Η λίστα του Forbes «30 Under 30» για το 2025, αποκαλύπτει μια νέα εποχή για το eCommerce, η οποία καθοδηγείται από τολμηρές ιδέες από ιδρυτές και επιχειρηματίες στις γενιές των Millennials και Gen Z. Αυτοί οι νέοι καινοτόμοι διαμορφώνουν το μέλλον του κλάδου με trends όπως οι πλατφόρμες μεταπώλησης, τα custom προϊόντα και τα social-driven eCommerce & retail brands.
Για εσάς, τους πωλητές και τους επαγγελματίες, είναι ένα wake-up call: Το customization, η βιωσιμότητα και η σκέψη με προτεραιότητα τον πελάτη δεν είναι πλέον προαιρετικά, αλλά απαραίτητα για να παραμείνετε μπροστά σε αυτήν την ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά.
Η λίστα των 30 under 30
Ένα παράδειγμα είναι η Sonia Yang, μια 27χρονη που εργαζόταν ως μηχανικός λογισμικού στην Airbnb. Όταν οι πυρκαγιές του 2020 στην Καλιφόρνια γέμισαν τον ουρανό με καπνό, η Sonia αποφάσισε ότι ήθελε να κάνει κάτι πιο ουσιαστικό. Έτσι, το 2021, ξεκίνησε το Treet με τον συνιδρυτή της Jake Disraeli. Η εταιρεία Treet, είναι ένα από τα eCommerce & retail brands που βοηθά τα καταστήματα να πωλούν μεταχειρισμένα ρούχα απευθείας σε πελάτες μέσω ειδικών website. Αυτό βοηθά τα καταστήματα να εξοικονομήσουν χρήματα, να μειώσουν τη σπατάλη και να συμμετάσχουν στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά μεταχειρισμένων ρούχων των 43 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το Treet παίρνει 10-20% από κάθε πώληση και έχει συγκεντρώσει πάνω από 16,4 εκατομμύρια δολάρια. Η πλατφόρμα συνεργάζεται με περισσότερα από 200 brands, όπως η Girlfriend Collective και η Tecovas.
«Αυτές οι πωλήσεις θα γίνουν με ή χωρίς εσάς», λέει η Sonia. «Γιατί λοιπόν να μην γίνουμε μέρος του και να υποστηρίξουμε ένα βιώσιμο μέλλον;»
Η Sonia είναι ένας από τους 30 επιχειρηματίες στη λίστα «2025 Forbes 30 Under 30 Retail & E-Commerce». Οι προϋποθέσεις για να μπουν σε αυτήν τη λίστα, είναι οι εξής: οι ιδρυτές πρέπει να είναι κάτω των 30 ετών έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024 και δεν πρέπει να έχουν μπει σε προηγούμενη λίστα Forbes 30 Under 30 για την Βόρεια Αμερική, την Ασία ή την Ευρώπη.
Η φετινή λίστα περιλαμβάνει ιδρυτές δημοφιλών eCommerce & retail brands που καθορίζουν τις τάσεις και χρησιμοποιούν πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok για να αυξήσουν τις πωλήσεις. Για παράδειγμα, ο Hudson Leogrande, 28, δημιούργησε την Comfrt, ένα brand που πουλά weighted hoodies και φόρμες. Φέτος, η εταιρεία αναμένεται να συγκεντρώσει πάνω από 160 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις.
Άλλο ένα success story είναι αυτό της Daily Drills, ενός brand ειδών αναψυχής που ξεκίνησε από την Mary Ralph Lawson Bradley, 28, και τον Kennedy Chrichlow, 29. Οι followers τους στα social media τους βοήθησαν να αναπτυχθούν, αλλά το πρώτο τους pop-up κατάστημα στη Νέα Υόρκη διπλασίασε τα έσοδά τους στα 21 εκατομμύρια δολάρια.
