Το 2024, οι νέες τάσεις data aggregation βοηθούν τις επιχειρήσεις να συλλέγουν, να αναλύουν και να χρησιμοποιούν πληροφορίες για να συνδέονται με πελάτες με νέους τρόπους.

Το insights.com επιχειρεί να αναλύσει αυτές τις τάσεις, καθώς και τι σημαίνουν για τον κλάδο του eCommerce.

Ο ρόλος του data aggregation στο eCommerce 

Το data aggregation, δηλαδή η συλλογή δεδομένων από πολλαπλές πηγές για τη δημιουργία μιας πλήρους εικόνας, είναι απαραίτητη για το eCommerce. Καθώς η digital τεχνολογία προχωρά το 2024, η χρήση συγκεντρωτικών δεδομένων γίνεται το μέσο για την παρακολούθηση των αγοραστικών συνηθειών, τη μελέτη της συμπεριφοράς των πελατών και τη δημιουργία στοχευμένων διαφημίσεων. Με τα σωστά δεδομένα, οι επιχειρήσεις eCommerce  μπορούν να παραμείνουν ανταγωνιστικές, να λαμβάνουν γρήγορες, τεκμηριωμένες αποφάσεις και να προσφέρουν προσωποποιημένες εμπειρίες. Με την πρόσβαση σε ακριβή δεδομένα τη σωστή στιγμή, τα brands μπορούν να προσαρμοστούν στη μεταβαλλόμενη ψηφιακή αγορά και να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες απαιτήσεις των πελατών.

Κορυφαίες καινοτομίες στο data aggregation

Σύμφωνα με όσα διαβάζουμε, αρκετές είναι οι βασικές καινοτομίες που επικρατούν στο eCommerce:

  • Συλλογή δεδομένων από πολλές πηγές: Για να κατανοήσουν τη συμπεριφορά των πελατών, τα brands συλλέγουν πλέον πληροφορίες από τα social media, το ιστορικό περιήγησης και third-party συνεργασίες.
  • Η τεχνητή νοημοσύνη στην επεξεργασία δεδομένων: Η τεχνητή νοημοσύνη επιταχύνει την επεξεργασία δεδομένων και εντοπίζει σημαντικά μοτίβα που θα ήταν δύσκολο να βρεθούν χειροκίνητα.
  • Χρήση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο: Με δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, οι εταιρείες eCommerce μπορούν να ανταποκριθούν γρήγορα, παρέχοντας σχετικές προσφορές και υποστήριξη.
  • Predictive Analytics για Customer Insights: Με την πρόβλεψη μελλοντικών συμπεριφορών, οι εταιρείες μπορούν να βελτιώσουν τη στόχευση και την εξατομίκευση πελατών.
  • Λύσεις δεδομένων που βασίζονται στο cloud: Η τεχνολογία cloud προσφέρει κλιμακούμενες πλατφόρμες για την αποθήκευση και την ανάλυση αυξανόμενων όγκων δεδομένων.
  • Ασφάλεια δεδομένων και απόρρητο: Οι νέοι κανονισμοί απαιτούν από τις εταιρείες να χειρίζονται τα δεδομένα με υπευθυνότητα, χτίζοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Πώς αυτές οι τάσεις διαμορφώνουν το eCommerce το 2024

Κάθε τάση στο data aggregation αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο τα eCommerce brands συνδέονται με τους πελάτες. Πιο εξατομικευμένες εμπειρίες σε πραγματικό χρόνο γίνονται εφικτές, μετατρέποντας κάθε αλληλεπίδραση σε ευκαιρία για καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών και ισχυρότερους δεσμούς. Οι πληροφορίες τεχνητής νοημοσύνης, τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και οι προγνωστικές αναλύσεις επιτρέπουν στους επαγγελματίες του marketing να λαμβάνουν αποφάσεις που δίνουν προτεραιότητα στον πελάτη. Ας δούμε αναλυτικά αυτές τις τάσεις.

  • Τάση #1: Βελτιωμένη συλλογή δεδομένων από πολλές πηγές

Ο συνδυασμός διαφορετικών πηγών δεδομένων παρέχει μια πληρέστερη εικόνα της συμπεριφοράς των πελατών, βοηθώντας τις εταιρείες να βελτιώσουν την τμηματοποίηση των πελατών.

  • Τάση #2: Αυτοματοποίηση και Insights με Τεχνητή Νοημοσύνη

Η τεχνητή νοημοσύνη κάνει την ανάλυση δεδομένων πιο έξυπνη, επιτρέποντας στους επαγγελματίες του marketing να εντοπίζουν τάσεις και να αυτοματοποιούν τις απαντήσεις με βάση τις πληροφορίες. Αυτή η αποτελεσματικότητα αναδιαμορφώνει το marketing και την εξυπηρέτηση πελατών.

