Συνεχίζει η επέκταση του TikTok Shop στην Ευρώπη. Τώρα, θέσεις εργασίας στην Γερμανία που αφορούν στο TikTok, προδίδουν την επερχόμενη εισαγωγή του στη γερμανική αγορά, όπως διαβάζουμε στο eCommerce News.
Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση, οι πωλητές στην Γερμανία θα έχουν πρόσβαση στο Fulfilled by TikTok (FBT), σηματοδοτώντας το σχέδιο της πλατφόρμας να δημιουργήσει θέσεις εργασίας σε αποθήκες, στην ηπειρωτική Ευρώπη.
Η πλατφόρμα της ByteDance ξεκίνησε για πρώτη φορά το TikTok Shop στην Ασία πριν από τρία χρόνια, ενώ αργότερα επεκτάθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Παρά τις νομικές αβεβαιότητες στις ΗΠΑ και ενώ ορισμένοι περίμεναν να καταρρεύσουν τα σχέδια της εταιρείας ως «κάστρα στην άμμο», η πλατφόρμα έχει κερδίσει γρήγορα έλξη, και -όπως αναφέρει η πηγή- καθιερώθηκε ως βασικός παράγοντα στο eCommerce.
Τι είναι το Fulfilled by TikTok (FBT), και πώς λειτουργεί
Το FBT είναι μια υπηρεσία όπου το Shop αναλαμβάνει την αποθήκευση, τη διαχείριση παραγγελιών, τη συσκευασία και την αποστολή για τους πωλητές. Η υπηρεσία ξεκίνησε στο Ηνωμένο Βασίλειο στα μέσα του 2023, αλλά ήταν διαθέσιμη μόνο για τοπικούς εμπόρους. Στις ΗΠΑ, το TikTok συνεργάστηκε με την ShipBob για να προσφέρει καλύτερες λύσεις αποστολής στους πωλητές.
Η ταχεία εξάπλωση στην Ευρώπη
Λόγω των απογοητευτικών αποτελεσμάτων της πλατφόρμας στο Ηνωμένο Βασίλειο, η ευρωπαϊκή της επέκταση καθυστέρησε, κάνουν λόγο πληροφορίες. Ωστόσο, η πλατφόρμα διέψευσε τους επικριτές της και γνώρισε αξιοσημείωτη ανάπτυξη, διπλασιάζοντας τον όγκο των συναλλαγών της (σε σύγκριση με αυτόν του προηγούμενου έτους), προσελκύοντας πάνω από 200.000 επιχειρήσεις.
Το 2024 μας αποχαιρέτησε και το νέο έτος βρήκε το TikTok Shop στην Ιρλανδία και την Ισπανία, σηματοδοτώντας τα πρώτα του βήματα στην ηπειρωτική Ευρώπη, κάνοντας ξεκάθαρες τις φιλοδοξίες της εταιρείας: Να γίνει ένας από τους σοβαρούς «παίκτες» των online αγορών.

Η πλατφόρμα πέρυσι σκόραρε με 30 δισεκατομμύρια ευρώ στον δείκτη GMV, παγκοσμίως. Τώρα, στη Γερμανία, το TikTok Shop προσλαμβάνει ενεργά προσωπικό, σύμφωνα με όσα διαβάζουμε, για τις γερμανικές δραστηριότητές του.
Όπως αναφέρεται, μια αγγελία εργασίας για το γραφείο της εταιρείας στο Μόναχο περιγράφει τη στρατηγική εκπλήρωσης της εταιρείας: «Αναζητούμε έναν εξειδικευμένο account manager για να ενταχθεί στη γερμανική ομάδα υπό το τμήμα Fulfilled by TikTok (FBT)».
Με αυτήν την επέκταση, το TikTok Shop στοχεύει να παρέχει λύσεις εφοδιασμού και εκπλήρωσης σε Γερμανούς πωλητές, αναφέρει η πηγή. Το σχέδιο προτείνει ότι η εταιρεία θα δημιουργήσει τοπικές αποθήκες, προσφέροντας στους εμπόρους επιλογές αποθήκευσης και πιο αποτελεσματική επεξεργασία παραγγελιών.
Αν και το TikTok Shop δεν έχει ανακοινώσει ακόμα πότε θα λανσαριστεί στη Γερμανία, υπάρχουν εκτιμήσεις ότι η Zalando θα είναι από τις πρώτες εταιρείες που θα συμμετάσχουν. Η Zalando ήδη πουλά μέσω TikTok Shop στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σε μια δημοσίευση του Δεκεμβρίου του 2024, η Laura Toledano, γενική διευθύντρια της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας της εταιρείας Zalando, δήλωσε στο Drapers πως η συνεργασία με το TikTok είναι ένας καλός τρόπος για να μάθει πώς λειτουργεί το social commerce. Η ψυχαγωγία και η έμπνευση είναι βασικές για τη στρατηγική της εταιρείας και για αυτό τον λόγο θα ήθελαν να αναπτύξουν αυτές τις δυνατότητες με τον κατάλληλο συνεργάτη.
Παράλληλα, αγγελίες για θέσεις εργασίας στο Άμστερνταμ, το Παρίσι και το Μιλάνο δείχνουν ότι το Shop σχεδιάζει να επεκταθεί περαιτέρω στην Ευρώπη, ενισχύοντας τις επενδύσεις του στο eCommerce.
Το TikTok ετοιμάζεται για γερμανική κυριαρχία. Τι σημαίνει αυτό;
Η επέκταση του Shop στην Γερμανία ενισχύει τη σύνδεση μεταξύ των social media και του eCommerce, διευκολύνοντας τις επιχειρήσεις να προσελκύσουν πελάτες, μέσω των αξέχαστων αγοραστικών εμπειριών που βασίζονται σε βίντεο. Με το Fulfilled, το TikTok τοποθετείται όχι μόνο ως πλατφόρμα πωλήσεων αλλά και ως πάροχος logistics, προκαλώντας τους κλασικούς και μεγάλους παίκτες του eCommerce στην αρένα.
Για τους εμπόρους, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει χαμηλότερο κόστος αποστολής και ταχύτερες παραδόσεις. Καθώς το Shop εξαπλώνεται σε όλη την Ευρώπη, έχει τη δυνατότητα να αναδιαμορφώσει το online λιανικό εμπόριο συγχωνεύοντας την ψυχαγωγία και το εμπόριο σε μια ενοποιημένη εμπειρία αγορών.