Η Forever 21 κατέθεσε αίτηση πτώχευσης στις Ηνωμένες Πολιτείες για δεύτερη φορά μέσα σε έξι χρόνια. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα κλείσει τα φυσικά της καταστήματα στις ΗΠΑ, ενώ θα συνεχίσει να λειτουργεί το eshop της. 

Όπως μας ενημερώνει το Reuters, η εταιρεία αντιμετωπίζει αυξημένο ανταγωνισμό από online καταστήματα και μειωμένη επισκεψιμότητα στα εμπορικά κέντρα. Στο πλαίσιο της πτώχευσης, θα ξεκινήσει εκπτώσεις σε περίπου 350 καταστήματα.

Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Brad Sell, ανέφερε ότι το υψηλό κόστος και ο ανταγωνισμός από διεθνείς μάρκες, που εκμεταλλεύονται φορολογικές εξαιρέσεις για να μειώσουν τις τιμές τους, επηρέασαν αρνητικά την εταιρεία. Τόνισε ότι οι ξένοι ανταγωνιστές του fast fashion αξιοποιούν την εξαίρεση de minimis, που τους επιτρέπει να εισάγουν προϊόντα αξίας κάτω των 800 δολαρίων χωρίς δασμούς, κάτι που δυσκολεύει τη Forever 21 να παραμείνει ανταγωνιστική.

ΗΠΑ: Δυσκολίες για Shein και Temu με τη φορολογική αλλαγή
Καθώς κινέζικα brand όπως Shein και Temu αποχαιρετούν το φορολογικό παραθυράκι de minimis στις ΗΠΑ, καλούνται να βρουν νέες βιώσιμες λύσεις για το eCommerce.

Οικονομικές απώλειες και επιπτώσεις

Η εταιρεία έχει συγκεντρώσει χρέη 1,58 δισ. δολαρίων, ενώ οι συνολικές της απώλειες ξεπερνούν τα 400 εκατ. δολάρια την τελευταία τριετία. Το 2024 έχασε 150 εκατ. δολάρια, ενώ οι ζημίες της το 2025 εκτιμώνται στα 180 εκατ. δολάρια.

Η εταιρεία ιδρύθηκε στο Λος Άντζελες το 1984 από Νοτιοκορεάτες μετανάστες και έγινε γνωστή για τη μόδα σε προσιτές τιμές. Στο αποκορύφωμά της, απασχολούσε 43.000 εργαζομένους, είχε 800 καταστήματα παγκοσμίως και σημείωνε ετήσια έσοδα 4 δισ. δολαρίων. Ωστόσο, η αδυναμία της να προσαρμοστεί στην ψηφιακή εποχή συνέβαλε στην πτώση της.

Οι δυσκολίες των φυσικών καταστημάτων

Η μείωση της κίνησης στα εμπορικά κέντρα και η άνοδος του eCommerce έχουν οδηγήσει πολλούς retailers στην πτώχευση. Η περίπτωση της Forever 21 μοιάζει με εκείνη της Express, της μητρικής εταιρείας της Bonobos, που υπέβαλε αίτηση πτώχευσης πέρυσι, αναφέρεται στην πηγή. 

Η Sarah Foss, επικεφαλής νομικών και αναδιαρθρώσεων στην Debtwire, εξηγεί ότι οι in-store retailers αντιμετωπίζουν αυξανόμενο κόστος, ενώ οι αποκλειστικά online εταιρείες fast fashion διατηρούν χαμηλότερες τιμές. Το 2024, 20 εταιρείες λιανικής στις ΗΠΑ κήρυξαν πτώχευση, ενώ από το 2016, περισσότερες από 25 αλυσίδες χρεοκόπησαν τουλάχιστον δύο φορές.

Η Forever 21 θα συνεχίσει τις εκπτώσεις στα καταστήματά της και θα δέχεται δωροκάρτες για 30 ημέρες μετά την πτώχευση. Παράλληλα, εξετάζει προτάσεις από επενδυτές που ενδιαφέρονται να αγοράσουν τμήματα της επιχείρησης. Τα διεθνή καταστήματα της εταιρείας δεν επηρεάζονται από αυτή την εξέλιξη.

κατάστημα Forever 21

Εξαγορές και αποτυχημένες προσπάθειες ανάκαμψης

Η εταιρεία είχε κηρύξει πτώχευση και το 2019, αλλά εξαγοράστηκε από την Sparc Group, κοινοπραξία των Authentic Brands Group, Simon Property Group και Brookfield Asset Management. Αν και το 2021 σημείωσε έσοδα 2 δισ. δολαρίων, οι οικονομικές δυσκολίες επέστρεψαν.

Το 2023, η Shein απέκτησε μερίδιο στην Sparc Group, επιτρέποντας στη Forever 21 να πουλά προϊόντα μέσω της πλατφόρμας της. Όμως, η συνεργασία αυτή δεν κατάφερε να αντιστρέψει την πτωτική πορεία της εταιρείας. Σήμερα, η εταιρεία ανήκει στην Catalyst Brands, έναν νέο όμιλο που προέκυψε από τη συγχώνευση της Sparc με την αλυσίδα JC Penney.

Η Σημασία της στρατηγικής τιμολόγησης

Η πτώχευση της Forever 21 δείχνει πόσο σημαντική είναι η σωστή στρατηγική τιμολόγησης στη μόδα, ειδικά στο online περιβάλλον. Καθώς εταιρείες όπως Shein και Temu εκμεταλλεύονται φορολογικά κενά για να προσφέρουν χαμηλές τιμές, οι παραδοσιακοί retailers δυσκολεύονται να ανταγωνιστούν.

Οι καταναλωτές στρέφονται σε πιο οικονομικές online αγορές, αλλάζοντας τις ισορροπίες στον κλάδο. Οι επιχειρήσεις που δεν προσαρμόζονται στις νέες τεχνολογίες, δεν βελτιώνουν την τιμολογιακή τους πολιτική και δεν ενισχύουν την εφοδιαστική τους αλυσίδα, κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. Η εταιρεία αυτή αποτελεί παράδειγμα ότι η επιτυχία στο eCommerce δεν αρκεί να βασίζεται μόνο στη φήμη ενός brand, αλλά απαιτεί στρατηγικές κινήσεις και ανταγωνιστικές τιμές.