Το paid ads marketing είναι ένα μοντέλο online διαφήμισης που αξιοποιείται για να φέρει επισκεψιμότητα σε ένα website και συχνά αναφερόμαστε σε αυτές ως διαφήμιση Pay-Per-Click (PPC). Μπορεί να γίνει ένα ισχυρό εργαλείο για να επεκτείνετε την εμβέλεια της αναγνωρισιμότητάς σας και να σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους σας. Όμως, ταυτόχρονα είναι σημαντικό να αναπτύξετε και μια σωστή στρατηγική ώστε να βεβαιωθείτε ότι ο προϋπολογισμός που έχετε επενδύσει σε αυτό το είδος προώθησης έχει τα βέλτιστα δυνατά αποτελέσματα.
Ας δούμε όμως τώρα αναλυτικά ποια είναι τα είδη και πώς θα μπορέσετε να αναπτύξετε μια σωστή στρατηγική για το online store σας.
Τι είναι το paid ads marketing;
Το paid ads marketing είναι ένα μοντέλο μάρκετινγκ όπου τα brand πληρώνουν για να προβάλλουν διαφημίσεις στο εκάστοτε κοινό-στόχο τους. Ο όρος αυτός αναφέρεται και σε τεχνικές παραδοσιακού marketing όπως οι τηλεοπτικές ή ραδιοφωνικές διαφημίσεις αλλά και στην πλέον διαδεδομένη μορφή που έχουν στο μυαλό τους οι περισσότεροι άνθρωποι η οποία είναι οι διαφημίσεις στο διαδίκτυο.
Στον διαδικτυακό κόσμο, ως επί το πλείστον τα paid ads λειτουργούν μέσα από ένα "σύστημα δημοπρασίας". Μέσα από πλατφόρμες όπως τα Google ή τα Meta ads οι διαφημιζόμενοι υποβάλλουν προσφορές για τον διαφημιστικό χώρο και κατόπιν οι αλγόριθμοι καθορίζουν ποιες διαφημίσεις θα εμφανίζονται και πότε.
Κάθε διαφημιστική πλατφόρμα διαθέτει το δικό της μοναδικό αλγόριθμο υποβολής προσφορών, όμως οι περισσότεροι λαμβάνουν υπόψιν παράγοντες όπως το ποσό της προσφοράς, την ποιότητα της διαφήμισης και το engagement των χρηστών για να καθορίσουν ποιες διαφημίσεις θα επιλεχθούν.
Τα θετικά του paid ads marketing
Το paid ads marketing είναι βασικό στοιχείο της στρατηγικής στο eCommerce και η σωστή και δομημένη χρήση μπορεί να μετατρέψει τους δυνητικούς πελάτες σε πραγματικούς. Ακολουθούν μερικά από τα οφέλη της πληρωμένης διαφήμισης:
👉 Μια προσιτή προσέγγιση: Οι πληρωμένες διαφημίσεις είναι μια προσιτή μέθοδος για να διαφημίσετε ή να κάνετε remarket τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας στο κοινό που σας ενδιαφέρει και μπορείτε εύκολα να παρακολουθείτε πόσο ξοδεύετε καθώς θέτετε εσείς τα όρια του προϋπολογισμού σας για να αποφύγετε τις υπερβολικές δαπάνες.
👉 Προσφέρουν μετρήσιμα αποτελέσματα: Οι πλατφόρμες paid ads
παρέχουν αναλυτικά δεδομένα γύρω από την απόδοση των διαφημίσεων, επιτρέποντας έτσι στους χρήστες να αξιολογούν αν οι διαφημίσεις τους είναι αποτελεσματικές για το online store τους.
👉 Ενίσχυση αναγνωρισιμότητας του brand: To paid ads marketing είναι ιδανικό για να βελτιωθεί η αναγνωρισιμότητα του eshop μέσα από μεγαλύτερη εμβέλεια. Όταν εμφανίζεστε σε δημοφιλή κανάλια όπως η Google, το Facebook και το Instagram, μπορείτε να αυξήσετε την ορατότητά σας και να γίνετε πιο ανταγωνιστικοί στην αγορά.
👉 Στόχευση συγκεκριμένου κοινού: Μέσω της δημιουργίας διαφημίσεων σε πλατφόρμες πληρωμένης διαφήμισης, μπορείτε να στοχεύετε ένα ορισμένο κοινό-στόχο που είναι πιο πιθανό να ενδιαφερθεί και να αλληλεπιδράσει με τις διαφημίσεις σας. Η ακρίβεια στον καθορισμό αυτού του κοινού-στόχου είναι κρίσιμη για την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας σας.
👉 Καλύτερο remarketing: Οι στρατηγικές remarketing και retargeting σας επιτρέπουν να επανασυνδεθείτε με επισκέπτες που έχουν ήδη δείξει ενδιαφέρον για το eshop σας, αυξάνοντας τις πιθανότητες μετατροπής τους σε πελάτες. Η χρονική στιγμή και η συνάφεια αυτών των διαφημίσεων είναι σημαντικές παράμετροι για να πετύχετε στο στόχο σας.
👉 Προώθηση στην κατάταξη αναζητήσεων:
Για νεοσύστατες επιχειρήσεις, το paid ads marketing είναι πολύτιμo, καθώς προσφέρει την ευκαιρία να εμφανιστούν υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης άμεσα, χωρίς την αναμονή που απαιτεί η οργανική κατάταξη μέσω των προσπαθειών SEO.