Ο τομέας της ομορφιάς, του δέρματος και της περιποίησης μαλλιών επίσης ανθεί. Η Taylor Frankel, 28, διευθύνει το minimal brand μακιγιάζ, Nudestix, το οποίο πουλά προϊόντα σε περισσότερες από 30 χώρες. Ο Eric Delapenha, 29, είναι ο ιδρυτής των The Hair Lab και The Body Lab by Strands, που πουλά προσωποποιημένα σαμπουάν και conditioner στη Walmart. Οι αγοραστές μπορούν να αγοράσουν βασικά προϊόντα και να προσθέσουν λάδια ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Ένα άλλο που ξεχωρίζει είναι το 4AM Skin, που ιδρύθηκε από τον Jade Beguelin, 27, και τη Sabrina Sadeghian, 26. Το brand περιποίησης δέρματος προωθεί ένα απλό μήνυμα: «Δεν χρειάζεται να είστε τέλειοι για να φροντίζετε το δέρμα σας».
Στο λιανικό εμπόριο ειδών σπορ, ορισμένοι ιδρυτές δημιουργούν μοναδικά προϊόντα για να αμφισβητήσουν μεγάλα brands όπως η Nike και η Adidas. Η Maya Nazareth, 26, δημιούργησε την Alchemize Fightwear, η οποία πουλά γυναικεία ρούχα πάλης. Ο Liam και ο Dylan Burger, 27 και 26 ετών, διευθύνουν την NXTRND, ένα brand με έδρα το Μόντρεαλ που πουλά ποδοσφαιρικό εξοπλισμό, όπως στοματικά προστατευτικά, γάντια και προσωπίδες.
Ορισμένοι ιδρυτές εστιάζουν σε καινοτομίες πίσω από τα παρασκήνια. Ο Rohan Shah, 28, δημιούργησε το Conduit Commerce, μια πλατφόρμα που συνδέει εργαλεία eCommerce όπως το Shopify, το TikTok Shop και το Square σε ένα μέρος. Ο Prince Ghosh, 27, ξεκίνησε το Factored Quality, το οποίο βοηθά τις επιχειρήσεις να δοκιμάζουν προϊόντα, να ελέγχουν εργοστάσια και να επιθεωρούν αντικείμενα που κατασκευάζονται στο εξωτερικό. Εν τω μεταξύ, ο Trevor Carlson ίδρυσε την Sidio Crate, μια εταιρεία που κατασκευάζει κιβώτια αποθήκευσης με διαχωριστικά από ανακυκλωμένο πλαστικό. Αυτά τα κιβώτια χρησιμοποιούνται από εταιρείες όπως η Apple, η Tesla και η Anduril.
Αυτοί οι 30 επιχειρηματίες επιλέχθηκαν με τη βοήθεια κριτών, συμπεριλαμβανομένου του Hali Borenstein, Διευθύνοντος Συμβούλου της Reformation, Damir Becirovic, συνεργάτης της Index Ventures, Karissa Bodnar, ιδρύτρια της Thrive Causemetics και η Deepa Gandhi, συνιδρυτής της Dagne Dover.
Δείτε την πλήρη λίστα των 30 under 30 του Forbes.
To eCommerce αλλάζει «πλεύση»
Η λίστα Forbes 30 Under 30 για το 2025 δείχνει ότι το eCommerce καθοδηγείται από την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και τη δύναμη των social media. Οι ιδρυτές των eCommerce & retail brands χρησιμοποιούν δημιουργικές ιδέες για να ξεχωρίσουν, όπως πλατφόρμες μεταπώλησης, προσαρμοσμένα προϊόντα κ.α. Το μέλλον του ηλ. εμπορίου πιθανότατα θα επικεντρωθεί στη βιωσιμότητα, στα τεχνολογικά logistics και στην ανάπτυξη εξειδικευμένων προϊόντων.
Εσείς, οι επαγγελματίες του κλάδου, είναι απαραίτητο να παραμείνετε προσαρμοστικοί και αφοσιωμένοι στον πελάτη, για να ανταποκριθείτε στις τάσεις της αγοράς και τις ανάγκες των καταναλωτών που ολοένα και αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου.