Το chatbot στο Shopify είναι ένα αυτοματοποιημένο εργαλείο που έχει σχεδιαστεί για να χειρίζεται συνομιλίες με πελάτες μέσα στο eshop. Είναι ένας "εικονικός βοηθός", που σας βοηθά να απαντήσετε σε ερωτήσεις, παρέχει υποστήριξη 24/7 και ακόμη βοηθά τις πωλήσεις του online shop σας, χωρίς την ανάγκη συμβολής ενός ανθρώπινου αντιπροσώπου.
Τα Chatbots έχουν γίνει πλέον απαραίτητα επειδή βελτιώνουν την εξυπηρέτηση πελατών και την εμπειρία των χρηστών, αντιμετωπίζοντας γρήγορα τις ανάγκες τους. Αυτή η τεχνολογία σας επιτρέπει να διαχειρίζεστε πολλαπλές αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες ταυτόχρονα, κάνοντας το eshop σας πιο αποτελεσματικό και συμβάλλοντας στη μείωση του κόστους.
Με την ενσωμάτωση ενός chatbot στο Shopify, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι οι πελάτες σας λαμβάνουν άμεση βοήθεια, η οποία μπορεί να ενισχύσει την ικανοποίηση και να αυξήσει τις πωλήσεις. Άλλωστε, στην εποχή που «καλπάζει» το eCommerce, οι καταναλωτές αναζητούν συνεχώς άμεσες τεχνολογικές λύσεις που βελτιώνουν την εμπειρία τους με τα eshop.
Ενδιαφέρον προκαλούν τα στατιστικά σχετικά με τη χρήση chatbot: Τα chatbots παρουσίασαν αξιοσημείωτη αύξηση, της τάξεως του 92%, στη χρήση τους από το 2019. Το 2022, το 88% των χρηστών συμμετείχαν σε τουλάχιστον μία συνομιλία με ένα chatbot. Κατά μέσο όρο, οι χρήστες υποβάλλουν 4 ερωτήματα σε chatbots σε ένα chat session Το 40% των αγοραστών -που ανήκουν στη γενιά των millennials- ασχολείται με ψηφιακούς βοηθούς καθημερινά.


Οι τύποι των chatbot στο Shopify
Στον κόσμο του eCommerce, η χρήση chatbot στο Shopify μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών, στην αυτοματοποίηση απλών εργασιών και στην παροχή γρήγορων απαντήσεων στους πελάτες. Όμως, δεν είναι όλα τα chatbot ίδια. Έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και χρησιμεύουν σε διαφορετικές λειτουργίες σε ένα eshop. Ακολουθεί ένας απλός οδηγός για τους κύριους τύπους chatbot και τι μπορούν να κάνουν για το κατάστημά σας Shopify.
- Rule-Based Chatbots: Τα chatbot που ακολουθούν καθορισμένους κανόνες. Μπορούν να απαντήσουν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, βασισμένα σε προκαθορισμένες απαντήσεις. Είναι ιδανικά για τον χειρισμό απλών ερωτήσεων.
- AI-Powered Chatbots: Τα chatbot που λειτουργούν με AI χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να κατανοήσουν και να απαντήσουν σε ερωτήσεις των χρηστών. Μπορούν να χειριστούν πιο σύνθετες συζητήσεις και να γίνουν καλύτερα με την πάροδο του χρόνου μαθαίνοντας από προηγούμενες αλληλεπιδράσεις. Αυτά τα chatbot παρέχουν μια πιο φυσική και personalized εμπειρία πελατών.
- Self-Learning Chatbots: Τα self-learning chatbots είναι ένας τύπος chatbot AI που βελτιώνεται με κάθε συνομιλία. Χρησιμοποιούν μηχανική εκμάθηση για να κατανοήσουν τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των πελατών, επιτρέποντάς τους να δίνουν πιο ακριβείς και προσαρμοσμένες απαντήσεις με την πάροδο του χρόνου.
- Button-Based Chatbots: Τα chatbot που βασίζονται σε κουμπιά χρησιμοποιούν μενού ή κουμπιά για να καθοδηγούν τους χρήστες σε μια συνομιλία. Είναι εύχρηστα και βοηθούν τους πελάτες να βρίσκουν γρήγορα πληροφορίες, αλλά προσφέρουν λιγότερη ευελιξία σε σύγκριση με τα chatbot AI.
