Εκεί, αναλαμβάνουν δράση τα social media marketing στατιστικά. Δίνουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τα κανάλια, τις ομάδες χρηστών και την απόδοση του μάρκετινγκ, βοηθώντας τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να βελτιστοποιήσουν τις στρατηγικές τους. 

💡
Δεν πρόκειται απλώς για μια SOME παρουσία, αλλά για το να επιλέγετε τα κατάλληλα δίκτυα για τις καμπάνιες marketing σας και να τα συντονίζετε με συγκεκριμένους επιχειρηματικούς στόχους.

Για να αναλογιστείτε -με αριθμούς- τη δύναμη των κοινωνικών δικτύων, αξίζει να ξέρετε πως:

→ Από το 2021 και μετά, περισσότερο από το μισό του παγκόσμιου πληθυσμού είναι ενεργό σε τουλάχιστον ένα κοινωνικό μέσο.
→ Υπάρχουν 4,9 δισεκατομμύρια ενεργοί χρήστες στα SOME παγκοσμίως, με πάνω από 308 εκατομμύρια χρήστες στις ΗΠΑ.
→ Ο μέσος χρήστης δαπανά περίπου δύο ώρες και 31 λεπτά καθημερινά στα social media, κυρίως σε κινητές συσκευές, με το 83% των επισκέψεων στα κοινωνικά μέσα στις ΗΠΑ να προέρχεται από κινητές συσκευές.

Ας ρίξουμε μια ματιά στις στρατηγικές, τις τάσεις και τα insights που καθορίζουν το παιχνίδι του social media marketing και ας δούμε πώς τα online stores μπορούν να το αξιοποιήσουν στα πλαίσια της ανάπτυξης και της εξέλιξής τους.

 social media marketing

Social media marketing στατιστικά

Facebook

Το Facebook είναι η κορυφαία social media πλατφόρμα στις Ηνωμένες Πολιτείες και παγκοσμίως αποτελεί μέρος της Meta, της εταιρείας πίσω από το Instagram.

  • Μετρά πάνω από 3 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες, με πάνω από 2 δισ. χρήστες να συνδέονται κάθε μέρα. Συγκεκριμένα, η Meta ανακοίνωσε πως την άνοιξη του 2023, είχε 3,96 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν τουλάχιστον ένα από τα βασικά προϊόντα της (Facebook, Instagram, WhatsApp ή Messenger) κάθε μήνα. (Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το εκπληκτικό 74,2% των ενηλίκων χρησιμοποιεί το Facebook.)
  • Είναι το τρίτο σε κατάταξη site με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα σύμφωνα με το Similar Web (μετά την Google και το YouTube).
  • Οι άνθρωποι δαπανούν μέσο όρο 30,9 λεπτά καθημερινά στο Facebook.
  • Στα social media marketing στατιστικά που δεν αφορούν μόνο στο eCommerce, είναι πως σύμφωνα με έρευνες, η πιο αποδοτική στιγμή για να ποστάρει κανείς είναι μεταξύ 8 το πρωί μέχρι τις 12 περίπου, την Τρίτη ή την Πέμπτη.
  • Η ηλικία και το φύλο δεν εμποδίζουν τη δημοφιλία του, με 51,4% των χρηστών ηλικίας 18-34 ετών και 43,9% ηλικίας 35 ετών και άνω. Το ανδρικό κοινό καταλαμβάνει το 56% της βάσης χρηστών του Facebook.

Το Facebook είναι ένας πρωταθλητής στον τομέα του eCommerce στις Ηνωμένες Πολιτείες και ένας παγκόσμιος πόλος έλξης για διαφημίσεις.

