Για Ευρώπη ετοιμάζεται τελικά το TikTok Shop: Στο στόχαστρο Ισπανία & Ιρλανδία
Όλο λέει και ξελέει το TikTok γύρω από τα σχέδιά του να λανσάρει το TikTok Shop στην Ευρώπη, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε ότι η κυκλοφορία πρόκεται να αργήσει ενώ τώρα σχεδιάζει να λανσάρει την δημοφιλή πλατφόρμα αγορών της στην Ισπανία και την Ιρλανδία από τον Οκτώβριο, επανεκκινώντας την σταματημένη εκστρατεία για επέκταση.
Αργό και συντηρητικό ξεκινημα
Μέσα από ανακοινώσεις της η εταιρεία της ByteDance Ltd. είπε στους συνεργάτες της, συμπεριλαμβανομένων εμπόρων και οργανισμών δημιουργών να ετοιμαστούν για το ντεμπούτο της εφαρμογής αγορών στις δύο χώρες. Η εξάπλωση λοιπόν φαίνεται ότι θα είναι περιορισμένη για αρχή με βλέψεις για επέκταση και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Εκπρόσωπος της εταιρείας δεν έδωσε καμία πληροφορία γύρω από την επέκταση του TikTok Shop στην Ευρώπη, αλλά δήλωσε ότι η εταιρεία «θα συνεχίσει να πειραματίζεται με αυτή τη νέα εμπορική ευκαιρία για να υποστηρίξει επιχειρήσεις όλων των μεγεθών και να επιτρέψει στην κοινότητά μας να ανακαλύπτει και να ασχολείται με προϊόντα που αγαπά».
Στην Ισπανία έχουν γίνει προσλήψεις περίπου 40 ατόμων καθιστώντας το ένα από τα μεγαλύτερα eCommerce φυλάκια της εταιρείας στη γηραιά ήπειρο ενώ πρόκεται να συνεχίσει με προσλήψεις ισπανόφωνου δυναμικού σε μέρη όπως η Μαδρίτη και το Λονδίνο για ρόλους που κυμαίνονται από τα logistics μέχρι τη συμμόρφωση και τις στρατηγικές για το ΤikTok Shop.
Ίσως αυτό το συντηρητικό ξεκίνημα του TikTok Shop στην Ευρώπη να είναι κομμάτι από την επιδίωξη της εταιρείας να επεκταθεί χωρίς να προσελκύσει περαιτέρω έλεγχο από τις αρχές της περιοχής. Το Γενικό Δικαστήριο της ΕΕ έκρινε ότι η κινεζική πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν μπορεί να ξεφύγει από έναν νέο νόμο που περιορίζει τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και οι ρυθμιστικές αρχές ερευνούν αν το TikTok δημιούργησε δυνητικά επιβλαβή χαρακτηριστικά για τα παιδιά.
Η αρχική πρόθεση ήταν η κυκλοφορία της εφαρμογής στην Ισπανία, τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ιρλανδία νωρίτερα φέτος, αλλά καθυστέρησε την επέκταση για να επικεντρωθεί στις ΗΠΑ.
Οι ΗΠΑ παραμένουν η σημαντικότερη αγορά του TikTok, με 170 εκατομμύρια χρήστες μηνιαίως, και η εταιρεία μάχεται έναν νόμο περί εκποίησης ή απαγόρευσης, εδραιώνοντας βαθύτερα την παρουσία της στην τοπική οικονομία και σχεδιάζει να δεκαπλασιάσει τον όγκο των εμπορευμάτων της στις ΗΠΑ και να φτάσει τα $17,5 δισ. φέτος.
Αναμένεται λοιπόν να δούμε πως εν τέλει θα προχωρήσουν τα σχέδια αυτά καθώς η κυκλοφορία του TikTok Shop στην Ευρώπη έχει περάσει από 40 κύματα χωρίς ακόμη κάποια ουσιαστική εξέλιξη.