The Data-Driven Sales: Πώς να αξιοποιήσεις τα προηγούμενα Black Friday insights σου

Η Black Friday μπορεί να γίνει μία από τις πιο κερδοφόρες ημέρες για τους eCommerce πωλητές αλλά δεν αρκούν μόνο οι καλές εκπτώσεις για να ξεχωρίσετε και να το πετύχετε αυτό. Χρειάζεται μια δομημένη, omnichannel στρατηγική που θα βασίζεται σε Black Friday insights από περασμένα έτη. Μια ανάλυση των σημαντικών analytics είναι απαραίτητη καθώς θα σας βοηθήσει να βελτιωθείτε και να κατανοήσετε καλύτερα τι ήδη λειτουργεί και τι χρήζει βελτίωσης.

Παρακάτω, θα δούμε πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε αυτά τα δεδομένα και πληροφορίες για να σχεδιάσετε επιτυχημένες Black Friday καμπάνιες και να ετοιμάσετε κατάλληλα το eshop σας.

Πώς να δημιουργήσεις μια αξέχαστη Black Friday εμπειρία
Στο σημερινό άρθρο παρουσιάζονται πρακτικές που μπορούν να σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις μια αξέχαστη Black Friday εμπειρία!

Step 1: Αναλύστε τις high-converting σελίδες προϊόντων και τις περσινές ενέργειες

Το πρώτο σας μέλημα ξεκινώντας το ταξίδι αυτό θα πρέπει να είναι μια λεπτομερής ανάλυση των Black Friday insights από τις σελίδων προϊόντων με τις καλύτερες επιδόσεις την προηγούμενη χρονιά. Ποιες είναι εκείνες με τα υψηλότερα conversion σε πωλήσεις και γιατί; Εξετάστε δεδομένα όπως:

Περιγραφή προϊόντος: Ήταν επαρκής και πειστική; Παρείχε πληροφορίες που απαντούσαν σε πιθανές ερωτήσεις των πελατών και αναδείκνυε τα πλεονεκτήματα του προϊόντος;

Εικόνες & Φωτογραφίες: Συνοδεύονται τα προϊόντα από επαρκή πολυμέσα; Είναι ξεκάθαρη η απεικόνιση των προϊόντων και των χαρακτηριστικών τους; Τα πολυμέσα επηρεάζουν σημαντικά τις τελικές αποφάσεις των καταναλωτών, ιδίως στα online store όπου οι καταναλωτές δεν μπορούν να αγγίξουν τα προϊόντα.

Προωθητικές ενέργειες: Αναλύστε τις για να δείτε ποιες τακτικές προσφορών απογείωσαν τις πωλήσεις, όπως εκπτώσεις flash, bundle deals ή δωρεάν αποστολή καθώς και ποιες ad καμπάνιες αποδείχθηκαν αποτελεσματικές.

Μια ανασκόπηση των παραπάνω Black Friday insights θα σας δώσει μια καθαρή εικόνα για το τι λειτούργησε και πού μπορείτε να βελτιωθείτε φέτος.

Step 2: Κάντε ενδελεχές customer segmentation για πιο εξατομικευμένες προσφορές

Η επιτυχία της Black Friday εξαρτάται από το να παρέχετε στους πελάτες σας τις σωστές προσφορές. Εδώ έρχεται η δύναμη του customer segmentation. Χρησιμοποιώντας τα Black Friday insights από την περσινή περίοδο, μπορείτε να εντοπίσετε ποιες ομάδες πελατών ανταποκρίθηκαν καλύτερα σε διαφορετικές προωθητικές στρατηγικές.

Αναγνωρίστε βασικά segments: Για παράδειγμα, οι νέοι πελάτες μπορεί να ενδιαφέρονται περισσότερο για μεγάλες εκπτώσεις στα πιο δημοφιλή προϊόντα, ενώ οι πιστοί πελάτες σας να ανταποκρίνονται καλύτερα σε προσφορές loyalty.

Δημιουργήστε στοχευμένες προσφορές: Με βάση τα segments που έχετε δημιουργήσει, σχεδιάστε καμπάνιες που προσφέρουν στοχευμένες εκπτώσεις ή bundles προϊόντων που ταιριάζουν με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους.

Αυτός ο τύπος στρατηγικής όχι μόνο βελτιώνει την απόδοση της καμπάνιας σας αλλά αυξάνει και την ικανοποίηση των πελατών σας.

Black Friday Marketing Hacks για το 2024: 10 Out-of-the-Box στρατηγικές που δεν έχεις ακόμα δοκιμάσει
Για να μην τα βάψεις ”μαύρα”, αξιοποίησε Black Friday στρατηγικές και τα hacks που θα κάνουν την αγοραστική εμπειρία ακόμη πιο διασκεδαστική.

Step 3: Αξιολoγήστε τα δεδομένα των abandoned carts

Τα "εγκαταλελειμμένα" καλάθια είναι μια χρυσή ευκαιρία για Black Friday insights καθώς σας επιτρέπουν να κατανοήσετε τι ήταν αυτό που δυσκόλεψε τους πελάτες σας από το να ολοκληρώσουν μια αγορά. Αναλύστε τα δεδομένα από τα abandoned carts της περσινής Black Friday για να εντοπίσετε τα "εμπόδια" αυτά.

Αιτίες εγκατάλειψης: Εντοπίστε τους λόγους που οδήγησαν τους χρήστες να τα εγκαταλείψουν. Ήταν τα έξοδα αποστολής υψηλά; Το checkout process ήταν πολύπλοκο ή μη φιλικό προς τον χρήστη; Ίσως οι εκπτώσεις να μην φαίνονταν αρκετά ελκυστικές; Μήπως το online store δεν ήταν απολύτως βελτιστοποιημένο για κινητά;

Στρατηγικές ανάκτησης: Βάλτε σε εφαρμογή και δοκιμάστε στρατηγικές όπως email reminders με εκπτώσεις, δωρεάν αποστολή ή ακόμα και περιορισμένες προσφορές για να δελεάσετε τους πελάτες να επιστρέψουν και να ολοκληρώσουν την αγορά. Αναπτύξτε τις ανάλογες στρατηγικές αφότου εντοπίσετε τις μοναδικές αιτίες για το eshop σας.

Μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική που βασίζεται σε αναλυμένα abandoned cart Black Friday insights μπορεί να μετατρέψει πολλές χαμένες ευκαιρίες σε έσοδα.

Πώς να φτιάξεις μια killer Black Friday email καμπάνια
Στη μεγαλύτερη εκπτωτική «γιορτή» του χρόνου, το eshop σου θα ξεχωρίσει! Μάθε πώς θα φτιάξεις την τέλεια Black Friday email καμπάνια για να αυξήσεις τα conversions!

Τα social media είναι ένα βασικό εργαλείο που μπορείτε να αξιοποιήσετε την Black Friday για να ενισχύσετε τις πωλήσεις σας. Συγκεντρώστε τις περσινές αναρτήσεις και διαφημίσεις για να δείτε ποιες είχαν το υψηλότερο engagement και ποια trends φαίνεται να είχαν τη μεγαλύτερη απήχηση.

Ανάλυση περιεχομένου: Ήταν τα video posts πιο αποτελεσματικά από τις στατικές εικόνες; Μήπως οι δημοσιεύσεις που επικεντρώθηκαν σε χρήσιμες πληροφορίες, όπως προσφορές που λήγουν σύντομα, είχαν μεγαλύτερη ανταπόκριση από οι πιο καθαρά προϊοντικές;

Προσαρμογή περιεχομένου: Δημιουργήστε μια στρατηγική περιεχομένου που θα ενσωματώνει τα πιο επιτυχημένα είδη περιεχομένου και θεματολογία βασισμένα στα υπάρχοντα Black Friday insights. Θα είναι ευεργετικό επίσης να δοκιμάσετε και νέες, απροσδόκητες ιδέες που ίσως προσελκύσουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Τα social media tips που θες για Black Friday πωλήσεις
Ενίσχυσε τις πωλήσεις σου ακόμη περισσότερο αξιοποιώντας social media tips για Black Friday που θα κάνουν τη διαφορά!

