Βασικές συμβουλές για μια βελτιωμένη σελίδα checkout στο eshop σου
Στον ταχέως εξελισσόμενο κόσμο του eCommerce, η διαδικασία πληρωμής είναι το τελικό βήμα όπου οι δυνητικοί πελάτες είτε ολοκληρώνουν την αγορά τους είτε εγκαταλείπουν το καλάθι αγορών τους. Οι πελάτες σήμερα αναμένουν μια ομαλή, χωρίς προβλήματα εμπειρία όταν ολοκληρώνουν τις αγορές τους online. Μια καλοσχεδιασμένη σελίδα checkout μειώνει το cart abandonment (εγκατάλειψη καλαθιού), ενισχύει την ικανοποίηση των πελατών και ενθαρρύνει τις επαναλαμβανόμενες αγορές.
Στο παρόν άρθρο θα δούμε βασικές συμβουλές για τον εξορθολογισμό της διαδικασίας πληρωμής στο eCommerce που θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια εμπειρία χωρίς τριβές για τους πελάτες σας.
Συμβουλές για ένα απρόσκοπτο checkout
Ακολουθούν βασικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τη σελίδα πληρωμής και έτσι, και την εμπειρία των ηλεκτρονικών αγορών των πελατών σας.
Δώστε προτεραιότητα στο mobile friendly
Στη σήμερον ημέρα ολοένα και περισσότεροι οι αγοραστές ολοκληρώνουν τις αγορές τους μέσα από τα κινητά τους και συνεπώς η βελτιστοποίηση των σελίδων σας για όλων των ειδών τις συσκευές είναι ζωτικής σημασίας. O σχεδιασμός που ανταποκρίνεται μειώνει το cart abandonment και αυξάνει τις πωλήσεις.
Όταν σχεδιάζετε μια eCommerce ιστοσελίδα, βεβαιωθείτε ότι η πλοήγηση (navigation) είναι εύκολη σε οποιαδήποτε συσκευή, με σαφή CTA και απλά, γρήγορα βήματα πληρωμής στη σελίδα checkout. Αυτή η προσέγγιση κρατά τους πελάτες ευχαριστημένους και αυξάνει τα έσοδά σας.
Επισημάνετε στοιχεία που ενισχύουν την εμπιστοσύνη
Η προβολή σημάτων ασφαλείας, κριτικών πελατών και σαφών πολιτικών επιστροφών καθησυχάζει τους πελάτες σας σχετικά με την ασφάλεια των ηλεκτρονικών τους πληρωμών.
Η ενσωμάτωση αυτών των στοιχείων στη ροή πληρωμής σας δημιουργεί εμπιστοσύνη και μειώνει τους δισταγμούς. Η προβολή ασφαλών επιλογών πληρωμής και διαφανών στοιχείων επικοινωνίας μπορεί να οδηγήσει στην καλύτερη εμπειρία πληρωμής.
Ενσωματώστε πολλαπλές επιλογές πληρωμής
Εξίσου σημαντικό είναι επίσης η σελίδα checkout να προσφέρει ποικίλες επιλογές ηλεκτρονικών πληρωμών, όπως πιστωτικές κάρτες, ψηφιακά πορτοφόλια και PayPal ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και προτιμήσεις των πελατών, ενισχύοντας την ευκολία και την ικανοποίηση.
Η εξυπηρετική αυτή εμπειρία μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τα ποσοστά μετατροπής στο ταμείο σας και τη συνολική ικανοποίηση των πελατών σας.
Δημιουργήστε μια μπάρα προόδου
Μπορεί να ακούγεται αμελητέο όμως η ενσωμάτωση αυτού του απλού στοιχείου μπορεί να αποδειχθεί πολύ αποτελεσματική καθώς ενημερώνει τους πελάτες για το στάδιο που βρίσκονται και τι άλλο τους απομένει, όπως η αποστολή, η πληρωμή και η αναθεώρηση. Ενισχύει τη διαφάνεια και μειώνει τη σύγχυση, καθοδηγώντας τους χρήστες μέσω της διαδικασίας πληρωμής ομαλά.
Η ενσωμάτωση μιας γραμμής προόδου στη ροή του checkout βελτιώνει τη συνολική εμπειρία του χρήστη, βελτιστοποιώντας τη σελίδα checkout και εξασφαλίζοντας μια εμπειρία αγορών χωρίς προβλήματα.
