Το Shopify μηνύει κινεζική eCommerce εταιρεία για αντιγραφή

Σε νέες περιπέτειες μπαίνει η καναδική eCommerce πλατφόρμα Shopify καθώς μαθαίνουμε από το Digital Commerce 360 προχώρησε σε μήνυση της κινεζικής εταιρείας JOYY Inc υπό την κατηγορία της παράνομης αντιγραφής λογισμικού για να αναπτύξει τη δική της πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το χρονικό μιας μήνυσης

Σε αγωγή που κατατέθηκε στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ ισχυρίζεται ότι η Shopline αντέγραψε το Dawn, μια εφαρμογή που επιτρέπει τη δημιουργία προσαρμόσιμων βιτρίνων καταστήματος και κυκλοφόρησε αυτό που αποκαλεί «ένα ελάχιστα καμουφλαρισμένο αντίγραφο» που ονομάζεται Seed.

Οι εκπρόσωποι της JOYY δεν απάντησαν αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό ενώ εκπρόσωπος της καναδικής εταιρείας σε δήλωσή του είπε ότι η εταιρεία «ανέλαβε επιθετική νομική δράση κατά της Shopline για να διατηρήσει την ακεραιότητα των προϊόντων της Shopify».

Το Policy Generator του Shopify δεν είναι νομικά ασφαλές
Καμιά φορά οι σωστές προθέσεις έρχονται με σημεία προς βελτίωση. Αυτό φαίνεται να ισχύει για το Policy Generator του Shopify!

Στην ίδια την αγωγή αναφέρεται: «Οι έμποροι του Shopify μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Dawn για να ξεκινήσουν γρήγορα μια συναρπαστική διαδικτυακή παρουσία ή να σχεδιάσουν το μοναδικό τους κατάστημα. Είναι το προϊόν πολλών χιλιάδων ωρών δημιουργικής προσπάθειας των υπαλλήλων και της επένδυσης πολλών εκατομμυρίων δολαρίων και το Dawn προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα που έχουν καταχωρηθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες».

Στη μήνυση επίσης αναφέρεται ότι υπάρχουν αποδείξεις για την αντιγραφή καθώς η δομή, η διάταξη, το όνομα των αρχείων και των λειτουργιών αλλά κυρίως ο κώδικας φέρουν πρωτότυπα καθώς το όνομα Shopify μπορεί να εντοπιστεί μέσα στο Seed ενώ σε ξέχωρη περίπτωση μια ιστοσελίδα που είναι hosted από την Joyy έχει το στοιχείο 'dawn-test' στις επικεφαλίδες της.

Η JOYY, η οποία έχει την έδρα της στη Σιγκαπούρη και επικεντρώνεται στην τεχνολογία κοινωνικών μέσων, εξαγόρασε την Shopline το 2022. Η Shopline ανακοίνωσε τον Μάρτιο ότι θα επεκτείνει τις δραστηριότητές της στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Από την άλλη το Shopify είναι μια πολύ ισχυρή παρουσία στο χώρο του eCommerce και έχει ήδη επεκταθεί σε συνεργασίες με εταιρείες όπως το TikTok και το Claspo ενώ συνεχώς φροντίζει να βελτιώνει την αγοραστική εμπειρία με ολοένα και πιο εξυπηρετικά χαρακτηριστικά. Απομένει να δούμε πως θα λήξει αυτή η έντονη διαμάχη ανάμεσα στις δυο μεγάλες εταιρείες.