  • Οι διαφημίσεις του Facebook αντιστοιχούν περίπου στο 60% των συνολικών εσόδων από διαφήμιση στα social media παγκοσμίως, με το εκπληκτικό 89% των marketer, παγκοσμίως, να θεωρεί το Facebook απαραίτητο στην digital στρατηγική του.
  • Στις ΗΠΑ είναι το κορυφαίο eCommerce social site.
  • Παγκοσμίως, είναι το πιο δημοφιλές κανάλι διαφήμισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Το 62% των ατόμων που αγοράζουν προϊόντα σε κοινωνικές πλατφόρμες έκαναν την πιο πρόσφατη αγορά τους στο Facebook.
  • Τα βίντεο και οι ενημερώσεις κατάστασης του Facebook «κλέβουν την παράσταση» συγκεντρώνοντας το υψηλότερο engagement. Τα status updates να έχουν ποσοστό engagement 0,18%, και τα βίντεο να μην απέχουν πολύ, με 0,17%.
15 eCommerce social media tips για να αδράξεις το 2024
New year, new e-commerce you. Υλοποιήστε όλους τους στόχους του e-shop σας για φέτος με όλα τα απαραίτητα social media tips.

YouTube

  • Στα social media marketing στατιστικά, το YouTube κατακτά τη δεύτερη θέση παγκοσμίως ανάμεσα στις πλατφόρμες, υπό την ομπρέλα της Alphabet, η οποία είναι επίσης η μητρική εταιρεία της Google.
  • Παγκοσμίως, διαθέτει πάνω από 2,5 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες.
  • Οι χρήστες του YouTube δαπανούν μέσο όρο 48,7 λεπτά καθημερινά στην πλατφόρμα.
  • Η ποικιλομορφία ηλικίας και φύλου ξεχωρίζει στο YouTube, με 35,7% των χρηστών ηλικίας 18-34 και 46,4% ηλικίας 35 ετών και άνω. Το ανδρικό κοινό ανέρχεται στο 54,4%.
  • Το YouTube κατακτά τη δεύτερη θέση στα έσοδα από διαφήμιση, ανταγωνίζωντας την Meta και αφήνοντας πίσω TikTok και X.
  • Το YouTube δεν είναι μόνο για διασκέδαση, αλλά και για ανακάλυψη προϊόντων. Ενώ τα μουσικά βίντεο είναι σταθερά τα πιο δημοφιλή, περίπου το 24% των χρηστών Gen Z δήλωσε σε πρόσφατη έρευνα ότι χρησιμοποίησαν το YouTube για την ανακάλυψη προϊόντων τους προηγούμενους μήνες.
Στρατηγική Brand: Τα 5 βήματα για ένα success story
Στρατηγική Brand: Ο απόλυτος οδηγός που σας μαθαίνει πώς να απογειώσετε άμεσα και αποτελεσματικά το eshop σας.

Instagram

  • Το Instagram κατακτά τη δεύτερη θέση στις ΗΠΑ και μοιράζεται την τρίτη θέση παγκοσμίως. Όπως είναι γνωστό, μαζί με το Facebook, ανήκει στη Meta.
  • Συγκεντρώνει 2 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες παγκοσμίως, με πάνω από 115 εκατομμύρια Αμερικανούς στο καταστατικό της.
  • Οι χρήστες στις ΗΠΑ αφιερώνουν περίπου 33,1 λεπτά καθημερινά «σκρολάροντας» στο Instagram.
  • Ο πληθυσμός του Instagram κλίνει προς τους νεότερους, με 60% των χρηστών ηλικίας 18-34 ετών και 31% ηλικίας 35 ετών και άνω.
  • Στον τομέα του social commerce, το Instagram είναι ένας «γίγαντας», σημειώνοντας 43 εκατομμύρια αγοραστές στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2023. Γι' αυτό και στις ΗΠΑ είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής social eCommerce, ενώ παγκοσμίως είναι δεύτερη στα υψηλότερα έσοδα που αποφέρει από διαφημίσεις.
  • Τα Instagram Reels καταλαμβάνουν την κορυφή όσον αφορά στο reach και το engagement, διαθέτοντας ποσοστό engagement 1,23% και άνω από 30% reach rate.

