Ακόμη κι αν διαθέτετε το πιο σύχγρονο τεχνολογικά σχεδιασμένο Shopify store, τίποτε δεν θα έχει σημασία αν δεν μπορείτε να μένετε μπροστά από τις εξελίξεις. Η προσαρμοστικότητα και η εφαρμογή νέων στρατηγικών θα σας βοηθήοσυν ώστε να συνεχίσετε να αναπτύσσεστε και να έχετε επιτυχία στις μετατροπές σας.

Συγκεντρώσαμε όλα τα σημαντικά στοιχεία που θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι διαθέτει το Shopify eshop σας για να ευδοκιμήσει μέσα σε αυτήν την έντονα ανταγωνιστική αγορά. Ας δούμε ποια είναι λοιπόν αυτά τα χαρακτηριστικά που μπορούν να κάνουν τη διαφορά, και να σας απογειώσουν το 2024.

Κατασκευή eshop με Shopify: Checklist για το design σου
Ξεκινήσατε την κατασκεύη eshop με Shopify; Βεβαιωθείτε με την παρακάτω λίστα ότι όλα έχουν στηθεί και λειτουργούν προς όφελος σας!

Βελτιστοποιήση του Shopify store: Τα οφέλη!

✔ Καλύτερη εμπειρία και ικανοποίηση πελατών

Όσο πιο βέλτιστη είναι η εμπειρία και η ικανοποίηση πελατών τόσο πιο επιτυχημένο θα είναι το Shopify store σας. Μια εξαιρετική εμπειρία αγορών είναι πολύ πιθανό να κάνει τους πελάτες να επιστρέψουν και να οδηγήσει σε αυξημένες πωλήσεις, κάτι που σίγουρα το θέλετε.

Αντιμετωπίστε ανησυχίες, φτιάξτε κανάλια επικοινωνίας, αναπτύξτε πολιτικές επιστροφών και δωρεάν αποστολής: Χαρούμενοι πελάτες σημαίνει ενεργοί πελάτες και πιθανώς επιστρεφόμενοι!

✔ Αυξημένες μετατροπές και πωλήσεις

Σίγουρα οι βασικοί στόχοι ενός Shopify store είναι η αύξηση των πωλήσεων και των ποσοστών conversion. Όταν βελτιώνετε συνολικά όλες τις πτυχές του καταστήματός σας τότε η αγοραστική εμπειρία των πελατών γίνεται καλύτερη και όταν οι πελάτες βλέπουν ολοκληρωμένες σελίδες προϊόντων, λαμβάνουν επαρκή υποστήριξη και περιηγούνται άνετα και εύκολα στο eshop σας, θα τους ωθήσει πιο εύκολα να προχωρήσουν και να ολοκληρώσουν μια αγορά.

Μπορείτε επίσης να σκεφτείτε τακτικές για παροχές κινήτρων που θα ενισχύουν την αφοσίωση των επαναλαμβανόμενων πελατών όπως συνδρομητικά προϊόντα, εκπτώσεις, πρόσβαση σε limited προϊόντα και υπηρεσίες. Επίσης, μπορείτε να στραφείτε σε κινήσεις που μειώνουν σημαντικά την εγκατάλειψη καλαθιού, όπως το να παρέχετε πολλαπλούς τρόπους πληρωμής ή να έχετε στοχευμένη email marketing στρατηγική. Επενδύοντας σε τέτοιες στρατηγικές θα βοηθήσει να αυξηθεί η επισκεψιμότητα στο eshop σας και να ενισχύσει το engagement των πελατών τόσο νέων όσο και επαναλαμβανόμενων.

11 τρόποι για να μειώσετε το Shopify cart abandonment
Τα 11 βασικά tips για να μειώσετε το Shopify cart abandonment στο eshop σας.

