Η περίοδος του ελληνικού καρναβαλιού, ή αλλιώς οι Απόκριες, εκτός από την εποχή των μεταμφιέσεων και των εύθυμων πάρτι, είναι επίσης μια χρυσή ευκαιρία εποχιακού marketing για τους ιδιοκτήτες eshop. Όμως, έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί οι άνθρωποι είναι πιο πρόθυμοι να ανοίξουν το πορτοφόλι τους κατά τη διάρκεια των εορταστικών περιόδων; Η κατανόηση της ψυχολογίας που κρύβεται πίσω από τις αποκριάτικες αγορές μπορεί να σας βοηθήσει να προσαρμόσετε τις στρατηγικές marketing σας ώστε να εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία στο έπακρο και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

Παρακάτω θα δούμε λοιπόν γιατί οι εποχιακές αυτές αγορές ενισχύουν τα έσοδα και με ποιους τρόπους μπορείτε να την εκμεταλλευτείτε.

Tips για κάθε εποχή & οφέλη για το εποχιακό marketing
Οι εποχές που εναλλάσονται είναι μια τεράστια ευκαιρία για το eshop σου καθώς μέσα από το εποχιακό marketing μπορείς να κερδίσεις πολλά!

Η ψυχολογία αγορών στις αποκριάτικες αγορές και πώς θα ωφεληθείτε

Η εορταστική διάθεση ενισχύει τις δαπάνες

Κατά τη διάρκεια του καρναβαλιού, το κοινό είναι γενικά πιο χαλαρό και ανοιχτό στην καλοπέραση και την απόλαυση. Κυριαρχεί μια θετική διάθεση που οδηγεί σε περισσότερες παρορμητικές ή αναγκαστικές αγορές, καθώς οι αγοραστές αισθάνονται λιγότερο ένοχοι για το αν θέλουν να κεράσουν τον εαυτό τους ή τους άλλους και είναι πιο πιθανό να χρειαστεί να παρευρεθούν σε κάποια κοινωνική εκδήλωση.

Πώς μπορείτε να επωφεληθείτε;

Χρησιμοποιήστε φωτεινές, χαρούμενες εικόνες: Ανανεώστε την εμφάνιση του eshop σας ώστε να ααντικατοπτρίζειτο πνεύμα των ημερών με ζωηρά καρναβαλικά χρώματα και διασκεδαστικά εικαστικά για να αντικατοπτρίσετε την εορταστική ατμόσφαιρα. Ακόμη και εάν το brand σας δεν εμπορεύεται προϊόντα σχετικά με τις αποκριάτικες αγορές, μια αλλαγή στο design θα σας κάνει να ξεχωρίζετε. Για παράδειγμα, εάν το λογότυπό σας έχει πάνω έναν χαρακτήρα ή κάποιο σύμβολο μπορείτε να το κάνετε μια έξυπνη παραλλαγή κάνοντάς το να μεταμφιέζεται.
Προωθήστε το μήνυμα "Treat Yourself": Χρησιμοποιήστε φράσεις όπως "Μεταμφιέσου με στυλ" ή "Γίνε το επίκεντρο του καρναβαλιού" στις περιγραφές των προϊόντων για να απευθυνθείτε πιο άμεσα στους αγοραστές.

Παρέα μεταμφιεσμένη σε πάρτι

Το FOMO σε γρήγορες αποφάσεις

Οι προσφορές περιορισμένης διάρκειας, όπως τα και limited-edition προϊόντα, δημιουργούν μια αίσθηση επείγουσας ανάγκης. Έτσι, ακόμη και κατά τη διάρκεια του καρναβαλιού, οι άνθρωποι δεν θέλουν να χάσουν το τέλειο κοστούμι ή ένα ιδιαίτερο προϊόν που ξεχωρίζει και μην συμμετέχουν στην στιγμή απλά και μόνο λόγω αυτού.

Πώς μπορείτε να επωφεληθείτε;

Ετοιμάστε limited-edition προϊόντα: Προσφέρετε αποκλειστικά προϊόντα με θέμα το καρναβάλι ή τα χαρούμενα μοτίβα που είναι διαθέσιμα μόνο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Για παράδειγμα, ένα skincare brand θα μπορούσε να κυκλοφορήσει μια ιδιαίτερη σειρά για glow που θα έχει μοναδικό packaging και σύνθεση.
Χρησιμοποιήστε αντίστροφη μέτρηση: Προσθέστε χρονόμετρα στις σελίδες σας ώστε να ενημερώνετε άμεσα για το πότε λήγει μια πώληση ή πότε θα εξαντληθούν ορισμένα προϊόντα για αποκριάτικες αγορές.
Προωθήστε την επείγουσα ανάγκη: Χρησιμοποιήστε μηνύματα όπως "Μόνο 3 έμειναν!" ή "Εξαντλούνται γρήγορα!" για να ωθήσετε τους πελάτες να πάρουν άμεσες αποφάσεις.