X (πρώην Twitter)

  • Το X καταλαμβάνει την έβδομη θέση στις Ηνωμένες Πολιτείες και βρίσκεται εκτός των δέκα κορυφαίων παγκοσμίως.
  • Στις ΗΠΑ, 64,9 εκατομμύρια άνθρωποι «τουιτάρουν», ενώ παγκοσμίως συγκεντρώνει πάνω από 368 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες, δαπανώντας μέσο όρο 34,1 λεπτά καθημερινά.
  • Το X ξεχωρίζει για την παλαιότητα και την ενεργή ανδρική συμμετοχή των χρηστών του, με 55,6% ηλικίας 18-34 ετών και 37,8% ηλικίας 35 ετών και άνω. Το ποσοστό των αρσενικών χρηστών αγγίζει το 63%.
  • Η πληροφορία είναι το παιχνίδι για τους χρήστες του X, με 55% να προτιμούν ενημερωτικό περιεχόμενο έναντι αστείων, δημιουργικών και εμπνευστικών αναρτήσεων. Το 34% των χρηστών προτιμάει τον δεύτερο τύπο μη ενημερωτικού περιεχομένου.
  • Παρά την άνοδο στα έσοδα από διαφήμιση από το 2017 έως το 2022, το X προβλέπεται να σημειώσει μείωση μέχρι το 2027.

TikTok

  • Το TikTok, κατατάσσεται έκτο παγκοσμίως και τέταρτο στις ΗΠΑ μεταξύ των social media marketing πλατφορμών.
  • Μετρά πάνω από ένα δισεκατομμύριο μηνιαίους χρήστες, προσελκύοντας το 47% των ενηλίκων στις ΗΠΑ.
  • Οι χρήστες δαπανούν μέσο όρο 53,8 λεπτά καθημερινά στην πλατφόρμα, προσελκύοντας κυρίως ένα νεανικό κοινό και προτιμώντας γυναίκες δημιουργούς. 
  • Το 70,9% των χρηστών ηλικίας 18 έως 34 και το 55,3% των δημιουργών προσδιορίζονται ως γυναίκες.
  • Στα social media marketing στατιστικά που πρέπει να λάβετε σίγουρα υπόψιν σας είναι ότι το TikTok προβλέπει πάνω από 35,8 εκατομμύρια social commerce έως το 2024. 
  • Το 2022, τα έσοδα από διαφημίσεις αυξήθηκαν στα 9,9 δισεκατομμύρια δολάρια, μια εκπληκτική αύξηση κατά 155% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
  • Σύμφωνα με τα social media marketing στατιστικά στοιχεία του TikTok, η "ψυχαγωγία" είναι η πιο δημοφιλής κατηγορία περιεχομένου παγκοσμίως. Το #entertainment έχει συγκεντρώσει 535 δισεκατομμύρια προβολές hashtag. Οι επόμενες πιο δημοφιλείς κατηγορίες είναι ο χορός, οι φάρσες, η γυμναστική/αθλητισμός και οι ανακαινίσεις σπιτιού/DIY.
 social media marketing στατιστικά και likes

Πώς να αξιοποιήσετε τα Social Media Marketing στατιστικά για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας

Η χρήση στατιστικών στο social media marketing μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Εδώ είναι ένας οδηγός βήμα προς βήμα για το πώς να εκμεταλλευτείτε στο μέγιστο αυτές τις πληροφορίες:

Εντοπίστε τις δημοφιλείς πλατφόρμες

Ξεκινήστε εντοπίζοντας τον τόπο όπου απευθύνεται η στόχευσή σας περισσότερο. Αν ο στόχος σας είναι η πώληση προϊόντων ομορφιάς σε γυναίκες ηλικίας 18-34, πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok και το Facebook ίσως είναι οι ιδανικές. Αυτές οι πλατφόρμες απευθύνονται ιδιαίτερα σε αυτά τα γκρούπ, ειδικά υπόψη της σημαντικής παρουσίας στο Facebook.

Online store: 16 tips για να ανοίξετε ένα eshop
Τα 16 απόλυτα tips για να ξεκινήσετε το δικό σας online store με επιτυχία.

Συντονιστείτε με τους στόχους σας

Λάβετε υπόψη σας τους επιχειρηματικούς σας στόχους. Εάν ο στόχος είναι να αυξήσετε την επισκεψιμότητα του blog σας ή να θεωρηθείτε ηγέτης σε ένα συγκεκριμένον τομέα, το Facebook, με το περιβάλλον που ευνοεί την ανάπτυξη κειμένου, ίσως είναι η καλύτερη επιλογή. Αντίστοιχα, αν ο στόχος είναι η άμεση πώληση μέσω social, πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok, γνωστές για το social commerce, μπορεί να γίνουν οι βασικοί σας «παίκτες».

