Καθώς η digital αγορά συνεχίζει να ανθίζει, η ασφάλεια στο eCommerce γίνεται πρωταρχικής σημασίας. 

Οι online αγορές αυξάνονται και η διατήρηση της ασφάλειας σε ό,τι αφορά στα επιμέρους στοιχεία του eCommerce, είναι εξαιρετικά σημαντική. Οι «cybercriminals» (κυβερνοεγκληματίες) στοχεύουν τα eshop επειδή περιέχουν πολλά ευαίσθητα δεδομένα. Επομένως, είναι πραγματικά απαραίτητα τα ισχυρά μέτρα ασφαλείας για την προστασία, τόσο της επιχείρησης όσο και της εμπιστοσύνης και αφοσίωσης των πελατών.

Πώς να αυξήσεις το customer engagement στο eshop σου
Πώς να αυξήσεις το customer engagement στο eshop σου ακολουθώντας μερικά βήματα.

Γιατί έχει σημασία η ασφάλεια στο eCommerce

Η ασφάλεια στο eCommerce έχει να κάνει με τη διατήρηση της ασφάλειας των online αγορών. Περιλαμβάνει διαφορετικούς τρόπους προστασίας των πληροφοριών των χρηστών όταν αγοράζουν προϊόντα online. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα δεδομένα τους παραμένουν ιδιωτικά, οι συναλλαγές είναι ακριβείς και τα eshop είναι διαθέσιμα. Τα eshop αποτελούν πρωταρχικούς στόχους για τους χάκερ, σύμφωνα με την Έκθεση Παγκόσμιας Ασφάλειας του Trustwave για το 2020. Οι παραβιάσεις δεν οδηγούν μόνο σε οικονομικές απώλειες αλλά και βλάπτουν τη φήμη μιας εταιρείας. Επομένως, η προτεραιότητα της ασφάλειας στην eCommerce στρατηγική, δεν είναι προαιρετική - είναι απαραίτητη για την επιβίωση οποιασδήποτε online επιχείρησης.

eCommerce στρατηγική: Τι είναι και πώς να την εφαρμόσεις
Η eCommerce στρατηγική σχεδίαση που αξίζει να ακολουθήσει κάθε eshop μέσα στο 2024

Τα μέτρα ασφαλείας, όπως τα passwords, το encryption (κρυπτογράφηση) και η τήρηση κανόνων, συμβάλλουν στο να διατηρούνται οι online αγορές ασφαλείς και αξιόπιστες για όλους.

Για να προστατεύσετε την εταιρεία σας, είναι σημαντικό να κατανοήσετε τέσσερις βασικούς όρους που σχετίζονται με την ασφάλεια στο eCommerce:

  • Privacy: Το απόρρητο στην ασφάλεια στο eCommerce σημαίνει να εμποδίζετε τα μη εξουσιοδοτημένα άτομα να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα πελατών. Εάν κάποιος παραβιάσει αυτό το απόρρητο, μπορεί να βλάψει τους πελάτες και τη φήμη του online store σας. Για να προστατεύσετε το απόρρητο, χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως antivirus software, firewalls και encryption.
  • Integrity: Η ακεραιότητα είναι να διατηρείτε ακριβή τα δεδομένα των πελατών σας. Η ύπαρξη σωστών δεδομένων πελατών είναι ζωτικής σημασίας για την καλή λειτουργία ενός eshop. Εάν χρησιμοποιείτε λανθασμένα στοιχεία πελατών, όπως τη διεύθυνση ή το ιστορικό αγορών τους, οι άνθρωποι δεν θα εμπιστεύονται πλέον το eshop σας.
Σίγουρες πρακτικτές που θα αυξήσουν την εμπιστοσύνη πελατών
Η εμπιστοσύνη πελατών είναι υψίστης σημασίας για τη βιωσιμότητα ενός eshop. Εδραιώστε τη με σίγουρες πρακτικές!
  • Authentication: Ο έλεγχος ταυτότητας δείχνει ότι το online store σας είναι αξιόπιστο και ότι οι πελάτες είναι αυτοί που λένε ότι είναι. To site σας πρέπει να αποδείξει ότι πουλά ό,τι ισχυρίζεται και παραδίδει αγαθά όπως υποσχέθηκε. Οι πελάτες θα πρέπει να επαληθεύουν την ταυτότητά τους πριν κάνουν συναλλαγές. Ο έλεγχος ταυτότητας δύο παραγόντων και τα magic links είναι παραδείγματα ελέγχου ταυτότητας πελάτη.
  • Non-repudiation: Σημαίνει ότι ούτε η εταιρεία ούτε ο πελάτης μπορούν να αρνηθούν ότι ήταν μέρος μιας συναλλαγής. Αυτό είναι σημαντικό για online αγορές. Μέτρα όπως οι digital υπογραφές διασφαλίζουν ότι κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί την πραγματοποίηση μιας αγοράς μετά.
asfalia sto eCommerce