  • Τάση #3: Συγκέντρωση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο

Τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο υποστηρίζουν γρήγορες απαντήσεις, επιτρέποντας στις εταιρείες να προσελκύουν πελάτες με έγκαιρες, εξατομικευμένες αλληλεπιδράσεις.

  • Τάση #4:  Στόχευση πελατών και προγνωστικά αναλυτικά στοιχεία

Τα προγνωστικά αναλυτικά στοιχεία επιτρέπουν στους επαγγελματίες του marketing να προβλέψουν τι μπορεί να χρειαστούν οι πελάτες στη συνέχεια, επιτρέποντας προσαρμοσμένες στρατηγικές.

  • Τάση #5: Υποδομή δεδομένων που βασίζεται στο cloud

Η τεχνολογία Cloud παρέχει επεκτασιμότητα και ασφάλεια, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να διαχειρίζονται μεγάλους όγκους δεδομένων χωρίς δαπανηρούς διακομιστές.

  • Τάση #6: Προτεραιότητα στο απόρρητο και την ασφάλεια των δεδομένων

Οι πελάτες γνωρίζουν καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους. Η τήρηση των νόμων περί απορρήτου όπως ο GDPR βοηθά τις εταιρείες να αποφεύγουν νομικά ζητήματα και να οικοδομούν εμπιστοσύνη.

Τάσεις data aggregation και ο αντίκτυπός τους στο marketing

Αυτές οι τάσεις δίνουν στους εμπόρους του marketing νέους τρόπους να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες, να δημιουργούν στοχευμένες καμπάνιες και να λαμβάνουν γρήγορες, τεκμηριωμένες αποφάσεις. Η δυνατότητα προσαρμογής των στρατηγικών marketing σε πραγματικό χρόνο είναι σημαντική στον σημερινό ψηφιακό κόσμο με γρήγορο ρυθμό. Τα αναλυτικά στοιχεία σε πραγματικό χρόνο συμβάλλουν στη βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών και της αποτελεσματικότητας της καμπάνιας ευθυγραμμίζοντας τις προσπάθειες marketing με τις προτιμήσεις των πελατών.

Χρήση του data aggregation για την ενίσχυση του marketing

Οι έμποροι μπορούν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί υιοθετώντας τεχνικές συγκέντρωσης δεδομένων. Τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο υποστηρίζουν γρήγορες προσαρμογές καμπάνιας και η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά στην αποκάλυψη βαθύτερων πληροφοριών. Η προτεραιότητα στην ασφάλεια δεδομένων δημιουργεί εμπιστοσύνη, ενώ τα προγνωστικά στοιχεία επιτρέπουν πιο έξυπνη στόχευση. Μαζί, αυτές οι προσεγγίσεις βοηθούν τους επαγγελματίες του marketing να δημιουργήσουν στρατηγικές που βασίζονται σε δεδομένα που προσφέρουν αποτελέσματα.

Προκλήσεις και περιορισμοί στο eCommerce 

Μεγάλα eCommerce brands, όπως η Amazon και η Walmart χρησιμοποιούν το data aggregation για να παρέχουν εξατομικευμένες εμπειρίες, αξιοποιώντας πληροφορίες δεδομένων για να αξιοποιήσουν τις τάσεις των πελατών. Ωστόσο, ο συνδυασμός δεδομένων από διάφορες πηγές με παράλληλα την τήρηση της νομοθεσίας περί απορρήτου δεδομένων παραμένει πρόκληση.

Ο συνδυασμός πολύτιμων πληροφοριών με κανονισμούς απορρήτου είναι απαραίτητος. Αντιμετωπίζοντας αυτές τις προκλήσεις, οι έμποροι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα αποτελεσματικά για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πελατών, διατηρώντας παράλληλα τη συμμόρφωση και την εμπιστοσύνη.

Τι είναι το Amazon effect και πώς κυριάρχησε
It’s all about power: Τι είναι το Amazon effect και πώς επηρεάζει ο «τιτάνας» του eCommerce ένα παγκόσμιο σύνολο πελατών.

Τι σημαίνει το data aggregation για το eCommerce

Η αυξανόμενη έμφαση στη συγκέντρωση δεδομένων που παρατηρείται, μπορεί να πει κανείς πώς διαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι eCommerce επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους. Τα brands μπορούν να κάνουν κάθε αλληλεπίδραση με τον πελάτη πιο ελκυστική, υιοθετώντας τεχνολογίες όπως η επεξεργασία δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, η προγνωστική ανάλυση και οι πληροφορίες που βασίζονται σε AI.

Έτσι, οι εταιρείες μπορούν να προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες, συμβαδίζοντας με τις προσδοκίες των καταναλωτών για γρήγορες, προσαρμοσμένες απαντήσεις. Αυτές οι εξελίξεις ενισχύουν τελικά τις σχέσεις με τους πελάτες, οδηγούν σε μεγαλύτερη ικανοποίηση και ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα σε μια αγορά όπου το personalization και η αποτελεσματικότητα είναι τα βασικά συστατικά της επιτυχίας.