Το μυστικό επιτυχίας των εορταστικών εσόδων φέτος ήταν το paid search
Μια ακόμη ενδιαφέρουσα εξέλιξη προέκυψε μέσα από αναλύσεις της Adobe για την περίοδο εορταστικών αγορών 2024, με το paid search να οδηγεί τις πωλήσεις λιανικής. Τα smartphones έγιναν η κυρίαρχη συσκευή για τις online αγορές, ενώ το AI στέφθηκε ο σημαντικός βοηθός αγορών.
Ο βασιλιάς των εσόδων: Τι λένε οι αριθμοί;
Η πληρωμένη αναζήτηση ηγήθηκε των εορταστικών λιανικών πωλήσεων με μερίδιο εσόδων 29,7% και αύξηση 1% σε ετήσια βάση, ενώ οι affiliates και οι partners, όπου συμπεριλαμβάνονται οι influencers, σημείωσαν μεγαλύτερη ανάπτυξη με 17,6% και αύξηση 6% σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας σημαντικά το social media traffic.
Οι influencers αποδείχθηκαν ιδιαίτερα αποτελεσματικοί, μετατρέποντας τους αγοραστές 9 φορές περισσότερο από τα social media συνολικά, με το 37% της Gen Z να πραγματοποιεί αγορές βάσει των συστάσεών τους.
Οι συνολικές διαδικτυακές δαπάνες ανήλθαν σε $241,4 δισ. με αύξηση 8,7% σε ετήσια βάση. Από αυτά τα έσοδα του paid search ήταν 29,7% με το 54,5% των συναλλαγών να γίνεται μέσω mobile συσκευών. Το Buy Now Pay Later απέφερε έσοδα $18,2 δισ. ενώ η επισκεψιμότητα των website λιανικής μέσω AI chatbot είδε αύξηση 1.300% σε ετήσια βάση. Οι τρεις κατηγορίες οδήγησαν σε περισσότερες από τις μισές των online δαπανών είναι τα ηλεκτρονικά είδη με $55,3 δισ., η ένδυση με $45,6 δισ. και τα έπιπλα/είδη σπιτιού με $29,2 δισ.
Είναι εμφανής λοιπόν η αποτελεσματικότητα της πληρωμένης αναζήτησης κατά την εορταστική περιόδο 2024, επιβεβαιώνοντας ότι αξίζει ακόμα να επενδύσετε σε αυτή καθώς και στο mobile commerce. Επιπλέον, η αυξανόμενη εξάρτηση από τα generative AI chatbots υπογραμμίζουν την ανάγκη για καινοτόμες στρατηγικές στις εμπειρίες αγορών.
Οι ισχυρές εκπτώσεις επηρέασαν και αυτές τη συμπεριφορά των καταναλωτών με απροσδόκητους τρόπους, καθώς για κάθε μείωση της τιμής κατά 1%, η ζήτηση αυξήθηκε κατά 1,029%, οδηγώντας σε πρόσθετες online δαπάνες ύψους $2,25 δισ. Από την άλλη, το Gen AI αναδείχθηκε ως σημαντικός βοηθός αγορών, με τη Cyber Monday να σημειώνει αύξηση 1.950% στη χρήση chatbot. Περίπου το 70% των καταναλωτών που χρησιμοποίησαν τεχνητή νοημοσύνη ανέφεραν βελτιωμένες εμπειρίες αγορών. Τα smartphones κυριάρχησαν στις εορταστικές αγορές, με αιχμές που έφτασαν το 65% όλων των διαδικτυακών πωλήσεων την ημέρα των Χριστουγέννων. Η μετατόπιση αυτή ήταν ιδιαίτερα έντονη στις συναλλαγές Buy Now Pay Later, όπου το 79,1% πραγματοποιήθηκε σε κινητές συσκευές.
Όλα αυτά λοιπόν τα δεδομένα από τη συμπεριφορά καταναλωτών στις εορταστικές αγορές καταδεικνύουν έναν θεμελιώδη μετασχηματισμό στο eCommerce με το paid search, τις αγορές με mobile και ευέλικτες επιλογές πληρωμών και τη βοήθεια του AI να χαράσσουν μια νέα κανονικότητα για το ψηφιακό λιανικό εμπόριο.