Διαθέστε μια επιλογή πληρωμής επισκεπτών
Η επιλογή πληρωμής ως επισκέπτης επιτρέπει στους πελάτες να ολοκληρώνουν γρήγορα τις ηλεκτρονικές τους αγορές χωρίς να δημιουργούν λογαριασμό. Πολλοί αγοραστές προτιμούν αυτή την προσέγγιση χωρίς ταλαιπωρία, ειδικά για αγορές μιας φορά.
Εκτιμούν την ευκολία να εισάγουν μόνο βασικές πληροφορίες, όπως η διεύθυνση αποστολής και τα στοιχεία πληρωμής. Μια επιλογή πληρωμής επισκεπτών καθιστά την εμπειρία των ηλεκτρονικών αγορών πιο ομαλή και ευχάριστη, μειώνοντας την τριβή και οδηγώντας σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπής.
Σχεδιάστε μια one-click σελίδα checkout
Για μια αποτελεσματική διαδικασία checkout, συγκεντρώστε τα πάντα σε μια ενιαία σελίδα. Ο εξορθολογισμός της ροής πληρωμής ηλεκτρονικού εμπορίου σε μία σελίδα μειώνει τα βήματα και απλοποιεί την εμπειρία του χρήστη.
Οι πελάτες μπορούν να εισάγουν τα στοιχεία αποστολής, να επιλέξουν από πολλαπλές επιλογές πληρωμής και να επανεξετάσουν την παραγγελία τους σε μία μόνο οθόνη, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα και μειώνοντας την πιθανότητα εγκατάλειψης.
Ενεργοποιήστε την έξυπνη συμπλήρωση φόρμας
Αυτή η λειτουργία συμπληρώνει αυτόματα πεδία όπως η διεύθυνση αποστολής και τα στοιχεία πληρωμής, μειώνοντας την προσπάθεια που απαιτείται από τους online αγοραστές σας. Μπορείτε να βελτιώσετε την εμπειρία του χρήστη και να μειώσετε την εγκατάλειψη του καλαθιού απλοποιώντας τη σελίδα checkout με έξυπνες επιλογές αυτόματης συμπλήρωσης.
Αυτή η προσέγγιση υποστηρίζει επίσης το checkout επισκεπτών, προσφέροντας μια απρόσκοπτη εμπειρία χωρίς υποχρεωτική δημιουργία λογαριασμού και συνολικά ελαχιστοποιώντας τον χρόνο και την προσπάθεια που απαιτείται για την ολοκλήρωση μιας αγοράς.
Εμφανίστε τα αναλυτικά κόστη
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο για να σταθούμε είναι η διαφάνεια. Εμφανίστε αναλυτικά τα κόστη της παραγγελίας στο checkout. Αυτό περιλαμβάνει τις τιμές των προϊόντων, τα έξοδα αποστολής και τυχόν ισχύοντες φόρους ή τέλη. Η σαφής περιγραφή αυτών των λεπτομερειών στη σελίδα checkout αποτρέπει τις εκπλήξεις και δημιουργεί εμπιστοσύνη στους διαδικτυακούς σας αγοραστές.
Προσφέροντας αυτή την ορατότητα με όλα τα έξοδα πριν από την οριστικοποίηση των επιλογών πληρωμής, δημιουργείτε μια θετική εμπειρία για τους πελάτες σας και ενθαρρύνετε την επανάληψη των αγορών για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
Βελτιώστε την προσβασιμότητα
Μια άλλη βασική συμβουλή για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας πληρωμής είναι να δώσετε προτεραιότητα στην προσβασιμότητα (accessibility). Επισημάνετε σωστά τα στοιχεία στη σελίδα και χρησιμοποιήστε χρώματα υψηλής αντίθεσης για να κάνετε τα CTA σας να ξεχωρίζουν. Επιπλέον, βεβαιωθείτε ότι το κείμενο CTA είναι περιγραφικό και επικοινωνεί με σαφήνεια την προβλεπόμενη ενέργεια, βελτιώνοντας την ψηφιακή εμπειρία του πελάτη.
Εστιάζοντας στην προσβασιμότητα, δημιουργείτε μια πιο περιεκτική και φιλική προς τον χρήστη ροή πληρωμής, οδηγώντας σε βελτιωμένα ποσοστά μετατροπής και αυξημένη ικανοποίηση των πελατών στο eshop σας.
Ενσωματώστε την υποστήριξη πελατών στο ταμείο
Η παροχή εύκολης πρόσβασης σε επιλογές υποστήριξης στη σελίδα checkout, όπως live συνομιλία ή βοηθό chatbot ή conversational AI, ώστε να αντιμετωπίζετε άμεσα όποιες ανησυχίες και οι ίδιοι να νιώθουν ασφάλεια.