Πραγματοποιήστε επιπλέον έρευνα στις πλατφόρμες

Κοιτάξτε πιο προσεκτικά τα προϊόντα σας και την υπάρχουσα υποδομή του social media marketing. Στη συνέχεια, κάντε επιπλέον έρευνα στις πλατφόρμες social media για να δείτε πώς αποδίδουν τα συγκεκριμένα είδη προϊόντων σας και οι προτιμώμενες στρατηγικές σε κάθε μια. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε αυτό το στάδιο έρευνας για να ενημερωθείτε για τις τάσεις στα social media που αφορούν την επιχείρησή σας.

Το TikTok και το Instagram έχουν εξελιχθεί σε κυρίαρχες πλατφόρμες για online αγορές ομορφιάς. Εάν υλοποιείτε ή σκέφτεστε να υιοθετήσετε μια στρατηγική μάρκετινγκ με influencers, το Instagram ξεχωρίζει, ηγούμενο με σημαντική διαφορά, ακολουθούμενο από το Facebook και το TikTok.

Επιλέξτε τις πλατφόρμες σας και δημιουργήστε περιεχόμενο

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτήν την έρευνα για να επιλέξετε τις πλατφόρμες σας και να κατανείμετε αποτελεσματικά το budget στις καμπάνιες σας.

Για παράδειγμα, μια επιχείρηση eCommerce που σχεδιάζει να συνεργαστεί με influencers για την πώληση προϊόντων ομορφιάς μέσω social media, μπορεί να αποφασίσει να δώσει έμφαση στο Instagram. Η πλατφόρμα είναι δημοφιλής με τους στόχους της, φιλική προς τη social media marketing στρατηγική με influencers και δημιουργεί ένα σημαντικό μερίδιο των online αγορών ομορφιάς. Η ίδια επιχείρηση θα μπορούσε να αφιερώσει ένα μικρότερο μερίδιο του προϋπολογισμού της στο Facebook και στο TikTok, τα οποία επίσης βρίσκονται στις τρεις κορυφαίες πλατφόρμες για influencer marketing και τις πωλήσεις προϊόντων ομορφιάς.

Οι social media marketing στατιστικές μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να αναπτύξετε ή να τελειοποιήσετε μια στρατηγική βασισμένη στις πλατφόρμες. Για παράδειγμα, μια επιχείρηση ομορφιάς μπορεί να κατασκευάσει μια στρατηγική X γύρω από το να μοιράζεται ενημερωτικό περιεχόμενο, επειδή το 55% των χρηστών του X προτιμά αυτό τον τύπο περιεχομένου.

Η ίδια επιχείρηση θα μπορούσε στη συνέχεια να μοιραστεί ψυχαγωγικό περιεχόμενο στο YouTube, επειδή το 65% των χρηστών του YouTube επισκέπτονται την πλατφόρμα για ψυχαγωγικούς λόγους.

 social media marketing statistics

Οι επιχειρήσεις και τα social media marketing στατιστικά

Το social media marketing είναι ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις, καθώς επηρεάζει σημαντικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών, τη διαδραστικότητα με τα brands, την ανακάλυψη προϊόντων και τις αποφάσεις των αγοραστών.

Οι στατιστικές παίζουν καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση της διαφήμισης, παρέχοντας πολύτιμες εισηγήσεις σχετικά με τις προτιμήσεις των χρηστών, την αποτελεσματικότητα των πλατφορμών και την αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο. Οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν τις στατιστικές του social media marketing για να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους, να βελτιστοποιήσουν τους τύπους περιεχομένου για συγκεκριμένες πλατφόρμες και να προσαρμόσουν τα σχέδιά τους στις εξελισσόμενες τάσεις των καταναλωτών. Η χρήση των στατιστικών επιτρέπει στις επιχειρήσεις να λαμβάνουν ενημερωμένες αποφάσεις, να μεγιστοποιούν την επιρροή τους και να επιτυγχάνουν ανάπτυξη στον ανταγωνιστικό digital χώρο.

👍
Ας μιλήσουμε με αριθμούς!