Τι είναι το FOMO στο eCommerce και πώς θα το αξιοποιήσεις;
Έχεις ξανακούσει για την έννοια του FOMO στο eCommerce; Έφτασε η στιγμή να μάθεις τι είναι αλλά και πώς θα το αξιοποιήσεις στο eshop σου.

Η κοινωνική πλευρά του καρναβαλιού οδηγεί σε αγορές

Η περίοδος αυτή είναι εξαιρετικά κοινωνική και περιλαμβάνει δημόσιες εκδηλώσεις, ιδιωτικά πάρτι και περισσότερες εξόδους. Οι άνθρωποι αγοράζουν κοστούμια, διακοσμήσεις, δώρα για να εντυπωσιάσουν τους άλλους ή να ταιριάξουν με ένα συγκεκριμένο θέμα που μπορεί να έχει θέσει μια εκδήλωση όπως π.χ. χαρακτήρες από ελληνικές σειρές, αντικείμενα από σπίτι κλπ. Συνεπώς, η επιθυμία να ξεχωρίσουν ή να ταιριάξουν πλήρως στις εορταστικές εκδηλώσεις ενθαρρύνει τις υψηλότερες δαπάνες.

Πώς μπορείτε να επωφεληθείτε;

Ομαδικά κοστούμια ή αξεσουάρ: Δημιουργήστε πακέτα για ζευγάρια ή ομαδικά κοστούμια, ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να αγοράσουν περισσότερα με τη μία ώστε να τους διευκολύνετε με πιο ομαδοποιημένες προτάσεις και επιλογές στις αποκριάτικες αγορές.
Μέσα από το user-generated content: Ενθαρρύνετε τους πελάτες να μοιραστούν φωτογραφίες από εκδηλώσεις ή στιγμές όπου περνάνε όμορφα και περιλαμβάνουν τα προϊόντα σας των αποκριάτικων στολών τους με τα προϊόντα σας, προσφέροντας κίνητρα όπως εκπτώσεις ή αναφορές. Βλέποντας άλλους να απολαμβάνουν τα προϊόντα σας ενισχύει τις κοινωνικές αποδείξεις και προσελκύει περισσότερους αγοραστές.

Η παράδοση και η νοσταλγία επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες

Ένα ακόμη ισχυρό κίνητρο που επηρεάζει τις καταναλωτικές αποφάσεις είναι η νοσταλγία και η παράδοση. Οι αγοραστές έλκονται από προϊόντα που τους θυμίζουν παιδικές γιορτές ή οικογενειακές συγκεντρώσεις και τους κάνουν να νιώθουν πιο χαρούμενοι και για αυτό αξίζει να τα εντάξετε στις καμπάνιες σας.

Πώς μπορείτε να επωφεληθείτε;

Επισημάνετε τα παραδοσιακά προϊόντα: Αν πουλάτε προϊόντα όπως μάσκες, κομφετί ή παραδοσιακές ελληνικές αποκριάτικες στολές, τονίστε την πολιτιστική τους σημασία για τις αποκριάτικες αγορές. Μια ακόμη έξυπνη ιδέα θα ήταν να αναβιώσετε γνώριμες μορφές ή χαρακτηριστικές στολές από παλαιότερες δεκαετίες που θα τραβήξουν τους μεγαλύτερους Millenials και την Gen X.
Επιδοθείτε σε storytelling: Μοιραστείτε ιστορίες ή διασκεδαστικά γεγονότα σχετικά με τις παραδόσεις του ελληνικού καρναβαλιού στις περιγραφές των προϊόντων σας ή στις αναρτήσεις στο blog σας για να δημιουργήσετε συναισθηματικές συνδέσεις.

Storytelling στο eCommerce: Στρατηγικές & tips
Ανακάλυψε γιατί το storytelling στο eCommerce έχει γίνει ένα απαραίτητο εργαλείο για τους marketers- γιατί, ας το παραδεχτούμε, οι άνθρωποι δεν μπορούν να αντισταθούν σε μια καλή ιστορία! Μάθε πώς να αιχμαλωτίζεις το κοινό σου!

Η νοοτροπία "για παν ενδεχόμενο" οδηγεί σε εξτρά αγορές

Κατά τη διάρκεια των εορταστικών περιόδων, οι άνθρωποι τείνουν να προετοιμάζονται υπερβολικά. Αγοράζουν περισσότερα από όσα χρειάζονται για να μην χάσουν πιθανή διασκέδαση ή προσκλήσεις που προκύπτουν την τελευταία στιγμή.

Πώς μπορείτε να επωφεληθείτε;

Ετοιμάστε προσφορές Upsell και Cross-Sell: Προτείνετε πρόσθετα προϊόντα που συμπληρώνουν αυτά που οι πελάτες ήδη αγοράζουν στις αποκριάτικες αγορές. Για παράδειγμα, αν κάποιος αγοράσει ένα κοστούμι, προτείνετε αξεσουάρ ή μακιγιάζ που ταιριάζουν.
Προσφέρετε εκπτώσεις πολλαπλών αγορών: Δημιουργήστε προσφορές όπως «Αγοράστε 2, πάρτε 1 δωρεάν» για να ενθαρρύνετε τις μαζικές αγορές, ιδίως για αντικείμενα όπως σερπαντίνες ή είδη πάρτι που μπορεί να χρειαστούν ανά πάσα στιγμή.

H ευφορία της εποχής προωθεί τη γενναιοδωρία

Ακόμα κι αν το καρναβάλι δεν είναι παραδοσιακά μια μεγάλη περίοδος δώρων όπως τα Χριστούγεννα, οι άνθρωποι συχνά αγοράζουν έστω και κάτι μικρό για να μην εμφανίζονται σε επισκέψεις με άδεια χέρια ή αγοράζουν αστεία και έξυπνα δώρα-εκπλήξεις για φίλους και οικογένεια.

Πώς μπορείτε να επωφεληθείτε;

Προωθήστε προϊόντα που μπορούν να προσφερθούν ως δώρα: Προβάλλετε προϊόντα που θα ταιριάζουν ως "Δώρα για πάρτι" και θα συμπληρώνουν τις αποκριάτικες αγορές.
Προσφέρετε την επιλογή συσκευασίας δώρου: Προσφέρετε την κατάλληλη συσκευασία δώρου που θα μετατρέψουν μια απλή αγορά σε δώρο. Σχεδιάστε μοναδικά σχέδια ένα για παιδιά και ένα πιο ιδιαίτερο για ενήλικες. Είναι μια έξυπνη τακτική marketing που κάνει τους αγοραστές να παίρνουν απόφαση με βάση τη χαρά.

Προϊόντα από αποκριάτικες αγορές

Η νοοτροπία των αγορών "last minute"

Πολλοί άνθρωποι χρονοτριβούν και εν τέλει καταλήγουν να αγοράζουν πανικόβλητοι στολές και προϊόντα λίγο πριν ξεκινήσει το καρναβάλι ή τους καλέσουν σε κάποια εκδήλωση. Αυτό δημιουργεί μια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να επωφεληθούν από την επείγουσα ανάγκη της τελευταίας στιγμής στις αποκριάτικες αγορές.

Πώς μπορείτε να επωφεληθείτε;

Επισημάνετε προϊόντα με γρήγορη αποστολή: Δώστε έμφαση στις επιλογές γρήγορης παράδοσης για τους αργοπορημένους αγοραστές με banner όπως «Πάρτε το πριν ξεκινήσει το πάρτι!».
Δημιουργήστε μια κατηγορία για έκτακτες πωλήσεις: Δημιουργήστε προωθητικές ενέργειες με γνώμονα τον επείγοντα χαρακτήρα για τους πελάτες που προσπαθούν να προμηθευτούν εγκαίρως τον καρναβαλικό εξοπλισμό τους και ετοιμάστε μια ξεχωριστή κατηγορία στο site σας που είναι διακριτή στην κεντρική σελίδα.

Η κατανόηση των συναισθηματικών παραγόντων που κρύβονται πίσω από τις αποκριάτικες αγορές: χαρά, FOMO, κοινωνική ένταξη και νοσταλγία, μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε στρατηγικές marketing που θα έχουν απήχηση στους πελάτες σας, μετατρέποντας την περίοδο του καρναβαλιού σε ένα πάρτι πωλήσεων για το eshop σας.