Σημαντικές απειλές της ασφάλειας στο eCommerce

Επιθέσεις phishing

Οι επιθέσεις phishing είναι παραπλανητικές τακτικές που χρησιμοποιούνται από cybercriminals για να εξαπατήσουν άτομα ώστε να αποκαλύψουν ευαίσθητες πληροφορίες, όπως κωδικούς πρόσβασης, αριθμούς πιστωτικών καρτών ή προσωπικά στοιχεία. Συνήθως, αυτές οι επιθέσεις περιλαμβάνουν την αποστολή ψευδών email ή μηνυμάτων που φαίνεται να προέρχονται από νόμιμες πηγές, προτρέποντας τους παραλήπτες να κάνουν κλικ σε κακόβουλους συνδέσμους ή να παρέχουν εμπιστευτικές πληροφορίες. Στόχος είναι η εκμετάλλευση της ανθρώπινης εμπιστοσύνης και η κλοπή πολύτιμων δεδομένων για δόλιους σκοπούς.

Τέτοιες επιθέσεις απειλούν την ασφάλεια στο eCommerce, εκμεταλλεύονται την ανθρώπινη ευαλωτότητα και θέτουν σημαντικούς κινδύνους για τις eCommerce πλατφόρμες.

Card skimming

Οι απάτες που χρησιμοποιούν τις κάρτες πραγματοποιούνται και online. Αντί να κλέβουν στοιχεία κάρτας από μηχανήματα, οι cybercriminals χρησιμοποιούν κόλπα για να τα πάρουν από online συναλλαγές.

Πολλοί πιστεύουν ότι η ευθύνη βαραίνει τους παρόχους πληρωμών, αλλά στην πραγματικότητα είναι ευθύνη και των eshop να προστατεύσουν τους πελάτες. Οι cybercriminals χρησιμοποιούν ύπουλες μεθόδους, όπως faking websites ή adding fake screens σε apps για να κλέψουν τα στοιχεία της κάρτας.

Malware (Κακόβουλο λογισμικό) και Ransomware

Η ασφάλεια στο eCommerce απειλείται από τύπους κακόβουλου λογισμικού που έχουν σχεδιαστεί για να διακόπτουν ή να βλάπτουν συστήματα και δίκτυα υπολογιστών.

Το Malware (κακόβουλο λογισμικό) περιλαμβάνει διάφορα επιβλαβή προγράμματα όπως ιούς τύπου worm και trojans. Μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ακεραιότητα των δεδομένων, να κλέψει ευαίσθητες πληροφορίες ή να προκαλέσει δυσλειτουργίες του συστήματος. Το Ransomware είναι ένας συγκεκριμένος τύπος κακόβουλου λογισμικού που κρυπτογραφεί αρχεία στον υπολογιστή ή το δίκτυο του θύματος, καθιστώντας τα απρόσιτα. Στη συνέχεια, ο εισβολέας απαιτεί μια πληρωμή λύτρων (ransom payment), συνήθως σε κρυπτονομίσματα, με αντάλλαγμα την αποκρυπτογράφηση των αρχείων και την αποκατάσταση της πρόσβασης.

Το κακόβουλο λογισμικό μπορεί να προκαλέσει τον όλεθρο θέτοντας σε κίνδυνο την ακεραιότητα των δεδομένων ή κλειδώνοντας συστήματα μέχρι να πληρωθούν τα «λύτρα». Αυτές οι απειλές απαιτούν αυστηρά προστατευτικά μέτρα.

E-skimming και επιθέσεις DDoS

Το e-skimming περιλαμβάνει cybercriminals που κλέβουν πληροφορίες πληρωμής, όπως στοιχεία πιστωτικής κάρτας, από online αγοραστές κατά τη διαδικασία του checkout. Το κάνουν αυτό με την «εμφύτευση» κακόβουλου κώδικα σε eshop ή συστήματα σημείων πώλησης, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να συλλέγουν ευαίσθητα δεδομένα καθώς οι πελάτες πραγματοποιούν αγορές.

Οι επιθέσεις DDoS (Distributed Denial of Service) κατακλύζουν ένα eshop ή μια online υπηρεσία με μια πλημμύρα επισκεψιμότητας από πολλές πηγές, καθιστώντας το απρόσιτο για τους νόμιμους χρήστες. Αυτό μπορεί να διαταράξει τις επιχειρηματικές δραστηριότητες και να προκαλέσει οικονομικές απώλειες.

Αυτές οι επιθέσεις απειλούν τόσο την οικονομική όσο και τη λειτουργική σταθερότητα.

SQL Injection και Cross-Site Scripting

Το SQL Injection και το Cross-Site Scripting (XSS) είναι κοινές cyber απειλές στην ασφάλεια στο eCommerce που στοχεύουν eshop.

Το SQL Injection περιλαμβάνει την εκμετάλλευση τρωτών σημείων σε web applications για τον χειρισμό ή την απόκτηση μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης σε μια βάση δεδομένων. Οι εισβολείς εισάγουν κακόβουλα ερωτήματα SQL στα πεδία εισαγωγής, ξεγελώντας την εφαρμογή ώστε να εκτελέσει ακούσιες εντολές.

Το Cross-Site Scripting (XSS) συμβαίνει όταν οι εισβολείς εισάγουν κακόβουλα σενάρια σε sites που προβάλλονται από άλλους χρήστες. Αυτό τους επιτρέπει να κλέβουν ευαίσθητα δεδομένα ή να κλέβουν user sessions.

Εκμεταλλευόμενοι τρωτά σημεία βάσης δεδομένων ή eshop, οι εισβολείς μπορούν να χειραγωγήσουν ή να κλέψουν ευαίσθητες πληροφορίες, θέτοντας σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια στο eCommerce.

Brute Force Tactics

Οι Brute Force Tactics περιλαμβάνουν cybercriminals που δοκιμάζουν συστηματικά διαφορετικούς συνδυασμούς ονομάτων χρήστη και κωδικών πρόσβασης μέχρι να βρουν τους σωστούς για να αποκτήσουν μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε ένα σύστημα ή λογαριασμό. Αυτή η μέθοδος είναι χρονοβόρα και απαιτεί σημαντική υπολογιστική ισχύ, αλλά μπορεί να είναι επιτυχής εάν οι κωδικοί πρόσβασης είναι αδύναμοι ή απλοί.

Οι χάκερ προσπαθούν συστηματικά να μαντέψουν τους κωδικούς πρόσβασης, τονίζοντας την ανάγκη για αυστηρούς μηχανισμούς ελέγχου ταυτότητας για την ασφάλεια στο eCommerce.

asfalia sto eCommerce

Internal Risks

Δεν προέρχονται όλες οι απειλές για την ασφάλεια στο eCommerce από εξωτερικούς παράγοντες. Υπάρχουν πολλές εσωτερικές απειλές - μερικές από αυτές εντελώς ακούσιες - τις οποίες πρέπει να γνωρίζουν οι eCommerce εταιρείες:

Η αμέλεια των εργαζομένων

Το ανθρώπινο λάθος παραμένει η κύρια αιτία παραβιάσεων που απειλεί την ασφάλεια στο eCommerce, γεγονός που απαιτεί ολοκληρωμένη εκπαίδευση και τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας.