Οι διάφοροι τύποι paid ads
Όπως αναφέρθηκε και πριν εν συντομία, υπάρχουν πολλές πλατφόρμες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για paid ads marketing, όπως τα Google Ads, οι πλατφόρμες της Meta (Facebook και Instagram), το Χ και το LinkedIn. Κάθε μια προσφέρει διαφορετικούς τύπους διαφιμήσεων που βοηθούν το brand σας να συνδεθεί με το κοινό. Το ευρύ φάσμα των τύπων paid ads επιτρέπει την ανάπτυξη ολοκληρωμένων στρατηγικών για να επιτευχθούν οι εκάστοτε στόχοι που έχει κάθε eCommerce επιχείρηση.
#1 Social ads
Τα social ads είναι η πιο διαδεδομένη μορφή λόγω του τεράστιου αριθμού χρηστών στα social media. Αυτού του είδους οι διαφημίσεις εμφανίζονται ως κομμάτι της ροής στις social media πλατφόρμες, όπως Instagram, Facebook, Pinterest και το LinkedIn. Είναι ιδανικές για στόχευση συγκεκριμένων κοινών, κάνοντας τις ιδανικές για εταιρείες που θέλουν να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα τους ή να προσελκύσουν τους χρήστες προς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.
#2 Search ads
Επίσης, μια από τις πιο διαδεδομένες μορφές paid ads marketing, οι διαφημίσεις αυτές εμφανίζονται στην κορυφή και στο τέλος των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google. Αυτό το είδος διαφήμισης περιλαμβάνει μόνο κείμενο, χωρίς οπτικά στοιχεία. Η εμφάνισή τους εξαρτάται από τους όρους που εισάγονται στη γραμμή αναζήτησης. Οι διαφημιζόμενοι χρεώνονται είτε όταν η διαφήμιση προβάλλεται είτε όταν κάποιος κάνει κλικ, ανάλογα με τη στρατηγική που εφαρμόζεται την εκάστοτε περίπτωση.
#3 Display ads
Τα display ads είναι μια δημοφιλής επιλογή για την προώθηση της αναγνωρισιμότητας του brand γενικότερα ή συγκεκριμένων προϊόντων. Αυτές οι διαφημίσεις συνδυάζουν εικόνα ή βίντεο και κείμενο και εμφανίζονται σε συνεργαζόμενες ιστοσελίδες των μηχανών αναζήτησης. Στόχος τους είναι να προσεγγίσουν χρήστες που πιθανόν να ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
#4 Shopping ads
Τα shopping ads είναι ιδανικά για πωλητές που θέλουν να πωλήσουν προϊόντα μέσω paid ads marekting. Αυτές οι διαφημίσεις διευκολύνουν τους χρήστες να βρουν τα προϊόντα σας κατά την αναζήτηση στο Google. Εμφανίζονται ακριβώς κάτω από τη γραμμή αναζήτησης στις μηχανές αναζήτησης, εμφανίζοντας πληροφορίες όπως εικόνα προϊόντος, όνομα, τιμή και το κατάστημα που το πωλεί.
#5 Remarketing ads
Τα remarketing ads στοχεύουν χρήστες που έχουν ήδη επισκεφθεί τον ιστότοπό σας στο παρελθόν αλλά δεν έχουν ολοκληρώσει κάποια συναλλαγή. Αυτές οι διαφημίσεις σας δίνουν τη δυνατότητα να επαναπροσεγγίσετε αυτούς τους επισκέπτες, ενθαρρύνοντάς τους να επιστρέψουν στο online store σας και να ολοκληρώσουν την αγορά. Εστιάζουν στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που το κοινό έχει δει προηγουμένως, υπενθυμίζοντάς τους να επισκεφτούν ξανά το eshop σας για να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή.
Τα βασικά metrics για τα paid ads
Το paid ads marketing προσφέρει ευκαιρίες για τα brands να προσεγγίσουν και να δεσμεύσουν αποτελεσματικά τους δυνητικούς πελάτες, με πολλά οφέλη για την απόκτηση και τη διατήρηση των καταναλωτών. Ωστόσο, η μεγιστοποίηση της απόδοσης και των οφελών από τη διαφημιστική σας επένδυση απαιτεί συνεχή βελτιστοποίηση με βάση τα δεδομένα απόδοσης. Για να μπορείτε να βελτιώνετε τις καμπάνιες, μπορείτε να παρακολουθείτε σημαντικά metrics:
✨ Impressions: Η συχνότητα με την οποία προβάλλονται οι διαφημίσεις σας στο κοινό-στόχο σας σε επιλεγμένες πλατφόρμες. Όσο πιο υψηλός ο όγκος τόσο πιο αποτελεσματική η στόχευση.
✨ Click-through Rate (CTR): Το ποσοστό των impressions που καταλήγει σε κλικ.
✨ Cost-per-Click (CPC): Το ποσό που πληρώνετε κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σας. Είναι σημαντικό να το παρακολουθείτε για να ελέγξετε τη δαπάνη.
✨ Conversions: Η συχνότητα με την οποία οι χρήστες προβαίνουν σε μια προβλεπόμενη ενέργεια μετά το κλικ: αγορές, λήψεις, εγγραφές κ.λπ.
✨ Cost-per-Acquisition (CPA): Το κόστος απόκτησης πελατών σας με βάση τη δαπάνη που απαιτείται για τη δημιουργία μετατροπών. Το χαμηλότερο είναι πιο αποδοτικό.
✨ Return on Ad Spend (ROAS): Συνολικά έσοδα που κερδίζονται ανά δολάριο διαφημιστικής δαπάνης. Αποδεικνύει σαφή κερδοφορία από τις προσπάθειες πληρωμένης διαφήμισης.
Αφού είδαμε όλα τα βασικά για το paid ads marketing πλέον θα είστε σε θέση να ξεκινήσετε να αναπτύξετε τη δική σας στρατηγική για το eCommerce κατάστημά σας.