Πώς το Facebook Marketplace εξοικονομεί χρήματα στους Gen-Z; Ας δούμε μια ιστορία των NY Times: Η Ellicia Chiu και η Cher Su ξεκίνησαν ένα νέο κεφάλαιο της ζωής τους όταν μετακόμισαν από το Λος Άντζελες σε ένα διαμέρισμα στη ζωντανή γειτονιά Lower East Side της Νέας Υόρκης.

Με μόλις λίγες κούτες, αντιμετώπισαν ένα δύσκολο έργο: Να επιπλώσουν το νέο τους σπίτι. Ωστόσο, αντί να επιλέξουν ακριβά νέα αντικείμενα, στράφηκαν σε μια πιο φιλική προς τον προϋπολογισμό επιλογή: το Facebook Marketplace.

Το Facebook Marketplace «σώζει» τις τσέπες των 20αρηδων

Ενώ γενικότερα, οι αγοραστικές συνήθεις των Gen-Z και Millenials τείνουν να στρέφονται κατ'αποκλειστικότητα στο κομμάτι της τεχητής νοημοσύνης, η ιστορία των δύο κοριτσιών ανοίγει ένα «παράθυρο» για μια μερίδα ανθρώπων που αγαπούν τις οικονομικές επιλογές και υποστηρίζουν τα μεταχειρισμένα αγαθά.

Gen Z και Millennials ψηφίζουν AI shopping
Οι γενιές Gen Z και Millennials προωθούν την ιδέα του AI shopping, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Για την 24χρονη Ellicia Chiu, το Facebook ήταν κάτι περισσότερο από μια πλατφόρμα αγοράς και πώλησης:  Ήταν πρωταρχικός προορισμός για όλες τις αγορές της. Ενώ περνούσε το μεγαλύτερο μέρος του κοινωνικού της χρόνου σε πλατφόρμες όπως το TikTok και το Instagram, βρήκε το Facebook Marketplace να είναι η καλύτερη επιλογή της για οικονομικά έπιπλα και είδη οικιακής χρήσης.

Πολλοί νεαροί ενήλικες, όπως οι Chiu και Su, προσελκύονται από την προσβασιμότητα και την προσιτή τιμή του. Με περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα, το βλέπουν ως έναν θησαυρό από συμφωνίες για αντικείμενα που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά.

«Ως κάποιος που είναι στα 20 του χρόνια, θέλω να έχω καλύτερα πράγματα, αλλά δεν έχω ακόμα τις οικονομικές δυνατότητες για να φτάσω εκεί», είπε η Chiu, η οποία πρόσθεσε ότι προτιμούσε το Marketplace από άλλα site επειδή η διεπαφή του ήταν εύκολη στη χρήση, διευκολύνοντας την εύρεση προσφορών για έπιπλα.

Κατά την τελευταία δεκαετία, το Facebook έχει μειωθεί σε δημοτικότητα, σύμφωνα με έρευνα του Pew Research Center το 2022. Αντίθετα, οι νεότεροι περνούν περισσότερο από τον κοινωνικό τους χρόνο στο Instagram, το TikTok και το Snapchat.

Αγορές με συνείδηση

Το Facebook Marketplace ευθυγραμμίζεται με τις αξίες των περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένων αγοραστών που προτιμούν να ψωνίζουν second-hand. Σε έναν κόσμο που ανησυχεί όλο και περισσότερο για τη βιωσιμότητα, η πλατφόρμα προσφέρει μια φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση. 

Νέα φοιτιτική πρωτοβουλία με δημιουργία βιώσιμου e-shop
Ο Noah Mowery εντυπωσιάζει με τη νέα second-hand βιώσιμη e-shop πρωτοβουλία του και είναι ακόμη φοιτητής!

Ο Δρ Yoo-Kyoung Seock, καθηγητής που μελετά τη συμπεριφορά των καταναλωτών, σημειώνει ότι η αυξανόμενη δημοτικότητα των μεταχειρισμένων προϊόντων μεταξύ των νέων οφείλεται  από περιβαλλοντικές ανησυχίες έως και από οικονομικούς παράγοντες όπως ο πληθωρισμός.

Εξοικονομώντας στην πράξη

Το Facebook Marketplace, το οποίο κυκλοφόρησε το 2016, έγινε γρήγορα βασικό στοιχείο για κυνηγούς ευκαιριών και για εκείνους που ψωνίζουν οικονομικά. Με περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες μηνιαίως, κατατάσσεται ως η δεύτερη πιο δημοφιλής online πλατφόρμα για μεταχειρισμένα προϊόντα, μετά από το eBay. Παρά την τεράστια δημοτικότητά του, η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook, παραμένει σχετικά αυστηρή σχετικά με τους επιχειρηματικούς στόχους και τα δημογραφικά στοιχεία του.

Ένας από τους βασικούς λόγους για την επιτυχία του είναι η ενσωμάτωσή του στο social δίκτυο του Facebook, το οποίο ενισχύει την εμπιστοσύνη μεταξύ των χρηστών. Σε αντίθεση με πλατφόρμες όπως το Craigslist, όπου κυριαρχεί η ανωνυμία, οι χρήστες του έχουν προφίλ με αξιολογήσεις, κάνοντας τις συναλλαγές να αισθάνονται πιο ασφαλείς. Επιπλέον, η ενσωματωμένη ανταλλαγή μηνυμάτων κάνει την επικοινωνία μεταξύ αγοραστών και πωλητών απρόσκοπτη, ενισχύοντας περαιτέρω την εμπειρία χρήστη.

Η απήχηση του Marketplace εκτείνεται πέρα από την προσιτή τιμή και την ευκολία του. Για αγοραστές όπως η Ellicia και η Cher, είναι ένας «θησαυρός». Από έναν καναπέ αξίας 1.200 δολαρίων που αγόρασαν για 145 δολάρια μέχρι έναν παρασκευαστή ρυζιού 150 δολαρίων που κοστίζει 50 δολάρια, βρήκαν αμέτρητες προσφορές που τους βοήθησαν να επιπλώσουν το σπίτι τους on a budget. Ωστόσο, δεν ήταν κάθε αγορά επιτυχημένη, με περιστασιακές προκλήσεις, όπως η αγορά αντικειμένων σε όχι και τόσο καλή κατάσταση.

Συνολικά, Chiu και Su είπαν ότι ξόδεψαν περίπου 1.400$ για περισσότερα από 30 αντικείμενα που αγοράστηκαν και υπολόγισαν ότι εξοικονόμησαν περισσότερα από 3.000$.

marketplace info
source: NYT

Ο Sebastian Ramos, φοιτητής στο Πανεπιστήμιο DePaul στο Σικάγο, χρησιμοποιεί επίσης το Marketplace για να αγοράζει και να πουλά αντικείμενα και μάλιστα μια φορά πήρε έναν δωρεάν καναπέ (εκτιμώμενη τιμή λιανικής: 1.300 $). Έχει επίσης αγοράσει ράφια δίσκων από ακρυλικό βινύλιο (εκτιμώμενη τιμή λιανικής: 45 $, αγοράστηκε για 10 $) και πούλησε το μεταχειρισμένο του Nintendo 3DS (τιμή λιανικής: 200 $, πωλήθηκε για 150 $).

Ο 21χρονος κ. Ramos είπε ότι δεν χρησιμοποιούσε το Facebook για τα social media, αλλά του άρεσε να αγοράζει μεταχειρισμένα αντικείμενα στο Marketplace για να εξοικονομήσει χρήματα και επίσης επειδή του άρεσαν να ψωνίζει σε μαγαζιά.

«Δεν χρειάζεται να πληρώσετε περισσότερα για ένα καινούργιο προϊόν, όταν μπορείτε να βρείτε κάτι που είναι ελαφρώς μεταχειρισμένο, πολύ φθηνότερα», είπε.
marketplace thrift

Η Sarah Williams, η οποία ζει στην Kenosha, Wis., είναι executive assistant και νέα μαμά. Λίγο αφότου η ίδια και ο σύζυγός της ανακάλυψαν ότι περίμεναν μωρό πέρυσι, η κυρία Williams είπε ότι το Marketplace ήταν το πρώτο μέρος που άρχισε να ψάχνει για να αγοράσει βρεφικά είδη.

Το πρώτο στοιχείο στη λίστα της ήταν μια ξύλινη κούνια σε ανοιχτούς τόνους. Αλλά οι κούνιες που βρήκε online έφταναν τα 1.200 $ και ήταν εκτός προϋπολογισμού.

«Οι τιμές ήταν εντελώς γελοίες», είπε η κ. Williams, 24 ετών.

Μετά από μια αυστηρή αναζήτηση δύο εβδομάδων, βρήκε μια κούνια που της άρεσε που είχε καταχωρηθεί στο Marketplace από μια γυναίκα που έμενε κοντά της. Αφού έστειλαν μηνύματα μέσω του Facebook Messenger με τον πωλητή, η κυρία Williams και ο σύζυγός της οδήγησαν μέχρι το σπίτι της γυναίκας για να επιθεωρήσουν την κούνια. Το αγόρασαν για 300 $ - 75% λιγότερο από την αρχική τιμή - αφού είδαν ότι ήταν σε καλή κατάσταση.

«Ήταν μια πολύ ωραία ανταλλαγή», είπε η κ. Ουίλιαμς.
facebook marketplace

Αποτελεί το Facebook Marketplace το μέλλον του second-hand eCommerce;

Στην ουσία, το Facebook έχει γίνει κάτι περισσότερο από μια απλή πλατφόρμα για αγορές και πωλήσεις: Είναι μια αγορά με γνώμονα το community, όπου οι χρήστες μπορούν να συνδεθούν, να εξοικονομήσουν χρήματα και να βρουν κρυμμένους θησαυρούς. 

🤔
Το Marketplace θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στο second-hand eCommerce λόγω της δημοτικότητάς του μεταξύ των νέων καταναλωτών, της ευκολίας χρήσης και της ικανότητας να διευκολύνει τις συναλλαγές με ασφάλεια.