Στον τομέα του eCommerce, η προώθηση ισχυρών και ουσιαστικών customer engagement στρατηγικών είναι απαραίτητη για την επιτυχία ενός eshop. 

Ένα καλοφτιαγμένο σχέδιο εξασφαλίζει μια πιο personalized εμπειρία, καλλιεργώντας τις αλληλεπιδράσεις, αυξάνοντας τα έσοδα και τελικώς ενισχύοντας ακόμη και το customer retention.

Τι είναι customer retention; Οφέλη, metrics & στρατηγικές
Μάθετε όλα όσα χρειάζεστε για το customer retention: Τι είναι, ποια metrics να παρακολουθείτε και τι στρατηγικές να ακολουθήσετε για να το ενισχύσετε.

Πριν ξεκινήσουμε να αναλύουμε μερικές επιτυχημένες customer engagement στρατηγικές, ας αποσαφηνίσουμε τον ορισμό.

Τι σημαίνει customer engagement

Το customer engagement για eshop αναφέρεται στη συνεχή αλληλεπίδραση και σύνδεση μεταξύ ενός eshop και των πελατών του, καθ' όλη τη διάρκεια της διαδρομής του πελάτη. Περιλαμβάνει τα διάφορα σημεία επαφής και τις εμπειρίες που έχει ένας πελάτης με το brand και αφορά αλληλεπιδράσεις πριν από την αγορά, την ίδια την αγορά και το μετά.

Οι επιτυχημένες στρατηγικές engagement στοχεύουν στη δημιουργία μιας θετικής και ουσιαστικής σχέσης, ενισχύοντας την πίστη των πελατών, την ικανοποίηση και την ενίσχυση του brand identity. Αυτή η αλληλεπίδραση μπορεί να προκύψει μέσω πολλών καναλιών, συμπεριλαμβανομένων του online store, των social media, του email marketing και άλλων μέσων επικοινωνίας.

Πώς χτίζεις μια email λίστα; 14 εγγυημένες τακτικές
Το email marketing είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια επικοινωνίας. Αξιοποίησε το προς όφελός σου και χτίσε την απόλυτη email λίστα.

Το personalization και η παροχή πολύτιμου περιεχομένου είναι συχνά βασικά συστατικά των προσπαθειών που στοχεύουν σε αποτελεσματικό engagement.

customer engagement

Στρατηγικές customer engagement

Η εφαρμογή στρατηγικών για customer engagement είναι σημαντική για τη δημιουργία ισχυρών, σχέσεων με τους πελάτες που διαρκούν. Ενισχύει το brand engagement, την ικανοποίηση και αυξάνει την πιθανότητα επαναληπτικής αγοράς σε ένα eshop.

Οι αφοσιωμένοι πελάτες γίνονται υποστηρικτές, συμβάλλοντας στη μακροπρόθεσμη και βιώσιμη ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Μερικά στρατηγικά tips που μπορείτε να ακολουθήσετε για να πετύχετε είναι τα εξής:

#Επενδύστε στις personalized υπηρεσίες

Το personalization είναι το κλειδί για να επηρεάσετε τη συμπεριφορά των αγοραστών, τη μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης και την ενίσχυση των εσόδων. Χρησιμοποιήστε δεδομένα πελατών για να προσαρμόσετε τις προτάσεις/προσφορές σας και τη συνολική σας επικοινωνία.

Γνωρίζοντας τους πελάτες και τις αγοραστικές ιδιαιτερότητές τους, μπορείτε να πετύχετε μεγαλύτερο customer engagement για eshop. Το personalization είναι εξαιρετικά σημαντικό, καθώς προσαρμόζει τις εμπειρίες, επηρεάζοντας τη συμπεριφορά και ενισχύοντας την αφοσίωση. Δημιουργεί μια σύνδεση, αυξάνει την ικανοποίηση των πελατών και οδηγεί σε επαναλαμβανόμενες αγορές.

eCommerce buyer personas: Πώς να φτιάξεις στο eshop σου
Τι είναι eCommerce buyer personas, γιατί είναι πολύ σημαντικές για την ανάπτυξη ενός eshop και πώς θα τις φτιάξετε βήμα-βήμα.

Το personalization που βασίζεται στο AI, θα μπορούσε να ενισχύσει περαιτέρω τις προσπάθειές σας. Όταν δίνονται τα σωστά δεδομένα (και όταν είναι σωστά οργανωμένα και ενοποιημένα), η τεχνητή νοημοσύνη (AI)  είναι σε θέση να αποκαλύψει μοτίβα από αυτά τα δεδομένα και να προσδιορίσει τη συμπεριφορά των πελατών με απίστευτη ακρίβεια. Αυτό μετατρέπει το marketing από reactive σε proactive και διασφαλίζει ότι οι personalized προσφορές σας είναι όσο το δυνατόν πιο σχετικές.  

💡
Το reactive marketing λειτουργεί προσαρμόζοντας στρατηγικές με βάση τις τάσεις ή τα σχόλια των πελατών. Αντίθετα, το proactive marketing προβλέπει τις ανάγκες, ξεκινώντας εκστρατείες για τη διαμόρφωση της συμπεριφοράς και των προτιμήσεων των καταναλωτών, ακολουθώντας μια προληπτική προσέγγιση.

#Παρέχετε omnichannel experience

Καθώς αναδύονται όλο και περισσότερα digital κανάλια, οι σημερινοί πελάτες έχουν πολλές επιλογές όταν πρόκειται να συνδεθούν με brands που αγαπούν.

Από τη σκοπιά του brand, κάθε κανάλι προσφέρει τα δικά του ξεχωριστά πλεονεκτήματα και χαρακτηριστικά. Ωστόσο, από την σκοπιά του πελάτη, δεν έχει σημασία αν αλληλεπιδρούν μέσω του eshop στο desktop, της κινητής συσκευής (εφόσον ανταποκρίνεται στις ανάγκες του mobile responsiveness), του app, του sms ή ακόμα και του mobile wallet.

Mobile responsiveness: Η σημασία και τα θετικά οφέλη του
Ένα eshop που διαθέτει mobile responsiveness προσφέρει υψηλότερη εμπειρία χρήστη σε όλες τις συσκευές. Γιατί όμως ισχύει αυτό;

Για να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο και σωστό αγοραστικό «ταξίδι» για τους πελάτες, τα online stores θα πρέπει να επιδιώκουν απρόσκοπτο customer engagement για eshop σε όλα τα κανάλια, καθώς ενισχύεται το customer satisfaction, η αφοσίωση και η συνολική θετική αντίληψη για το brand, ικανοποιώντας παράλληλα και τις προσδοκίες των σύγχρονων καταναλωτών.

#Προσφέρετε αποκλειστικές προσφορές και προγράμματα επιβράβευσης

Οι αποκλειστικές προσφορές και τα προγράμματα αφοσίωσης είναι ισχυρά εργαλεία για την ενίσχυση του customer engagement. Η προσφορά ειδικών εκπτώσεων σε εγγεγραμμένα μέλη ή η δημιουργία forum μόνο για μέλη ενθαρρύνει τόσο την αρχική δέσμευση όσο και τη μακροπρόθεσμη αφοσίωση.

Offers

Δημιουργήστε προγράμματα αφοσίωσης που ανταμείβουν τους πελάτες που επιστρέφουν με εκπτώσεις, αποκλειστική πρόσβαση ή ειδικά προνόμια.

Προσφέρετε ειδικές προσφορές και αποκλειστικό περιεχόμενο στα μέλη για να ενθαρρύνετε τις εγγραφές και την ενεργό συμμετοχή.

#Προχωρήστε με interactive content και visuals

Στο marketing αναφέρουμε συχνά την «αλληλεπίδραση» με τους πελάτες. Η ερώτηση που προκύπτει είναι εάν το περιεχόμενό σας σάς επιτρέπει να προχωρήσετε στο πραγματικό customer engagement για eshop.

Σκεφτείτε ποια στοιχεία μπορείτε να ενσωματώσετε στο περιεχόμενό σας για να το κάνετε πιο ελκυστικό και διαδραστικό για τους πελάτες.

Όταν ένας πελάτης επισκέπτεται ένα φυσικό κατάστημα λιανικής, μπορεί να αλληλεπιδράσει με τα προϊόντα με πιο πρακτικό τρόπο. Τα eCommerce brands πλέον τείνουν να προσπαθούν να ενσωματώσουν την προσομοίωση αυτής της εμπειρίας στο eshop τους. Άλλωστε, ένα από τα νέα trends στο eCommerce προστάζει την ένταξει των AR και VR στον εμπορικό, online κόσμο.

Τα 15 eCommerce trends για το eshop σου το 2024
Τα κορυφαία 14+1 eCommerce trends για το eshop σου το 2024.

Προσφέρετε στους πελάτες την ευκαιρία να «εξερευνήσουν» τα προϊόντα σας αξιοποιώντας εικόνες υψηλής ποιότητας, προβολές προϊόντων 360 μοιρών, βίντεο και πολλά άλλα. 

Άλλα εξαιρετικά διαδραστικά εργαλεία περιλαμβάνουν chatbot, live chat και virtual stylists (εικονικούς στυλίστες), καθώς «τραβούν» την προσοχή, διευκολύνουν την απορρόφηση πληροφοριών και παρέχουν άμεση και personalized βοήθεια, ενισχύοντας μια δυναμική σύνδεση. Δώστε στους πελάτες την ευκαιρία να μάθουν για προϊόντα, να λάβουν συμβουλές για το πώς να χρησιμοποιούν προϊόντα ή να λάβουν personalized προτάσεις μέσω της χρήσης chatbot, live chat και virtual stylist στο eshop σας.

eCommerce Chatbot: Τι είναι και πώς να το χρησιμοποιήσετε
Μάθετε για τα eCommerce chatbot, αυτούς τους έξυπνους digital βοηθούς: Γιατί έχουν σημασία, πού τα βρίσκετε και πώς τα χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις.

#Αξιοποιήστε το social media engagement

Τα social media είναι σημαντικά λόγω της μεγάλης εμβέλειας και της ικανότητάς τους να συνδέουν άμεσα τα brands με νέους πελάτες.

Το social media engagement συμβάλει στο customer engagement με τρεις τρόπους:

  • Αξιοποίηση των social media για την αναγνωρισιμότητα του brand
  • Δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου
  • Απάντηση σε ερωτήματα και σχόλια πελατών

Αξιοποιήστε τις social media πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram και το LinkedIn για να συνδεθείτε με πελάτες. Δημιουργήστε ελκυστικό περιεχόμενο, απαντήστε άμεσα σε ερωτήματα και κοινοποιήστε το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες για να ενισχύσετε την προβολή του brand σας.

#Αναπτύξτε συναισθηματικές συνδέσεις

Συνδεθείτε με το κοινό σας σε προσωπικό επίπεδο. Για να γνωρίσετε τι χρειάζεται το κοινό σας, πρέπει να συνδεθείτε μαζί του και να δείξετε ταυτόχρονα την ανθρώπινή σας πλευρά. 

Ξεκινήστε παρουσιάζοντας το brand σας. Είτε πρόκειται για ένα e-mail, ένα μήνυμα, καλωσορίστε τα νέα μέλη της online community σας.

Συστηθείτε μέσα από διάφορα κανάλια και σκεφτείτε να ορίσετε έναν brand ambassador, ο οποίος θα μπορούσε να είναι και influencer, για να βελτιώσετε την ανθρώπινη επαφή. Το customer engagement αποκτά πιο προσωπική πινελία, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη.

25 Influencer marketing στατιστικά για το eCommerce 2024
Το influencer marketing είναι μια υπολογίσιμη δύναμη τα τελευταία χρόνια. Εδώ συγκεντρώσαμε κάποια από τα πιο σημαντικά σταστιστικά για το 2024!

#Εκτελέστε διαγωνισμούς

Η διεξαγωγή ενός διαγωνισμού είναι σημαντική για το customer engagement, καθώς όχι μόνο προσελκύει την προσοχή των πελατών αλλά και τους εμπλέκει ενεργά. Οι διαγωνισμοί παρέχουν έναν διασκεδαστικό και διαδραστικό τρόπο στους πελάτες να συμμετέχουν και να ανταμείβονται για την αφοσίωσή τους. Προσφέροντας βραβεία, τα eshops δίνουν κίνητρα στους πελάτες να αλληλεπιδράσουν, να μοιραστούν εμπειρίες και να γίνουν μέρος του brand community. Οι διαγωνισμοί δημιουργούν ενθουσιασμό, ενισχύουν την προβολή και δημιουργούν μια θετική συσχέτιση, οδηγώντας τελικά μια ισχυρότερη σύνδεση με τους πελάτες, ενώ ενισχύουν τη συνολική αφοσίωση.

#Φτιάξτε ένα community 

Χρησιμοποιήστε social media πλατφόρμες για να δημιουργήσετε online communities. Δώστε έμφαση στην αξία της συμμετοχής και την καλλιέργεια της αίσθησης του community μεταξύ των επισκεπτών σας. Το community καλλιεργεί την αίσθηση του «ανήκειν» και της αξίας μεταξύ των πελατών. Όταν οι πελάτες αισθάνονται συνδεδεμένοι με μια κοινότητα, είναι πιο πιθανό να ασχοληθούν με εσάς, να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς και να μοιραστούν εμπειρίες. Αυτή η συναισθηματική σύνδεση συμβάλλει στην αύξηση του customer engagement με την πάροδο του χρόνου, δημιουργώντας ένα θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον γύρω από το brand σας.

Άλλωστε, όπως έχουμε ξαναπεί, το social media marketing είναι το must-have για μια σύγχρονη eCommerce επιχείρηση, διαμορφώνοντας τον τρόπο που τα eshops συνδέονται με το κοινό τους στην digital εποχή. 

Social media marketing: 30+ hot stats για eCommerce 2024
Social media marketing: Ποια είναι τα πιο hot στατιστικά και πώς να τα αξιοποιήσετε για τη στρατηγική της επιχείρησής σας.

#Προσφέρετε exclusive περιεχόμενο

Δημιουργήστε αποκλειστικό περιεχόμενο που δεν είναι διαθέσιμο σε όλους (exclusive). Ένα κομμάτι περιεχομένου δηλαδή, που είναι τόσο ιδιαίτερο και μοναδικό που μόνο μέλη του community σας μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτό. Αυτό το περιεχόμενο θα μπορούσε να είναι ένα e-book (π.χ. e-book: The holy Bible of Cooking) ή μια συγκεκριμένη προσφορά. 

Ζητήστε από τους χρήστες να πραγματοποιήσουν μια εγγραφή για να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτά τα μοναδικά προνόμια. Αυτό θα τους κάνει να νιώσουν ξεχωριστοί και μέρος μιας κλειστής κοινότητας. 

#Διατηρήστε το περιεχόμενο απλό αλλά δημιουργικό

Η διατήρηση της απλής προσέγγισης είναι σημαντική για το customer engagement για eshop, επειδή διασφαλίζει ότι η επικοινωνία της επωνυμίας είναι σαφής και σχετική. Προβάλλοντας μαρτυρίες πελατών και αναδεικνύοντας τις πιο πρόσφατες προσφορές, μπορείτε να δημιουργήσετε μια δυναμική και ενημερωμένη εικόνα, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των πελατών.

Η απλότητα στο περιεχόμενο ενισχύει την κατανόηση, καθιστώντας το πιο προσιτό σε ένα ευρύτερο κοινό. Αυτή η προσέγγιση εκπλήσσει τους πελάτες με την ευθύτητα, την ενίσχυση της εμπιστοσύνης και την ενθάρρυνση της συνεχούς δέσμευσης. Η στρατηγική αυτή προωθεί την αυθεντικότητα, διατηρεί το ενδιαφέρον των πελατών και συμβάλλει σε μια θετική συνολική εμπειρία.

#Φτιάξτε το blog σας

Ένας από τους καλύτερους τρόπους αλληλεπίδρασης για την αύξηση του customer engagement για eshop, με πελάτες, είναι το blogging. Επομένως, φροντίστε να προσθέτετε μια blog ενότητα στο eshop σας και να ανεβάζετε περιεχόμενο τακτικά. Εάν διατηρείτε ενεργά ένα ποιοτικό blog, όχι μόνο οι πελάτες σας θα επιστρέψουν στο online store σας για να διαβάσουν το περιεχόμενό σας, αλλά θα αλληλεπιδράσουν με αυτό. Αυτό θα δημιουργήσει μια θετική ροή επικοινωνίας.

#Χρησιμοποιήστε προσεκτικά τα popups 

Αυτοί οι «μικροί βοηθοί» σας επιτρέπουν να μένετε σε επαφή με τους ανθρώπους, online. Ένας από τους κύριους σκοπούς των popups είναι να ζητήσετε από τον επισκέπτη να γίνει συνδρομητής σας. Του υπενθυμίζει με χαριτωμένο και μη παρεμβατικό τρόπο να προχωρήσει σε κάποιο επιθυμητό κλικ. Ωστόσο, πρέπει να γνωρίζετε ότι η υπερβολική χρήση των popups θα κάνει τους ανθρώπους να τα μισούν και να τα παραβλέπουν. Αυτό υπάγεται στις βασικές αρχές που πρέπει να γνωρίζετε πριν ανοίξετε ένα online store.

Online store: 16 tips για να ανοίξετε ένα eshop
Τα 16 απόλυτα tips για να ξεκινήσετε το δικό σας online store με επιτυχία.

#Βεβαιωθείτε ότι το eshop σας είναι ασφαλές

Διαβεβαιώστε τους πελάτες σας σχετικά με την ασφάλεια που παρέχει το online store σας. Αυτό θα ενισχύσει περαιτέρω το customer engagement και τις αγορές, γιατί κυρίως θα ενισχύσει την αίσθηση της ασφάλειας.

Το να αποδείξετε ότι το eshop σας είναι ένα ασφαλές μέρος, αντιμετωπίζει μια κοινή ανησυχία μεταξύ των online buyers - την ασφάλεια. Η εμφάνιση πιστοποιητικών ασφαλείας όπως το SSL και ένα εικονίδιο ασφαλείας κατά τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς καθησυχάζει τους πελάτες, μειώνοντας τους δισταγμούς και αυξάνοντας την εμπιστοσύνη. Δίνοντας έμφαση σε ένα ασφαλές περιβάλλον, εμπνέετε εμπιστοσύνη στους πελάτες, ενθαρρύνοντάς τους να ολοκληρώνουν τις συναλλαγές τους χωρίς φόβο για πιθανούς κινδύνους. 

#Ζητήστε feedback

Το feedback είναι απαραίτητο να ενταχθεί στις customer engagement στρατηγικές, καθώς προσδιορίζει άμεσα τις ανάγκες των χρηστών, καθοδηγώντας τις επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τις προσφορές τους. Συλλέγοντας και αναλύοντας τα σχόλια των πελατών, οι εταιρείες αποκτούν πληροφορίες για τις προτιμήσεις των πελατών, τις προσδοκίες και τα αδύναμά τους σημεία. Αυτές οι πληροφορίες τους επιτρέπουν να προσαρμόζουν τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τις συνολικές εμπειρίες των πελατών, ενισχύοντας τη συνεχή βελτίωση.

customer engagement

Customer engagement σημαίνει δέσμευση

Η εφαρμογή αυτών των στρατηγικών θα δώσει τη δυνατότητα στο eshop σας να αναπτυχθεί και να ξεχωρίσει σε μια ανταγωνιστική αγορά. Παρέχοντας μια άμεση, εξατομικευμένη εμπειρία και ενισχύοντας την αίσθηση του community, μπορείτε να δημιουργήσετε διαρκείς σχέσεις με τους πελάτες σας, οδηγώντας την ανάπτυξη και διασφαλίζοντας μακροπρόθεσμη επιτυχία.

💡
Εστιάστε στον άνθρωπο πίσω από τον πελάτη: Η επίκληση στο συναίσθημα εγείρει συναισθήματα που θα δημιουργήσουν μία θετική αντίδραση.