Φαίνεται ότι το eCommerce πιθανά θα σταθεροποιηθεί ως το ένα τρίτο του συνολικού αεροπορικού φορτίου, όπως αναφέρθηκε στους συνέδρους στο Παγκόσμιο Συμπόσιο Εμπορευμάτων (WCS) της ΙΑΤΑ, σύμφωνα το aircargo news.

Αναφερόμενος στον τρόπο με τον οποίο το eCommerce κερδίζει αξία με γρήγορους ρυθμούς στα αεροπορικά φορτία, καθώς ο όγκος αυξάνεται συνεχώς, ο Ludwig Hausmann, ανώτερο στέλεχος της εταιρείας συμβούλων McKinsey, δήλωσε ότι το ποσοστό του ηλεκτρονικού εμπορίου στο αεροπορικό φορτίο έχει αυξηθεί κατά 10% σε διάστημα πέντε ετών, ενώ αναμένεται και περαιτέρω αύξηση.

eCommerce και αεροπορικό φορτίο γίνονται αχώριστα

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας "Air Cargo Market Dynamics 2024 and the E-commerce Opportunity", ο Hausmann δήλωσε ότι το 2017, το μερίδιο του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου στον συνολικό όγκο του αεροπορικού φορτίου ήταν 10% ενώ το 2022, το ποσοστό αυτό είχε εκτοξευθεί στο 20% και το 2027 το ποσοστό αυτό αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 20-25%.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο ανέβηκε στην αρχή της πανδημίας και μειώθηκε και πάλι το 2022, καθώς η χωρητικότητα ήταν τόσο χαμηλή, ενώ τώρα φαίνεται να αυξάνεται και πάλι.

"Πρόκειται για μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί αυτός ο κλάδος. Και δεν βλέπουμε κάποια πτώση. Πιθανότατα θα εξισωθεί στο ένα τρίτο περίπου", δήλωσε ο Hausmann.

Ο όγκος του ηλεκτρονικού εμπορίου που μεταφέρεται αντιστοιχεί σε 70 αναχωρήσεις φορτηγών αεροσκαφών ευρείας ατράκτου (ημερησίως), εξήγησε. Πρόσθεσε ότι αναφορικά υπάρχουν "συνολικά 200 αναχωρήσεις φορτηγών αεροσκαφών μεγάλου μεγέθους στην Κίνα ανά ημέρα".

Οι eCommerce εταιρείες αναπτύσσονται με ταχείς ρυθμούς, γεγονός που τροφοδοτεί τη ζήτηση για αερομεταφορές, με το Temu να έχει πλέον μερίδιο 7% στις διασυνοριακές παραγγελίες ηλεκτρονικού εμπορίου, έναντι 0% το 2022.

"Δεν υπάρχει καμία μεμονωμένη αεροπορική εταιρεία εμπορευματικών μεταφορών που να κατέχει το 7% του μεριδίου αγοράς σε παγκόσμια κλίμακα", σημείωσε ο Hausmann.

Αεροσκάφος αερομεταφορών στον αέρα

Η μεταφορά διασυνοριακών eCommerce δεμάτων αποφέρει σήμερα έσοδα περίπου $100 δισ., εκ των οποίων σχεδόν το ήμισυ αφορά στην εμπορική προώθηση δεμάτων. Η Κίνα κατέχει ηγετική θέση στις εξαγωγές ηλεκτρονικού εμπορίου, με το 37% των διασυνοριακών αποστολών ηλεκτρονικού εμπορίου το 2023 να προέρχεται από την Κίνα, μετά από διακυμάνσεις τα προηγούμενα χρόνια.

Ο Hausmann είπε ότι δεν υπάρχουν ολοκληρωμένα στατιστικά γύρω από το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο καθώς δεν ταξιδεύει όλος ο όγκος με χρήση κανονικών αερομεταφορών, ενώ υπάρχουν επίσης όγκοι ταχυδρομικών αποστολών και δεμάτων.

Ενδοασιατικό eCommerce αεροπορικό φορτίο is king!

Ο Hausmann επεσήμανε ότι το αεροπορικό eCommerce φορτίο έχει διαφορετικά γεωγραφικά πλεονεκτήματα από το γενικό αεροπορικό φορτίο.

"Το ενδοασιατικό έχει ένα τεράστιο μερίδιο 18% αυτού του όγκου. Είναι πολύ λιγότερο στην πλευρά του γενικού αεροπορικού φορτίου". Παραδείγματα περιλαμβάνουν την Κίνα προς την Νοτιοανατολική Ασία και τον τελευταίο καιρό την Ινδία.

"Η Βόρεια Αμερική αυξάνεται επίσης, γεγονός που θα μπορούσε να βοηθήσει την ισορροπία των διαδρόμων", πρόσθεσε. Συνολικά, δήλωσε ο Hausmann: "Περισσότερο από το 60% αυτών των παραγγελιών είναι στη διηπειρωτική λωρίδα και επομένως απαιτούν σαφώς αεροπορική εφοδιαστική".

Επιπλέον, η ταχύτητα εξακολουθεί να αποτελεί απαίτηση στο eCommerce. "Εάν είστε ένας αποστολέας Click to Door (σε αντίθεση με εκείνους που αποστέλλουν σε περιφερειακές αποθήκες), τότε πρέπει να στείλετε αεροπορικά τα πράγματα επειδή πρέπει να είστε γρήγοροι".

Ωστόσο, προειδοποίησε ότι οι μεταφορείς φορτίων πρέπει να γίνουν πιο ευέλικτοι για να ανταποκριθούν στις ειδικές ανάγκες εφοδιαστικής, μεταφοράς και γραφειοκρατίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο.