Η Black Friday 2024 πλησιάζει και το να είστε up-to-date με τις εξελισσόμενες συμπεριφορές των καταναλωτών και τις τεχνολογικές τάσεις, είναι απαραίτητο. Θα δούμε λοιπόν παρακάτω Black Friday trends που αξίζει να εξετάσετε και να εκμεταλλευτείτε για το eshop σας ώστε να δείτε την εισπρακτική επιτυχία που περιμένετε.
Τα κορυφαία Black Friday trends του 2024
1️⃣ Χρήση AI για segmentation, προβλέψεις και εξατομίκευση
To AI πλέον έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν με τους καταναλωτές. Ένα από τα Black Friday trends για το 2024 είναι να δοθεί έμφαση στην αξιοποίηση των τεχνολογιών AI για προηγμένο segmentation και προβλέψεις. Μέσα από ανάλυση δεδομένων, θα μπορέσετε να εντοπίσετε ποια προϊόντα έχουν πέραση σε διαφορετικά κομμάτια του κοινού και πώς να βελτιστοποιήσετε τα αποθέματα με βάση τις προβλέψεις.
Ταυτόχρονα, το AI μπορεί επίσης να βελτιώσει και την εμπειρία αγορών. Βοηθάει τα site να προσαρμόζουν το περιεχόμενο δυναμικά, από την προβολή προϊόντων που ένας αγοραστής είναι πιο πιθανό να αγοράσει με βάση προηγούμενες συμπεριφορές, έως την προσφορά προσαρμοσμένων και προσωποποιημένων προωθητικών ενεργειών. Αυτό όχι μόνο βελτιώνει το συνολικό ταξίδι του πελάτη αλλά ενισχύει την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις. Καθώς οι αγοραστές επιζητούν πιο σχετικές και ελκυστικές εμπειρίες, η εφαρμογή λύσεων τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία υπερ-εξατομικευμένων προσφορών θα είναι απαραίτητη.

2️⃣ Έμφαση στο γρήγορο και δωρεάν shipping
Το επόμενο από τα Black Friday trends δίνει έμφαση στην ταχύτητα και την οικονομική αποδοτικότητα. Ένα μεγάλο κομμάτι των καταναλωτών αναμένει οι παραγγελίες να φτάσουν στην πόρτα τους εντός τριών ημερών ή και λιγότερο. Συνεπώς, αυτό κάνει τη γρήγορη και δωρεάν αποστολή ένα κρίσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, που μπορείτε να αξιοποιήσετε και ως κομμάτι προσφορών, δίνοντάς το ως μια premium επιλογή στον αγοραστή. Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να προσφέρουν κλιμακωτές επιλογές αποστολής, όπως δωρεάν παράδοση για αγορές άνω ενός συγκεκριμένου ποσού ή ακόμη και παράδοση αυθημερόν για τοπικές παραγγελίες.
Η διαφάνεια γύρω από όλο αυτό είναι εξίσου σημαντική: σαφής επικοινωνία σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα και το κόστος αποστολής μπορεί να δομήσει εμπιστοσύνη και να μειώσει την εγκατάλειψη του καλαθιού. Βεβαιωθείτε ότι αυτές οι λεπτομέρειες εμφανίζονται εμφανώς σε όλες τις σελίδες προϊόντων και τις διαδικασίες πληρωμής.