✔ Καλύτερη φήμη και αναγνωρισιμότητα της μάρκας

Απαραίτητες επίσης προϋποθέσεις για την επιτυχία ενός Shopify store είναι μια ισχυρή φήμη και η αναγνωρισιμότητα του brand. Εκτός από μια φροντισμένη εμφάνιση, σημαντικό είναι να έχετε ένα αξιομνημόνευτο domain name και λογότυπο που θα ξεχωρίσει όπως και εικόνες και περιγραφές προϊόντων υψηλής ποιότητας καθώς θα ενισχύσουν τα θετικά αισθήματα των πελατών προς εσάς.

Αναβαθμίζοντας το κατάστημά σας, σημαίνει καλύτερες αξιολογήσεις και περισσότερες πωλήσεις που σημαίνει μεγαλύτερη επιτυχία που σημαίνει μεγαλύτερο κέρδος.

Κινητή συσκευή από την οποία βγαίνει κάρτα προς καταναλωτή

Aπαραίτητα στοιχεία που χρειάζεται ένα επιτυχημένο Shopify store

Ένα αξιομνημόνευτο και branded domain name

Ένα από σημεία ζωτικής σημασίας είναι να επιλέξετε ένα σύντομο, πιασάρικο και εύκολα αναγνωρίσιμο domain name. Είναι σημαντικό το όνομα να διευκολύνει τους καταναλωτές να ανακαλύπτουν και θυμούνται το όνομα του brand σας, ενώ όσο πιο μοναδικό είναι τόσο πιο εύκολα μπορείτε να δομήσετε εμπιστοσύνη με το κοινό. Το καλοδουλεμένο domain δείχνει επαγγελματισμό και ενισχύει τη δυναμική του Shopify store.

Εάν μπορείτε να συμπεριλάβετε και κάποια λέξη-κλειδί μέσα στο domain name σας σίγουρα θα είναι ακόμη αποδοτικότερο από άποψη SEO, όμως δεν είναι απαραίτητο. Προτεραιότητα έχει να δομήσετε ένα όνομα που θα μένει στο μυαλό των καταναλωτών και θα μπορούν εύκολα να το πληκτρολογήσουν και να το αναζητήσουν.

Shopify SEO: Ο απόλυτος οδηγός για σίγουρο traffic
Το μυστήριο γύρω από το τι είναι και πώς εφαρμόζω το Shopify SEO, έχει λύση. Θα τη βρεις σε αυτόν τον απόλυτο οδηγό για να γίνεις και εσύ Expert.

Σχεδιασμός που θα είναι mobile responsive

Το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών διεκπεραιώνουν τις περισσότερες ενέργειες τους μέσα από smartphone συσκευές. Συνεπώς είναι υψίστης σημασίας ο ιστότοπός σας να είναι mobile responsive και να είναι προσβάσιμος και περιηγήσιμος από κάθε συσκευή. Οι πελάτες θέλουν να έχουν μια απρόσκοπτη εμπειρία όταν πραγματοποιούν online αγορές.

Ο φιλικός σχεδιασμός για mobile εξασφαλίζει ότι η διάτεξη των σελίδων προσαρμόζεται σε όλα τα μεγέθη οθόνης χωρίς να διακόπτεται η εμπειρία του χρήστη ακόμη και εάν μεταφέρετε από desktop σε mobile συσκευές. Διασφαλίστε ότι τα κουμπιά είναι αρκετά μεγάλα για να πατιούνται, οι εικόνες και οι σελίδες φορτώνουν γρήγορα και το κείμενο είναι ευανάγνωστο. H βελτιστοποίηση αυτή σας βοηθάει και με τις προσπάθειες SEO, καθώς τα mobile-friendly eshop ευνοούνται στην κατάταξη.

Shopify Mobile: Πώς να έχετε το eshop σας στο κινητό;
Γνωρίστε το Shopify Mobile, την εφαρμογή που σας δίνει όλες τις δυνατότητες για να τρέχετε το eshop σας από το κινητό σας.

Εύκολη πλοήγηση και δυνατότητα αναζήτησης

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που πρέπει να διαθέτει ένα Shopify store είναι η διασθητική πλοήγηση και τα ακριβή αποτελέσματα αναζήτησης, βοηθώντας έτσι τους πελάτες να βρουν εύκολα και άμεσα αυτό που ψάχνουν.

