Νέο eCommerce - ρεκορ εορταστικών αγορών σημειώθηκε αυτήν τη σεζόν, καθώς οι online λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8,7%, φτάνοντας το ιστορικά υψηλό ποσοστό των 241,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την Adobe. Αυτή η αύξηση έρχεται παρά τον πληθωρισμό, ο οποίος δεν περιόρισε τις καταναλωτικές δαπάνες, όπως αναμενόταν.
Όπως μας αποκαλύπτει το Retail Dive, από την 1η Νοεμβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου, οι αγοραστές στις ΗΠΑ επέλεξαν τις online αγορές, ωθώντας τις online πωλήσεις σε επίπεδα ρεκόρ. Η Mastercard's SpendingPulse ανέφερε αύξηση 6,7% στις online πωλήσεις, ενώ οι αγορές στα καταστήματα αυξήθηκαν μόνο 2,9%. Είναι ενδιαφέρον ότι οι αγορές μέσω κινητού έγιναν πιο κυρίαρχες, με το 54,5% των συναλλαγών να πραγματοποιούνται μέσω τηλεφώνου, από 51,1% το προηγούμενο έτος.

«Η περίοδος των εορταστικών αγορών του 2024 έδειξε ότι το eCommerce αναδιαμορφώνεται από έναν καταναλωτή που προτιμά τώρα να κάνει συναλλαγές σε μικρότερες οθόνες και να βασίζεται σε παραγωγικές υπηρεσίες που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη για να ψωνίζει πιο αποτελεσματικά», δήλωσε ο Vivek Pandya, επικεφαλής αναλυτής της Adobe Digital Insights.
Η πιο πολυσύχναστη περίοδος μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών και της Cyber Monday είχε πάνω από 41 δισεκατομμύρια δολάρια σε online πωλήσεις, σημειώνοντας αύξηση 8,2% από έτος σε έτος. Η Cyber Monday ξεχώρισε ως η μεγαλύτερη ημέρα online αγορών του έτους, με 13,3 δισεκατομμύρια δολάρια, αύξηση 7,3%. Η Ημέρα των Ευχαριστιών και η Black Friday παρουσίασαν επίσης αξιοσημείωτη ανάπτυξη, με τις online δαπάνες να αυξάνονται σχεδόν κατά 9% και περισσότερο από 10%, αντίστοιχα.
Οι μειώσεις τιμών των εορταστικών αγορών έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων, ιδιαίτερα για είδη υψηλών εισιτηρίων όπως ηλεκτρονικά είδη και συσκευές. Οι εκπτώσεις οδήγησαν σε αύξηση 21% στο μερίδιο των προϊόντων που πωλήθηκαν σε υψηλές τιμές, με τα αθλητικά είδη, τα ηλεκτρονικά είδη και τις συσκευές να σημειώνουν τη σημαντικότερη αύξηση. Η Adobe διαπίστωσε ότι για κάθε μείωση τιμής 1%, η ζήτηση αυξανόταν κατά 1,03%, γεγονός που συνέβαλε σε 2,25 δισεκατομμύρια δολάρια σε online δαπάνες κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Συγκεκριμένα, τα είδη παντοπωλείου και καλλυντικών σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση στις online αγορές τις γιορτές. Οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 12,9% φτάνοντας τα 21,5 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ τα καλλυντικά αυξήθηκαν κατά 12,2% στα 7,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτά τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο άνετοι με τις αγορές αυτών των προϊόντων, online.
Η χρήση των chatbot που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη έχει επίσης αυξηθεί, αν και παραμένει σε μέτριο επίπεδο. Σύμφωνα με την έκθεση της Adobe, η επισκεψιμότητα που προέρχεται από γενετικά chatbots AI αυξήθηκε κατά 1.300% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Περισσότεροι καταναλωτές υιοθέτησαν επίσης τις επιλογές Buy Now Pay Later (BNPL) την περίοδο των εορταστικών αγορών, με 18,2 δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν online μέσω αυτών των υπηρεσιών, σημειώνοντας αύξηση 10% από πέρυσι.
Τι σημαίνει αυτό για το eCommerce
Αυτή η αύξηση των eCommerce πωλήσεων στις ΗΠΑ υπογραμμίζει τη συνεχιζόμενη στροφή προς τις αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου και τον αυξανόμενο ρόλο των επιλογών AI και BNPL. Οι eCommerce επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτές τις αλλαγές βελτιστοποιώντας τις πλατφόρμες τους για χρήση από κινητά και αξιοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να βελτιώσουν την εμπειρία αγορών. Η περίοδος των εορταστικών αγορών που έσπασε πωλησιακά ρεκόρ τονίζει επίσης τη συνεχιζόμενη σημασία της προσφοράς ανταγωνιστικών τιμών και ευέλικτων επιλογών πληρωμής για την κάλυψη της ζήτησης των καταναλωτών.