To eCommerce αντιπροσώπευε το 22% των συνολικών λιανικών πωλήσεων του 2023 στις ΗΠΑ σε σχέση με το 21,2% του 2022, σύμφωνα με την ανάλυση του Digital Commerce 360, όπως μας πληροφορεί το Digital Commerce 360.

To ποσοστό που σημειώθηκε κατά το προηγούμενο έτος ήταν το υψηλότερο eCommerce sales penetration (διείσδυση πωλήσεων) στις ΗΠΑ μέχρι σήμερα, μέσα από στοιχεία του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ που χρονολογούνται από το 2000.

Το eCommerce των ΗΠΑ έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 0,2 ποσοστιαίες μονάδες ετησίως από το 2000 με τις πιο αργές αυξήσεις να σημειώνονται από το 2007 έως το 2008 (5,1% διείσδυση σε 5,3%) και από το 2021 έως το 2022 (21,0% διείσδυση σε 21,2%).

Γράφημα με τα στοιχεία για το sales penetration στις ΗΠΑ
Source: Digital Research 360

Κατά το 2023 το ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 7,6% και οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,8%. Η αντίθεση αυτή είναι έντονη σε σχέση με την έκρηξη που σημειώθηκε στις ΗΠΑ κατά την πανδημία, η οποία οδήγησε τις ηλεκτρονικές πωλήσεις να αυξηθούν με ρυθμό 42,8% το 2019, ενώ οι συνολικές λιανικές πωλήσεις το 2020 αυξήθηκαν κατά 7,8%.

Πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ;

Οι eCommerce πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν σε περίπου 1,119 τρισ. δολάρια το 2023 από 1,040 τρισ. δολάρια το 2022 (αύξηση 7,6%) ενώ οι συνολικές λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν σε περίπου 5,088 τρισ. δολάρια το 2023 από περίπου 4,904 τρισ. δολάρια το 2022 (3,8%).

Το ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ έχει αυξανόμενες τάσεις κάθε τρίμηνο από το δεύτερο τρίμηνο του 2009, όταν μειώθηκε κατά 3,9% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2008. Ομοίως, οι συνολικές λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξάνονται κάθε τρίμηνο από το 2009 και μετά. Οι συνολικές λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν κάθε τρίμηνο εκείνης της χρονιάς, καθώς και το 4ο τρίμηνο του 2008, λόγω της της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

Γράφημα με τα στοιχεία για το sales penetration στις ΗΠΑ
Source: Digital Research 360

Πέραν όμως από τη μεγάλη ύφεση του 2008-9, οι συνολικές λιανικές πωλήσεις των ΗΠΑ δεν έχουν μειωθεί τουλάχιστον μέχρι το 1993. Ο James Risley, διευθυντής ερευνητικών δεδομένων και ανώτερος αναλυτής της Digital Commerce 360 δήλωσε ότι:

"Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου συνέχισε να επιβραδύνεται φέτος εν μέσω μιας συνολικά πιο αργής οικονομίας, αλλά αντιπροσώπευε σχεδόν το ήμισυ της συνολικής αύξησης του λιανικού εμπορίου της χώρας, Πρόκειται για μια επιστροφή στα προ-πανδημίας επίπεδα συνεισφοράς σε σύγκριση με μια πολύ μικρότερη συνεισφορά το 2021 και το 2022. Συνολικά, η εικόνα του ηλεκτρονικού εμπορίου επιστρέφει στην προ-COVID αντίληψή μας για το λιανικό εμπόριο".

Πώς υπολογίζεται το eCommerce sales penetration;

Οι eCommerce πωλήσεις στις ΗΠΑ αντιπροσώπευαν το 15,4% των συνολικών πωλήσεων το 2023 και το 14,7% των συνολικών πωλήσεων το 2022, σύμφωνα με το Υπουργείο Εμπορίου.

Η Digital Commerce 360 μελετά μη εποχικά προσαρμοσμένα στοιχεία του τμήματος εμπορίου και εξαιρεί τις δαπάνες σε τμήματα που δεν πωλούν συνήθως online. Σε αυτά τα τμήματα περιλαμβάνονται: Εστιατόρια, Μπαρ, Αντιπρόσωποι αυτοκινήτων, Βενζινάδικα και Έμποροι καυσίμων. Το eCommerce sales penetration στις ΗΠΑ αντικατοπτρίζει το μερίδιο των δολαρίων που οι καταναλωτές θα μπορούσαν δυνητικά να ξοδέψουν online.

Το υπουργείο Εμπορίου ορίζει ως eCommerce πωλήσεις τις πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών όπου η παραγγελία γίνεται από τον αγοραστή ή η τιμή και οι όροι των πωλήσεων αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης σε δίκτυα: Internet, Extranet, Δίκτυο ηλεκτρονικής ανταλλαγής δεδομένων (EDI), Email και Άλλα ηλεκτρονικά συστήματα. Η πληρωμή μπορεί να ολοκληρώνεται ή μη ηλεκτρονικά. Το Υπουργείο Εμπορίου δημοσιεύει εκτιμήσεις που προσαρμόζει για τις εποχιακές διακυμάνσεις και τις διαφορές των αργιών, αλλά όχι για τις μεταβολές των τιμών.