- Υβριδικά (Hybrid) Chatbots: Τα υβριδικά chatbot συνδυάζουν λειτουργίες τόσο από chatbot που βασίζονται σε κανόνες όσο και από chatbot που τροφοδοτούνται με τεχνητή νοημοσύνη. Προσφέρουν δομημένες απαντήσεις για απλά ερωτήματα και μπορούν επίσης να χειριστούν πιο περίπλοκες ερωτήσεις φυσικής γλώσσας, παρέχοντας μια ισορροπημένη προσέγγιση στην αλληλεπίδραση με τους πελάτες.

8 Οφέλη από τη χρήση Chatbot στο Shopify
Η ενσωμάτωση chatbot στο Shopify store σας προσφέρει πολλά σημαντικά οφέλη για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών και την απλοποίηση των λειτουργιών. Ας τα δούμε όμως πιο συγκεκριμένα:
Άμεση εξυπηρέτηση πελατών
Τα chatbots μπορούν να ανταποκριθούν σε ερωτήσεις πελατών αμέσως, γεγονός που εξαλείφει τους χρόνους αναμονής και παρέχει άμεση υποστήριξη. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για πελάτες που μπορεί να έχουν επείγουσες ερωτήσεις ή χρειάζονται βοήθεια για να λάβουν μια απόφαση αμέσως. Για παράδειγμα, εάν ένας πελάτης δεν είναι σίγουρος για τις λεπτομέρειες ενός προϊόντος ή χρειάζεται βοήθεια με μια αγορά τα μεσάνυχτα, ένα chatbot μπορεί να παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες και υποστήριξη άμεσα, βελτιώνοντας την εμπειρία του και μειώνοντας την πιθανότητα εγκατάλειψης του καλαθιού.
Βελτιωμένη εμπειρία χρήστη
Τα chatbots μπορούν να υποστηρίξουν τους πελάτες καθ' όλη τη διάρκεια της διαδρομής αγορών τους, από την αρχική αναζήτηση προϊόντος έως την υποστήριξη μετά την αγορά. Μπορούν να παρέχουν personalized προτάσεις προϊόντων, να βοηθήσουν στην ολοκλήρωση συναλλαγών και να προσφέρουν γρήγορες απαντήσεις σε ερωτήσεις πελατών. Για παράδειγμα, εάν ένας πελάτης αναζητά έναν συγκεκριμένο τύπο προϊόντος, το chatbot μπορεί να παρέχει προτάσεις με βάση τις προτιμήσεις του και τις προηγούμενες αγορές του. Μετά από μια αγορά, το chatbot μπορεί επίσης να βοηθήσει με την παρακολούθηση παραγγελιών και τον χειρισμό των επιστροφών, δημιουργώντας μια εύκολη και θετική εμπειρία χρήστη.

Αυξημένες πωλήσεις και conversion
Τα chatbot στο Shopify eshop μπορούν να προσελκύσουν πελάτες σε πραγματικό χρόνο, όπως θα έκανε ένας βοηθός πωλήσεων σε ένα φυσικό κατάστημα. Μπορούν να προτείνουν προϊόντα με βάση το ιστορικό περιήγησης του πελάτη, να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με τις λειτουργίες και τις τιμές, ακόμη και να προσφέρουν εκπτώσεις ή κωδικούς προσφοράς για να ενθαρρύνουν τις αγορές. Αυτή η προσωποιημένη εξυπηρέτηση μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τις πωλήσεις και την αφοσίωση. Για παράδειγμα, εάν ένας πελάτης δείξει ενδιαφέρον για μια συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, το chatbot μπορεί να προτείνει συμπληρωματικά στοιχεία ή να προσφέρει έκπτωση περιορισμένου χρόνου για να ενθαρρύνει την άμεση αγορά, αυξάνοντας έτσι τα ποσοστά μετατροπής.