Η κατανόηση των trends στα social media σας δίνει την ευκαιρία να προσεγγίσετε το κοινό σας πιο αποτελεσματικά, αυξάνοντας τόσο την επισκεψιμότητα όσο και τις πωλήσεις.

Step 5: Χρησιμοποιήστε δεδομένα από το Google Analytics

Μια ακόμη πανίσχυρη πηγή για Black Friday insights είναι τα Google Analytics. Μέσα από αυτά τα δεδομένα θα έχετε μια ξεκάθαρη εικόνα για το κοινό και τις σελίδες σας. Είναι απαραίτητα δεδομένα για να βελτιώσετε την απόδοσή σας και την εμπειρία αγοραστή.

Ανάλυση συμπεριφοράς χρήστη: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δεδομένα από το Google Analytics για να κατανοήσετε τη ροή των χρηστών στην ιστοσελίδα σας, ποια σημεία είναι πιο δημοφιλή και πού εντοπίζονται σημεία εγκατάλειψης και δυσκολιών.

Tracking ειδικών προσφορών: Στοχεύστε στη δημιουργία custom events στο Google Analytics για να παρακολουθήσετε την απόδοση συγκεκριμένων εκπτώσεων ή προσφορών και να αξιολογήσετε την αποτελεσματικότητά τους.

Step 6: Εξετάστε τον ανταγωνισμό και πάρτε μαθήματα από την τρέχουσα αγορά

Εκτός όμως από εσωτερική ανάλυση, είναι σημαντικό να εξετάσετε και τι συμβαίνει τριγύρω σας. Η μελέτη του ανταγωνισμού σας βοηθάει να κατανοείτε τα κομμάτια στα οποία μπορείτε να βελτιωθείτε ή να εμπνευστείτε, καθώς επίσης αποτελούν και ένδειξη μέσα από τα Black Friday insights για το πού κατευθύνεται η αγορά και ποιες είναι οι ανερχόμενες τάσεις.

Benchmarking: Δείτε τι έκαναν οι ανταγωνιστές σας την περασμένη Black Friday και πώς συγκρίνονται οι στρατηγικές τους με τις δικές σας. Αναλύστε τι πήγε καλά για αυτούς και τι όχι, ώστε να αντλήσετε πολύτιμες ιδέες και να αποφύγετε κοινά λάθη.

Industry Trends: Εξετάστε ευρύτερες τάσεις στον κλάδο του eCommerce, όπως νέες τεχνολογίες ή αυξανόμενη προτίμηση για συγκεκριμένους τύπους προσφορών που παρατηρείται ότι έχει επιτυχία σε μια πλειοψηφία των ανταγωνιστών σας όπως π.χ. buy-one-get-one-free, έκπτωση σε μελλοντικές αγορές κ.λπ.

Η προετοιμασία για τη μεγάλη μέρα με βάση περασμένα Black Friday insights μπορεί να γίνει το μυστικό όπλο σας. Μέσα από την ανάλυση των high-converting σελίδων, το segmentation, την αξιολόγηση των abandoned carts, τη χρήση των social media trends και όλων των υπόλοιπων δεδομένων μπορείτε να σχεδιάσετε μια στρατηγική που θα αυξήσει τις πωλήσεις σας κατακόρυφα και θα σας βοηθήσει να πάρετε τις σωστές αποφάσεις. Το σημαντικό είναι να μην αγνοήσετε όλον αυτόν τον "θησαυρό" που ήδη διαθέτετε αλλά να τα χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας.