Το cart abandonment (εγκατάλειψη καλαθιού) συμβαίνει όταν οι άνθρωποι βάζουν αντικείμενα στο online καλάθι αγορών τους αλλά δεν τα αγοράζουν. Αυτό μπορεί να είναι απογοητευτικό για τους eCommerce πωλητές. Μια μελέτη από την PYMNTS Intelligence και την Adobe εξέτασε γιατί συμβαίνει αυτό. Διαπίστωσαν ότι δεν είναι προσωπικό - συμβαίνει σε όλους.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι millennials αφήνουν περίπου πέντε καροτσάκια απλήρωτα κάθε μήνα, ενώ η Generation Z αφήνει περίπου τέσσερα. Αυτό συμβαίνει σε διαφορετικούς τύπους eshop. Κατά μέσο όρο, οι άνθρωποι εγκαταλείπουν οκτώ καροτσάκια σε online shops, έξι σε site λιανικής και επτά σε online αγορές κάθε μήνα.

Ένας λόγος για αυτό μπορεί να είναι ότι οι χρήστες εξετάζουν διαφορετικά online stores για να συγκρίνουν τις τιμές πριν αγοράσουν. Αλλά ο κύριος λόγος που παρατηρείται το φαινόμενο του cart abandonment σύμφωνα με τη μελέτη, είναι γιατί οι αγοραστές συχνά δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον τρόπο πληρωμής που προτιμούν.

Η έλλειψη μεθόδων πληρωμής αυξάνει το Cart Abandonment
To ζήτημα του cart abandonment είναι ένα ιδιαίτερα έντονο θέμα για τα eshop. Τι το πυροδοτεί σύμφωνα με μελέτη;

Οι διαφορετικές ηλικιακές ομάδες προτιμούν διαφορετικούς τρόπους online πληρωμής.

Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα είδη λιανικής, η απάντηση εξαρτάται από το τμήμα του κοινού. Σχεδόν το 51% των baby boomers και ηλικιωμένων και το 50% των αγοραστών 0f Generation X προτιμούν τις πιστωτικές κάρτες όταν κάνουν online αγορές. Οι Millennials δεν είναι πολύ πίσω, καθώς σχεδόν το 41% ​​προτιμά επίσης πιστωτικές κάρτες. Μόνο ένας στους τέσσερις καταναλωτές Gen Z μοιράζεται την προτίμηση για πιστωτικές κάρτες.  

Οι χρεωστικές κάρτες είναι ένα άλλο θέμα: είναι η προτιμώμενη επιλογή online πληρωμής για σχεδόν έξι στους 10 καταναλωτές Gen Z, γεγονός που υποδηλώνει ότι ίσως αυτοί οι νεότεροι αγοραστές προσπαθούν να αποφύγουν το χρέος. Το σαράντα ένα τοις εκατό των millennials προτιμούν επίσης τις χρεωστικές κάρτες όταν κάνουν online αγορές, όπως το 33% των καταναλωτών Gen X και το 26% των baby boomers και ηλικιωμένων. 

Περίπου το 3% των καταναλωτών Gen Z επιλέγουν να αγοράσουν τώρα, να πληρώσουν αργότερα (Buy Now Pay Later) όταν πραγματοποιούν online αγορές. Ωστόσο, το BNPL προσφέρει ελαφρώς μεγαλύτερη ελκυστικότητα στους millennials (5,1%) και στο Gen X (5,4%). Από την άλλη πλευρά, σχεδόν το 9% των καταναλωτών Gen Z προτιμά το Apple Pay, ξεπερνώντας κατά πολύ αυτήν την προτίμηση μεταξύ των άλλων γενεών που καλύπτονται στην έκθεση. 

demographics about paying methods to explain cart abandonment
source: PYMNTS |

Η μελέτη δείχνει ότι οι online πωλητές μπορούν να μειώσουν το cart abandonment, διευκολύνοντας τους πελάτες να πληρώσουν. Θα πρέπει επίσης να προσφέρουν τις μεθόδους πληρωμής που προτιμούν οι πελάτες. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι άνθρωποι λένε ότι η δυνατότητα χρήσης της προτιμώμενης μεθόδου πληρωμής είναι ένας σημαντικός παράγοντας όταν επιλέγουν πού να ψωνίσουν online.