Το σύνθημα "Αγοράστε σαν δισεκατομμυριούχος" της Temu κερδίζει δημοτικότητα μεταξύ των αμερικανικών καταναλωτών, τοποθετώντας την δίπλα στις εταιρείες Shein και TikTok, απειλώντας σημαντικό μερίδιο αγοράς της Amazon, σύμφωνα με το Reuters.

Ενώ αυτός ο απροσδόκητος ανταγωνισμός θα μπορούσε να λειτουργήσει και υπέρ της, οι αγοραστές φαίνεται να κλίνουν προς ένα μονοπώλιο.

Temu και Shein στο απόγειο της δόξας!

Η Pinduoduo, μια κινεζική εταιρεία, παρουσίασε την Temu στους αμερικανικούς καταναλωτές τον Σεπτέμβριο του 2022, συγκεντρώνοντας γρήγορα 60 εκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες, με ρούχα και είδη σπιτιού σε εξαιρετικά προσιτές τιμές.

Η Shein, προερχόμενη από την Κίνα και τώρα με έδρα την Σιγκαπούρη, προσελκύει τους καταναλωτές με την προσιτή και μοντέρνα "fast fashion". Παράλληλα, το TikTok, που ανήκει στην ByteDance, εξετάζει μια σημαντική επέκταση στο ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Η Shein και η Temu ήδη κατακτούν αγορές. Η Temu κατέχει σχεδόν το 17% του τομέα των καταστημάτων εκπτώσεων, όχι πολύ μακριά από το Dollar Tree, σύμφωνα με το Reuters.

Τα έσοδα της Shein έχουν αυξηθεί στα 23 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας την H&M, δημιουργώντας ανησυχίες για την αυξανόμενη κυριαρχία τους απέναντι στην Amazon. 

Στην Κίνα, η Pinduoduo και το Douyin της ByteDance κατέλαβαν το 25% της αγοράς του eCommerce, σε μόλις τέσσερα χρόνια, με το μερίδιο της Alibaba να πέφτει από το 80% στο 50%, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Bernstein.

amazon
Source: globalaffairs.org

Η σταθερά της Amazon

Παρά τις νομικές προκλήσεις, η Amazon, υπό την ηγεσία του Andy Jassy, παραμένει ισχυρή. Ο αριθμός των χρηστών Prime στις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκε κατά 14%, φτάνοντας τα 168 εκατομμύρια.

Η αξία της στην αγορά, αυξημένη κατά 75% τον χρόνο, έχει εκτοξευτεί κατά 660 δισεκατομμύρια δολάρια, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητα των μετόχων. 

Ωστόσο, εάν η Temu, η Shein και το TikTok συνεχίσουν να υπονομεύουν το μερίδιο αγοράς της Amazon, οι επενδυτές ίσως γίνουν λιγότερο αισιόδοξοι για το μέλλον αυτού του ‘’γίγαντα’’ του eCommerce.

Στις 5 Δεκεμβρίου, η εταιρεία εφάρμοσε αλλαγές στα κίνητρα για τους πωλητές, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των τελών για τους εμπόρους που πουλούν προϊόντα ένδυσης με τιμή 20 δολάρια ή λιγότερο. 

Για προϊόντα κάτω από 15 δολάρια, τα τέλη μειώθηκαν από 17% σε 5%, ενώ για προϊόντα μεταξύ 15 και 20 δολάρια, τα τέλη μειώθηκαν στο 10%. 

Επιπλέον, η Shein κατέθεσε εμπιστευτικά αίτηση για δημόσια προσφορά μετοχών στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ το TikTok στοχεύει σε δεκαπλασιασμό της επιχειρηματικότητάς του στο eCommerce των ΗΠΑ την επόμενη χρονιά, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg.

Ποιο θα είναι το μέλλον της Amazon; 

Σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα, το μέλλον του eCommerce θα διαμοιράζεται, καθώς ο ανταγωνισμός των εταιρειών ‘’καλπάζει’’.

Οι εταιρείες Temu, Shein και TikTok εντείνουν περαιτέρω τον ανταγωνισμό στον εξελισσόμενο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, απειλώντας την Amazon, η οποία μέσω στρατηγικών καταφέρνει να κατέχει τα ‘’σκήπτρα’’ του eCommerce. 

Η ικανότητα της εταιρείας να προσαρμόζεται και να καινοτομεί συνεισφέρει στην ανθεκτικότητά της.

Παρά τις προκλήσεις, η Amazon αποτελεί ισχυρό παράγοντα στον χώρο του εμπορίου λόγω της κυριαρχίας της στην αγορά, της παγκόσμιας παρουσίας της και των καινοτόμων πρωτοβουλιών, όπως η Prime συνδρομή.

🤔
Στο εξελισσόμενο, απαιτητικό και μεταβαλλόμενο περιβάλλον του eCommerce, ας κερδίσει ο καλύτερος!