Δημιουργία ισχυρότερων σχέσεων με τους πελάτες
Τα chatbot στο Shopify μπορούν να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες με τρόπο που χτίζει εμπιστοσύνη και σχέσεις με την πάροδο του χρόνου. Μπορούν να θυμούνται τις προτιμήσεις των πελατών, τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις και το ιστορικό αγορών για να παρέχουν personalized υπηρεσίες. Αυτό το επίπεδο εξατομίκευσης κάνει τους πελάτες να αισθάνονται ότι τους εκτιμούν και τους κατανοούν, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε ισχυρότερες σχέσεις και αυξημένη πίστη. Για παράδειγμα, ένα chatbot μπορεί να υποδεχτεί έναν πελάτη που επιστρέφει ονομαστικά και να προτείνει προϊόντα με βάση τις προηγούμενες αγορές του, κάνοντας την εμπειρία αγορών πιο customized και ελκυστική.

Διαθεσιμότητα 24/7
Τα chatbot παρέχουν 24ωρη υπηρεσία, διασφαλίζοντας ότι οι πελάτες μπορούν να λάβουν υποστήριξη ανά πάσα στιγμή, ανεξάρτητα από τις ώρες εργασίας σας. Αυτό είναι ιδιαίτερα επωφελές για τις eCommerce επιχειρήσεις που απευθύνονται σε ένα παγκόσμιο κοινό σε διαφορετικές ζώνες ώρας. Ένα chatbot μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες που ψωνίζουν αργά το βράδυ ή νωρίς το πρωί, προσφέροντας το ίδιο επίπεδο υποστήριξης που θα λάμβαναν κατά τις εργάσιμες ώρες. Αυτή η συνεχής διαθεσιμότητα βοηθά στη διατήρηση της ικανοποίησης των πελατών και μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη φήμη της επιχείρησής σας για αξιοπιστία και εξυπηρέτηση πελατών.
Εξισορρόπηση κόστους - αποτελεσματικότητας
Η ενσωμάτωση των chatbot στο Shopify είναι μια οικονομικά αποδοτική στρατηγική για τη διαχείριση της εξυπηρέτησης πελατών. Αντί να προσλαμβάνετε πολλούς customer service agents για να χειρίζονται ερωτήματα πελατών, ένα μόνο chatbot μπορεί να διαχειριστεί χιλιάδες αλληλεπιδράσεις ταυτόχρονα. Αυτό όχι μόνο μειώνει τα έξοδα μισθοδοσίας αλλά και ελαχιστοποιεί την ανάγκη για εκπαίδευση και διαχείριση μιας μεγάλης ομάδας υποστήριξης πελατών. Επιπλέον, τα chatbots μπορούν να χειριστούν καθημερινές εργασίες, όπως η απάντηση σε συχνές ερωτήσεις, ο έλεγχος των καταστάσεων παραγγελιών και η παροχή πληροφοριών αποστολής, επιτρέποντας στους υπαλλήλους να επικεντρωθούν σε πιο περίπλοκα ζητήματα που απαιτούν προσωπική επαφή.
Πολλαπλοί χειρισμοί & υψηλή επισκεψιμότητα
Τα chatbots μπορούν εύκολα να τμηματοποιηθούν για να διαχειριστούν μεγάλους όγκους ερωτήσεων, κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιόδους αιχμής αγορών όπως η Black Friday, η Cyber Monday ή οι εορταστικές εκπτώσεις. Σε αντίθεση με τους υπαλλήλους εξυπηρέτησης πελατών που μπορεί να δυσκολεύονται να συμβαδίσουν με την αύξηση των ερωτημάτων πελατών, τα chatbots μπορούν να χειριστούν πολλαπλές αλληλεπιδράσεις ταυτόχρονα χωρίς να θέσουν σε κίνδυνο την ποιότητα της υπηρεσίας. Αυτό διασφαλίζει ότι οι πελάτες λαμβάνουν έγκαιρες απαντήσεις, διατηρώντας υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης ακόμη και κατά τις πιο πολυσύχναστες ώρες, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερη ικανοποίηση πελατών και αυξημένες πωλήσεις.
