Το Shopify cart abandonment (εγκατάλειψη καλαθιού) είναι μια συνηθισμένη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι έμποροι eCommerce, όπου οι πελάτες προσθέτουν προϊόντα στα καλάθι αγορών τους αλλά εγκαταλείπουν τον eshop φεύγουν πριν ολοκληρώσουν την αγορά. Αυτή η τάση αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για τις επιχειρήσεις, προκαλώντας την ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές για την εκ νέου προσέλκυση πελατών και την ενθάρρυνση τους να ολοκληρώσουν τις συναλλαγές τους.

Για να μειώσετε αποτελεσματικά την εγκατάλειψη καλαθιού στο Shopify και να βελτιστοποιήσετε τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς, είναι σημαντικό να κατανοήσετε και να αντιμετωπίσετε τους βασικούς λόγους για τους οποίους οι πελάτες διστάζουν να προχωρήσουν στο τελευταίο βήμα.

Η έλλειψη μεθόδων πληρωμής αυξάνει το Cart Abandonment
To ζήτημα του cart abandonment είναι ένα ιδιαίτερα έντονο θέμα για τα eshop. Τι το πυροδοτεί σύμφωνα με μελέτη;

Κατανόηση του Shopify cart abandonment μέσα από αριθμούς

Τον Αύγουστο του 2022, σύμφωνα με σχετική έρευνα, σχεδόν το 70% των «ηλεκτρονικών καροτσιών» εγκαταλείφθηκαν. Αυτό το φαινόμενο επηρεάζει τις eCommerce επιχειρήσεις, μεγάλες ή μικρές, και έχει ως αποτέλεσμα σημαντικά χαμένα έσοδα.

Όταν οι πελάτες προσθέτουν αντικείμενα στο καλάθι τους αλλά δεν ολοκληρώνουν την αγορά, αυτό οφείλεται συχνά σε υψηλά πρόσθετα κόστη, υποχρεωτική δημιουργία λογαριασμού, αργή παράδοση κ.α.

Η τελευταία έρευνα του Baymard Institutes βρήκε τους ακόλουθους κοινούς λόγους για το Shopify cart abandonment:

  • Extra κόστη και πολύ υψηλά (shipping, tax, fees) (48%)
  • Το site απαιτούσε τη δημιουργία account (24%)
  • Το delivery ήταν πολύ αργό (22%)
  • Οι πελάτες δεν εμπιστευόταν το site για να δώσουν τα credit card information (18%)
  • Μεγάλες/περίπλοκες διαδικασίες checkout (17%)
  • Οι χρήστες δεν μπορούσαν να δουν/υπολογίσουν το total order cost up-front (16%)
  • Τα site είχαν errors ή «έπεσαν» (crashed) (13%)
  • Το returns policy δεν ήταν ικανοποιητικό (12%)
  • Δεν υπήρχαν διαθέσιμες αρκετές επιλογές πληρωμής (payment methods) (9%)
  • Οι credit cards απορρίφθηκαν (4%)

Η αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων μπορεί να ανακτήσει σημαντικό αριθμό του Shopify cart abandonment και των χαμένων παραγγελιών.

Shopify cart abandonment

Πώς να μειώσετε την εγκατάλειψη καλαθιού - 11 to-do για Shopify Cart Abadonment

Ακολουθούν 11 πρακτικές ώστε να αντιμετωπίσετε το Shopify cart abandonment, που μπορείτε να δοκιμάσετε ως εξής: 

Αποστολή abandoned cart emails

Αυτά τα emails στοχεύουν απευθείας πελάτες που έχουν προσθέσει αντικείμενα στο καλάθι τους αλλά δεν ολοκλήρωσαν την αγορά. Χρησιμοποιώντας automated πλατφόρμες email marketing  όπως το Klaviyo, οι επιχειρήσεις μπορούν να προχωρήσουν σε personalization των υπενθυμίσεων, επισημαίνοντας τα προϊόντα που έχουν απομείνει στο καλάθι και να περιλαμβάνουν μια παρότρυνση για δράση (call to action) ή κίνητρο (όπως μια έκπτωση) για να ενθαρρύνουν την ολοκλήρωση της αγοράς και να αποφευχθεί το Shopify cart abandonment.