Αυτή η προληπτική προσέγγιση μπορεί να βοηθήσει στην αποσαφήνιση τυχόν αμφιβολιών σχετικά με τις πληροφορίες χρέωσης, τις μεθόδους αποστολής και τους κωδικούς κουπονιών, ενισχύοντας την πρόθεση αγοράς. Τελικά, αποδεικνύετε πόσο σημαντική είναι η ικανοποίηση των πελατών και αυξάνετε την πιθανότητα ολοκλήρωσης επιτυχημένων συναλλαγών μέσα από την υποστήριξη στο checkout.
Προσφέρετε τη δυνατότητα πληρωμής με ένα κλικ
Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στους πελάτες που επιστρέφουν να ολοκληρώνουν τις αγορές τους με ένα μόνο κλικ, εξαλείφοντας την ανάγκη να εισάγουν εκ νέου τις πληροφορίες πληρωμής και αποστολής.
Απλοποιώντας τη διαδικασία πληρωμής με αυτόν τον τρόπο, διευκολύνετε τους πελάτες να κάνουν επαναλαμβανόμενες αγορές και τους εξοικονομείτε χρόνο, ενισχύοντας έτσι τη συνολική ευκολία και ικανοποίηση.
Μειώστε τους αντιπερισπασμούς
Συνεχίστε να βελτιστοποιείτε τη διαδικασία ελαχιστοποιώντας τους αντιπερισπασμούς στη σελίδα checkout ώστε να μην αποσπάται η προσοχή των πελατών σας. Αποφύγετε τους περιττούς συνδέσμους ή τις προωθητικές ενέργειες που θα μπορούσαν να αποσπάσουν την προσοχή από τη ροή πληρωμής.
Για παράδειγμα, αφαιρέστε τις διαφημίσεις στην πλαϊνή μπάρα και περιορίστε τις επιλογές πλοήγησης σε βασικούς συνδέσμους όπως «Συνέχιση αγορών» και «Επιστροφή στο καλάθι». Βοηθήστε τους πελάτες σας να επικεντρωθούν στην εισαγωγή των στοιχείων χρέωσης και στην ολοκλήρωση της αγοράς, διατηρώντας τη σελίδα πληρωμής καθαρή και απλή.
Κάντε εύκολη τη χρήση κωδικών έκπτωσης
Βεβαιωθείτε ότι η χρήση κωδικών έκπτωσης είναι εύκολη και διαισθητική στη σελίδα πληρωμής του ηλεκτρονικού σας εμπορίου. Ενσωματώστε ένα εμφανές πεδίο όπου οι χρήστες μπορούν να εισάγουν τον κωδικό έκπτωσης απευθείας στη σελίδα checkout.
Παρέχετε σαφείς οδηγίες σχετικά με το πού θα βρουν έγκυρους κωδικούς και πώς θα τους εφαρμόσουν. Αποφύγετε να αναγκάζετε τους πελάτες να ψάχνουν εκτενώς ή να απομακρύνονται από τη ροή του checkout για να εισάγουν τις εκπτώσεις τους.
Πραγματοποιήστε δοκιμές A/B και βελτιώστε τη σελίδα πληρωμής σας
Δοκιμάστε διαφορετικές διατάξεις, CTAs, πεδία φόρμας, ακόμη και την τοποθέτηση σημάτων ασφαλείας. Αναλύστε τα δεδομένα για να καταλάβετε ποια στοιχεία συμβάλλουν σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπής και χαμηλότερη εγκατάλειψη καλαθιού.
Με βάση τα αποτελέσματα των δοκιμών A/B θα μπορέσετε να διασφαλίστε ότι η σελίδα checkout είναι βελτιστοποιημένη για την καλύτερη δυνατή εμπειρία του χρήστη. Αυτή η επαναληπτική προσέγγιση σας βοηθά να παραμείνετε ανταγωνιστικοί και να βελτιώνετε συνεχώς τις επιδόσεις του eshop σας.
Εφαρμόζοντας αυτές τις βασικές συμβουλές, όπως η προσφορά πολλαπλών επιλογών πληρωμής, η βελτιστοποίηση για κινητές συσκευές και η παροχή σαφών εξόδων αποστολής, μπορείτε να δημιουργήσετε μια απρόσκοπτη και αποτελεσματική εμπειρία πληρωμής για τους πελάτες σας. Θυμηθείτε, μια ομαλή διαδικασία πληρωμής στη σελίδα checkout μειώνει την εγκατάλειψη του καλαθιού, ενισχύει την ικανοποίηση των πελατών και δημιουργεί εμπιστοσύνη στην επωνυμία σας.