Οι νέοι καταναλωτές, κυρίως εκείνοι της Gen Z, προτιμούν να κάνουν αγορές με διάφορους τρόπους, συνδυάζοντας online και φυσικές εμπειρίες καταστημάτων. Όμως, όσον αφορά την παράδοση, έχουν τις δικές τους ειδικές προτιμήσεις, τα λεγόμενα trends της Gen Z. Για παράδειγμα, όταν ψωνίζουν για δώρα την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου το 2025, οι καταναλωτές αυτής της γενιάς δεν θα επιλέξουν τις ίδιες μεθόδους παράδοσης με τους μεγαλύτερους σε ηλικία, όπως Millennials ή Gen X.

Σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικών Πωλήσεων (NRF), οι καταναλωτές αναμένεται να ξοδέψουν 27,5 δισεκατομμύρια δολάρια για δώρα και events την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου το 2025, διαβάζουμε στο Digital Commerce 360. Τα online καταστήματα που θα είναι έτοιμα για αυτή τη ζήτηση θα είναι μπροστά.

Ένα trend που αναπτύσσεται είναι το buy online, pick up in store (Αγοράστε Online, Παραλάβετε στο Κατάστημα - BOPIS). Αυτή η τάση αυξάνεται τα τελευταία χρόνια. Έκθεση της Digital Commerce 360 έδειξε ότι το 78,3% των μεγαλύτερων 1000 λιανικών αλυσίδων προσφέρουν BOPIS στους πελάτες τους, από 73,3% πριν από 3 χρόνια.

Η Gen Z διαμορφώνει το μέλλον του social commerce
Πώς η Gen Z οδηγεί την ανάπτυξη του social commerce σε πλατφόρμες όπως το TikTok, το Instagram και το Snapchat.

Οι Omnichannel και delivery επιλογές της Gen Z 

Μία μελέτη έδειξε ότι οι καταναλωτές της Gen Z είναι πιο πιθανό να επιλέξουν παραλαβή από το κατάστημα παρά παράδοση στο σπίτι. Συγκεκριμένα, ενώ το 89% των μεγαλύτερων ηλικιών σχεδίαζαν να παραλάβουν τα δώρα τους στο σπίτι για τις γιορτές, το 49% των καταναλωτών της Gen Z και το 48% των Millennials ήθελαν να τα παραλάβουν από το κατάστημα.

Αυτό είναι καλό νέο για τα καταστήματα που έχουν τόσο φυσικά όσο και online σημεία πώλησης. Μπορούν να αξιοποιήσουν τα trends της Gen Z, ειδικά κατά τις πιο πολυάσχολες περιόδους, όπως οι γιορτές.

Ευρώπη: Οι αγορές στα φυσικά καταστήματα επιστρέφουν
Η ανάγκη των καταναλωτών για προσωπική επαφή, συναγωνίζεται την αμεσότητα του κλικ των online αγορών και ανεβάζει τα φυσικά καταστήματα.

Ορισμένες εταιρείες, όπως η Edible, παρατηρούν ότι οι νεότεροι καταναλωτές προτιμούν να συνδυάζουν τις digital αγορές με την επίσκεψη σε φυσικά καταστήματα. Η CEO της Edible, Somia Farid Silber, ανέφερε ότι η τάση αυτή ενδυναμώνει την Edible να ανοίξει νέα καταστήματα το 2025.

Γρήγορη παράδοση: Αναγκαία για τη Gen Z

Οι νέοι καταναλωτές, προτιμούν γρήγορες παραδόσεις. Όταν οι καταναλωτές της Gen Z επιλέγουν να παραλάβουν τα δώρα τους, θέλουν να τα παραλάβουν γρήγορα. Μία έρευνα του 2024 από τη Digital Commerce 360 και την Saddle Creek Logistics έδειξε ότι η Gen Z νοιάζεται περισσότερο για το χρόνο παράδοσης παρά για το κόστος. Επίσης, είναι η πιο πιθανή γενιά να επιλέξει παράδοση σε 1 ή 2 ημέρες, με ποσοστό 41%.

Επιπλέον, το 38% από αυτούς προτιμούν την παράδοση την ίδια μέρα. Με αυτή τη ζήτηση, υπηρεσίες όπως οι DoorDash, Instacart και Uber Eats συνεργάζονται με περισσότερες εταιρείες για να καλύψουν αυτές τις προσδοκίες.

Τα  trends της Gen Z επικεντρώνονται στην ευκολία και την ταχύτητα στην εξυπηρέτηση, καθιστώντας τα απαραίτητες προδιαγραφές, ώστε οι έμποροι να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της γενιάς αυτής για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.