Πώς να αυξήσεις το conversion rate στο Shopify: Οι top τακτικές για το 2025
Κάθε ιδιοκτήτης Shopify eshop θέλει περισσότερες πωλήσεις, αλλά πολλοί ξεχνούν να εστιάσουν σε αυτό που φέρνει πραγματικά αποτελέσματα: τη μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτες. Αυτό ακριβώς σημαίνει η βελτίωση του conversion rate στο Shopify.
Το ποσοστό μετατροπής δεν είναι απλώς ένας αριθμός. Δείχνει πόσο καλά «μιλάει» το online store σας στους ανθρώπους ώστε να κάνουν κάποια ενέργεια, όπως το να αγοράσουν ένα προϊόν ή να κάνουν εγγραφή στο newsletter.
Το 2025, οι καταναλωτές αναζητούν γρήγορες, εύκολες και ξεκάθαρες online αγοραστικές εμπειρίες. Αν το κατάστημά σας δεν τις προσφέρει, απλά θα αποχωρήσουν, αφήνοντας πίσω τους αναξιοποίητες wishlists και εγκαταλελειμμένα καροτσάκια. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να χαρίζετε UX χωρίς εμπόδια και να κάνετε τα βήματα προς το checkout απλά και σαφή.
14 τακτικές για να αυξήσεις το conversion rate στο Shopify
Όταν κάποιος εν δυνάμει αγοραστής επισκεφτεί το Shopify store σου, χρειάζονται μόνο λίγα δευτερόλεπτα για να αποφασίσει αν θα αγοράσει κάτι ή αν θα φύγει. Γι’ αυτό κάθε μέρος της εμπειρίας χρήστη μετράει: Από το product page μέχρι τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς. Η βελτίωση του rate σημαίνει ότι βλέπεις τη συνολική εικόνα, όχι μόνο ένα σημείο.
Υπάρχει στόχος; Καθορίστε τους στόχους σας
Πριν προσπαθήσετε να βελτιώσετε την απόδοση, πρέπει να ξέρετε τι ακριβώς θέλετε να πετύχετε. Θέλετε περισσότερες αγορές, εγγραφές email ή επισκέψεις; Ορίστε ξεκάθαρους στόχους, όπως π.χ. «Αύξηση του conversion rate στο Shopify από 1,5% σε 2% μέσα σε δύο μήνες». Μετά, παρακολουθήστε τα αποτελέσματα. Το rate είναι απλώς το ποσοστό των επισκεπτών που κάνουν την ενέργεια που θέλετε, όπως αγορά. Αυτός ο στόχος θα καθοδηγεί τις αποφάσεις σας και θα σας δείχνει αν οι αλλαγές σας λειτουργούν.Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα Shopify Analytics για να παρακολουθείτε την απόδοση. Μην μένετε σε υποθέσεις, παρακολουθήστε τα αποτελέσματα κάθε μήνα και προσαρμόστε τη στρατηγική σας αναλόγως.
Έχετε δεδομένα; Αναλύστε τα data του eshop
Στο διαχειριστικό σας θα βρείτε τα χρήσιμα data που αναζητάτε. Δείτε από πού έρχονται οι επισκέπτες και ποιες σελίδες προτιμούν. Αν παρατηρείτε ότι οι επισκέψεις από το Instagram είναι αυξημένες αλλά λίγοι αγοράζουν, ίσως πρέπει να αλλάξετε το περιεχόμενό σας ή το landing page. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα Shopify Reports ή τα Google Analytics για να εντοπίσετε τις σελίδες που αποδίδουν καλύτερα. Τέλος, ελέγξτε αν οι χρήστες εγκαταλείπουν στο checkout ή δεν φτάνουν καν στις σελίδες προϊόντων. Αυτή η ανάλυση σας δείχνει τι λειτουργεί και τι όχι, για να μη χάνετε χρόνο σε λάθος σημεία.
Η επικοινωνία είναι το παν: Μιλήστε με τους πελάτες σας
Μάθετε τι σκέφτονται οι πελάτες σας. Ρωτήστε αυτούς που προχώρησαν σε αγορά, τί ήταν αυτό που τους έπεισε. Ρωτήστε όσους επισκέφθηκαν το online store σας αλλά δεν αγόρασαν, τι τους σταμάτησε. Αυτό μπορεί να γίνει απλά, με emails, ένα σύντομο ερωτηματολόγιο ή live chat widgets για να συλλέξετε feedback. Αν για παράδειγμα, πολλοί δηλώσουν ότι δεν εμπιστεύθηκαν τις φωτογραφίες ή δεν κατάλαβαν την πολιτική επιστροφών, ξέρετε ακριβώς τα σημεία που χρήζουν διόρθωσης για να βελτιώσετε το conversion rate στο Shopify. Ακόμη, υπάρχουν εφαρμογές όπως το Loox ή το Yotpo, που συλλέγουν κριτικές και σχόλια από τους πελάτες σας και βοηθούν στο να συγκεντρώσετε απόψεις σχετικά με τα προϊόντα ή την εμπειρία τους στο eshop σας.Έτσι, θα χτίσετε μια καλύτερη αγοραστική εμπειρία βασισμένη σε πραγματικές απαντήσεις, όχι σε εικασίες.
