Μήπως ενδιαφέρεστε για αύξηση πωλήσεων στο Shopify; Ήρθατε στο σωστό μέρος! Η έναρξη του Shopify store σας είναι μόνο η αρχή του ταξιδιού σας στον κόσμο του eCommerce. Η πραγματική πρόκληση αφορά την αύξηση των πωλήσεων και στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Υπάρχουν πολλά Shopify stores που ξεχωρίζουν για τον σχεδιασμό και τις λειτουργίες τους αλλά ταυτόχρονα έχουν συλλάβει τους σωστούς τρόπους για να αυξήσουν τις πρακτικές πωλήσεών τους και τις εφαρμόζουν!
Είτε είστε eCommerce rookie, είτε θέλετε να αναβαθμίσετε την υπάρχουσα επιχείρησή σας, η αύξηση πωλήσεων απαιτεί μια καλά ενορχηστρωμένη στρατηγική.

Ποιοι είναι οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις πωλήσεις στο eCommerce;
Οι τάσεις της αγοράς, οι δραστηριότητες ανταγωνιστών, το marketing κ.α. μπορούν όλα να οδηγήσουν σε διακυμάνσεις τις online πωλήσεις. Παρόλα αυτά, οι κύριοι παράγοντες των πωλήσεων eCommerce είναι απλοί: Η αύξηση πωλήσεων στο Shopify εξαρτάται από το πόσοι αγοραστές επισκέπτονται το eshop, ποιο ποσοστό μετατρέπεται σε conversion και πόσα ξοδεύει κάθε πελάτης για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Η βελτίωση της απόδοσης σε οποιαδήποτε από αυτές τις κατηγορίες μπορεί να βοηθήσει τους ιδιοκτήτες των online stores να αυξήσουν τις πωλήσεις:
→ Επισκεψιμότητα eshop: Η επισκεψιμότητα του site αναφέρεται στον αριθμό των επισκέψεων στο eshop σας. Γενικά, η αυξημένη επισκεψιμότητα στον σημαίνει περισσότερους πιθανούς πελάτες και αυξημένες πωλήσεις.
→ Conversion rate: Το ποσοστό ecommerce conversion rate είναι το ποσοστό των επισκεπτών στο eshop σας που πραγματοποιούν μια αγορά. Η ενίσχυση του ποσοστού αυτού μπορεί να σας βοηθήσει στην αύξηση πωλήσεων στο Shopify, ακόμα κι αν δεν αυξήσετε τον αριθμό των επισκεπτών σας.
→ LTV ή CLV: Η αξία διάρκειας ζωής πελάτη (LTV ή CLV) είναι το συνολικό χρηματικό ποσό που κερδίζετε κατά τη διάρκεια της σχέσης ενός πελάτη με την επιχείρησή σας. Εξαρτάται από την αξία κάθε πώλησης, τη συχνότητα αγοράς και το ποσοστό customer retention. Η βελτίωση της διατήρησης πελατών, η αύξηση των επαναλαμβανόμενων αγορών ή η αύξηση της μέσης αξίας κάθε πώλησης μπορεί να αυξήσει την αξία των πελατών.


Κοινές προκλήσεις που εμποδίζουν την αύξηση πωλήσεων στο Shopify
Πολλοί ιδιοκτήτες καταστημάτων Shopify αγωνίζονται να μετατρέψουν την επισκεψιμότητα σε πωλήσεις, για διάφορους λόγους. Η κατανόηση αυτών των προβλημάτων είναι πολύ σημαντική για την εξεύρεση αποτελεσματικών λύσεων.
Τα βασικά προβλήματα που εμποδίζουν την αύξηση των πωλήσεων είναι:
- Έλλειψη εμπιστοσύνης: Η οικοδόμηση εμπιστοσύνης είναι πρωταρχικής σημασίας για τη μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτες. Η εμφάνιση customer review και η διασφάλιση της ασφάλειας μπορεί να ενσταλάξει εμπιστοσύνη στους πιθανούς αγοραστές και να οδηγήσει σε αύξηση πωλήσεων στο Shopify.
- Κακό navigation: Το εύκολο navigation είναι το κλειδί για την καθοδήγηση των επισκεπτών στα προϊόντα που αναζητούν. Η βελτιστοποίηση των Navigation Menu και της οργάνωσης μέσω Shopify Collections μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία του χρήστη (UX).

