Για κάθε online επιχείρηση, η απόκτηση πελατών είναι σημαντική, αλλά η διασφάλιση ότι αυτοί οι πελάτες επιστρέφουν είναι αυτό που πραγματικά οδηγεί στη μακροπρόθεσμη επιτυχία. Όταν υπάρχουν πελάτες που επιστρέφουν στο eshop, αυτό αποτελεί σημάδι ότι το προϊόν ή η υπηρεσία σας ικανοποιεί τις ανάγκες τους και ότι η εμπειρία αγορών σας είναι εύκολη. 

Ένα επαναλαμβανόμενο ποσοστό πελατών 20-40% θεωρείται καλό για τις περισσότερες επιχειρήσεις. Ενώ πολλά online store επικεντρώνονται στην απόκτηση νέων πελατών, η διατήρησή τους είναι εξίσου σημαντική. 

Σε αυτό το άρθρο, θα εξερευνήσουμε αποτελεσματικές στρατηγικές για να μετατρέψετε τους νέους αγοραστές σε πιστούς πελάτες που επιστρέφουν. Δίνοντας προτεραιότητα στη διατήρηση των πελατών, μπορείτε να καλλιεργήσετε ισχυρότερες σχέσεις, να ενισχύσετε την ικανοποίηση και να δημιουργήσετε μια σταθερή βάση για βιώσιμη ανάπτυξη. Ας εξερευνήσουμε πώς να κρατήσετε τους πελάτες σας να επιστρέφουν.

γραφικά με κινητό και σύμβολα σε μωβ ως συμβολισμός στο θέμα ''πελάτες που επιστρέφουν''

Η σημασία των πελατών που επιστρέφουν

Οι πελάτες που επιστρέφουν είναι πολύτιμοι. Έρευνα δείχνει ότι οι πελάτες που επιστρέφουν ξοδεύουν έως και 67% περισσότερα στον τρίτο χρόνο στην επιχείρησή σας σε σχέση με τους πρώτους έξι μήνες. Οι πελάτες που επιστρέφουν είναι βασικός παράγοντας για την επιτυχία οποιουδήποτε eshop. Η συνεχής δέσμευσή τους όχι μόνο σημαίνει ικανοποίηση με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, αλλά παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, καθώς: 

LTV για eCommerce: Ο ορισμός και πώς να το υπολογίσεις
Ποια είναι η δύναμη του LTV για eCommerce και πώς να το υπολογίσεις για να αξιοποιήσεις τα δεδομένα του σε ένα eshop.

Πελάτες που επιστρέφουν & οι τύποι τους

Πριν περάσουμε στις συμβουλές που θα κάνουν τους πελάτες να επιστρέφουν στο eshop σας, είναι χρήσιμο να κατανοήσετε τη διάκριση μεταξύ των διαφορετικών τύπων:

  • Returning Customers (Πελάτες που επιστρέφουν): Αυτοί που επιστρέφουν μετά την πρώτη τους αγορά.
  • Repeat Customers (Επαναλαμβανόμενοι πελάτες): Πελάτες που αγοράζουν ξανά από εσάς.
  • Recurring Customers (Πελάτες που επανέρχονται): Όσοι αγοράζουν συνεχώς από εσάς, με κανονικό -συχνά «αυτοματοποιημένο»- πρόγραμμα.

13 Συμβουλές για να κάνετε τους πελάτες να επιστρέφουν στο eshop σας

Για να ευδοκιμήσει πραγματικά το eshop σας, πρέπει να επικεντρωθείτε στην ενίσχυση της αφοσίωσης μεταξύ των υπαρχόντων πελατών, ώστε να επιστρέφουν για περισσότερα. Για να τους κινητοποιήσετε μπορείτε να εφαρμόσετε μερικά από τα καλύτερα tips, ως εξής:

Προσφέρετε προσωποποιημένες υπηρεσίες

Η προσωποποίηση της εμπειρίας αγορών μπορεί να κάνει τους πελάτες να αισθάνονται ότι τους εκτιμούν. Προσφέρετε λειτουργίες όπως λίστες αγορών, αγαπημένα προϊόντα και εξατομικευμένες προτάσεις με βάση τις προηγούμενες αγορές τους. Αυτό βοηθά στη δημιουργία μιας σύνδεσης με τους πελάτες σας και τους ενθαρρύνει να επιστρέψουν.

Προσελκύστε πελάτες με περιεχόμενο

Η δημιουργία πολύτιμου περιεχομένου μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες να αφοσιωθούν στο brand σας. Αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσω αναρτήσεων blog, οδηγών, βίντεο προϊόντων ή newsletter. Το ελκυστικό περιεχόμενο μπορεί να προσελκύσει τους πελάτες πίσω στο online store σας, κρατώντας τους ενήμερους και ενδιαφέροντες για αυτά που έχετε να προσφέρετε.

Προσφέρετε μια εξαιρετική εμπειρία

Μια εξαιρετική εμπειρία αγορών είναι το κλειδί για να κάνετε τους πελάτες να επιστρέφουν. Ξεκινήστε με έναν σχεδιασμό eshop που είναι φιλικός προς τον χρήστη και εύκολος στην πλοήγηση. Βεβαιωθείτε ότι η διαδικασία αγορών είναι ομαλή, διευκολύνοντας την περιήγηση στα προϊόντα, την προσθήκη τους στο καλάθι και την ολοκλήρωση της αγοράς. Μην ξεχάσετε να βελτιστοποιήσετε το online store σας για χρήστες κινητών, καθώς πολλοί πελάτες ψωνίζουν από τα τηλέφωνά τους.

Εφαρμόστε Loyalty Programs

Τα προγράμματα αφοσίωσης δίνουν στους πελάτες κίνητρα να συνεχίσουν να επιστρέφουν. Προσφέρετε πόντους, εκπτώσεις ή ανταμοιβές για επαναλαμβανόμενες αγορές. Βεβαιωθείτε ότι οι ανταμοιβές είναι ελκυστικές, όπως επιστροφή μετρητών, δωρεάν προϊόντα ή φιλανθρωπικές δωρεές, για να παρακινήσετε τους πελάτες να παραμείνουν πιστοί.

Δείξτε στους πελάτες σας ότι νοιάζεστε

Μια προσωπική επαφή μπορεί να βοηθήσει πολύ στο να αποκτήσετε πελάτες που επιστρέφουν. Στείλτε email καλωσορίσματος σε νέους πελάτες, ευχαριστήρια σημειώματα για αγορές ή ειδικές προσφορές για γενέθλια και επετείους. Τα εξατομικευμένα βίντεο μπορούν επίσης να προσθέσουν μια μοναδική και συναρπαστική πινελιά, συμβάλλοντας στη δημιουργία ισχυρότερης σύνδεσης με τους πελάτες σας.

γραφικό σε μωβ και μπλε με άνθρωπο ως συμβολισμός στο θέμα ''πελάτες που επιστρέφουν''

Αξιοποιήστε τη δύναμη των Social Media

Τα social media είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να κρατάτε τους πελάτες σας αφοσιωμένους. Μοιραστείτε άφθονο περιεχόμενο μέσω των social media στο eshop σας, στα email σας και σε άλλο υλικό marketing. Αλληλεπιδράστε τακτικά με τους ακόλουθούς σας και χρησιμοποιείστε τα social media για να τους υπενθυμίζετε τις τελευταίες προσφορές και ενημερώσεις σας.

Δοκιμασμένες τακτικές social media marketing για eshops
Το social media marketing για eshops είναι ένας τρόπος για να δημιουργήσεις ενδιαφέρον και να προσελκύσεις πελάτες. Δες πώς μπορείς να το πετύχεις!

Αναπτύξτε μια εφαρμογή αγορών για κινητά

Εξετάστε το ενδεχόμενο ανάπτυξης ενός απλού app για το eshop σας. Μια εφαρμογή μπορεί να κάνει τις αγορές πιο βολικές, βοηθώντας τους πελάτες να έχουν πρόσβαση στο κατάστημά σας οποιαδήποτε στιγμή και οπουδήποτε. Ωστόσο, βεβαιωθείτε ότι η εφαρμογή είναι φιλική προς το χρήστη και λειτουργεί ομαλά για να αποφύγετε την απογοήτευση των πελατών σας.

Φτάξτε την email marketing στρατηγική σας

Μια καλά διαχειριζόμενη λίστα email κρατά τους πελάτες σας ενήμερους για νέες προσφορές, προϊόντα και ενημερώσεις. Διευκολύνετε τους πελάτες να εγγραφούν στη λίστα σας και παρέχετε πάντα μια επιλογή εξαίρεσης. Τα τακτικά μηνύματα email μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση μιας σύνδεσης, ενθαρρύνοντας τους πελάτες να επιστρέφουν για περισσότερα και να προχωρήσουν σε αγορές.

Προσωποποιήστε την επικοινωνία σας

Η αποστολή εξατομικευμένων μηνυμάτων είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να διατηρήσετε το brand σας στο μυαλό των πελατών. Αντί για γενικά μηνύματα email, προσαρμόστε τις επικοινωνίες σας στα ενδιαφέροντα του ατόμου και στις προηγούμενες αγορές. Αλληλεπιδράστε μαζί τους σε πολλά κανάλια, όπως το email και τα social media, κάνοντας την επωνυμία σας να αισθάνεται πιο συγγενική και εστιασμένη στον πελάτη.

Παρέχετε exclusive προσφορές 

Η προσφορά αποκλειστικών προσφορών σε πελάτες που επιστρέφουν μπορεί να τους κάνει να νιώσουν ότι εκτιμώνται. Αυτό θα μπορούσε να είναι πρώιμη πρόσβαση σε νέα προϊόντα, ειδικές εκπτώσεις ή προσφορές περιορισμένου χρόνου που είναι διαθέσιμες μόνο σε αυτούς. Αυτά τα αποκλειστικά προνόμια μπορούν να παρακινήσουν τους πελάτες να επιστρέφουν στο κατάστημά σας για την επόμενη αγορά τους.

Παρακολουθήστε τις προτιμήσεις των πελατών

Η κατανόηση και η παρακολούθηση του τι αρέσει στους πελάτες σας μπορεί να σας βοηθήσει να προσαρμόστε τις προσφορές σας πιο αποτελεσματικά. Χρησιμοποιήστε τα δεδομένα πελατών για να αναλύσετε τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά τους και, στη συνέχεια, προσαρμόστε την εμπειρία αγορών τους για να ταιριάζει στις ανάγκες τους. Αυτή η στοχευμένη προσέγγιση μπορεί να οδηγήσει σε  πελάτες που επιστρέφουν,  υψηλότερη ικανοποίηση και αυξημένα ποσοστά απόδοσης.

Διατηρήστε επίκαιρη και σχετική την προσφορά σας

Για να συνεχίσετε να έχετε πελάτες που επιστρέφουν, πρέπει να προσφέρετε πάντα κάτι νέο. Ενημερώστε τακτικά την επιλογή των προϊόντων σας και χρησιμοποιήστε εξατομίκευση για να στοχεύσετε πελάτες με προσφορές που είναι πιθανό να εκτιμήσουν. Για παράδειγμα, εάν ένας πελάτης αγόρασε gadget τεχνολογίας, στείλτε του ενημερώσεις όταν έχετε νέες αφίξεις σε αυτήν την κατηγορία.

Διατηρήστε το brand σας φρέσκο ​​και σχετικό

Ενημερώνετε τακτικά τις προσφορές και τις στρατηγικές marketing του brand σας για να παραμείνετε σχετικοί. Εισαγάγετε νέα προϊόντα, ενημερώστε τον σχεδιασμό του eshop σας και διατηρήστε το περιεχόμενό σας φρέσκο. Αυτή η συνεχής προσπάθεια δείχνει στους πελάτες ότι η επωνυμία σας είναι ενεργή και εξελίσσεται, δίνοντάς τους περισσότερους λόγους να επιστρέψουν.

άνθρωπος σε κιτρινο φόντο με φώνια και κινητό

Αποκτήστε εύκολα πελάτες που επιστρέφουν

Η δημιουργία μιας επιτυχημένης online επιχείρησης δεν έχει να κάνει μόνο με το να προσελκύετε νέους πελάτες, αλλά και με το να τους κάνετε να επιστρέφουν. Εστιάζοντας στη διατήρηση των πελατών, επενδύετε στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και σταθερότητα. Οι πιστοί πελάτες όχι μόνο φέρνουν σταθερά έσοδα, αλλά γίνονται και υποστηρικτές του brand σας.

Η εφαρμογή αυτών των στρατηγικών μπορεί να μετατρέψει περιστασιακούς αγοραστές σε αφοσιωμένους πελάτες που επιστρέφουν για περισσότερα, διασφαλίζοντας ότι το eshop σας παραμένει ένας προορισμός για τις ανάγκες τους. Κρατήστε τους αγοραστές ευχαριστημένους και γεμίστε τους με κίνητρα, ενώ παρακολουθείτε την επιχείρησή σας να ευδοκιμεί.