Μια μάλλον εντυπωσιακή χρονιά είχε το TikTok Shop στο Ηνωμένο Βασίλειο, μιας και κατάφερε και διπλασίασε τον αριθμό των πωλητών στην πλατφόρμα. Αυτήν τη στιγμή λοιπόν υπάρχουν πάνω από 200.000 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη δημοφιλή πλατφόρμα βίντεο με τα brand να αξιοποιούν τις δυνατότητες των live stream και των shoppable video για να ενισχύσουν τα έσοδά τους, μας λέει το Ecommerce News.
Η παρουσία στο Ηνωμένο Βασίλειο
Αφότου ξεκίνησε τη λειτουργία του στην Ασία, όπου και συνεχίζει να δοκιμάζει νέες λειτουργίες όπως το Image Search, οι λειτουργίες αγορών της θυγατρικής της ByteDance εισήχθησαν και στο Ηνωμένο Βασίλειο στα τέλη του 2021 με την ανταπόκριση να είναι αρχικά χλιαρή. Φέτος, όμως το βρετανικό εμπόριο στην πλατφόρμα αυξήθηκε σημαντικά, παρά την αύξηση των τελών των πωλητών κατά τη διάρκεια του περασμένου καλοκαιριού. Σε σύγκριση με το τέλος του 2023, ο αριθμός των επιχειρήσεων στο TikTok έχει διπλασιαστεί.

Δεν αυξάνονται όμως μόνο οι πωλητές στην πλατφόρμα, αυξάνονται και οι πωλήσεις. H ίδια η εταιρεία αναφέρει αύξηση των ημερήσιων πωλήσεων κατά 93% τους τελευταίους 12 μήνες σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο των 12 μηνών. «Μόνο η περίοδος της Black Friday αναμένεται να προσφέρει τριψήφια ετήσια αύξηση στο TikTok Shop», το οποίο πιθανά συσχετίζεται με την αύξηση των live session στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Το TikTok Shop στην Ευρώπη
Αφότου λανσαρίστηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, τώρα το TikTok σχεδιάζει να επεκτείνει τις λειτουργίες αγορών στην ηπειρωτική Ευρώπη και αναφέρθηκε ότι τα σχέδια αυτά καθυστέρησαν κιόλας καθώς το ενδιαφέρον των χρηστών ήταν αρχικά μικρό στην αγορά αυτή. Ωστόσο, το TikTok διέψευσε τους ισχυρισμούς ότι η ευρωπαϊκή εξάπλωση «διακόπηκε, καθυστέρησε ή αποσύρθηκε».
Μια ευρεία κυκλοφορία που αναμενόταν στην Ιρλανδία και την Ισπανία τον Οκτώβριο δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί και επί του παρόντος, οι εταιρείες μπορούν να παρουσιαστούν στο TikTok Shop σε αυτές τις χώρες μόνο κατόπιν πρόσκλησης. Πρόσφατα όμως εισήχθησαν οι δυνατότητες για in-app αγορές στις προαναφερθείσες χώρες αυτές.
Το TikTok είναι εξαιρετικά δημοφιλές στην ήπειρο και η κυκλοφορία των λειτουργιών αγοράς αναμένεται να βοηθήσει και να προωθήσει τις αγορές ακόμη περισσότερο για τα eshop και τις μικρές επιχειρήσεις, καθώς η πλατφόρμα έχει γίνει ένα σημαντικό μέρος αναζήτησης για προϊόντα και κριτικές.