Άν και οι B2B αγοραστές προτιμούν τις online αγορές, πολλοί έχουν προβλήματα με τα online καταστήματα B2B, σύμφωνα με μια έρευνα της Sapio Research που ανατέθηκε από τη Sana Commerce.

Η έρευνα
Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 74% των B2B αγοραστών θα μεταβαίνουν σε άλλο κατάστημα online B2B για καλύτερη εμπειρία. Αυτό το ζήτημα είναι πιο σημαντικό για τους αγοραστές των ΗΠΑ, με το 91% να εξετάζει το ενδεχόμενο αλλαγής. Η έρευνα τόνισε επίσης ότι το 68% των αγοραστών B2B αισθάνονται αποθαρρυμένοι από το να κάνουν online παραγγελίες λόγω σφαλμάτων, τα οποία έχουν αυξηθεί από το 2019 παρά τις βελτιώσεις στον αυτοματισμό.

Οι αγοραστές B2B προτιμούν να κάνουν παραγγελίες online και στο 79% αρέσει να κάνουν επαναλαμβανόμενες παραγγελίες μέσω eshop προμηθευτών. Ακόμη και για σύνθετες και υψηλής αξίας παραγγελίες, το 58% των B2B αγοραστών θέλει να διεκπεραιώνει online συναλλαγές. Ωστόσο, πολλοί αντιμετωπίζουν προκλήσεις με τα online καταστήματα B2B, επηρεάζοντας τη συνολική ικανοποίηση και τη σχέση τους με τους πωλητές.
Οι αγοραστές εξέφρασαν ανησυχίες για ανακριβείς πληροφορίες, με το 31% να σημειώνει έλλειψη ακριβών χρόνων παράδοσης, το 29% να αναφέρει ανακριβείς λεπτομέρειες τιμολόγησης και το 28% να αναφέρει προβλήματα με τα επίπεδα αποθεμάτων και τις πληροφορίες προϊόντων. Η σημασία μιας απρόσκοπτης online εμπειρίας είναι προφανής, με το 84% των B2B αγοραστών να τονίζουν τη σημασία μιας εύκολης και ακριβούς εμπειρίας στο web store.

Η έρευνα δείχνει ότι τα online καταστήματα B2B διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στη φήμη ενός brand, μιας εταιρείας και μια κακή εμπειρία αγοράς μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη συνολική σχέση μεταξύ αγοραστών και πωλητών B2B. Περίπου το 87% των αγοραστών B2B δήλωσαν ότι μια κακή αγοραστική εμπειρία θα επηρέαζε σε κάποιο βαθμό τη σχέση προμηθευτή τους.
Για να αποτραπεί η αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων από τους αγοραστές, τα καταστήματα B2B πρέπει να προσαρμοστούν. Η έρευνα αποκάλυψε ότι το 86% των αγοραστών λιανοπωλητών B2B είναι ανοιχτοί στην αλλαγή προμηθευτή εάν ένα άλλο κατάστημα ιστού B2B προσφέρει καλύτερη εμπειρία, σε σύγκριση με τους κατασκευαστές (78%), τους διανομείς (75%) και τους χονδρεμπόρους (68%).
Οι απαιτήσεις των αγοραστών
Οι αγοραστές B2B έχουν συγκεκριμένες προσδοκίες για τα online καταστήματα, δίνοντας έμφαση στη διαφάνεια, τις λεπτομέρειες προϊόντων και τις εξατομικευμένες πληροφορίες. Ορισμένες από τις βασικές απαιτήσεις τους περιλαμβάνουν την εμφάνιση personalized συμφωνημένων τιμών (55%), συμφωνημένων κανόνων πληρωμής (49%), συμφωνημένων κανόνων υλικοτεχνικής υποστήριξης (47%), ακριβείς πληροφορίες σχετικά με το απόθεμα, τις τιμές και τις ημερομηνίες παράδοσης (40%), την πρόσβαση σε κατάσταση παραγγελιών, ιστορικό και εκκρεμή τιμολόγια (37%) και πλήρης κατάλογος προϊόντων (35%).
Οι πωλητές B2B μπορούν να βελτιώσουν τη διατήρηση και τα έσοδα των πελατών παρέχοντας αυτό που θέλουν οι αγοραστές - personalized λεπτομέρειες, ακρίβεια και διαφάνεια σχετικά με τις τιμές, τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης και την κατάσταση του προϊόντος.