Είναι ατυχές, αλλά πολλές επιθέσεις κυβερνοασφάλειας πετυχαίνουν λόγω απλής ανθρώπινης αμέλειας. Αυτό συμβαίνει όταν οι εργαζόμενοι αποτυγχάνουν να ακολουθήσουν τις καθιερωμένες πολιτικές και διαδικασίες ασφαλείας, όπως η χρήση αδύναμων κωδικών πρόσβασης, το κλικ σε ύποπτους συνδέσμους ή συνημμένα ή η κοινή χρήση ευαίσθητων πληροφοριών με μη εξουσιοδοτημένα μέρη.

Σαμποτάζ εργαζομένων

Στο άλλο άκρο του φάσματος από την αμέλεια βρίσκεται η εκ προθέσεως δολιοφθορά.     Κακόβουλες ενέργειες από υπαλλήλους ή εξωτερικά μέρη μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια, υπογραμμίζοντας τη σημασία των ελέγχων πρόσβασης και του ελέγχου του προμηθευτή. Αν και δεν υπάρχει σίγουρος τρόπος αποφυγής δυσαρεστημένων εργαζομένων, ο περιορισμός της πρόσβασης σε ευαίσθητα δεδομένα, η επιβολή ισχυρών προτύπων κωδικών πρόσβασης και η τακτική αναθεώρηση της πρόσβασης θα συμβάλλουν στον μετριασμό της ζημιάς.

Tips για ασφάλεια στο eCommerce

Η τήρηση βέλτιστων πρακτικών από τις online επιχειρήσεις θα μειώσει τουλάχιστον σημαντικά τις πιθανότητες πιθανών ζητημάτων ασφάλειας.

Συχνοί 'Ελεγχοι (audits) και Penetration Testing

Οι τακτικοί έλεγχοι και τα penetration testings περιλαμβάνουν τη διενέργεια τακτικών ελέγχων και προσομοιωμένων επιθέσεων για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση τρωτών σημείων σε ένα σύστημα ή δίκτυο. Οι έλεγχοι αξιολογούν τη συνολική στάση ασφαλείας και τη συμμόρφωση με τα πρότυπα ασφαλείας, ενώ οι δοκιμές προσομοιώνουν επιθέσεις στον πραγματικό κόσμο για να αποκαλύψουν αδυναμίες και να ενισχύσουν την άμυνα. Αυτές οι πρακτικές συμβάλλουν προληπτικά στην ενίσχυση της ασφάλειας και στον μετριασμό των πιθανών κινδύνων.

Ενσωματώνοντας τις τάσεις του eCommerce στο πλαίσιο τακτικών ελέγχων και δοκιμών, υπογραμμίζετε τη σημασία της ευθυγράμμισης των μέτρων ασφαλείας με τις τρέχουσες εξελίξεις του κλάδου για την αποτελεσματική προστασία των πλατφορμών από υποψήφιες απειλές.

Τα 15 eCommerce trends για το eshop σου το 2024
Τα κορυφαία 14+1 eCommerce trends για το eshop σου το 2024.

Πολιτικές Κωδικών και Περιορισμοί Πρόσβασης

Οι πολιτικές κωδικών πρόσβασης (password policies) και οι περιορισμοί πρόσβασης (access limitations) είναι μέτρα ασφαλείας που διασφαλίζουν ότι μόνο εξουσιοδοτημένοι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ευαίσθητες πληροφορίες. Η επιβολή ισχυρών απαιτήσεων κωδικού πρόσβασης και ο περιορισμός στο data access μετριάζουν τις μη εξουσιοδοτημένες παραβιάσεις και την ασφάλεια στο eCommerce.

Αυτά τα μέτρα βοηθούν στην αποτροπή μη εξουσιοδοτημένων παραβιάσεων και προστατεύουν τα ευαίσθητα δεδομένα.

Συνεχής εκπαίδευση εργαζομένων και Incident Response

Η εκπαίδευση του προσωπικού σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές ασφάλειας και η ανάπτυξη στρατηγικών αντιμετώπισης περιστατικών είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική διαχείριση παραβίασης. Εκπαιδεύοντας τακτικά τους υπαλλήλους και έχοντας ένα καλά καθορισμένο σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικών, οι εταιρείες μπορούν να προστατεύσουν καλύτερα τα συστήματα και τα δεδομένα τους από κυβερνοεπιθέσεις.

