Μια μικρή εισαγωγή στα Shopify discounts: Τι είναι και ποια τα είδη τους

Στον κόσμο του eCommerce, η προσφορά εκπτώσεων είναι μία από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές για την ενίσχυση των πωλήσεων και τη διατήρηση των πελατών. Τα Shopify discounts παρέχουν στους ιδιοκτήτες των Shopify stores διάφορους τρόπους για να προσελκύσουν πελάτες, διατηρώντας παράλληλα υπό έλεγχο τα περιθώρια κέρδους. 

Σύμφωνα με έρευνα, το 93% των αγοραστών χρησιμοποιεί κουπόνια ή discount code καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, τονίζοντας τον αντίκτυπό τους στις αγοραστικές αποφάσεις. 

Τα discounts της πλατφόρμας επιτρέπουν προσαρμόσιμες επιλογές, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να ξεχωρίζουν σε μια ανταγωνιστική αγορά. Ας μάθουμε όμως περισσότερα!

Τι είναι τα Shopify discounts

Είναι μια λειτουργία του Shopify όπου οι διαχειριστές μπορούν να σετάρουν προωθητικές προσφορές για να ενθαρρύνουν τους πελάτες να κάνουν αγορές. Τα discounts είναι προσαρμόσιμα διαφημιστικά εργαλεία και επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες eshop να προσελκύουν νέους πελάτες και να επιβραβεύουν την αφοσίωση. 

Το Shopify προσφέρει δύο τρόπους για εισάγετε εκπτώσεις στο online store σας: Discount Codes και Automatic Discounts. Τα Discount Codes εισάγονται χειροκίνητα από τους πελάτες κατά την ολοκλήρωση της αγοράς, όπως για παράδειγμα «SALES10» για έκπτωση 10%. Τα Automatic Discounts, από την άλλη πλευρά, εισάγονται αυτόματα όταν οι πελάτες πληρούν ορισμένες προϋποθέσεις, όπως να ξοδέψουν 50 ευρώ συνολικά για να λάβουν έκπτωση 20% στο checkout.

Προσφέροντας αυτές τις εκπτώσεις, οι έμποροι μπορούν να αυξήσουν τα ποσοστά conversion, να περιορίσουν το υπερβολικό απόθεμα ή να προωθήσουν συγκεκριμένα προϊόντα κατά τις περιόδους αιχμής των πωλήσεων, όπως για παράδειγμα την Black Friday, τα Χριστούγεννα ή την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου κ.α. 

Τα discounts είναι διαθέσιμα σε τέσσερις κατηγορίες, τις οποίες θα αναλύσουμε παρακάτω.

Σύμφωνα με έρευνα, τα discounts δελεάζουν τους αγοραστές να αγοράσουν νωρίτερα. Ακόμη, το 30% των ανθρώπων αγοράζουν για να κερδίσουν κάτι και το 70% αγοράζουν για να λύσουν ένα πρόβλημα. Έτσι, από την ψυχολογία του αγοραστή, προκύπτει ότι είναι πιο πιθανό να ολοκληρωθεί μια αγορά εάν προσφέρεται έκπτωση, καθιστώντας τα discounts ένα ισχυρό εργαλείο στον χώρο του eCommerce. 

Το Shopify παρέχει στους χρήστες τη δυνατότητα να δημιουργούν τόσο αυτοματοποιημένες εκπτώσεις όσο και κωδικούς έκπτωσης, διασφαλίζοντας ευελιξία στον τρόπο εφαρμογής των discounts κατά τη διαδικασία αγοράς. Τα discounts μπορούν να προσαρμοστούν ώστε να στοχεύουν συγκεκριμένες ομάδες πελατών, προϊόντα ή χρονικά πλαίσια, δίνοντας στους εμπόρους του Shopify την άνεση να ευθυγραμμίζουν τις προσφορές με τους επιχειρηματικούς τους στόχους.

Ποια είναι τα είδη των Shopify discounts

Το Shopify προσφέρει διάφορους τύπους discounts που ταιριάζουν σε διαφορετικές ανάγκες προώθησης.

Μπορείτε να τα βρείτε στο Shopify Admin, στην κατηγορία «Discounts».

Οι ιδιοκτήτες καταστημάτων μπορούν να επιλέξουν ανάλογα με τον τρόπο που επιθυμούν να εφαρμόσουν τις στρατηγικές πωλήσεών τους, ως εξής:

Amount off products

Αυτή η έκπτωση χρησιμοποιείται για τη μείωση της τιμής συγκεκριμένων προϊόντων ή collection , ως percentage ή fixed amount. Για παράδειγμα, μπορείτε να προσφέρετε έκπτωση 5€ για ένα μόνο προϊόν ή 20% έκπτωση σε μια συλλογή προϊόντων. Ισχύει μόνο για τα είδη που επιλέγετε, όχι για ολόκληρη την παραγγελία.

Amount off order

Αυτή η έκπτωση μειώνει τη συνολική τιμή ολόκληρης της παραγγελίας, ως percentage ή fixed amount. Ισχύει για όλα τα είδη στο καλάθι, ανεξάρτητα από τα προϊόντα που υπάρχουν σε αυτό. Για παράδειγμα, μπορείτε να δώσετε έκπτωση 5€ σε ολόκληρη την παραγγελία ή 10% έκπτωση στη συνολική τιμή όλων των προϊόντων.

‼️
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η διαφορά των παραπάνω discounts είναι η εξής: Το Amount off products δίνει έκπτωση σε συγκεκριμένα προϊόντα ή συλλογές, ενώ το Amount off order δίνει έκπτωση στο συνολικό ποσό παραγγελίας, ανεξάρτητα από τα είδη στο καλάθι.

Buy X, Get Y

Αυτός ο τύπος έκπτωσης δίνει κίνητρα στους πελάτες να αγοράσουν έναν συγκεκριμένο αριθμό ειδών για να λάβουν επιπλέον προϊόντα δωρεάν ή σε μειωμένη τιμή. Για παράδειγμα, μια προσφορά «Αγοράστε 2, λάβετε 1 δωρεάν» παρακινεί τους πελάτες να αγοράσουν περισσότερα για να ξεκλειδώσουν το όφελος. Αυτή η προώθηση είναι εξαιρετικά αποτελεσματική για τη ρύθμιση του αποθέματος, την εισαγωγή νέων προϊόντων ή την ενθάρρυνση των πελατών να αυξήσουν τον αριθμό των αντικειμένων στα καλάθι τους.

Είτε πρόκειται για ένα ποσοστό έκπτωσης, για μια προσφορά αγοράς-ένα-πάρτε-ένα-δωρεάν ή για προσφορά περιορισμένου χρόνου, τα Shopify discounts και τα κουπόνια μπορούν να βοηθήσουν στην προσέλκυση πελατών και να τους ενθαρρύνουν να ξοδέψουν περισσότερα.

Free shipping

Οι εκπτώσεις δωρεάν αποστολής αφαιρούν τα έξοδα αποστολής όταν οι πελάτες πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια, όπως η συγκέντρωση ενός ελάχιστου ποσού αγοράς ή η αγορά από μια συγκεκριμένη συλλογή. (?*)

Οι καταναλωτές έχουν τέσσερις έως πέντε φορές περισσότερες πιθανότητες να κάνουν μια αγορά εάν προσφέρετε δωρεάν αποστολή, σύμφωνα με σχετική μελέτη.

Τα έξοδα αποστολής συχνά εμποδίζουν τους πελάτες να ολοκληρώσουν τις παραγγελίες τους και τους οδηγεί cart abandonment, επομένως αυτή η έκπτωση συμβάλλει στην αύξηση των ποσοστών μετατροπής. Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για την ενθάρρυνση μεγαλύτερων παραγγελιών και είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό για eshop με στόχο την ενίσχυση της ικανοποίησης των πελατών και τη μείωση της εγκατάλειψης του καλαθιού.

💡
Αυτές οι κατηγορίες discount μπορούν να εφαρμοστούν είτε χειροκίνητα, μέσω των Discount Codes, είτε αυτόματα, μέσω των Automatic Discounts, ανάλογα με την προτίμηση των εμπόρων και τις ρυθμίσεις του eshop.

Γιατί είναι σημαντικό να προσφέρετε διαφορετικούς τύπους Shopify discounts

Προσέλκυση νέων πελατών: Η προσφορά ποικίλων Shopify discounts είναι πολύ βοηθητική για να προσελκύσετε νέους πελάτες. Οι αγοραστές προτιμούν διαφορετικές προσφορές, ανάλογα με τις επιλογές τους, όπως ποσοστά ή εκπτώσεις αποστολής. Διαφοροποιώντας την προσέγγιση σχετικά με τα discounts, μπορείτε να προσελκύσετε ένα ευρύτερο κοινό και πιθανούς αγοραστές που διαφορετικά δεν θα είχαν σκεφτεί το Shopify store σας.

Αύξηση των ποσοστών μετατροπής: Η προσφορά διαφορετικών τύπων Shopify discounts μπορεί να ενισχύσει αποτελεσματικά τα ποσοστά μετατροπών παρακινώντας τους πελάτες να αγοράσουν. Για παράδειγμα, οι εκπτώσεις περιορισμένου χρόνου δημιουργούν επείγουσα ανάγκη, ενθαρρύνοντας ταχύτερες αποφάσεις. Οι εκπτώσεις που ταιριάζουν με τις προτιμήσεις των πελατών μειώνουν επίσης τα εμπόδια στην αγορά, οδηγώντας σε ομαλότερες συναλλαγές και υψηλότερες συνολικές μετατροπές πωλήσεων.

Ενθάρρυνση επαναλαμβανόμενων αγορών: Η προσφορά διαφόρων εκπτώσεων βοηθά στην αύξηση των επαναλαμβανόμενων αγορών από υπάρχοντες πελάτες. Οι εκπτώσεις επιβράβευσης που βασίζονται σε προηγούμενες αγορές ή συνδρομές κάνουν τους πελάτες να νιώθουν ότι τους εκτιμούν. Οι προσωποποιημένες εκπτώσεις δημιουργούν επίσης μια ισχυρότερη σύνδεση, αυξάνοντας τις πιθανότητες να επιστρέψουν οι πελάτες στα ψώνια ξανά, ενισχύοντας τη μακροπρόθεσμη πίστη των πελατών.

Εκκαθάριση αποθέματος: Διαφορετικοί τύποι Shopify discounts μπορούν να βοηθήσουν στην εκκαθάριση παλαιότερων αποθεμάτων ή εποχιακών προϊόντων. Προσφορές όπως εκπτώσεις clearance, προσφορές πακέτου κ.α. επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να διοχετεύσουν τον όγκο των αποθεμάτων αποφεύγοντας τις απώλειες. Αυτή η στρατηγική ελευθερώνει χώρο αποθήκευσης και μετατρέπει τα ξεπερασμένα αντικείμενα σε ευκαιρίες πωλήσεων.

Βελτίωση της εμπειρίας πελατών: Η προσφορά πολλαπλών τύπων Shopify discounts βελτιώνει τη συνολική εμπειρία του πελάτη παρέχοντας επιπλέον αξία. Οι πελάτες εκτιμούν την ευκαιρία του να εξοικονομήσουν με διαφορετικούς τρόπους. Η ικανοποίηση των διαφορετικών προτιμήσεων των πελατών εξασφαλίζει μια ικανοποιητική εμπειρία αγορών, η οποία μπορεί να ενισχύσει τη μακροπρόθεσμη αφοσίωση.

14 tips για άπαιχτο Shopify User Experience στο eshop σου
Η εμπειρία χρήστη, ή αλλιώς το Shopify User Experience μπορεί να αναδείξει ή και να «θάψει» ένα eshop. Ας δούμε μερικά tips για «άπαιχτο» UX σε ένα online store!

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: Η προσφορά ποικίλων Shopify discounts δίνει στο κατάστημά σας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το να παραμένετε ενημερωμένοι με τις τάσεις του κλάδου και το να παρακολουθείτε τις στρατηγικές των ανταγωνιστών, σας επιτρέπει να διαφοροποιήσετε το brand σας. Οι μοναδικές και αποκλειστικές εκπτώσεις βοηθούν να ξεχωρίσετε το κατάστημά σας, προσελκύοντας πελάτες που αναζητούν τις καλύτερες προσφορές και ενισχύοντας τη θέση σας στην αγορά.

Συλλογή και ανάλυση δεδομένων: Οι διαφορετικές εκπτώσεις παρέχουν πολύτιμα δεδομένα για τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά των πελατών. Αναλύοντας την απόδοση των εκπτώσεων, οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν τις στρατηγικές marketing και να στοχεύσουν πιο αποτελεσματικά συγκεκριμένες ομάδες πελατών. Αυτές οι πληροφορίες επιτρέπουν καλύτερο σχεδιασμό προώθησης, διασφαλίζοντας ότι οι καμπάνιες είναι βελτιστοποιημένες για μέγιστη αφοσίωση και αντίκτυπο.

Το ξεκλείδωμα των δυνατοτήτων των Shopify discounts είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη του eCommerce

Τα Shopify discounts είναι ένα βασικό εργαλείο για τους εμπόρους που θέλουν να αυξήσουν τις πωλήσεις και να ενισχύσουν την αφοσίωση των πελατών. Προσφέροντας διάφορους τύπους εκπτώσεων, οι ιδιοκτήτες καταστημάτων μπορούν να ανταποκριθούν σε διαφορετικές αγοραστικές συμπεριφορές και προτιμήσεις. Είτε πρόκειται για δωρεάν αποστολή, είτε για έκπτωση ποσοστού, κάθε έκπτωση μπορεί να εφαρμοστεί στρατηγικά για τη βελτίωση των ποσοστών μετατροπών, την ενίσχυση της αφοσίωσης των πελατών και τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας στο εξελισσόμενο τοπίο του eCommerce.