- Έλλειψη mobile responsiveness: Με την άνοδο των αγορών από κινητά, η βελτιστοποίηση του eshop σας για κινητές συσκευές είναι απαραίτητη για να προσελκύσετε ένα ευρύτερο κοινό.
- Ελλειπείς περιγραφές προϊόντων και εικόνες: Οι συναρπαστικές περιγραφές προϊόντων και οι εικόνες υψηλής ποιότητας είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική προβολή των προσφορών σας.
- Design: Ένας μοναδικός σχεδιασμός eshop που καλύπτεται από την επωνυμία σας, σας ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές και ενισχύει την ταυτότητα της επωνυμίας σας, οδηγώντας σε αύξηση πωλήσεων στο Shopify.
- Κακή στόχευση κοινού: Η προσέλκυση του σωστού κοινού μέσω στοχευμένων στρατηγικών SEO και διαφήμισης είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση της σχετικής επισκεψιμότητας. Με την πλατφόρμα αυτή γίνεται εύκολη υπόθεση.
- Μη προσαρμοσμένα μηνύματα: Η προσαρμογή των μηνυμάτων σας σε διαφορετικά τμήματα κοινού και η κατεύθυνση της επισκεψιμότητας σε συγκεκριμένες σελίδες προορισμού μπορεί να βελτιώσει τις μετατροπές.

Αποδοτικές στρατηγικές για την αύξηση πωλήσεων στο Shopify
Για να επιτύχετε την αύξηση πωλήσεων στο Shopify σκεφτείτε να εφαρμόσετε τις ακόλουθες αποδεδειγμένες τακτικές:
Βελτιστοποιήστε για SEO
Βελτιώστε την προβολή του eshop σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης βελτιστοποιώντας τις σελίδες σας για σχετικές λέξεις-κλειδιά και δημιουργώντας μια στρατηγική content marketing. Αξιοποιήστε τις ενσωματωμένες λειτουργίες SEO και χρησιμοποιήστε apps για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση προβλημάτων SEO.

Προσφέρετε δωρεάν αποστολή
Άλλος ένας τρόπος για να μειώσετε τα ποσοστά εγκατάλειψης καλαθιού και να αυξήσετε τις μέσες τιμές παραγγελιών, είναι να δελεάσετε τους πελάτες με προσφορές free shipping (δωρεάν αποστολής). Εφαρμόστε κατώτατα όρια δωρεάν αποστολής υπό όρους ή περιόδους δωρεάν αποστολής με προσφορές για να δώσετε κίνητρα για αγορές.

Επενδύοντας στο social proof
Εμφανίστε κριτικές πελατών, μαρτυρίες και περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες σε πολύ ξεχωριστή και διακριτή θέση στο eshop σας για να δημιουργήσετε αξιοπιστία και εμπιστοσύνη. Ενθαρρύνετε τους ικανοποιημένους πελάτες να μοιραστούν τις εμπειρίες τους και αξιοποιήστε την κοινωνική απόδειξη για να επηρεάσετε τις αποφάσεις αγοράς, που θα οδηγήσει σε αύξηση πωλήσεων στο Shopify.
Αναπτύξτε καμπάνιες email marketing
Αξιοποιήστε τη δύναμη του email marketing για να αλληλεπιδράσετε με το κοινό σας και να αυξήσετε τις μετατροπές. Η ίδια η πλατφόρμα προσφέρει το Shopify Email, ένα εργαλείο email marketing κατασκευασμένο για το eCommerce από την πλατφόρμα. Σας επιτρέπει να δημιουργείτε, να στείλετε και να διαχειρίζεστε το email marketing του eshop σας μέσα από το ίδιο σύστημα που χρησιμοποιείτε για τη λειτουργία της επιχείρησής σας.
Τμηματοποιήστε τη λίστα email σας και δημιουργήστε στοχευμένες workflows, συμπεριλαμβανομένων των email καλωσορίσματος, των υπενθυμίσεων εγκαταλελειμμένου καλαθιού αγορών (cart abandonment) και των κυκλοφοριών προϊόντων, για να μεγιστοποιήσετε την αποτελεσματικότητα των καμπανιών σας, πετυχαίνοντας την πολυπόθητη αύξηση πωλήσεων στο Shopify.

Επενδύστε στο Social Media Marketing
Χρησιμοποιήστε social media πλατφόρμες όπως το Instagram, το Facebook και το Pinterest για να προβάλετε τα προϊόντα σας και να αλληλεπιδράσετε με το κοινό σας. Η συνεπής ανάρτηση και η στρατηγική χρήση λειτουργιών όπως το Instagram Shopping μπορεί να αυξήσει την επισκεψιμότητα και την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας.
Αξιοποιήστε το SMS Marketing
Συμπληρώστε τις marketing προσπάθειες με το SMS marketing για να προσελκύσετε πελάτες απευθείας στις κινητές συσκευές τους. Με υψηλές τιμές ανοίγματος και άμεση παράδοση, τo SMS marketing μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση πωλήσεων στο Shopify.
Αποκτήστε νέους συνδρομητές
Μεγιστοποιήστε την αξία της επισκεψιμότητάς σας, συλλαμβάνοντας email subscriptions. Οι φόρμες συμμετοχής που προσφέρουν εκπτώσεις ή περιεχόμενο με δυνατότητα λήψης μπορούν να παρακινήσουν τους επισκέπτες να παρέχουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους (leads), δίνοντάς σας τη δυνατότητα να καλλιεργήσετε δυνητικούς πελάτες και να τους καθοδηγήσετε στην αύξηση πωλήσεων στο Shopify.
Χρησιμοποιήστε καμπάνιες επί πληρωμή
Δημιουργήστε στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες επί πληρωμή σε πλατφόρμες όπως το Google Ads, το Facebook και το Instagram για να προσεγγίσετε πιθανούς πελάτες. Υποβάλετε προσφορά για συναφείς λέξεις-κλειδιά και βελτιώστε το αντίγραφο και τα γραφικά της διαφήμισής σας για να μεγιστοποιήσετε την αφοσίωση και την αύξηση πωλήσεων στο Shopify.
Βελτιστοποιήστε την ταχύτητα για κινητά
Με την πλατφόρμα να προσφέρει το Shopify Mobile, μια εφαρμογή μέσω της οποίας μπορείτε να διαχειρίζεστε το online store σας απευθείας από το τηλέφωνό σας, μπορείτε να παρακολουθείτε τις επιδόσεις του eshop σας, να διαχειρίζεστε τα διάφορα στάδια γύρω από τις παραγγελίες, να ενημερώνετε τα προϊόντα στον κατάλογό σας και πολλά άλλα ακόμη. Προσφέρει επίσης και μια έκδοση του Shopify admin κατάλληλη για mobile συσκευές.
Βεβαιωθείτε ότι το online store σας φορτώνει γρήγορα και παρέχει μια εύκολη εμπειρία σε όλες τις συσκευές και ειδικότερα στα κινητά. Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google PageSpeed Insights για να εντοπίσετε και να αντιμετωπίσετε ζητήματα ταχύτητας και ανταπόκρισης και σε βάθος χρόνου να επιτύχετε αύξηση πωλήσεων στο Shopify.


Δημιουργήστε landing pages με υψηλή μετατροπή
Σχεδιάστε αποκλειστικές σελίδες προορισμού προσαρμοσμένες σε συγκεκριμένα είδη κοινού ή καμπάνιες για να βελτιστοποιήσετε τα ποσοστά μετατροπών. Ενσωματώστε συναρπαστικούς τίτλους, σαφείς παροτρύνσεις για δράση και πειστικές εικόνες για να καθοδηγήσετε τους επισκέπτες προς την πραγματοποίηση μιας αγοράς.
Βελτιώστε τις σελίδες προϊόντων
Βελτιστοποιήστε τις σελίδες των προϊόντων σας με λεπτομερείς περιγραφές, εικόνες υψηλής ποιότητας και ελκυστικά βίντεο για να παρέχετε στους αγοραστές μια ολοκληρωμένη κατανόηση των προσφορών σας, μέσω του της πλατφόρμας.
Επισημάνετε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, τα οφέλη και το social proof (την κοινωνική απόδειξη) για να χτίσετε εμπιστοσύνη και να πραγματοποιήσετε αύξηση πωλήσεων στο Shopify.

Εφαρμόστε Upselling και Cross-Selling
Ενθαρρύνετε τους πελάτες να προσθέσουν συμπληρωματικά προϊόντα ή να αναβαθμίσουν τις αγορές τους μέσω τακτικών Upselling και Cross-Selling.
Χρησιμοποιήστε γραφικά στοιχεία προτάσεων προϊόντων και στρατηγική ομαδοποίηση προϊόντων για να αυξήσετε την αξία της παραγγελίας.
Ενσωματώστε Live Chat και Chatbots
Προσφέρετε υποστήριξη ζωντανής συνομιλίας και αξιοποιήστε τα chatbot για την παροχή έγκαιρης βοήθειας και την αντιμετώπιση των ερωτημάτων των πελατών. Βελτιώστε την εμπειρία αγορών επιλύοντας προβλήματα και απαντώντας σε ερωτήσεις σε πραγματικό χρόνο.
Παρουσιάστε τις κριτικές πελατών
Ζητήστε και παρουσιάστε κριτικές πελατών για να παρέχετε social proof και να οικοδομήσετε εμπιστοσύνη με πιθανούς αγοραστές. Χρησιμοποιήστε εφαρμογές αυτοματισμού κριτικών για να βελτιστοποιήσετε τη διαδικασία και να ενσωματώσετε κριτικές στο σχεδιασμό του Shopify eshop σας.

Δημιουργήστε προγράμματα αφοσίωσης
Επιβραβεύστε τους πιστούς πελάτες και δώστε κίνητρα σε παραπομπές μέσω προγραμμάτων αφοσίωσης. Μετατρέψτε τους ικανοποιημένους πελάτες σε brand ambassadors που υποστηρίζουν τα προϊόντα σας και προσελκύουν νέες επιχειρήσεις, οδηγώντας σε αύξηση πωλήσεων στο Shopify.
Εξατομικεύστε την εμπειρία αγορών
Προσφέρετε personalized εμπειρίες αγορών μέσω προτάσεων προϊόντων, στοχευμένων email marketing καμπανιών και επαναστόχευσης διαφημίσεων. Αξιοποιήστε τα δεδομένα πελατών για να προσαρμόσετε τα μηνύματα και τις προσφορές στις προτιμήσεις και συμπεριφορές.
Αναπτύξτε sales channels (κανάλια πωλήσεων)
Η πλατφόρμα περιέχει τα Shopify Sales Channels, πρακτικά κανάλια πωλήσεων που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν νέους πελάτες σε πλατφόρμες εκτός του online store τους για να πραγματοποιήσουν μια πώληση. Τα κανάλια πωλήσεων μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εξεύρεση και τη στόχευση διαφορετικών πελατειακών ομάδων, οπότε οι περισσότερες επιχειρήσεις θεωρούν καλή ιδέα το να προβαίνουν σε πολυκαναλικές πωλήσεις.
Εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι και τα social: Επεκτείνετε την απήχησή σας πουλώντας σε επιπλέον κανάλια όπως το Instagram και το Facebook. Χρησιμοποιήστε λειτουργίες όπως το Instagram Shopping και το Facebook Shops για να προβάλετε προϊόντα και να πραγματοποιήσετε αύξηση πωλήσεων στο Shopify απευθείας από τις social media πλατφόρμες.

Διεξάγετε δοκιμές A/B
Πειραματιστείτε με διαφορετικά στοιχεία του Shopify eshop σας, όπως επικεφαλίδες, εικόνες και call to action, μέσω testing A/B. Βελτιστοποιήστε συνεχώς τις στρατηγικές σας με βάση τις πληροφορίες που βασίζονται σε δεδομένα για να βελτιστοποιήσετε τα ποσοστά conversion που θα οδηγήσουν σε αύξηση πωλήσεων στο Shopify.
Δημιουργήστε wish lists
Επιτρέψτε στους πελάτες να δημιουργήσουν wish lists (λίστες επιθυμιών) για να αποθηκεύσουν προϊόντα για μελλοντική εξέταση. Χρησιμοποιήστε τις λίστες επιθυμιών ως marketing εργαλείο για να προσελκύσετε εκ νέου πελάτες και να αυξήσετε τις μετατροπές μέσω στοχευμένων email marketing καμπανιών.

Τα βασικά συστατικά για την αύξηση πωλήσεων στο Shopify
Η αύξηση πωλήσεων στο Shopify απαιτεί μια πολύπλευρη προσέγγιση που περιλαμβάνει διάφορες στρατηγικές, από το marketing μέσω email και τη social media δέσμευση έως τη βελτιστοποίηση SEO και personalized εμπειρίες. Κατανοώντας το κοινό σας, αντιμετωπίζοντας κοινές προκλήσεις και εφαρμόζοντας αποδεδειγμένες τακτικές, μπορείτε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα, να μετατρέψετε απλούς επισκέπτες σε δυνητικούς πελάτες και να αναπτύξετε αποτελεσματικά την επιχείρησή σας στο eCommerce.
Εφαρμόζοντας αυτά τα απλά αλλά σημαντικά βήματα, θα δείτε το Shopify eshop σας να αλλάζει θεαματικά.