Εντοπίστε τα σημεία τριβής και αντιμετωπίστε τις δυσκολίες
Μερικές φορές οι επισκέπτες θέλουν να αγοράσουν, αλλά κάτι στο site τους δυσκολεύει. Αυτά είναι τα λεγόμενα «σημεία τριβής». Για παράδειγμα, μπορεί το site να είναι αργό, η προβολή σε κινητό να είναι μπερδεμένη ή το κόστος αποστολής να μην γνωστοποιείται από την αρχή και να εμφανίζεται στο τελευταίο βήμα. Όλα αυτά μπορούν να εμποδίσουν την αγορά. Ο καλύτερος τρόπος να τα επιλύσετε και να αυξήσετε το conversion rate στο Shopify, είναι να αντιμετωπίσετε το online store σας ως πελάτης. Κάνε όλη τη διαδρομή της αγοράς και σημειώστε τα εκνευριστικά και ασαφή σημεία. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε heatmaps και scroll tracking για να δείτε πώς κινούνται οι χρήστες, με Shopify apps, όπως το Hotjar.
Όποιος ψάχνει, βρίσκει(;) Βελτιστοποιήστε την εμπειρία search
Όταν κάποιος χρησιμοποιεί τη γραμμή αναζήτησης σε ένα store, συνήθως είναι έτοιμος να αγοράσει. Γι’ αυτό πρέπει να λειτουργεί σωστά. Ελέγξτε αν η αναζήτηση δίνει χρήσιμα αποτελέσματα, ακόμη και αν κάποιος κάνει ένα μικρό ορθογραφικό λάθος. Αν κάποιος γράψει «red t-shrt», θα πρέπει και πάλι να εμφανιστεί το «red t-shirt». Βεβαιωθείτε ότι οι τίτλοι και οι περιγραφές προϊόντων είναι ξεκάθαροι ώστε το εργαλείο αναζήτησης να μπορεί να τους κατανοήσει. Μια ομαλή εμπειρία αναζήτησης βοηθά τους πελάτες να βρίσκουν γρήγορα αυτό που θέλουν και αυτό οδηγεί σε περισσότερες πωλήσεις.
Προσφέρει το eshop σας; Βελτιώστε το value proposition
Η πρόταση αξίας (value proposition) είναι αυτό που κάνει το online store σας να ξεχωρίζει και ανεβάζει τα conversion rate στο Shopify. Πρέπει να εξηγεί ξεκάθαρα γιατί κάποιος να αγοράσει από εσάς και όχι από κάποιον άλλο. Είναι τα προϊόντα σας χειροποίητα; Έχετε γρήγορη αποστολή; Δίνετε εγγύηση ποιότητας; Αυτό το μήνυμα πρέπει να είναι ορατό στην αρχική και στις σελίδες προϊόντων. Αν ο επισκέπτης δεν καταλάβει γρήγορα γιατί να σας επιλέξει, θα φύγει. Κάντε A/B τεστ με διαφορετικά tagline, τίτλους προϊόντων ή περιεχόμενο στην αρχική σελίδα. Δείτε ποιο μήνυμα φέρνει περισσότερα κλικ ή πωλήσεις. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις και Shopify apps για Α/Β testing, όπως το Personizely: A/B Testing & CRO.
Έχετε τεχνικά προβλήματα; Εντοπίστε & διορθώστε τα
Τα τεχνικά προβλήματα μπορούν να εμποδίσουν έναν επισκέπτη από το να αγοράσει. Σελίδες που φορτώνουν αργά, σπασμένα links ή εικόνες που δεν εμφανίζονται είναι μερικά παραδείγματα που ρίχνουν το ποσοστό του conversion. Δεν χρειάζεται να είστε προγραμματιστές για να τα βρείτε: Δοκιμάστε απλώς το site σας σε desktop και κινητό. Πατήστε όλα τα buttons, δοκιμάστε το checkout και βεβαιωθείτε ότι όλα λειτουργούν όπως πρέπει. Αν το eshop δεν λειτουργεί εύκολα και γρήγορα, οι χρήστες φεύγουν και δεν επιστρέφουν. Χρησιμοποίησε εργαλεία για να δείτε πόσο γρήγορα φορτώνουν οι σελίδες σας και apps, όπως για παράδειγμα το Page Speed Optimizer. Ένα app που ελέγχει για σπασμένα link και τα επιδιορθώνει είναι το SC Easy Redirects.
Τα reviews & testimonials μετράνε: Προσθέστε τα στο eshop σας
Πολλοί επισκέπτες κοιτάζουν αξιολογήσεις πριν αγοράσουν. Σύμφωνα με έρευνα, το 89% των καταναλωτών διαβάζει απαντήσεις σε κριτικές. Αν, λοιπόν, το online store σας δεν προβάλει κριτικές, μπορεί να φανεί αναξιόπιστο. Ζητήστε από ικανοποιημένους πελάτες να αφήσουν μία. Μπορείτε να προσφέρετε ένα μικρό δώρο, όπως εκπτωτικό κουπόνι, για να τους ενθαρρύνετε. Τοποθετήστε τις αξιολογήσεις στις σελίδες προϊόντων, ώστε να τις βλέπουν όλοι εύκολα. Οι αληθινές γνώμες δημιουργούν εμπιστοσύνη. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε testimonials (σύντομες δηλώσεις πελατών) που εξηγούν τι τους άρεσε. Υπάρχουν εφαρμογές που το κάνουν εύκολο: Eμφανίζουν αξιολογήσεις ανά προϊόν και βοηθούν στη συλλογή νέων. Όσο περισσότερα αληθινά σχόλια βλέπουν οι επισκέπτες, τόσο καλύτερο το conversion rate στο Shopify και τόσο πιο ανθρώπινη και αξιόπιστη γίνεται η εικόνα.
Χρησιμοποιήστε live chat, συνδέει τους πελάτες σας
Το live chat σας επιτρέπει να βοηθάτε τους επισκέπτες σε πραγματικό χρόνο. Είναι χρήσιμο όταν κάποιος θέλει να κάνει μια ερώτηση πριν την αγορά. Δεν χρειάζεται πάντα να βρίσκεται κάποιος άνθρωπος πίσω από αυτό: Πολλά chats λειτουργούν με απλές αυτόματες απαντήσεις. Χρησιμοποιήστε εργαλεία chat που είναι συμβατά με την πλατφόρμα για να υποστηρίζετε καλύτερα τους πελάτες και για να ενισχύσετε τις μετατροπές. Τα chatbots μπορεί να βοηθούν με γρήγορες απαντήσεις, αλλά η ανθρώπινη υποστήριξη πάντα δημιουργεί πιο ουσιαστική εμπιστοσύνη.
Κρατήστε το checkout απλό
Όσο περισσότερα βήματα ή ερωτήσεις υπάρχουν στο checkout, τόσο πιο πιθανό είναι οι χρήστες να το εγκαταλείψουν. Κάντε το όσο πιο γρήγορο και ξεκάθαρο γίνεται, για περισσότερα conversion rate στο Shopify. Ζητήστε μόνο τις πληροφορίες που πραγματικά χρειάζεστε. Δείξτε με σαφήνεια πόσα βήματα απομένουν. Πρόσφερε διαφορετικούς τρόπους πληρωμής: Πιστωτική κάρτα, PayPal, Klarna ή τοπικές επιλογές για την Ελλάδα όπως Alpha Bank e-Commerce και Viva Wallet. Αυτό δείχνει ότι σας ενδιαφέρει η άνεσή του, ο χρόνος που θα σπαταλήσει ο πελάτης και οι προτιμήσεις του. Μια πιο ομαλή εμπειρία checkout σημαίνει λιγότερα εγκαταλελειμμένα καλάθια και περισσότερες ολοκληρωμένες αγορές.
Το πιο σημαντικό: Τέσταρε την εμπειρία checkout
Αν θέλετε να βελτιώσετε τα conversion rate στο Shopify, η διαδικασία checkout βρίσκεται ψηλά στα to do σας. Δοκιμάστε το A/B testing. Αυτό σημαίνει ότι δημιουργείτε δύο εκδοχές της ίδιας σελίδας με μία διαφορά: Για παράδειγμα, αλλαγή στο χρώμα του κουμπιού ή αφαίρεση ενός προαιρετικού πεδίου. Προσφέρετε την εκδοχή Α στο μισό κοινό και την εκδοχή Β στο άλλο μισό. Έπειτα, συγκρίνετε ποια εκδοχή έχει περισσότερες ολοκληρωμένες αγορές. Είναι ένας απλός τρόπος να καταλάβετε τι λειτουργεί καλύτερα. Μην μαντεύετε τι προτιμούν οι χρήστες, κάντε δοκιμές και αφήστε τα data να μιλήσουν. Χρησιμοποίησε apps για A/B testing, όπως πχ το Personizely: A/B Testing & CRO, για να κάνετε πειράματα με ασφάλεια.
Θέλετε να ανακτήσετε πωλήσεις; Στείλτε cart-abandonment email
Δεν ολοκληρώνουν όλοι την αγορά τους με την πρώτη. Απόλυτες πρακτικές Cart Abandonment emails για Shopify . Με τα emails εγκαταλελειμμένου καλαθιού, μπορείτε να υπενθυμίσετε στους χρήστες τα προϊόντα που άφησαν πίσω και να «σώσετε» το conversion rate στο Shopify. Αυτά τα emails πρέπει να αποστέλλονται αυτόματα λίγες ώρες αφού κάποιος κλείσει τη σελίδα. Συμπεριλάβετε μια εικόνα του προϊόντος, ένα σύντομο μήνυμα και ίσως έναν εκπτωτικό κωδικό. Keep it simple. Αυτή η μέθοδος συχνά φέρνει πίσω τους χρήστες και σας βοηθά να ανακτήσετε χαμένες πωλήσεις με ελάχιστο κόπο. Ειδικές εφαρμογές για email marketing επιτρέπουν την αυτόματη αποστολή αυτών των emails.Μπορούν να σας βοηθήσουν να ανακτήσετε χαμένες πωλήσεις με ελάχιστη προσπάθεια.
Πρόσφερε ένα κίνητρο, βοηθάει!
Οι περισσότεροι online αγοραστές αναζητούν πάντα μια καλή προσφορά. Πολλοί από αυτούς—πάνω από 60%—δεν θα αγοράσουν από ένα κατάστημα αν δεν υπάρχει δωρεάν αποστολή. Αν και δεν είναι πάντα εφικτό να την προσφέρετε, αν θέλετε να ενισχύσετε κι άλλο τα conversion rate στο Shopify, μπορείτε να την παρέχετε πιο exclusively. Για παράδειγμα, μπορείτε να προσφέρετε δωρεάν αποστολή στην πρώτη αγορά, σε παραγγελίες άνω ενός ποσού ή για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Μπορείς επίσης να δώσεις έναν μικρό εκπτωτικό κωδικό σε νέους πελάτες. Υπάρχουν apps, σαν τα Discounty: Bulk Discount Sales & BOLD Discounts ‑ Flash Sales που επιτρέπουν τη δημιουργία προσφορών, κουπονιών και εκπτώσεων για να ενθαρρύνετε τους πελάτες να ολοκληρώσουν την αγορά τους.
Ο «βραχνάς» της πολιτικής επιστροφών φεύγει: Καθορίστε τις με ακρίβεια
Ένας συνηθισμένος λόγος που οι άνθρωποι δεν αγοράζουν online είναι ο φόβος, καθώς δεν μπορούν να αγγίξουν ή να δοκιμάσουν ένα προϊόν. Γι’ αυτό και για να ενισχύσετε το conversion rate στο Shopify, είναι σημαντικό να εξηγείτε ξεκάθαρα την πολιτική επιστροφών του online store σας. Κάντε την εύκολη στην κατανόηση και τοποθετήστε τη σε σαφές σημείο. Πείτε στους πελάτες ότι μπορούν να επιστρέψουν ένα προϊόν αν δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους. Αυτό χτίζει εμπιστοσύνη και μειώνει την αβεβαιότητα. Μια καλή πολιτική επιστροφών σημαίνει ότι περισσότεροι θα νιώσουν αρκετά ασφαλείς για να αγοράσουν για πρώτη φορά. Το Shopify προσφέρει μια σειρά με δωρεάν εργαλεία, ανάμεσά τους και το Refund Policy Generator, που σας βοηθά να καθορίσετε τους όρους επιστροφής προϊόντων, ώστε οι πελάτες να γνωρίζουν τι ισχύει.
Έχεις ακόμη αμφιβολίες; Χρειάζεσαι εξειδικευμένη καθοδήγηση από expert σε ό,τι αφορά την κατασκευή του Shopify store σου.
Τώρα το eshop σας είναι έτοιμο για conversions!
Αν θέλετε να «απογειώσετε» το conversion rate στο Shopify και να το δείτε να «σκοράρει» επιτυχώς και το 2025, πρέπει να παραμείνετε ενεργοί και να μη σταματήσετε τις βελτιώσεις. Οι πελάτες περιμένουν γρήγορες απαντήσεις, σαφή μηνύματα και ομαλή διαδικασία πληρωμής. Θέλουν να νιώθουν σιγουριά όταν κάνουν αγορές, καθώς διαθέτουν τα πολύτιμα χρήματά τους στο eshop σας. Δεν μιλάμε, λοιπόν, για μια one-time προσπάθεια: Πρέπει να συνεχίσετε να κάνετε πολλά μικρά πράγματα καλύτερα, σε καθημερινή βάση. Συνεχίστε τις δοκιμές, ακούστε τα θέλω του κοινού. Πάμε να κάνουμε κάθε επίσκεψη, μια επιτυχημένη πώληση που χαρίζει εμπειρίες και προσμονή για περισσότερα.