3️⃣ Ευελιξία στις πληρωμές με Buy Now, Pay Later και digital wallets
Η ευκολία και η ευελιξία στις πληρωμές γίνονται πιο κρίσιμες από ποτέ, ιδίως σε μια περίοδο που η ταχύτητα είναι μεγάλης σημασίας όπως στις Black Friday και Cyber Monday. Η έξαρση των επιλογών Buy Now, Pay Later (BNPL) και των digital wallets, όπως τα Apple Pay και Google Pay αποτελεί επίσης ένα από τα βασικά Black Friday trends. Αυτές οι μέθοδοι πληρωμής όχι μόνο διευκολύνουν τις ομαλότερες συναλλαγές, αλλά καθιστούν επίσης τα είδη υψηλού κόστους πιο προσιτά σε αγοραστές με χαμηλό προϋπολογισμό.
Η ενσωμάτωση λοιπών τέτοιων επιλογών στο checkout σας μπορεί να αυξήσει τη μέση αξία παραγγελίας και να μειώσει τα εμπόδια στην αγορά. Ταυτόχρονα, η προσφορά πολλαπλών digital wallets εξυπηρετεί τους τεχνολογικά ενημερωμένους πελάτες, καθιστώντας τη διαδικασία πληρωμής τους ταχύτερη και πιο απρόσκοπτη. Ακόμη και εάν δεν έχετε προλάβει να βελτιστοποιήσετε άλλες πτυχές του online store σας, το checkout και οι επεξεργαστές είναι κάτι που μπορείτε να αναβαθμίσετε ακόμη και τελευταία στιγμή.

4️⃣ Στροφή στη βιωσιμότητα και τις ηθικές αγορές
Οι σημερινοί καταναλωτές προσέχουν περισσότερο τον ηθικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο των αγορών τους. Συνεπώς, η ανάδειξη των πρακτικών βιωσιμότητας του καταστήματός σας δεν θα μπορούσε να λείπει από τα Black Friday trends. Επιλογές όπως οι φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες, οι επιλογές αποστολής με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα ή μια σειρά προϊόντων από ανακυκλωμένα υλικά, μπορεί να έχει μεγάλη απήχηση σε αυτούς τους αγοραστές με γνώμονα τις αξίες, ιδίως σε καταναλωτές Millenials και Gen Z που είναι κοινωνικά αφυπνισμένοι.
Επιπλέον, η προώθηση μεταχειρισμένων ή ανακαινισμένων προϊόντων, ανάλογα τον κλάδο και το είδος της επιχείρησής σας, μπορεί να προσελκύσει ένα πιο οικολογικά ευαισθητοποιημένο κοινό. Αυτές οι πρακτικές όχι μόνο συμβάλλουν σε έναν πιο πράσινο πλανήτη, αλλά και διαφοροποιούν το brand σας μέσα από την πρωτοβουλία της Green Friday σε μια αγορά που ενδιαφέρεται όλο και περισσότερο για την εταιρική ευθύνη.
5️⃣ Υιοθέτηση omnichannel προσέγγισης & σύνθετων τεχνολογιών
Η γραμμή μεταξύ online και offline αγορών συνεχώς θολώνει και το omnichannel εμπόριο γίνεται η νέα νόρμα. Στο επόμενο από τα Black Friday trends το 2024, η ενσωμάτωση σύνθετων τεχνολογιών που επιτρέπουν την απρόσκοπτη μετάβαση σε διάφορες πλατφόρμες αγορών όπως τα social media αποκτούν κρίσιμη σημασία. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι πελάτες μπορούν να προσθέσουν προϊόντα στο καλάθι τους από μια συσκευή και να ολοκληρώσουν την αγορά από μια άλλη χωρίς εμπόδια και δυσκολίες.
Ακόμη και τα φυσικά καταστήματα, κατά περίπτωση, βελτιώνουν τις εμπειρίες τους στο κατάστημα για να συμπληρώσουν το eCommerce κομμάτι. Η προσφορά επιλογών όπως η παραλαβή από το κατάστημα για τις online παραγγελίες και οι αποκλειστικές προσωπικές προσφορές θα συνεχίσουν να προσελκύουν επισκεψιμότητα. Τα eshop θα πρέπει να στοχεύουν στην παροχή μιας ενιαίας εμπειρίας, είτε ο αγοραστής έρχεται σε επαφή με το brand μέσω social media, εφαρμογής για κινητά ή desktop sites.

6️⃣Προβλέψεις 2024: Μεταβολές στις τάσεις των κατηγοριών προϊόντων
Φυσικά, από τα Black Friday trends του 2024 δεν θα μπορούσε να λείπει η αναφορά σε κατηγορίες που είναι πιθανό να ευδοκιμήσουν ή να "δυσκολευτούν", ώστε να μπορέσετε να ετοιμάσετε τις στρατηγικές απογραφής και marketing. Για τη φετινή Black Friday, υπάρχει ένα αξιοσημείωτο ενδιαφέρον προς τα προϊόντα υγείας, ομορφιάς και ευεξίας, που αντανακλά μια στροφή των καταναλωτών προς την αυτοφροντίδα και τη συνειδητή ζωή με γνώμονα την υγεία.

Από την άλλη πλευρά, φαίνεται ότι τα ηλεκτρονικά είδη και τα παιχνίδια αναμένεται να παρουσιάσουν επιβράδυνση της ζήτησης. Η αλλαγή αυτή είναι μια κομβική στιγμή για τους πωλητές ηλεκτρονικών καταστημάτων να επανεκτιμήσουν ποια προϊόντα θα προωθήσουν σε μεγάλο βαθμό και να εξετάσουν το ενδεχόμενο διαφοροποίησης των προσφορών τους ανάλογα με τις προτεραιότητες των καταναλωτών.
Black Friday trends στατιστικά για εμπόριο και marketing
👉 $51 δισ. από τις παγκόσμιες διαδικτυακές πωλήσεις κατά τη διάρκεια της Cyber Week 2023 επηρεάστηκαν από τo ΑΙ σε τομείς όπως οι στοχευμένες προσφορές, οι συστάσεις προϊόντων και οι υπηρεσίες συνομιλίας.
👉 Ένα 17% όλων των παραγγελιών για τις γιορτές, συνολικού ύψους $199 δισ. επηρεάστηκε από το AI κατά τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο.
👉 Σε όλη την περίοδο των διακοπών, η χρήση του Buy Now, Pay Later έφτασε στα ύψη το 2022, συνεισφέροντας $16,6 δισ. σε online δαπάνες ενώ σύμφωνα με τα Black Friday trends statistics o Νοέμβριος ήταν ο μεγαλύτερος μήνας που έχει καταγραφεί για τo BNPL, με $9,2 δισ., αυξημένα κατά 17,5% σε ετήσια βάση. Η Cyber Monday ήταν η μεγαλύτερη ημέρα στο ρεκόρ, με $940 εκατ., αυξημένα κατά 42,5% σε ετήσια βάση.
👉 Η χρήση των mobile digital wallets, όπως το Apple Pay, αυξήθηκε κατά 54% στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της Cyber Week 2023.
👉 Τα μηνύματα chatbot κατά τη διάρκεια του Cyber Week Week αυξήθηκαν κατά 79% σε παγκόσμιο επίπεδο.
👉 Ο αριθμός των μηνυμάτων που εστάλησαν μέσω ειδοποιήσεων push, SMS και υπηρεσιών streaming αυξήθηκε κατά 37% την Cyber Week, σε σύγκριση με μόλις 9% αύξηση στο παραδοσιακό email.
👉 Τα social media επάξια αποτελούν κομμάτι των Black Friday trends μιας και προσέλκυσαν 5 φορές περισσότερο online traffic την περίοδο των διακοπών σε σύγκριση με το email και τα digital ads μαζί.
👉 Οι επενδύσεις marketing οδήγησαν σε μεγάλους όγκους πωλήσεων για τους πωλητές σε όλη την περίοδο:
Paid search: 29,4% των online πωλήσεων
Άμεσo website traffic: 19,3% των online πωλήσεων
Affiliates και συνεργάτες: 16,6% των online πωλήσεων
Οργανική αναζήτηση: 15,9% των online πωλήσεων
Email: 15,3% των online πωλήσεων
Social media: 3,5% των online πωλήσεων
Η προετοιμασία για τη "μεγαλη μέρα" σημαίνει την υιοθέτηση μιας πολύπλευρης στρατηγικής που ενσωματώνει πολλαπλά και διαφορετικά Black Friday trends μέσα από τα οποία θα εξασφαλίσετε μια ισχυρή απόδοση κατά τη διάρκεια ενός από τα μεγαλύτερα εμπορικά γεγονότα του έτους. Καθώς οι συμπεριφορές των καταναλωτών εξελίσσονται, η διατήρηση της ευελιξίας και της ανταπόκρισης θα είναι το κλειδί για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου eCommerce.