Όσο περισσότερο εξελλίσεται το τοπίο του eCommerce και παρουσιάζονται ολοένα περισσότεροι τρόποι για online αγορές, αντίστοιχα βλέπουμε και τον αντίκτυπο στα ποσοστά cart abandonment.

Σύμφωνα με το Statista, τα ποσοστά "εγκατάλειψης καλαθιών" σε πιθανές αγορές φαίνεται να αυξάνονται σταθερά από το 2014 και μετά, αφότου έφτασαν σε ιστορικό επίπεδο το 2012 με 71,98%. Παρόμοιο ποσοστό που να αγγίζει το 70% ξαναπαρατηρήθηκε το 2023 για πρώτη φορά από το 2013. Η αύξηση αυτή ξεπερνάει τις 10 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με την αρχική περίοδο μέτρησης του συγκεκριμένου metric το 2006 με 59,8%.

56% των eshop αδυνατούν να διορθώσουν αποτυχημένες πληρωμές
Οι αποτυχημένες συναλλαγές επηρεάζουν πολλές πτυχές μια επιχείρησης και αυτό γίνεται εμφανές με νέα έρευνα.

Desktop VS Mobile: Η διαμάχη των συκευών

Έχει παρατηρηθεί παγκοσμίως ότι οι αγοραστές ξοδεύουν πολύ περισσότερο όταν τις πραγματοποιούν από desktop συσκευές. Η μέση αξία των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν από desktop συσκευές μέσα στον Δεκέμβριο του 2023, ήταν περίπου 159 δολάρια. Συγκριτικά, οι αντίστοιχες αγορές που έγιναν μέσα από mobile και tablet συσκευές ήταν παρόμοιας αξίας και κυμάνθηκαν μεταξύ 100 με 105 δολαρία.

Αν και τα δεδομένα έδειξαν ότι οι αγοραστές ξόδευαν περισσότερα χρήματα όταν έκαναν αγορές μέσω desktop συσκευών, παρόλα αυτά δείχνουν μεγαλύτερη τάση να προσθέτουν περισσότερα προϊόντα στα καλάθια αγορών τους όταν χρησιμοποιούσαν κινητές συσκευές. Επομένως, οι mobile συσκευές παρέχουν ένα πιο βολικό και προσιτό τρόπο για να κάνουν online αγορές, όμως οι desktop συσκευές παραμένουν η προτεινόμενη επιλογή για πιο ακριβές αγορές.

Παγκόσμια ποσοστά cart abandonment
Source: Statista

Πού ψωνίζουν οι καταναλωτές online;

Ανα το κόσμο, τα digital marketplaces είναι η νούμερο ένα επιλογή για online αγορές τους καταναλωτές. Από τον Απρίλιο του 2023, ένα 35% των καταναλωτών περίπου ψήφισε τα marketplaces ως το πιο αγαπημένο τους κανάλι ηλεκτρονικού εμπορίου ενώ στη συνέχεια κατά σειρά ακολουθούσαν τα σουπερ μάρκετ και τα παντοπωλεία με 15% και οι ιστότοποι DTC με ποσοστό 14%.

Από εμπόρους λιανικής φάνηκε ότι οι παγκόσμιοι καταναλωτές προτιμούν να ψωνίζουν από το Amazon που αναδείχθηκε ως η πιο δημοφιλής online αγορά σε όλο το κόσμο σύμφωνα με τα δεδομένα των επισκεπτών. Το ίδιο το Amazon συνεχίζει αρκετά δυναμικά την πορεία του εισάγωντας νέες AI λύσεις για να βελτιώσει την εμπειρία αγοραστή και να υποστηρίξει τις αγορές.

Η αμερικανική επιχείρηση αντιπροσώπευε περίπου το 1/5 του online traffic της παγκόσμιας διαδικτυακής αγοράς τον Δεκέμβριο του 2023. Η γερμανική και ιαπωνική εκδοχή του ιστοτόπου της Amazon κατέλαβαν την τρίτη και την πέμπτη θέση μεταξύ των κορυφαίων διαδικτυακών αγορών, αποδεικνύοντας περαιτέρω την κυριαρχία της Amazon στην αγορά.