Οργανώστε το μενού σας με σαφείς κατηγορίες ή δημιουργήστε collections με προσφορές ή συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων. Είναι επίσης σημαντικό η αναζήτηση να λειτουργεί ομαλά και να δίνει συγκεκριμένα αποτελέσματα με βάση τις λέξεις-κλειδιά των χρηστών.

Ασφαλή payment gateway

Και φυσικά από μια τέτοια λίστα δεν θα μπορούσε να λείπει η αναφορά στα ασφαλή payment gateway. Είναι συχνά το σημείο που μπορεί να οδηγήσει ή να αποτρέψει την ολοκλήρωση μιας μετατροπής, επομένως είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλίσετε ότι οι συναλλαγές των πελατών σας είναι ασφαλείς από μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση. Το Shopify προσφέρει πολλαπλές επιλογές πληρωμών και επιτρέπει και την ενσωμάτωση τρίτων μερών όπως τα PayPal, Viva, Apple Pay και Google Wallet.

Εκτός όμως από την ασφάλεια που διαφυλάσει την αξιοπιστία του καταστήματός σας, είναι σημαντικό να προσφέρετε και πολλαπλές μεθόδους πληωμής, είτε πρόκειται για πιστωτικές ή χρεωστικές, ηλεκτρονικά πορτοφόλια, ή άλλες μεθόδους πληρωμών όπως η αντικαταβολή θα βοηθήσει με τις πωλήσεις και την ικανοποίηση των πελατών, μειώνοντας έτσι τα abandonded cart rates.

Shopify payment gateway: Τι είναι και πώς λειτουργεί
H ολοκλήρωση των συναλλαγών στο eshop σας είναι υψίστης σημασίας. Μάθετε σήμερα για τα Shopify payment gateway και πώς λειτουργούν.
Λάπτοπ με καλάθι αγορών

Υψηλής ποιότητας εικόνες και περιγραφές προϊόντων

Εξίσου σημαντικό για το Shopify store είναι να αναδείξετε σωστά τα προϊόντα σας ώστε να πείσετε και να βοηθήσετε τους επισκέπτες να καταλάβουν εάν είναι αυτό που ψάχνουν. Αυτό περιλαμβάνει τις υψηλής ποιότητας εικόνες και τις δυνατές περιγραφές προϊόντων.

Οι περιγραφές προϊόντων θα πρέπει να είναι σαφείς και να μεταφέρουν εύκολα και άμεσα όλη την απαραίτητη πληροφορία που αναζητά ο χρήστης όπως τα χαρακτηριστικά, οι λειτουργίες, τα υλικά και ό,τι άλλο κρίνεται απαραίτητο. Οι περιγραφές που είναι ξεκάθαρες και χωρίς γραμματικά και ορθογραφικά λάθη, βοηθούν επίσης και την αξιοπιστία σας καθώς κάνουν τη δουλειά σας να φαίνεται επαγγελματική. Θα πρέπει γενικά να γνωρίζουν ότι θέλουν πριν αποφασίσουν και να μην ξεχνάτε: το συνοπτικό στυλ γραφής κερδίζει όταν γράφετε ελκυστικά κείμενα!

Πώς να γράψεις επικές περιγραφές προϊόντων για Shopify
Έχετε το απόλυτο προϊόν; Ακολουθήστε τις κατάλληλες τακτικές για περιγραφές προϊόντων για Shopify eshop και πάρτε το προβάδισμα στον ανταγωνισμό!

Γύρω από την δημιουργία εικόνων το σημαντικό είναι να είναι υψηλής ανάλυσης ώστε να φαίνονται ξεκάθαρα τα χαρακτηριστικά και η ποιότητα του προϊόντος, ενώ είναι σημαντικό να συμπεριλάβετε και πολλαπλές γωνίες ή 3D μοντέλα ώστε να αναδεικνύονται τα προϊόντα σας με το καλύτερο τρόπο. Επίσης, σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι το μέγεθος των εικόνων δεν θα είναι μεγάλος ώστε να μην επιβραδύνονται οι χρόνοι φόρτωσης των σελίδων και να φτιάξετε τα alt texts ώστε να βοηθήσετε το SEO σας.

Κριτικές πελατών και μαρτυρίες

Οι κριτικές, οι αξιολογήσεις και οι μαρτυρίες των πελατών παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην προσέλκυση νέων πελατών και στη διατήρηση υφισταμένων. Όταν συμπεριλαμβάνετε κοινωνικές αποδείξεις, οικοδομείτε εμπιστοσύνη και διευκολύνουν τους δυνητικούς πελάτες να αποφασίσουν με σιγουριά.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία και εφαρμογές που θα συγκεντρώνουν κριτικές και αξιολογήσεις από διαφορετικές πηγές και θα τις εμφανίζουν στις σελίδες προϊόντων ή σε κάποια περίοπτη θέση της αρχικής. Βρείτε επίσης μια επιλογή που θα επιτρέπει στο κοινό να εισάγει τις νέες μέσα από φόρμες ή έρευνες κατόπιν αγορών.

Βελτιστοποιημένο και απλοποιημένο checkout

Εκτός από την ασφάλεια και τις επιλογές πληρωμών, ένα ακόμη κρισιμο στοιχείο για ένα Shopify store είναι να έχει βελτιστοποιηθεί και απλοποιηθεί η διαδικασία του checkout. Όσο λιγότερα κλικ χρειάζονται για να ολοκληρωθεί η παραγγελία τόσο περισσότερες θα είναι οι μετατροπές καθώς οι δύσκολες διαδικασίες οδηγούν σε abandoned checkout.

Ενσωμάτωση social media πλατφορμών

Είναι σημαντικό όμως να επεκταθείτε και πέρα από τις δυνατότητες του ίδιου του Shopify store σας. Μια από αυτές που θα σας βοηθήσει με την έκθεση και το engagement μέσα από ένα ευρύ κοινό είναι η ενσωμάτωση των social media πλατφορμών στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Διαφημίστε και προωθήστε τα προϊόντα σας αποτελεσματικά ώστε να μπουστάρετε την επισκεψιμότητά σας. Χτίστε μια κοινότητα από πιστούς followers και τονώστε την εμπιστοσύνη προς το brand σας. Ενθαρρύνετε τους πελάτες να μοιράζονται τις εμπειρίες τους και στη συνέχεια μοιραστείτε τις για να βελτιώσετε το engagement και να πείσετε δυνητικούς πελάτες.

Δυναμικό και ελκυστικό theme

Το επόμενο "essential" για το eshop σας είναι να επιλέξετε το κατάλληλο theme που θα ταιριάζει τόσο με τη φιλοσοφία του brand σας, βελτιώνοντας την αξιοπιστία αλλά και θα ανταποκρίνετε σε διάφορες οθόνες, θα σας επιτρέπει προσθέσετε λειτουργίες και οτιδήποτε άλλο έχετε ανάγκη.

Το Shopify διαθέτει μια μεγάλη συλλογή από theme αλλά ακόμη και αν δεν σας ικανοποιεί κανένα απο αυτά τότε μπορείτε να χτίσετε ένα custom theme που να ταιριάζει στις ανάγκες σας, ζητώντας βοήθεια από ένα Shopify expert.

Πώς να διαλέξεις το κατάλληλο Shopify theme
Επιλέγοντας το κατάλληλο Shopify theme: Τι πρέπει να αναλογιστείς για να έχεις επιτυχία στο online store σου.

Προσφορά πολλαπλών μεθόδων αποστολής

Η ύπαρξη πολλών διαθέσιμων επιλογών αποστολής μπορεί να βελτιώσει την ικανοποίηση των πελατών, δίνοντάς τους μεγαλύτερο έλεγχο σχετικά με τους χρόνους και το κόστος παράδοσης.

Όταν προσφέρετε επιλογές που ανταποκρίνονται σε διάφορες προτιμήσεις και ανάγκες, βοηθάτε τους πελάτες να επιλέξουν το τύπο αποστολής με τον οποίο νιώθουν πιο άνετα, κάτι που τους κάνει να νιώθουν ασφάλεια και είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν για επόμενες αγορές.

Υπολογιστής με online κατάστημα και σακούλες αγορών

Πηγαίνοντας παραπέρα: apps και εργαλεία

Αξιοποίηση λειτουργιών και εργαλείων του Shopify

Το ίδιο το Shopify πρσφέρει εργαλεία και λειτουργίες που μπορούν να ενσωματωθούν στο Shopify store σας χωρίς να απαιτούνται γνώσεις προγραμματισμού. Εκτός από τα themes και τα payment gateway που αναφέραμε παραπάνω, υπάρχει και η δυνατότητα ενσωμάτωσης εργαλείων διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM) που σας επιτρέπουν ναν διαχειρίζεστε τις παραγγελίες, τα αποθέματα και τα logistics των παραγγελιών.

Δυο ακόμη επιλογές που μπορείτε να αξιοποιήσετε είναι το Shopify POS που σας επιτρέπει να "παντρεύεται" φυσικά και online καταστήματα και το Shopify Inbox που σας διευκολύνει με την διαχείριση των επικοινωνιών με τους πελάτες. Φυσικά, μπορείτε να βρείτε κι άλλες επιλογές απο εργαλεία που θα απογειώσουν το κατάστημά σας.

9 ερωτήσεις για να γνωρίσεις καλύτερα το Shopify POS
Γνώρισε το Shopify POS, τη λειτουργία που θα σου λύσει τα χέρια στη διαχείριση των καταστημάτων και θα κάνει τις διαδικασίες πολύ πιο ομαλές!

Εγκατάσταση σωστών εφαρμογών και plugins

Στο Shopify Store θα βρείτε πάνω από 6.000 διαθέσιμες επιλογές από εφαρμογές και plugins που θα καλύψουν κάθε ιδιαίτερη ανάγκη που έχει η επιχείρησή σας. Είτε ανάλογα το είδος του eCommerce, όπως π.χ εφαρμογές για dropshipping, είτε ανάλογα εάν αναζητάτε δωρέαν ή μη εξειδικευμένες εφαρμογές για πολλαπλές λειτουργίες, είτε ανάλογα την πτυχή του marketing που θέλετε να αξιοποιήσετε όπως π.χ. εφαρμογές για email marketing, KPI ή remarketing, σίγουρα θα μπορέσετε να βρείτε επιλογές που θα σας βοηθήσουν να συνεχίσετε να εξελίσσεστε και να επιτυγχάνετε.

Υπάρχουν επίσης αρκετές εφαρμογές Shopify που ειδικεύονται στην ανάκτηση των abandonded cart. Η εφαρμογή στρατηγικών ανάκτησης abandoned cart μπορεί να σας βοηθήσει να κερδίσετε πίσω τους χαμένους πελάτες είτε μέσω κάποιου SMS ή push notification είτε μέσω email στρατηγικής.

Πριν καταλήξετε σε κάποια εφαρμογή ή plugin, διαβάστε προσεχτικά κριτικές άλλων χρηστών και βεβαιωθείτε ότι "κουμπώνει" απρόσκοπτα με τα υπόλοιπα κομμάτια του eshop σας. Όμως, να θυμάστε να μην το παρακάνετε καθώς η υπερβολική χρήση εφαρμογών μπορεί να επιβραδύνει την ταχύτητα φόρτωσης ή να εμποδίζει τη λειτουργικότητα και την εμπειρία χρήστη.

Keeping it up to date

Τακτική ενημέρωση και συντήρηση της ιστοσελίδας σας

Όμως, η επιτυχία δεν σταματά μόνο με τη βελτιστοποίηση ενός Shopify store! Είναι μια συνεχής προσπάθεια που θα πρέπει να κάνετε τακτικές ενημερώσεις για να παραμενέτε στην επικαιρότητα. Χρειάζεται να σκανάρετε για τυχόν προβλήματα, να βελτιστοποιείτε τις προσπάθειες SEO και να κάνετε απαραίτητες αναβαθμίσεις στις νεότερες εκδόσεις του λογισμικού.

Μπορείτε επίσης να αναπτύξετε ένα blog ή μια σελίδα με ειδήσεις ώστε να διατηρείτε τους πελάτες σας ενήμερους γύρω από τα προϊόντα σας ή ανακοινώσεις του κλάδου. Συνολικά, η τακτική συντήρηση του ιστότοπου μεταφράζεται άμεσα σε αυξημένες πωλήσεις, καθώς οι πελάτες είναι πιο πιθανό να εμπιστευτούν μια επιχείρηση με ενημερωμένη βιτρίνα και άψογη διαδικασία πληρωμής. Βεβαιωθείτε ότι δεν παραβλέπετε αυτό το σημαντικό κομμάτι της λειτουργίας μιας επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου.

Αντλήστε έμπνευση για ένα επιτυχημένο Shopify Store

Και αν δυσκολεύεστε να βρείτε πως θα ξεκινήσετε εδώ συγκεντρώσαμε μερικές συμβουλές και ιδέες από που να ξεκινήσετε για να εξελίσσεστε και για να βρείτε αυτό το στοιχείο που θα σας κάνει να επιτύχετε.

👍 Αναλύστε τεχνικές και στρατηγικές των καταστημάτων με υψηλές επιδόσεις

Ξεκινήστε την έρευνά σας, εντοπίζοντας καταστήματα που είναι επιτυχημένα και έχουν καλές επιδόσεις. Ρίξτε μια προσεκτική ματιά στο τι τα κάνει να ξεχωρίζουν από τους ανταγωνιστές. Μελετήστε το στήσιμο των σελίδων, πως έχουν οργανώσει τις πτυχές αποστολών και chekckout, τι βελτιστοποιήσεις έχουν κάνει συνολικά.

Επαγγελματικές φωτογραφίες, σαφή και περιεκτικά κείμενα, εξιστόρηση δυνατών ιστοριών, αξιοποίηση user generated content, προσφορά εκπτώσεων και προσφορών: μελετήστε εις βάθος και πάρτε εμπεριστατωμένες αποφάσεις για το Shopify store σας.

👍 Εντοπίστε κερδοφόρες αγορές και σημεία niche σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά σας

Όταν πρόκειται να ξεκινήσετε ένα επιτυχημένο κατάστημα, η σωστή τοποθέτηση στην υπάρχουσα αγορά είναι αυτή που θα σας κάνει να επιτύχετε. η επιλογή της σωστής θέσης είναι ζωτικής σημασίας. Βρείτε ποιες θέσεις είναι κερδοφόρες στο κλάδος σας και δείτε πως ευθυγραμμίζονται με αυτό που θέλετε να κάνετε.

Βρείτε τι ανταγωνισμό έχετε καθώς και σημεία με τα οποία μπορείτε να διαφοροποιηθείτε από αυτόν. Ξεκινήστε στήνωντας δυνατές βάσεις καθώς οι στόχοι αυτοί θα σας βοηθήσουν να στήσετε ένα ακόμη καλύτερο eshop.

Είναι σημαντικό να παραμένετε επίκαιροι στην αγορά. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνετε έρευνα ανά διαστήματα για να ελέγχετε τι είναι δημοφιλές στον κλάδο σας και ποια προϊόντα φαίνεται να κερδίζουν το ενδιαφέρον των πελατών.

Εκτός όμως από τις τάσεις των προϊόντων, πρέπει και να αξιολογείτε τις ανάγκες των πελατών. Κατανοείστε τι αρέσει και τι οχι στο κοινό καθώς και τη δυναμική που έχουν οι ανάγκες καθώς μεταβάλλονται ανάλογα την περίοδο ή τις τάσεις. Αυτό μπορείτε να το κάνετε είτε διαβάζοντας έρευνες γύρω από την συμπεριφορά των καταναλωτών είτε φτιάχνοντας οι ίδιοι ερωτηματολόγια για το κοινό που επισκέπτεται το κατάστημά σας. Και να θυμάστε: η βαθιά κατανόηση του ιδανικού πελάτη σας είναι ένα από τα κλειδιά για την οικοδόμηση ενός βιώσιμου Shopify store!