Βελτιωμένη αποτελεσματικότητα και συνολική ανάπτυξη
Με την αυτοματοποίηση των εργασιών εξυπηρέτησης πελατών, τα chatbot στο Shopify απελευθερώνουν ανθρώπινους πόρους για να επικεντρωθούν σε πιο στρατηγικές πτυχές της επιχείρησης, όπως η ανάπτυξη προϊόντων, το marketing και η διαχείριση σχέσεων με τους πελάτες. Αυτή η αυξημένη αποδοτικότητα μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική συνολική ανάπτυξη της επιχείρησης. Για παράδειγμα, με τα chatbot που χειρίζονται καθημερινά ερωτήματα, η ομάδα σας μπορεί να επικεντρωθεί στον σχεδιασμό και την εφαρμογή νέων πρωτοβουλιών που οδηγούν σε μακροπρόθεσμη ανάπτυξη, όπως η επέκταση σειρών προϊόντων ή η είσοδος σε νέες αγορές.


Τα βήματα για να διασφαλίσετε την επιτυχημένη εφαρμογή chatbot στο Shopify eshop
Η ενσωμάτωση chatbot στο Shopify store είναι ένας έξυπνος τρόπος για την ενίσχυση της εξυπηρέτησης πελατών, την αύξηση της αφοσίωσης και την απλοποίηση των λειτουργιών.
Πριν ξεκινήσετε, καλό θα είναι να γνωρίζετε τα απλά βήματα για την αποτελεσματική εφαρμογή τους:
- Κατανόηση της λειτουργικότητας: Πριν ξεκινήσετε, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι κάνουν τα chatbot στο Shopify. Προσομοιώνουν ανθρώπινη συνομιλία για να απαντήσουν σε ερωτήσεις και να βοηθήσουν τους χρήστες. Τα chatbots μπορούν να λειτουργήσουν σε διάφορες πλατφόρμες, όπως websites, social media και εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, καθιστώντας τα ευέλικτα εργαλεία για την αλληλεπίδραση με τους πελάτες.
- Επιλογή του σωστού Chatbot: Επιλέξτε ένα chatbot στο Shopify store σας που ταιριάζει με τους επιχειρηματικούς στόχους και τις ανάγκες σας. Ορισμένα είναι ιδανικά για τον χειρισμό ερωτημάτων εξυπηρέτησης πελατών, άλλα για τη σύσταση προϊόντων ή τη μείωση της εγκατάλειψης του καλαθιού. Το κλειδί είναι να βρείτε ένα που βελτιώνει την εμπειρία των πελατών σας και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του καταστήματός σας.
- Εύκολη ενσωμάτωση και εγκατάσταση: Επιλέξτε το chatbot στο Shopify shop που ενσωματώnεται άψογα με το Shopify. Πολλά μπορούν να εγκατασταθούν εύκολα ή μέσω Shopify apps, όπως το Shopify Inbox, που σας βοηθούν να συνομιλείτε με πελάτες σε πραγματικό χρόνο και να διαχειρίζεστε αυτοματοποιημένα μηνύματα από το Shopify admin panel.
- Εκπαίδευση και Βελτιστοποίηση: Εκπαιδεύστε το chatbot στο Shopify shop σας για να βεβαιωθείτε ότι απαντά με ακρίβεια στα ερωτήματα των πελατών. Βελτιώστε το συνεχώς μαθαίνοντας από τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες. Η τακτική παρακολούθηση και οι ενημερώσεις θα διατηρήσουν το chatbot σας αποτελεσματικό και θα ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες επιχειρηματικές ανάγκες.
- Εξερευνώντας προηγμένες λειτουργίες: Ανατρέξτε σε chatbots με προηγμένες δυνατότητες, όπως η εκμάθηση με τεχνητή νοημοσύνη για πιο φυσικές συνομιλίες. Επιλέξτε λειτουργίες που υποστηρίζουν τους επιχειρηματικούς σας στόχους και βελτιώνουν την εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών.
- Διασφάλιση συμμόρφωσης και απορρήτου: Βεβαιωθείτε ότι η πλατφόρμα συνομιλίας σας συμμορφώνεται με τους νόμους περί προστασίας δεδομένων όπως ο GDPR για την προστασία του απορρήτου των πελατών και της ασφάλειας των δεδομένων.
- Μέτρηση απόδοσης και απόδοσης επένδυσης: Παρακολουθήστε την απόδοση του chatbot μετρώντας την ικανοποίηση των πελατών, την αφοσίωση και τους χρόνους επίλυσης. Η ανάλυση αυτών των μετρήσεων θα σας βοηθήσει να μετρήσετε την αποτελεσματικότητα του chatbot και να εντοπίσετε τομείς προς βελτίωση.

Τα πιο δημοφιλή Chatbot για το Shopify store σας
Εάν είστε νέοι στο Shopify και αναζητάτε τρόπους για να βελτιώσετε το κατάστημά σας, η ενσωμάτωση ενός chatbot μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι. Τα chatbot στο Shopify μπορούν να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε τα ερωτήματα και όλη την υποστήριξη πελατών που βασίζεται στην επικοινωνία και την αλληλεπίδραση. Ακολουθούν μερικά χρήσιμα chatbot Shopify που μπορεί να είναι κατάλληλα για το eshop σας:
- Tidio: Το Tidio είναι ένα chatbot στο Shopify που προσφέρει ζωντανή συνομιλία και αυτοματοποιημένες απαντήσεις. Είναι εύκολο να ρυθμιστεί και σας βοηθά να αλληλεπιδράσετε με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο.
- Re: Το Re ενσωματώνεται εύκολα με το Shopify και σας επιτρέπει να διαχειρίζεστε τις συνομιλίες πελατών σε διαφορετικές πλατφόρμες από ένα μέρος.
- Gorgias: Το Gorgias, το chatbot στο Shopify που εστιάζει στην αυτοματοποίηση της υποστήριξης πελατών αντλώντας δεδομένα πελατών από το eshop για να παρέχει εξατομικευμένες απαντήσεις.
- HeyDay από το HootSuite: Το HeyDay προσφέρει εξατομικευμένες αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες και υποστηρίζει πολλές γλώσσες, κάτι που είναι εξαιρετικό για διεθνή καταστήματα.
- Zendesk: Το Zendesk , είναι το chatbot στο Shopify που παρέχει ισχυρές δυνατότητες υποστήριξης πελατών με το chatbot του, καθιστώντας το χρήσιμο για τη διαχείριση των αλληλεπιδράσεων με τους πελάτες και την ενσωμάτωση με άλλα εργαλεία υποστήριξης.
- Chatra: Το Chatra προσφέρει τόσο live συνομιλία όσο και αυτοματοποιημένες επιλογές συνομιλίας. Είναι ένα chatbot στο Shopify, χρήσιμο για επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο με πελάτες και μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της εγκατάλειψης του καλαθιού.
- Formilla: Το Formilla παρέχει συνομιλία σε πραγματικό χρόνο και αυτοματισμούς. Είναι εύκολο να ενσωματωθεί και βοηθά με την υποστήριξη πελατών.
- Ometrics Ochatbot: Το Ometrics Ochatbot βοηθά στη δημιουργία δυνητικών πελατών και στην υποστήριξη πελατών. Είναι καλό για τη συλλογή πληροφοριών πελατών και τη βελτίωση της αφοσίωσης.

Τα chatbot στο Shopify αποτελούν «δίαυλο» επικοινωνίας με τους πελάτες σας
Η ενσωμάτωση chatbot στο Shopify κατάστημά σας αποφέρει πολλά οφέλη, από την άμεση εξυπηρέτηση πελατών και την αυξημένη μείωση κόστους και βελτιωμένες σχέσεις με τους πελάτες. Αυτά τα αυτοματοποιημένα εργαλεία, όχι μόνο βελτιώνουν τη λειτουργική αποτελεσματικότητα, αλλά παρέχουν επίσης μια συνεπή, εξατομικευμένη εμπειρία αγορών για τους πελάτες σας. Αξιοποιώντας τα chatbots, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι η επιχείρησή σας στο ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένει ανταγωνιστική, ανταποκρίνεται και εστιάζει στον πελάτη, οδηγώντας τελικά στην ανάπτυξη και την επιτυχία στην ψηφιακή αγορά.