Τάσεις: Οι Ευρωπαίοι προτιμούν το C2C online shopping

Το 2023, παρόλο που ο συνολικός αριθμός του online shopping στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 1%, υπάρχει μια σταθερή ομάδα ανθρώπων που επιλέγουν αποκλειστικά αγορές μέσω online stores στο εκτενές τοπίο του eCommerce

Τα Apple Vision Pro Apps μεταμορφώνουν το online shopping
Επανάσταση στις διαδικτυακές αγορές με τις εφαρμογές Apple Vision Pro.

Ένα εκπληκτικό ποσοστό της τάξης του 70% των ανθρώπων που επιλέγουν online shopping, συμμετέχει ενεργά στις πλατφόρμες Consumer-to-Consumer (C2C), όπου αγοράζουν ή πωλούν προϊόντα, σύμφωνα με έρευνα.

💡
C2C platforms: Πλατφόρμες Consumer-to-Consumer. Πρόκειται για online shopping πλατφόρμες όπου καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν και να πουλήσουν απευθείας αγαθά ή υπηρεσίες μεταξύ τους. Τα δημοφιλή παραδείγματα πλατφορμών C2C περιλαμβάνουν το eBay, το Craigslist, το Etsy κ.α

Σύμφωνα, λοιπόν, με το E-shopper Barometer 2023, μια έκθεση της γαλλικής εταιρείας logistics Geopost, που βασίζεται στις εμπειρίες περισσότερων από 24.000 Ευρωπαίων ηλικίας 18 έως 70 ετών σε 22 χώρες, αποκαλύπτει τις τάσεις στο online shopping και γενικά στο eCommerce, τα τελευταία δύο χρόνια. Ένα απότα βασικά στοιχεία της έρευνα είναι ότι το ποσοστό των Ευρωπαίων online αγοραστών έχει δει ελαφρά μείωση. 

Η Temu υποδέχεται τους Ευρωπαίους πωλητές
Η Temu, ο eCommerce «γίγαντας», σχεδιάζει να ανοίξει τις πόρτες της σε Ευρωπαίους πωλητές μετά την επιτυχημένη κυκλοφορία της στην Ευρώπη.

Τόσο το 2022 όσο και το 2023, σημειώθηκε πτώση 1%. Ωστόσο, η βασική ομάδα των «τακτικών» online αγοραστών παρέμεινε σταθερή. Είναι ενδιαφέρον ότι το 65% αυτών των αγοραστών βλέπουν το online shopping ως μέσο εξοικονόμησης χρημάτων.

Μια συναρπαστική τάση είναι η αυξανόμενη δημοτικότητα των πλατφορμών που εμπορεύονται μεταχειρισμένα, μεταξύ των τακτικών online αγοραστών. Ένα σημαντικό 70% από αυτούς ασχολήθηκαν με την αγορά ή την πώληση μεταχειρισμένων προϊόντων το 2023.

Το ένα τρίτο αυτών των αγοραστών ανέφερε αύξηση στις αγορές μεταχειρισμένων αντικειμένων. Οι πωλήσεις σε αυτές τις πλατφόρμες δεν αφορούν μόνο συναλλαγές - είναι επίσης ένας τρόπος για τους καταναλωτές να εξοπλίζουν τα σπίτια τους.

Ερευνώντας τις τοπικές προτιμήσεις, οι Ολλανδοί που ασχολούνται με το online shopping ξεχωρίζουν, με το 77% να συμμετέχει ενεργά σε πλατφόρμες μεταχειρισμένων. Ακολουθούν, ομοίως, άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με την Ιταλία στο 66%, το Ηνωμένο Βασίλειο με 74%, τη Γερμανία με 73% και τη Γαλλία με 75%.

Τα social media αποδεικνύονται αναπόσπαστο μέρος της online shopping εμπειρίας. To 2023, το 70% των τακτικών online αγοραστών στράφηκαν στα social media για έμπνευση ή πληροφορίες, και το 48% έκανε ακόμη και άμεσες αγορές μέσω των social media πλατφορμών.

🌍
Αυτό το εξελισσόμενο τοπίο του eCommerce σηματοδοτεί μια στροφή προς πιο βιώσιμες και φιλικές - προς τον προϋπολογισμό - συνήθειες αγορών μεταξύ των Ευρωπαίων καταναλωτών.