Στον σημερινό online κόσμο του eCommerce, η ασφάλεια στις ηλεκτρονικές αγορές είναι προτεραιότητα. Οι καταναλωτές, αντιμέτωποι με αυξανόμενες περιπτώσεις διαδικτυακής απάτης, αναζητούν ενδείξεις που να τους διαβεβαιώνουν ότι το eshop που επιλέγουν είναι ασφαλές και αξιόπιστο. Ένα ασφαλές eshop δημιουργεί περιβάλλον εμπιστοσύνης και είναι κρίσιμο για την επιτυχία του online store σας.

Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε ποια είναι αυτά τα βασικά σημεία που υποδεικνύουν στους πελάτες σας ότι "τιμάτε" το κώδικα του cybersecurity και οι αγορές τους σε εσάς είναι ασφαλείς. Από τα τεχνικά χαρακτηριστικά μέχρι τη διαφάνεια και την επαγγελματική παρουσία, κάθε λεπτομέρεια μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Οι ενδείξεις που πρέπει να έχει ένα ασφαλές eshop

#1 Βεβαιωθείτε ότι το πιστοποιητικό SSL είναι εμφανές

Ξεκινήστε από το URL του website σας και ελέγξτε εάν ξεκινάει με “https” αντί για “http”. Το πρώτο σημαίνει ότι η σελίδα είναι ασφαλής και χρησιμοποιεί πιστοποιητικό SSL. Αυτά τα πιστοποιητικά διασφαλίζουν ότι τα δεδομένα που εισάγονται στην σελίδα μεταφέρονται από το πρόγραμμα περιήγησης στη σελίδα και αντίστροφα, κρυπτογραφημένα.

Γιατί είναι απαραίτητη η ασφάλεια στο eCommerce - Tips
Γιατί η ασφάλεια στο eCommerce είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία των eshop και πώς να την επιτύχετε

Εκτός όμως από την ύπαρξη πιστοποιητικού, είναι σημαντικό να είναι και εμφανές, ιδίως στις σελίδες πληρωμής ώστε οι καταναλωτές να ολοκληρώνουν αγορές με ηρεμία καθώς θα είναι σίγουροι ότι πρόκειται για ένα ασφαλές eshop.

Ιστοσελίδα με την ένδειξη https εμφανή

#2 Φροντίστε να είναι γνωστή η ονομασία της σελίδα σας

Οι κακόβουλοι στο διαδίκτυο δημιουργούν μερικές φορές σελίδες που μιμούνται τις γνήσιες και προσπαθούν να εξαπατήσουν τους χρήστες να αγοράσουν κάτι από τις ψεύτικες. Για παράδειγμα, ένας κακόβουλος μπορεί να αγοράσει το domain “www.thebodysh0p.gr” και να δημιουργήσει μία σελίδα στη συγκεκριμένη τοποθεσία που μοιάζει ακριβώς με την ιστοσελίδα του thebodyshop.

Γι' αυτό φροντίστε να ενημερώσετε τους πελάτες για ποιο ακριβώς είναι το website σας. Συνδέστε στο στα επίσημα κανάλια σας και υπενθυμίζετε στους πελάτες σας ότι το ασφαλές eshop σας είναι το εξής ακριβές URL από όπου μπορούν να προμηθευτούν τα προϊόντα σας.

#3 Επιβεβαιώστε ότι είναι εμφανή τα στοιχεία επικοινωνίας

Ένα ακόμη στοιχείο που δείχνει στους καταναλωτές ότι μπορούν να σας εμπιστευτούν για τις αγορές τους είναι τα εμφανή στοιχεία επικοινωνίας. Συνήθως περιλαμβάνονται στο footer ενός website ώστε να μπορούν να τα εντοπίζουν εύκολα.

Όλα τα αξιόπιστα brand καταχωρούν τις πληροφορίες αυτές, ώστε να δίνουν μια δίοδο στους πελάτες για να επικοινωνούν για πιθανά προβλήματα και να είναι εμφανές ότι πρόκειται για μια υπαρκτή επιχείρηση.

#4 Εξετάστε ότι οι πολιτικές shipping & επιστροφής είναι ενημερωμένες και εντοπίζονται εύκολα

Ακόμη και εάν διαθέτετε σελίδες με πολιτικές shipping & επιστροφής, αν οι πελάτες δεν μπορούν να τις βρουν ή δεν είναι ξεκάθαρο πώς διεκπεραιώνετε τις παραγγελίες σας, ίσως μειωθεί η προθυμία τους να ολοκληρώσουν αγορές.

Ένα ασφαλές eshop τοποθετεί τις σελίδες αυτές στο footer και βεβαιώνεται ότι περιλαμβάνονται όλες οι έγκυρες πληροφορίες όπως οι τρόποι αποστολής και το κόστος τους για τις διάφορες τοπικές περιοχές ή διεθνείς προορισμούς.

#5 Βεβαιωθείτε ότι οι μέθοδοι πληρωμής εμπνέουν εμπιστοσύνη

Ένα σημαντικό στοιχείο που θα πρέπει να φροντίσετε είναι οι μέθοδοι πληρωμής. Ελέγξτε ότι προσφέρετε και είναι εμφανείς επιλογές όπως το PayPal και η Klarna. Τέτοιες επιλογές καθησυχάζουν τους καταναλωτές και καθιστούν πιο πιθανή μια αγορά καθώς δεν θα αγχώνονται για την ασφάλεια της συναλλαγής.

Βασικές συμβουλές για μια βελτιωμένη σελίδα checkout
Η σελίδα checkout είναι το κομβικό σημείο όπου συμβαίνουν οι μετατροπές. Βεβαιώσου ότι προσφέρει τη βέλτιστη δυνατή εμπειρία.

Σημαντικό είναι επίσης να μην χρησιμοποιείτε ως μέθοδο πληρωμής το Money Transfer, καθώς πλέον αποτελεί μια από τις ισχυρές ενδείξεις απάτης. Η μέθοδος αυτή πληρωμής δεν δίνει καμία εξασφάλιση και μπορεί να δημιουργήσει δεύτερες σκέψεις για το πού πραγματικά καταλήγουν οι συναλλαγές.

#6 Υποδείξτε την παρουσία στα social media στο eshop σας

Εκτός από τα στοιχεία επικοινωνίας μια επίσης σημαντική ένδειξη cybersecurity του 21ου αιώνα είναι η ενσωμάτωση των social media πλατφορμών. Ένα ασφαλές eshop προσφέρει συνδέσμους προς όλες τις πλατφόρμες που διαθέτει και για να ενισχύσει την αξιοπιστία γύρω από το ποια ακριβώς είναι τα κανάλια της.

Βεβαιωθείτε ότι το theme σας σάς επιτρέπει επίσης να εισάγετε ενσωματώσεις και εντάξτε τα social media στο footer σας ή στο section με τα στοιχεία επικοινωνίας για να τα βρίσκουν άμεσα οι πελάτες.

#7 Κάντε εμφανές ότι είστε GDPR complient

Οι πελάτες επίσης ανησυχούν για την προστασία και το διαμοιρασμό των δεδομένων τους. Σίγουρα θα πρέπει να προσθέσετε μια πολιτική απορρήτου στο footer. Δεν αρκεί λοιπόν να προσθέσετε μια σελίδα με ένα μακροσκελές κείμενο.

Κάντε το πιο άμεσα εμφανές με ένα pop-up banner που θα ζητά ρητά συγκατάθεση και θα περιέχει link που θα παραπέμπει στη σελίδα με τις αναλυτικές πληροφορίες για τρόπο που επεξεργάζεστε και αποθηκεύετε τα δεδομένα των πελατών σας.

#8 Βάλτε τα trust badges & πιστοποιήσεις σε εμφανές σημείο

Οι πιστοποιήσεις από τρίτους φορείς και τα "trust badges" αποτελούν βασικές ενδείξεις αξιοπιστίας για ένα ασφαλές eshop. Η συνεργασία με αναγνωρισμένους οργανισμούς, όπως το ISO ή η ΕΕΤΤ, δείχνει ότι το κατάστημα συμμορφώνεται με αυστηρά πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας. Παράλληλα, τα σήματα εμπιστοσύνης, όπως Norton Secured, McAfee Secure, ή Verified by Visa, προσφέρουν επιπλέον διαβεβαίωση στους καταναλωτές ότι οι συναλλαγές και τα προσωπικά τους δεδομένα προστατεύονται.

Είναι σημαντικό να βεβαιώνεστε ότι αυτά τα σήματα είναι αυθεντικά και προβάλλονται σε περίοπτο σημείο, επιτρέποντας στους χρήστες να τα ελέγχουν εύκολα με ένα κλικ. Ένα eshop που προβάλλει τέτοιες ενδείξεις επαγγελματισμού ενισχύει την εμπιστοσύνη και κάνει τους πελάτες να νιώθουν ασφαλείς στις αγορές τους.

Η ασφάλεια και η αξιοπιστία είναι τα θεμέλια κάθε επιτυχημένου e-shop. Παρέχοντας στους πελάτες σας σαφείς ενδείξεις από ένα ασφαλές eshop, όχι μόνο προστατεύετε τις συναλλαγές τους, αλλά κερδίζετε και την εμπιστοσύνη τους. Επενδύοντας στη δημιουργία ενός ασφαλούς και αξιόπιστου περιβάλλοντος αγορών, προσφέρετε μια θετική εμπειρία στους πελάτες σας και ενισχύετε τη φήμη της επιχείρησής σας. Θυμηθείτε, η εμπιστοσύνη που χτίζετε σήμερα είναι αυτή που θα φέρει τους πελάτες σας ξανά αύριο.