Έρευνα της Adobe αποκαλύπτει: Το trend Buy Now, Pay Later boostάρει τις online αγορές

Οι Αμερικανοί συνεχίζουν το «ξεφάντωμα» των online αγορών τους το 2024, παρά τα προβλήματα του πληθωρισμού και των υψηλών επιτοκίων, με το «Buy Now, Pay Later» να trendάρει ασταμάτητα.

Τι ακριβώς είναι το Buy Now, Pay Later

Το Buy Now, Pay Later σημαίνει «Αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα». Είναι μια επιλογή πληρωμής που επιτρέπει στους καταναλωτές να πραγματοποιούν αγορές και να τις πληρώνουν σε δόσεις, συνήθως χωρίς τόκο. Αυτή η μέθοδος πληρωμής έχει κερδίσει δημοτικότητα για την ευκολία και την ευελιξία της, ειδικά για στις eCommerce αγορές.

Ο αντίκτυπος στην οικονομία

Οι Αμερικανοί καταναλωτές ξόδεψαν 331,6 δισεκατομμύρια δολάρια για online αγορές μόνο τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε η Adobe Analytics πριν λίγες ημέρες (μέσω Fortune). Αυτό είναι 7% περισσότερο από ό,τι πριν από ένα χρόνο.

Σημαντικό να αναφερθεί ότι οι online δαπάνες οφείλονταν στη νέα ζήτηση και όχι στις υψηλότερες τιμές. Οι ερευνητές της Adobe εξήγησαν ότι οι τιμές του eCommerce μειώθηκαν στην πραγματικότητα κατά 5,6% σε σχέση με ένα χρόνο πριν τον Απρίλιο. Αυτό σημαίνει ότι εάν τα στοιχεία τους ήταν προσαρμοσμένα στον πληθωρισμό, το ποσοστό ποσοστιαίας αύξησης για τις online δαπάνες των Αμερικανών θα ήταν ακόμη υψηλότερο.

«Σε ένα απρόβλεπτο οικονομικό περιβάλλον, τα τελευταία δεδομένα από το Adobe Analytics δείχνουν συνεχιζόμενη ανθεκτικότητα στην digital οικονομία, καθώς οι καταναλωτές αγκαλιάζουν νέες κατηγορίες, online.», δήλωσε ο Vivek Pandya, επικεφαλής αναλυτής της Adobe Digital Insights, επισημαίνοντας τις αυξημένες πωλήσεις παντοπωλείων ως νέα κατηγορία δαπανών που ξεχωρίζει.

Οι καταναλωτές δεν εγκαταλείπουν τα παντοπωλεία
Ενώ οι τιμές της αγοράς εκτινάσσονται και οι καταναλωτές αναζητούν φθηνότερες λύσεις, τα παντοπωλεία βρίσκουν τρόπους να τους κρατούν κοντά τους.

Ωστόσο, πολλές νέες αναφορές δείχνουν επίσης ότι πολλοί καταναλωτές, ιδιαίτερα εκείνοι χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, βασίζονται σε πιστωτικές κάρτες και πλατφόρμες Buy Now, Pay Later (BNPL) για να διατηρήσουν τον τρόπο ζωής τους. Ένα ρεκόρ δαπανών eCommerce 25,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου προήλθε από πλατφόρμες BNPL, καθώς οι αγοραστές «αγκαλιάζουν πιο ευέλικτους τρόπους διαχείρισης των προϋπολογισμών τους», σύμφωνα με την Adobe. Αυτό είναι ένα άλμα 11,8% στις δαπάνες BNPL από την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.

Η Adobe αναμένει επίσης ότι η BNPL θα αυξήσει τις καταναλωτικές δαπάνες έως και 84,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, περίπου 13% περισσότερο από πέρυσι. Χρησιμοποιώντας το ακόλουθο παράδειγμα για σύγκριση, αυτό σημαίνει ότι οι Αμερικανοί ξοδεύουν περισσότερα χρήματα χρησιμοποιώντας πλατφόρμες BNPL το 2024 από όσα κατάφερε να παράγει ολόκληρη η οικονομία του Παναμά το 2023.

Οι καταναλωτές με χαμηλότερο εισόδημα, ειδικότερα, βασίζονται σε προγράμματα BNPL για να διατηρήσουν τις δαπάνες τους καθώς ο πληθωρισμός συνεχίζει να πλήττει τους προϋπολογισμούς. 

Σχεδόν τα μισά από όλα τα νοικοκυριά που χρησιμοποίησαν BNPL τον Μάρτιο του 2024 κέρδιζαν λιγότερα από 50.000$ ετησίως, σύμφωνα με μελέτη του Bank of America Investment Institute που δημοσιεύθηκε στις 2 Μαΐου. 

Οι χαμηλόμισθοι καταναλωτές προτιμούν τις online αγορές
Οι καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα επιλέγουν τους λιανοπωλητές έναντι του D2C όταν πραγματοποιούν online αγορές.

Τι σημαίνει για το μέλλον του eCommerce

Ορισμένοι αναλυτές έχουν προειδοποιήσει ότι το «phantom debt» που συνοδεύει τα προγράμματα Buy Now, Pay Later είναι ένα υποτιμημένο ζήτημα για την οικονομία, υποστηρίζοντας ότι καλύπτει τον «πόνο» που νιώθουν πολλοί καταναλωτές μεσαίου και χαμηλότερου εισοδήματος λόγω του πληθωρισμού. Το χρέος BNPL πήρε την ετικέτα «φάντασμα» από τον ανώτερο οικονομολόγο της Wells Fargo, Tim Quinlan, επειδή οι πλατφόρμες BNPL συχνά αρνούνται να μοιραστούν την αγοραστική δραστηριότητα των πελατών με τα πιστωτικά γραφεία, γεγονός που αφήνει τους οικονομολόγους και τους αναλυτές στο σκοτάδι σχετικά με το πόσο του συνολικού χρέους BNPL που βρίσκεται στο σύστημα. Ωστόσο, ο Quinlan είπε στο CNBC την Πέμπτη ότι σχεδόν το ένα τρίτο της τρέχουσας αύξησης του χρέους των πιστωτικών καρτών των ΗΠΑ θα μπορούσε να είναι αποτέλεσμα των πλατφορμών BNPL, σύμφωνα με τον υπολογισμό του φακέλου.

Ωστόσο, τα καλά νέα είναι ότι παρόλο που οι πλατφόρμες BNPL ενισχύουν τα επίπεδα χρέους πιστωτικών καρτών και θα μπορούσαν να αποτελούν κίνδυνο για μεμονωμένους καταναλωτές, οι πληρωμές BNPL εξακολουθούν να αποτελούν μικρό μερίδιο των συνολικών υπολοίπων πιστωτικών καρτών, σύμφωνα με την BofA, η οποία «πιθανότατα περιορίζει τον συνολικό κίνδυνο στους καταναλωτές και στην ευρύτερη οικονομία».

Οι πλατφόρμες Buy Now, Pay Later (BNPL) έχουν σημαντικό αντίκτυπο στο eCommerce. Προσφέρουν στους καταναλωτές μια ευέλικτη επιλογή πληρωμής, αυξάνοντας δυνητικά τις online δαπάνες και ωθώντας την ανάπτυξη. Ωστόσο, η άνοδος του BNPL προκαλεί επίσης ανησυχίες για το χρέος των καταναλωτών και τον αντίκτυπό του στη χρηματοπιστωτική σταθερότητα. Ενώ το BNPL μπορεί να ενισχύσει τις βραχυπρόθεσμες πωλήσεις για τις επιχειρήσεις, οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις του στον κλάδο εξαρτώνται από τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές διαχειρίζονται τις πληρωμές τους και εάν αυτό οδηγεί σε βιώσιμη ανάπτυξη ή οικονομική πίεση.