Επιπλέον, η καλλιέργεια μιας πελατοκεντρικότητας κουλτούρας και η έμφαση στη σημασία του customer retention μπορεί να ενισχύσει την ανθεκτικότητα της επιχείρησης απέναντι σε συμβάντα ασφαλείας. Οι εργαζόμενοι που έχουν εκπαιδευτεί στις στρατηγικές διατήρησης πελατών μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα την αξία της προστασίας των δεδομένων των πελατών και της διατήρησης της εμπιστοσύνης, συμβάλλοντας σε ένα πιο ισχυρό πλαίσιο αντιμετώπισης περιστατικών.

Τι είναι customer retention; Οφέλη, metrics & στρατηγικές
Μάθετε όλα όσα χρειάζεστε για το customer retention: Τι είναι, ποια metrics να παρακολουθείτε και τι στρατηγικές να ακολουθήσετε για να το ενισχύσετε.

SSL Certificates και Two-Factor Authentication

Τα πιστοποιητικά SSL κρυπτογραφούν δεδομένα κατά τις online συναλλαγές, προστατεύοντας ευαίσθητες πληροφορίες, όπως στοιχεία πιστωτικής κάρτας. Ο έλεγχος ταυτότητας δύο παραγόντων προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο ασφαλείας, απαιτώντας από τους χρήστες να παρέχουν δύο μορφές αναγνώρισης. Μαζί, αυτά τα μέτρα ενισχύουν την ασφάλεια στο eCommerce, αποτρέποντας μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση και παραβιάσεις δεδομένων.

Οι ασφαλείς συνδέσεις και η βελτιωμένη επαλήθευση ταυτότητας ενισχύουν τη συνολική ασφάλεια.

Third-Party Integrations και Compliance

Τα third-party integrations αναφέρονται στην ενσωμάτωση εξωτερικών συστημάτων ή υπηρεσιών στις λειτουργίες ή το λογισμικό μιας εταιρείας. Η συμμόρφωση, από την άλλη πλευρά, αφορά τη συμμόρφωση με νόμους, κανονισμούς ή πρότυπα που σχετίζονται με τον κλάδο ή την περιοχή. Η ενδελεχής αξιολόγηση συστημάτων τρίτων και η συμμόρφωση με τους κανονισμούς εξασφαλίζουν την ασφάλεια στο eCommerce.

Με την αυξανόμενη ζήτηση για personalized εμπειρίες αγορών, η ενσωμάτωση υπηρεσιών  third-party για ανάλυση

δεδομένων και δημιουργία προφίλ πελατών έχει γίνει κοινή. Ωστόσο, αυτό ενισχύει επίσης τη σημασία των ισχυρών μέτρων ασφαλείας για τη διαφύλαξη των τεράστιων ποσοτήτων δεδομένων πελατών που εμπλέκονται. Η εφαρμογή χαρακτηριστικών eCommerce personalization απαιτεί προσεκτική εξέταση των πρωτοκόλλων ασφαλείας για την προστασία ευαίσθητων πληροφοριών και τη διασφάλιση της συμμόρφωσης με κανονισμούς όπως ο GDPR.

eCommerce personalization: Benefits & 7 tips για επιτυχία
Τι ειναι το eCommerce personalization, τι προσφέρει στα eshop και οι τακτικές για να το πετύχεις
asfalia sto eCommerce

🔏Η ασφάλεια στο eCommerce απαιτεί σχεδιασμό

Στην εποχή που οι online συναλλαγές διανθίζουν, η ασφάλεια στο eCommerce είναι αδιαπραγμάτευτη. Με τις απειλές στον κυβερνοχώρο να εξελίσσονται, οι επιχειρήσεις πρέπει να παραμείνουν σε επαγρύπνηση για την προστασία των περιουσιακών τους στοιχείων και της εμπιστοσύνης των πελατών τους.

💡
Εφαρμόζοντας ισχυρά μέτρα ασφαλείας, τηρώντας τα ρυθμιστικά πρότυπα και καλλιεργώντας μια κουλτούρα προτύπων ασφαλείας, οι eCommerce επιχειρήσεις μπορούν να περιηγηθούν στο «μυστηριώδες» τοπίο του digital εμπορίου με σιγουριά.