Η Amazon δοκιμάζει την προσθήκη αυτόματων μίνι ρομπότ στα σούπερ μάρκετ Whole Foods για να προσελκύσει περισσότερους αγοραστές με πιο γρήγορο checkout και να ανελιχτεί στον τομέα των τροφίμων.

Αυτή η νέα μορφή καταστήματος επιτρέπει στους πελάτες να αγοράζουν προϊόντα από το online store κατά την περιήγησή τους στο κατάστημα και να τα παραλαμβάνουν στο ταμείο.
Η Amazon δεν είναι η πρώτη εταιρεία που δοκιμάζει το AI assistance σε φυσικά καταστήματα. Το IKEA εισήγαγε μια νέα τεχνολογία στις αποθήκες του, με AI μη-επανδρωμένα drones, ώστε να βοηθούν στη διαχείριση των αποθεμάτων στις τεράστιες αποθήκες.
Η εταιρεία κατασκευάζει επί του παρόντος ένα κέντρο μικρο-εκπλήρωσης δίπλα σε ένα Whole Foods στο Plymouth Meeting της Πενσυλβάνια. Μόλις λειτουργήσει, οι πελάτες θα μπορούν να παραγγείλουν από το eshop της εταιρείας και την υπηρεσία παντοπωλείου της, Amazon Fresh, ενώ θα ψωνίζουν στο Whole Foods.
Ο Anand Varadarajan, ο οποίος επιβλέπει τις παγκόσμιες ομάδες προϊόντων παντοπωλείου και τεχνολογίας της εταιρείας, παρουσίασε μια μακέτα της εγκατάστασης, η οποία θα διαθέτει ρομπότ που μεταφέρουν αντικείμενα όπως σνακ και οικιακά είδη, καθιστώντας τα διαθέσιμα για γρήγορη παραλαβή. Αυτή η ρύθμιση θα επιτρέψει στους πελάτες να αγοράζουν δημοφιλή brands που δεν μεταφέρονται συνήθως στο Whole Foods, όπως για παράδειγμα τα δημητριακά Kellogg’s.
Η Amazon στοχεύει στην απλοποίηση των αγορών παντοπωλείου, μειώνοντας την ανάγκη των πελατών να επισκέπτονται πολλά καταστήματα. Μια έρευνα δείχνει ότι ο μέσος Αμερικανός επισκέπτεται δύο παντοπωλεία την εβδομάδα για να μεγιστοποιήσει την εξοικονόμηση πόρων ή την ποικιλία προϊόντων. Ο Varadarajan σημείωσε ότι ενώ οι πελάτες απολαμβάνουν φυσικές και βιολογικές προσφορές στο Whole Foods, αναζητούν επίσης καθημερινά απαραίτητα είδη που συχνά βρίσκονται αλλού.
Η εταιρεία έχει επιδιώξει επιθετικά ένα μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς παντοπωλείων, έναν τομέα όπου οι καταναλωτές ξοδεύουν σημαντικά. Ο ανταγωνισμός με καθιερωμένους παίκτες όπως η Walmart και η Kroger παρουσιάζει προκλήσεις, ειδικά μετά την εξαγορά της Whole Foods από την Amazon το 2017 με 13,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Με την άνοδο της τεχνολογίας AI, πολλά brands επιδιώκουν να την ενσωματώσουν στις δραστηριότητές τους για να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και να βελτιώσουν τις εμπειρίες των πελατών. Αυτοματοποιημένα συστήματα όπως τα ρομπότ της Amazon δείχνουν πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μεταμορφώσει τις λειτουργίες λιανικής, βελτιστοποιώντας τη διαχείριση αποθεμάτων και την εξατομίκευση. Οι πελάτες πλέον απαιτούν προσαρμοσμένες εμπειρίες και δεν θέλουν γενικές προσφορές, ειδικά όταν πραγματοποιούν πολλαπλές αγορές.
Ο eCommerce «τιτάνας» έχει εντάξει ενεργά στη στρατηγική του τη χρήση του AI. Εργαλεία όπως η Alexa, ο Rufus - AI βοηθός, η αυθημερόν παράδοση συνταγών στη Νέα Υόρκη με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και ο νέος AI βοηθός που στοχεύει να βοηθήσει third-party πωλητές να επιλύσουν γρήγορα προβλήματα λογαριασμού, ονόματι Amelia, είναι μόλις μερικές από τις AI καινοτομίες που έχει εισάγει.

Η στροφή προς την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης σε περιβάλλοντα λιανικής, επιτρέπει στα brands να διευκολύνουν τις λειτουργίες τους και να βελτιώσουν τις εμπειρίες των πελατών. Έτσι, καθώς το eCommerce εξελίσσεται, η εισαγωγή του AI καθίσταται κρίσιμη για να παραμείνουν οι εταιρείες ανταγωνιστικές και να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των καταναλωτών.