Shopify cart abandonment klaviyo

Αυτή η μέθοδος αξιοποιεί την άμεση προσοχή των πελατών, χρησιμοποιώντας τα υψηλά ποσοστά engagement των email για την ανάκτηση πιθανών χαμένων conversion. 

Τα 21 πιο hot Shopify apps για email marketing
Μαζεύουμε τα καλύτερα Shopify apps για email marketing που θα ενισχύσουν τη στρατηγική σας.

Παροχή πολλαπλών επιλογών πληρωμής

Οι διαφορετικοί τρόποι πληρωμής καλύπτουν τις προτιμήσεις ενός ευρύτερου κοινού, ανταποκρινόμενες σε διαφορετικές οικονομικές καταστάσεις και προτιμήσεις.

Τα πιο επιτυχημένα Shopify eshops* δίνουν πολλές επιλογές στο checkout. Μία κλασική περίπτωση, που είναι δοκιμασμένα αποτελεσματική, είναι να δίνουν την επιλογή στον πελάτη να πληρώσει μέσω Shop Pay, PayPal, Google Pay ή Meta Pay, και φυσικά με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Το ζήτημα για να μειώσετε το Shopify cart abandonment (εγκατάλειψη καλαθιού) είναι να δίνετε όσες περισσότερες επιλογές μπορείτε στους πελάτες σας και πάντα να έχετε κατά νου σε ποιον απευθύνεστε. Αν ξέρετε ότι το κοινό σας έχει κάποια συγκεκριμένη προτίμηση στους μεθόδους πληρωμής ή αν πρόκειται για ένα ανερχόμενο trend (όπως ήταν κάποτε το PayPal πριν γίνει "κλασικό"), τότε καλό θα είναι να το ενσωματώσετε. Ο χρήστης μένει πάντα στα Shopify eshops που τον βολεύουν και που μπορεί να κάνει εύκολα και γρήγορα μια αγορά.

Χρήση live chat

Οι υπηρεσίες live chat προσφέρουν άμεση βοήθεια σε αγοραστές που ενδέχεται να έχουν ερωτήσεις ή να αντιμετωπίζουν προβλήματα κατά τη διάρκεια του αγοραστικού τους ταξιδιού. Αυτή η υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά αβεβαιότητες ή ανησυχίες που διαφορετικά θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εγκατάλειψη του καλαθιού, ενισχύοντας την ικανοποίηση των πελατών και την εμπιστοσύνη στη διαδικασία αγοράς. Το Shopify Inbox είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για eshop chat. 

Τι είναι το Shopify Inbox και ποιά τα χαρακτηριστικά του
Shopify Inbox: Μιλήστε με τους πελάτες εύκολα και διαχειριστείτε την υποστήριξη του eshop σας χωρίς κόπο.

Εκτέλεση των retargeting ads

Το retargeting αποτελεί μια ισχυρή στρατηγική για τη μείωση της εγκατάλειψης καλαθιού μέσω της επανασύνδεσης με πιθανούς πελάτες που έχουν δείξει ενδιαφέρον για προϊόντα αλλά δεν ολοκλήρωσαν τις αγορές τους. Προβάλλοντας στοχευμένες διαφημίσεις σε αυτούς τους χρήστες σε διάφορες πλατφόρμες, οι επιχειρήσεις τους υπενθυμίζουν τα στοιχεία που έχουν απομείνει στα καλάθι τους, ενθαρρύνοντάς τους να επιστρέψουν και να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή. Αυτή η επίμονη και personalized προσέγγιση χρησιμεύει ως «ευγενική υπενθύμιση, αντιμετωπίζοντας πιθανούς δισταγμούς και αυξάνοντας την πιθανότητα conversion. 

Εφαρμογή προγράμματος επιβράβευσης

Η ενσωμάτωση ενός προγράμματος επιβράβευσης δίνει κίνητρα για επαναλαμβανόμενες αγορές και αυξάνει την αφοσίωση των πελατών προσφέροντας πόντους, εκπτώσεις ή αποκλειστικά προνόμια για πιστούς πελάτες.

Πλατφόρμες όπως το Shopify υποστηρίζουν apps όπως το Smile και το LoyaltyLion, που διευκολύνουν την εύκολη εγκατάσταση αυτών των προγραμμάτων.

shopify cart abandonment smile

Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο παρακινεί τους πελάτες να επιστρέψουν και να ολοκληρώσουν τις αγορές τους, μειώνοντας αισθητά την εγκατάλειψη καλαθιού, αλλά επίσης ενθαρρύνει μια πιο μακροπρόθεσμη σχέση με την επωνυμία.

Τα τοπ 18 Shopify Apps για υψηλές πωλήσεις το 2024
Τα top Shopify Apps που χρειάζεται ένα eshop το 2024 για την εκτόξευση των πωλήσεων!

Δημιουργία εμπιστοσύνης κατά την ολοκλήρωση αγοράς

Η συμπερίληψη σημάτων εμπιστοσύνης και αυθεντικότητας, όπως σήματα ασφαλείας, μαρτυρίες πελατών και σαφείς, λεπτομερείς πληροφορίες αποστολής και επιστροφής κατά τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς, καθησυχάζει τους πελάτες σχετικά με τη νομιμότητα και την αξιοπιστία της συναλλαγής, αντιμετωπίζοντας κοινά ζητήματα ασφάλειας, ποιότητας και Shopify cart abandonment. Ακόμη, μια ολοκληρωμένη και σωστά δομημένη Shopify product page θα μπορούσε να αποτελέσει έναν «game-changing» παράγοντα, διότι όταν περιλαμβάνει τις απαραίτητες και ακριβείς πληροφορίες, μπορεί να οδηγήσει τους πελάτες για ένα σίγουρο conversion.

Πώς να έχεις ένα ολοκληρωμένο Shopify product page; (Οδηγός)
Οι καλές πληροφορίες κάνουν και τους καλούς λογαριασμούς! Εσείς είστε σίγουροι ότι τα Shopify product page σας είναι βελτιστοποιημένα;

Χρήση των exit intent pop-ups

Αυτά τα exit intent pop-ups εντοπίζουν πότε ένας χρήστης πρόκειται να φύγει από το Shopify eshop και του παρουσιάζουν μια προσφορά της τελευταίας στιγμής, όπως έναν εκπτωτικό κωδικό ή free shipping. Αυτή η στρατηγική μπορεί να τραβήξει την προσοχή των πελατών που είναι διστακτικοί, παρέχοντας ένα άμεσο κίνητρο για να μείνουν και να ολοκληρώσουν την αγορά τους, μειώνοντας με άμεσο τρόπο το Shopify cart abandonment. Με ένα Shopify app, όπως το Privy , μπορείτε να παρακολουθείτε τις κινήσεις ενός επισκέπτη σε ένα eshop και να ζητάτε να προχωρήσει σε μια ενέργεια, όπως η συμμετοχή σε κάποιο τυχερό παιχνίδι πόντων, όταν ανιχνεύσει ότι ο επισκέπτης πρόκειται να φύγει.

Shopify cart abandonment privy

Προσφέρει επίσης πρότυπα για τη γρήγορη δημιουργία pop-up, automated δοκιμές A/B για να δείτε ποια pop-ups έχουν καλύτερη απόδοση και εργαλεία για την ανάπτυξη της λίστας email σας.

Απλοποίηση της διαδικασίας ολοκλήρωσης αγοράς

Η απλοποίηση της διαδικασίας ταμείου ελαχιστοποιεί τα βήματα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση μιας αγοράς, μειώνοντας τις πιθανότητες εγκατάλειψης καλαθιού τους λόγω πολυπλοκότητας ή χρονικών περιορισμών σε ένα Shopify eshop. Χαρακτηριστικά όπως ένα side cart για εύκολη αναθεώρηση επιλεγμένων προϊόντων και επιλογές ταχείας ολοκλήρωσης αγοράς επιταχύνουν τη διαδικασία, καθιστώντας την πιο φιλική προς τον χρήστη. Αυτά και άλλα πολλά, μπορούν να απλοποιηθούν ακόμη και μέσω της επιλογής του κατάλληλου Shopify Theme.

Πώς να διαλέξεις το κατάλληλο Shopify theme
Επιλέγοντας το κατάλληλο Shopify theme: Τι πρέπει να αναλογιστείς για να έχεις επιτυχία στο online store σου.

Ευκολία στις επιστροφές

Μια σαφής και επιεικής πολιτική επιστροφών μειώνει τον κίνδυνο των online αγορών. Γνωρίζοντας ότι οι επιστροφές είναι απλές και χωρίς προβλήματα μπορεί να πείσει τους πελάτες να ολοκληρώσουν μια αγορά που διαφορετικά θα μπορούσαν να εγκαταλείψουν λόγω αβεβαιότητας σχετικά με την εφαρμογή ή την ικανοποίηση του προϊόντος. Εφαρμόζοντας σαφείς και φιλικές προς τον χρήστη πολιτικές επιστροφής, οι επιχειρήσεις στοχεύουν στη μείωση της τριβής που σχετίζεται με την επιστροφή προϊόντων. Αυτό περιλαμβάνει την παροχή απλών οδηγιών, προπληρωμένων ετικετών επιστροφής και διαδικασίες χωρίς προβλήματα.

Ο στόχος είναι να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των πελατών, διαβεβαιώνοντάς τους ότι εάν μια αγορά δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους, η διαδικασία επιστροφής θα είναι βολική και απλή, ενισχύοντας τελικά την εμπιστοσύνη και ενθαρρύνοντας μελλοντικές αγορές.

Αποστολή Push Notifications

Παρόμοια με τα email Shopify cart abandonment, οι ειδοποιήσεις push χρησιμεύουν ως άμεση υπενθύμιση στους πελάτες σχετικά με τις ημιτελείς αγορές τους. Ένα Shopify eshop app που θα μπορούσε να χρησιμεύσει είναι το Μπορείτε να ρυθμίσετε και να διαχειριστείτε εύκολα καμπάνιες ειδοποιήσεων push με την εφαρμογή PushOwl.

Shopify cart abandonment pushowl

Αυτές οι ειδοποιήσεις μπορούν να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές σε κινητές συσκευές, όταν τα Shopify eshop έχουν δομηθεί έτσι ώστε να είναι mobile responsive, προτρέποντας τους πελάτες να επισκέπτονται ξανά τα καλάθι τους με ελάχιστη προσπάθεια.

Shopify Mobile: Πώς να έχετε το eshop σας στο κινητό;
Γνωρίστε το Shopify Mobile, την εφαρμογή που σας δίνει όλες τις δυνατότητες για να τρέχετε το eshop σας από το κινητό σας.

Χρήση social proof

Η προβολή κριτικών, αξιολογήσεων και μαρτυριών πελατών μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τις αποφάσεις αγοράς επικυρώνοντας την ποιότητα και την αξία των προϊόντων μέσω των εμπειριών άλλων. Αυτή η στρατηγική μπορεί να μειώσει τις αμφιβολίες και το Shopify cart abandonment και να δημιουργήσει εμπιστοσύνη στους διστακτικούς αγοραστές.

Υπάρχουν μερικά Shopify app για συλλογή και προβολή κριτικών, όπως:

Shopify cart abandonment judge me
Shopify cart abandonment

Μειώνοντας την εγκατάλειψη καλαθιού αγορών

Όταν οι άνθρωποι προσθέτουν πράγματα στο online καλάθι αγορών τους αλλά δεν τα αγοράζουν, δημιουργούν πρόβλημα στα Shopify eshop. Ωστόσο, διευκολύνοντας τους πελάτες να αγοράσουν, υπενθυμίζοντάς τους για τις επιλογές τους και βοηθώντας τους με τις επιστροφές, οι επιχειρήσεις μπορούν να πείσουν περισσότερους ανθρώπους να ολοκληρώσουν τις αγορές τους, κάνοντας τόσο τους πελάτες όσο και τα online stores ευχαριστημένους.

Η μείωση της εγκατάλειψης καλαθιού αγορών περιλαμβάνει την κατανόηση των δισταγμών των πελατών και την αντιμετώπισή τους. Εφαρμόζοντας τις παραπάνω στρατηγικές, μπορείτε να μειώσετε σημαντικά τα ποσοστά Shopify cart abandonment και να αυξήσετε τα έσοδα.

💡
Θυμηθείτε, κάθε λεπτομέρεια μετράει για να πείσετε έναν πελάτη να ολοκληρώσει την αγορά του!