Έχετε ερωτήσεις και απορίες γύρω από τις επιδόσεις του eshop σας; Θέλετε να ξέρετε πώς τα πάει η επιχείρηση, πώς συμπεριφέρονται τους πελάτες και πόσο αποδίδουν οι προσπάθειες marketing όπως το ποιες σελίδες στέλνουν traffic στο Shopify κατάστημά σας, από πού προέρχονται οι επισκέπτες και αν ήταν επιτυχής η καμπάνια για τις καλοκαιρινές εκπτώσεις; Όλες τις απαντήσεις σε τέτοιες και πολλές ακόμη ερωτήσεις θα τις βρείτε μέσα από τα Shopify Analytics και τα reports.

Τι είναι τα Shopify Analytics και οι αναφορές;

Τα Shopify Analytics και οι αναφορές είναι συλλογές δεδομένων του καταστήματός σας που εμφανίζονται σε μορφή γραφημάτων ή νούμερων και οργανώνονται ανά κατηγορίες, με βάση το θέμα της αναφοράς. Στο Shopify admin υπάρχουν αρκετά προεπιλεγμένα reports, τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν ώστε να ανταποκρίνονται στα δεδομένα που θέλετε να παρακολουθείτε. Εάν διαθέτετε τα πακέτα Advanced Shopify ή Shopify Plus, τότε μπορείτε και να αποθηκεύσετε τις προσαρμοσμένες αναφορές σας.

Τα εργαλεία ανάλυσης και αναφοράς αυτά σας βοηθούν να αναλύσετε την πρόσφατη δραστηριότητα του καταστήματός σας, να κατανοήσετε καλύτερα ποιος επισκέπτεται το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, να αναλύσετε τις μετρήσεις απόδοσης και πολλά άλλα. Έτσι, αποκτάτε βαθύτερη γνώση για το κοινό και τη λειτουργία του online store σας και σας επιτρέπει να εντοπίζετε πιθανά προβλήματα το οποίο θα σας βοηθήσει να παίρνετε πιο στρατηγικές αποφάσεις και να εξελίσσετε την επιχείρησή σας.

47 eCommerce KPIs για ένα επιτυχημένο eshop
Ποια είναι τα eCommerce KPIs για ένα δυνατό και επιτυχημένο eshop και πώς να τα εφαρμόσετε αποτελεσματικά.

Πού μπορώ να βρω τις αναφορές μου στο Shopify;

Οι πίνακες με τα Shopify analytics και τις αναφορές είναι εύκολα προσβάσιμες από το admin, καθώς θα δείτε την καρτέλα στο αριστερό μενού μόλις συνδεθείτε.

Οθόνη που δείχνει το Shopify analytics

Διαφορετικές αναφορές είναι στη διάθεσή σας ανάλογα με το πακέτο Shopify που διαθέτετε. Όλοι έχουν πρόσβαση στο ταμπλό Overview, στα Finance reports και στα Product analytics. Ανάλογα με το πακέτο συνδρομής σας στο Shopify, ενδέχεται να έχετε πρόσβαση και σε άλλους τύπους αναφορών.

Shopify πακέτα: Βρες ποιο & πώς να απογειώσεις ένα eshop
Απογειώστε το e-shop σας και πετύχετε τους πωλησιακούς σας στόχους ανακαλύπτωντας ποιο από τα Shopify πακέτα θα σας βοηθήσει να το πετύχετε!
Πίνακας με τις διαθέσιμες αναφορές σε κάθε πακέτο Shopify

Τα είδη αναφορών του Shopify analytics

Εάν είστε αρχάριος στην ανάλυση δεδομένων και το reporting, δεν υπάρχει λόγος για άγχος. Παρακάτω συγκεντρώσαμε όλα τα είδη Report για να κατανοήσετε τα διάφορα είδη και τι σημαίνουν ώστε να μπορείτε να "διαβάζετε" και να αναλύετε τα δεδομένα.

Marketing reports

Οι αναφορές marketing περιλαμβάνουν τα Shopify analytics και metrics που δείχνουν τα κανάλια με την περισσότερη επισκεψιμότητα, τις περισσότερες πωλήσεις και τη συνολική αξία με βάση τον τρόπο με τον οποίο οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν με το κατάστημά σας. Μέσα από αυτά τα δεδομένα μπορείτε να ορίσετε τα κανάλια marketing που πρέπει να δώσετε προτεραιότητα.

Τα πιο hot Shopify sales channels που χρειάζεται ένα eshop
Στο άπειρο κι ακόμη παραπέρα... μπορείτε να φτάσετε το online κατάστημά σας μέσα από τη σύνδεση με Shopify sales channels.

Ανάμεσα σε αυτές τις αναφορές ανήκουν τα εξής:

Sales attributed to marketing: Οι πωλήσεις που μπορούν να αποδοθούν σε συγκεκριμένες προσπάθειες marketing.
Sessions attributed to marketing: H διαδικτυακή επισκεψιμότητα που δημιουργείται από συγκεκριμένες καμπάνιες.
Conversion by first interaction: Ο αριθμός παραγγελιών από επισκέπτες που έρχονται για πρώτη φορά, καθώς και η μέση αξία αυτών των παραγγελιών, βοηθώντας τους ιδιοκτήτες καταστημάτων να δουν ποιες παραπομπές είναι πιο αποτελεσματικές.
Conversion by last interaction: Ο αριθμός των παραγγελιών από τις τελευταίες αλληλεπιδράσεις, δηλαδή τους χρήστες που δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στον ιστότοπό σας μετά την αγορά.
Attribution model comparison: Τα δεδομένα της πρώτης και τελευταίας αλληλεπίδρασης, ώστε να μπορείτε να δείτε αν υπάρχει σημαντική πτώση των πελατών που έχουν αγοράσει στο παρελθόν.

Τα 20 πιο σημαντικά social media metrics για το eshop σου
Ποια είναι τα πιο σημαντικά social media metrics; Τι σημαίνουν; Εδώ θα βρείτε όλες τις απαντήσεις για να δώσετε στα social media σας ένα boost!

Behavior reports

Οι συμπεριφορικές αναφορές περιστρέφονται γύρω από τις ενέργειες που κάνουν οι επισκέπτες σας και παρέχουν ένα εύρος χρήσιμων πληροφοριών ώστε να αναπτύσσετε καλύτερες και πιο στοχευμένες προωθητικές ενέργειες για περισσότερες πωλήσεις. Τα δεδομένα από αυτές τις αναφορές θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε την οργάνωση του online store σας. Οι πληροφορίες που παρέχουν είναι οι εξής:

Online store conversion over time: Τα ποσοστά επισκεπτών ενός eshop που έκαναν μια αγορά μέσα σε μια ορισμένη χρονική περίοδο.
Online store speed: Οι επιδόσεις τους καταστήματός σας στην ταχύτητα φόρτωσης των σελίδων σε σχέση με τα πρότυπα του κλάδου και άλλα καταστήματα Shopify.
Product recommendation conversions over time: Shopify analytics για το πόσο καλά μετατρέπονται οι συστάσεις προϊόντων σε πωλήσεις.
Top online store searches: Οι τοπ όροι αναζήτησης που χρησιμοποιούν οι πελάτες σας όταν αναζητούν προϊόντα ή σελίδες στο eshop σας. Υπάρχει επίσης η αναφορά Top online store searches with no results, η οποία δείχνει τις πιο συχνές αναζητήσεις που δεν αποφέρουν αποτελέσματα.
Sessions by landing page: Οι σελίδες στις οποίες καταλήγουν οι επισκέπτες σας όταν επισκέπτονται για πρώτη φορά το online store σας.
Sessions by device: Οι τύποι των συσκευών που χρησιμοποιούνται συχνότερα για πρόσβαση στις σελίδες σας.
Online store cart analysis: Τα προϊόντα που προσθέτουν στο καλάθι οι επισκέπτες πιο συχνά, προσφέροντας εξαιρετικές ευκαιρίες για bundling ή upselling.

eCommerce ROI: Τι είναι και πως βελτιώνεται σε ένα eshop
Είναι σημαντικό να μετράτε την απόδοση του eshop σας. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από το eCommerce ROI. Μάθετε τι είναι και πως θα το βελτιώσετε.

Customer reports

Οι αναφορές πελατών δίνουν δεδομένα σχετικά με τους πελάτες σας, όπως ο μέσος αριθμός παραγγελιών, τα σύνολα αγορών και η αναμενόμενη αξία αγοράς. Μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να αποφασίσετε πώς θα κάνετε segmentation στο κοινό σας κατά τη δημιουργία καμπανιών marketing.

Ακολουθούν τα Shopify analytics που περιλαμβάνονται σε αυτές τις αναφορές:

Customers over time: Πόσοι πελάτες πραγματοποίησαν παραγγελίες στο eCommerce κατάστημά σας κατά τη διάρκεια μιας επιλεγμένης χρονικής περιόδου.
First-time vs returning customer sales: Η σύγκριση της αξίας των παραγγελιών που έγιναν από πελάτες που έρχονται για πρώτη φορά και πελάτες που ξαναεπιστρέφουν.
Customers by location: Τα δεδομένα παραγγελιών και δαπανών για πελάτες για μια συγκεκριμένη γεωγραφική τοποθεσία.
Returning customers: Οι λεπτομέρειες από το ιστορικό παραγγελιών των πελατών που περιλαμβάνει δύο ή περισσότερες παραγγελίες.
One-time customers: Τα στοιχεία των πελατών των οποίων το ιστορικό παραγγελιών περιλαμβάνει μόνο μία παραγγελία.
At-risk customers: Τα στοιχεία πελατών που επιστρέφουν αλλά δεν έχουν κάνει κάποια παραγγελία εδώ και καιρό.
Loyal customers: Τα δεδομένα πελατών που αγοράζουν συχνά από εσάς.

'Ανδρας που γράφει analytics σε πίνακα

Profit reports

Οι αναφορές κέρδους είναι τα Shopify analytics γύρω από το κόστος, τα περιθώρια κέρδους και το συνολικό κέρδος του online καταστήματός σας. Είναι πολύ σημαντικό να ελέγχετε πώς εισρέουν και εξέρχονται τα χρήματα στην επιχείρησή σας ώστε να τα διαχειρίζεστε αποδοτικά.

Τα είδη αναφορών που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία είναι:

Profit by product: Το συνολικό κέρδος ανά προϊόν για τη χρονική περίοδο που σας ενδιαφέρει.
Profit by product variant SKU: Το συνολικό κέρδος συγκεκριμένων παραλλαγών προϊόντος για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Profit by Point of Sale location: Το ακαθάριστο κέρδος ανά τοποθεσία σημείου πώλησης, καθιστώντας το εξαιρετικά πολύτιμο για εμπόρους λιανικής με περισσότερες από μία φυσικές τοποθεσίες.

Να θυμάστε: Για να λαμβάνετε ακριβείς πληροφορίες, βεβαιωθείτε ότι έχετε προσθέσει το χαρακτηριστικό cost-per-item σε κάθε παραλλαγή προϊόντος στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Acquisition reports

Τα acquisition reports εστιάζουν στους επισκέπτες των σελίδων σας και εδώ θα βρείτε τις εξής τρεις βασικές μετρήσεις:

Sessions over time: O αριθμός επισκεπτών εντός ενός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος.
Sessions by referrer: Ο αριθμός των επισκεπτών και των sessions (συνεδριών) που έρχονται από κάποια πηγή, όπως ένα FB ad ή ένας affiliate σύνδεσμος.
Sessions by location: Οι γεωγραφικές περιοχές αλλά και χώρες από τις οποίες προέρχονται οι επισκέπτες που μπαίνουν στο eshop σας.

👍
Σημείωση: Ο αριθμός των επισκεπτών αλλά και των επισκέψεων βασίζεται σε cookies. Ένα που προσδιορίζει τη συσκευή και ένα που προσδιορίζει τη διάρκεια της επίσκεψης. Επομένως, ένας επισκέπτης μπορεί να δημιουργήσει πολλαπλές επισκέψεις.

Μια επίσκεψη λήγει αυτόματα ύστερα από 30' αδράνειας ή μετά τα μεσάνυχτα (UTC). Μερικές φορές χρειάζονται λίγα λεπτά μέχρι να ανανεωθούν τα δεδομένα του Shopify analytics, επομένως αν δεν βλέπετε τις πιο πρόσφατες πληροφορίες δοκιμάσετε να κάνετε ανανέωση ή να ανοίξετε εκ νέου τη σελίδα.

Order reports

Οι αναφορές αυτές παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τον όγκο των παραγγελιών σας, τους χρόνους αποστολής και τις επιστροφές. Από αυτά τα στοιχεία μπορείτε να καταλάβετε ποια προϊόντα είναι τα πιο δημοφιλή και ποια επιστρέφονται πιο συχνά καθώς να έχετε μια εικόνα για την ικανοποίησης των πελατών και τον εντοπισμό ελαττωματικών εμπορευμάτων.

Οθόνη με analytics σε οθόνη υπολογιστή

Ορισμένες αναφορές που ανήκουν εδώ είναι:

Orders over time: Ο αριθμός των παραγγελιών που παραδόθηκε μέσα σε μια επιλεγμένη χρονική περίοδο.
Fulfillment, shipping, and delivery times: Ο χρόνος που απαιτείται για εκπλήρωση των παραγγελιών, από την τοποθέτηση της παραγγελίας έως την παράδοση.
Fulfillment over time: Ο συνολικός αριθμός των παραγγελιών που εκτελέστηκαν, απεστάλησαν ή παραδόθηκαν κατά τη διάρκεια μιας χρονικής περιόδου.

Inventory reports

Οι αναφορές απογραφής είναι τα Shopify analytics των αποθεμάτων σας στο τέλος του μήνα, βοηθώντας σας να παρακολουθείτε τις ποσότητες που πωλούνται ανά ημέρα, ώστε να μπορείτε να λαμβάνετε πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με το πότε και τι πρέπει να ανανεώσετε.

Ακολουθούν ορισμένες αναφορές που μπορείτε να δημιουργήσετε:

Month-end inventory snapshot: Η ποσότητα αποθέματος που έχει απομείνει σε κάθε παραλλαγής προϊόντος στο τέλος του μήνα.
Average inventory sold per day: O μέσος αριθμός πωληθέντων ειδών ανά ημέρα για κάθε παραλλαγή προϊόντος.
Percent of inventory sold: Το ποσοστό του αποθέματος που πωλήθηκε για μεμονωμένες παραλλαγές προϊόντων κατά τη διάρκεια μιας προσαρμόσιμης χρονικής περιόδου.
ABC analysis by product: Η απόδοση ενός γραμματικού βαθμού με βάση το ποσοστό των εσόδων που συνέβαλε η αντίστοιχη παραλλαγή στις συνολικές πωλήσεις.
Product sell-through rate: Tο ποσοστό του συνολικού αποθέματος που έχετε πουλήσει κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης χρονικής περιόδου.
Days of inventory remaining: Η διάρκεια που εκτιμάται ότι θα διαρκέσει το τρέχον απόθεμά σας, με βάση τις προηγούμενες πωλήσεις των διαθέσιμων προϊόντων σας.

Retail sales reports

Τα Shopify analytics που θα σας δώσουν πληροφορίες γύρω από τα προϊόντα, τις παραλλαγές και τις επιδόσεις πωλήσεων του προσωπικού σας:

Retail sales by product: Η ανάλυση των συνολικών πωλήσεων ανά προϊόν, χωρίς τα έξοδα αποστολής.
Retail sales by product variant SKU: Η ανάλυση των συνολικών πωλήσεών ανά παραλλαγή προϊόντος, επίσης χωρίς να περιλαμβάνονται τα έξοδα αποστολής.
Retail sales by product vendor: Η σύγκριση δεδομένων για κάθε προμηθευτή σας και τα προϊόντα που παρέχονται από κάθε προμηθευτή, ομαδοποιημένα ανά θέση POS.
Retail sales by product type: Οι πωλήσεις συγκεκριμένων τύπων προϊόντων, ομαδοποιημένες ανά τοποθεσία POS.
Retail sales by Point of Sale location: Οι πωλήσεις από κάθε θέση POS, ώστε να γνωρίζετε ποιά καταστήματα λιανικής έχουν καλύτερες επιδόσεις.
Retail sales by staff at register: Shopify analytics για τις πωλήσεις κάθε ενός μέλος του προσωπικού, ιδανικό για την παρακολούθηση των ατομικών στόχων πωλήσεων.
Retail sales by staff who helped with sale: Οι πωλήσεις ανά προσωπικό που του αποδόθηκαν line-item πωλήσεις στο ταμείο. Ένα σημαντικό δεδομένο για την παρακολούθηση των στόχων πωλήσεων των υπαλλήλων.

10+1 απαραίτητα eshop metrics που πρέπει να ελέγχεις
Είναι σημαντικό να ελέγχετε τις αποδόσεις του online καταστήματός σας και για αυτό συγκεντρώσαμε τα πιο χρήσιμα eshop metrics που χρειάζεστε.

Sales reports

Οι αναφορές που περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με τις παραγγελίες των πελατών σας βάσει κριτηρίων όπως το προϊόν ή το κανάλι πώλησης. Οι αναφορές πωλήσεων λαμβάνουν επίσης υπόψη τις επιστροφές, γεγονός που τις καθιστά πολύ χρήσιμες για την παρακολούθηση της αξίας των πωλήσεών σας για μεγάλες χρονικές περιόδους.

Εδώ περιλαμβάνονται Shopify analytics όπως:

Sales over time: Ο αριθμός από τις παραγγελίες και όλες τις πωλήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια μιας περιόδου.
Sales by product: Οι συνολικές πωλήσεις οργανωμένες ανά προϊόν, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα έξοδα αποστολής.
Sales by product variant SKU: Οι συνολικές πωλήσεις αργανωμένες ανά παραλλαγή προϊόντος, πάλι χωρίς τα έξοδα αποστολής.
Sales by product vendor: Πως διαμορφώνονται οι πωλήσεις σας από κάθε έναν από τους προμηθευτές σας.
Sales by discount: Η ομαδοποίηση των πωλήσεων σας σύμφωνα με το όνομα μιας έκπτωσης.
Sales by traffic referrer: Η ομαδοποίηση των πωλήσεων ανάλογα με το από που προέρχεται ο επισκέπτη σας, όπως ένα site, ένα online ad ή μια αναζήτηση στο Google.
Sales by billing location: Η ομαδοποίηση των πωλήσεων με βάση τη χώρα ή την περιοχή της διεύθυνσης χρέωσης της παραγγελίας.
Sales by checkout currency: H ομαδοποίηση των πωλήσεων σύμφωνα με το νόμισμα που χρησιμοποιήθηκε κατά το checkout. Το συγκεκριμένο από τα Shopify analytics είναι χρήσιμο για όσους πωλούν διεθνώς.
Sales by channel: Οι πωλήσεις ανά κανάλι, όπως το Facebook, το Shopify POS ή το online store σας.
Sales by customer name: Οι παραγγελίες ανά πελάτη μέσα σε μια επιλεγμένη χρονική περίοδο.
Average order value over time: Η διαμόρφωση του τρόπου με τον οποίο έχει μεταβληθεί η μέση αξία παραγγελίας του καταστήματός σας με την πάροδο του χρόνου.

9 ερωτήσεις για να γνωρίσεις καλύτερα το Shopify POS
Γνώρισε το Shopify POS, τη λειτουργία που θα σου λύσει τα χέρια στη διαχείριση των καταστημάτων και θα κάνει τις διαδικασίες πολύ πιο ομαλές!
Γραφικό με οθόνη analytics και κοπέλα που δείχνει προς αυτά

Custom reports

Εκτός όμως από προεπιλεγμένες επιλογές, υπάρχει και η δυνατότητα δημιουργίας προσαρμοσμένων αναφορών μέσα από τη χρήση φίλτρων και της επεξεργασίας ώστε να στοχεύουν στην απομόνωση δεδομένων που είναι εξαιρετικά χρήσιμα για εσάς και την επιχείρησή σας.

Αν π.χ. κάνατε μια καμπάνια marketing για προώθηση προϊόντος με στόχο τους χρήστες των social media μέσω email marketing, τότε θα μπορούσατε να δημιουργήσετε μια αναφορά με λεπτομερή δεδομένα και να δείτε τα session και τις πωλήσεις από κάθε κανάλι ξεχωριστά ώστε να δείτε ποιό απέδωσε καλύτερα για εσάς.

Shopify email: Τι είναι και πώς θα το αξιοποιήσετε
It’s a bird, it’s a plane, it’s... Shopify email και θα γίνει ο ήρωας που ψάχνατε για το email marketing. Μάθετε ό,τι χρειάζεστε εδώ.

Για να δημιουργήσετε μια προσαρμοσμένη αναφορά μεταβείτε στο admin Shopify Analytics > Reports και επιλέξτε Create a custom report.

Οθόνη από το Shopify admin

Πώς να αναλύουμε τα Shopify Analytics

Αναφορά VS Aνάλυση

H αναφορά είναι ουσιαστικά η παρουσίαση των δεδομένων ενώ η ανάλυση είναι η διαδικασία κατάδυσης και η αποκάλυψη σημαντικών πληροφοριών εξερευνώντας το «γιατί» και το «και τι έγινε».

Η ανάλυση δεν είναι ένα απλό «πάνω καλό, κάτω κακό» αλλά ένα πολύπλοκο patchwork από πολλαπλά δεδομένα που σας επιτρέπουν να βρείτε:

👉 Απαντήσεις σε θέματα που αφορούν την επιχειρηματική σας στρατηγική
👉 Προβλήματα που δεν γνωρίζετε και σας κοστίζουν λεφτά
👉 Διορθώσεις που μπορείτε να κάνετε στην εμπειρία χρήστη (UX) και το ποσοστό μετατροπής

Εκμεεύστε τις χρήσιμες πληροφορίες

Πώς όμως θα καταφέρετε να εξορύξετε τις ουσιαστικές απαντήσεις από τα δεδομένα των Shopify analytics. O όγκος δεδομένων μπορεί κάποιες φορές να φαντάζει χαοτικός και για αυτό είναι σημαντικό να έχετε μια λίστα με ερωτήσεις που θέλετε να απαντήσετε.

Αξιολογείστε τις ερωτήσεις που σας γεννιούνται ρωτώντας: τι μπορώ να αλλάξω με αυτήν απάντηση; τι μπορώ να λύσω; τι συμπεράσματα βγάζω;

Για να διατυπώσετε ουσιαστικές ερωτήσεις σκεφτείτε την εξής διαδικασία:

👉 Κάντε ένα έλεγχο στις σελίδες σας αναζητώντας προβληματικά σημεία ή κάτι που δεν λειτουργεί όπως αναμένεται.
👉 Καταγράψτε τα προβλήματα, τις ανησυχίες, τις ερωτήσεις κ.λπ. που εντοπίζετε κατά τη διάρκεια αυτού του ελέγχου.
👉 Ανατρέξετε στα Shopify analytics για να δείτε εάν έχουν υπόσταση τα προβλήματα και οι ανησυχίες σας.

Ανάλυση και βελτιστοποίηση του eshop μέσα από τα Shopify analytics

Συχνά βέβαια οι απαντήσεις μπορεί να οδηγήσουν σε περισσότερες ερωτήσεις και οι αναφορές είναι μια συνεχής προσπάθεια αναζήτησης απαντήσεων και υποβολής πιο τεκμηριωμένων ερωτήσεων κάθε φορά ώστε να μπορείτε να βελτιώνεστε και να γνωρίζετε ποιες είναι οι επιδόσεις της επιχείρησή σας.