Ποια είναι τα κορυφαία eCommerce store παγκοσμίως με βάση τις καθαρές πωλήσεις;
Η eCommerce αγορά περιλαμβάνει την πώληση φυσικών αγαθών μέσω ψηφιακών καναλιών σε ιδιώτες χρήστες, το επωνομαζόμενο B2C. Σε αυτόν τον ορισμό περιλαμβάνονται οι αγορές μέσω επιτραπέζιων υπολογιστών, συμπεριλαμβανομένων των notebook και laptop, καθώς και οι αγορές μέσω κινητών συσκευών, όπως τα smartphones και τα tablets. Ποια είναι τα κορυφαία eCommerce store παγκοσμίως λοιπόν σύμφωνα με τις καθαρές πωλήσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο;
Πριν δούμε αναλυτικά ποια brand απαρτίζουν το τοπ 10, καλό είναι να επισημάνουμε τα εξής για τα δεδομένα που θα εξετάσουμε παρακάτω. Δεν περιλαμβάνονται στην eCommerce αγορά: μόνο πλατφόρμες marketplaces, digital υπηρεσίες (π.χ. ταξιδιωτικά εισιτήρια), online stores που προορίζονται για τη λήψη digital media ή streams, καθώς και online stores που προορίζονται για αγορές Β2Β ή για πωλήσεις μεταξύ ιδιωτών C2C.
Ο όγκος της αγοράς, η ανάπτυξη της αγοράς και όλα τα νομισματικά στοιχεία σε επίπεδο καταστήματος αναφέρονται στις ετήσιες καθαρές eCommerce πωλήσεις κατόπιν αφαίρεσης των επιστροφών.
Τα 10 κορυφαία eCommerce store παγκοσμίως με βάση καθαρές πωλήσεις
Στο παρακάτω διάγραμμα με τα κορυφαία eCommerce store παγκοσμίως βλέπουμε ότι στην κορυφή της λίστας και με μια ασφαλή απόσταση βρίσκεται το Amazon.com που βασιλεύει επί της παγκόσμιας eCommerce αγοράς, κερδίζοντας παγκόσμια έσοδα $138,9 δισ. για το 2023. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί το jd.com με $115,8 δισ. ενώ την τριάδα ολοκληρώνει το Walmart.com με περίπου $65 δισ.
Στη συνέχεια, ακολουθούν τα site της Apple με $47 δισ., το Shein με καθαρές πωλήσεις $36,66 δισ., το coupang.com με $21,22 δισ., το homedepot.com με $19,38 δισ., το target.com με $19,36 δισ., το amazon.de με $17,45 δισ. και η δεκάδα ολοκληρώνεται με το amazon.co.uk που είχε έσοδα $16,79 δισ.
Τι μας λένε τα δεδομένα αυτά για την αγορά του eCommerce;
Βλέπουμε ότι το τοπ 10 απαρτίζεται κατά βάση από Αμερικανούς και Κινέζους παίχτες, με εξαίρεση το αμερικανο-κορεατικό Coupang. Οι επιλογές αυτές μάς δείχνουν την προτίμηση των καταναλωτών για εγχώρια marketplaces. Ιδίως όσον αφορά στα αμερικανικά site στη λίστα με τα κορυφαία eCommerce store παγκοσμίως, είναι brand που κατά κύριο λόγο δραστηριοποιούνται μόνο στις ΗΠΑ. Επίσης, όλα, πέραν του Amazon, διαθέτουν και φυσικά καταστήματα, το οποίο φαίνεται να είναι σημαντικό για την τελική απόφαση μιας και σε πρόσφατη έρευνα γύρω από τα κανάλια που προτιμούν για αναζήτηση το κορυφαίο ήταν η επίσκεψη στα φυσικά καταστήματα, με το 55%.
Ουσιαστικά, τα μόνα site της λίστας που αναφέρονται σε άλλες αγορές αλλά όχι σε κάποια εγχώρια για αυτές εταιρεία, είναι το γερμανικό και βρετανικό Amazon. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία αυτή κατέχει 3 από τις 10 θέσεις στη λίστα με τις καθαρές πωλήσεις.
Όσον αφορά στις κατηγορίες, τα 5 στα 10 είναι marketplaces, 1 είναι λιανοπωλητής fast fashion, 1 είναι τεχνολογική εταιρεία, 1 είναι λιανική αγορά ειδών σπιτιού και τα άλλα 2 είναι αλυσίδες πολυκαταστημάτων και supermarket. Αυτό αποδεικνύει την ανθεκτικότητα των marketplaces και το γεγονός ότι η διάθεση πολλαπλών προϊόντων σε ένα εύρος κατηγοριών, τα κάνει πολύ εκλυστικά για την ολοκλήρωση των αγορών των καταναλωτών καθώς μπορούν να κάνουν ευέλικτες αγορές.
Ποιες οι διαφορές σε σχέση με την επισκεψιμότητα;
Πρόσφατα είχαν κυκλοφορήσει δεδομένα γύρω από τις κορυφαία eCommerce store παγκοσμίως σύμφωνα με την επισκεψιμότητά τους. Και ενώ κάποιος θα περίμενε η δεκάδα αυτή να είναι παρόμοια με εκείνη των πωλήσεων, φαίνεται ότι μιλάμε για σχεδόν δύο διαφορετικές λίστες. Οι μόνες ομοιότητες είναι η κορυφαία θέση όπου και εδώ παραμένει το Amazon.com, αποδεικνύοντας την παντοδυναμία του σε κάθε πτυχή της αγοράς, και το Amazon.de που βρίσκεται στη δέκατη θέση αντί της ένατης.
Μια σημαντική διαφορά είναι ότι σε αυτή τη λίστα όλα τα website είναι marketplaces ενώ στις καθαρές πωλήσεις συναντάμε και άλλου είδους ηλεκτρονικά καταστήματα, τα οποία είναι κάπως πιο αντιπροσωπευτικά της καθημερινής ζωής των αγοραστών. Αυτό είναι ένα αρκετά ισχυρό insight για τη συμπεριφορά καταναλωτών καθώς μας δείχνει ότι το κοινό έχει την τάση να κάνει αναζητήσεις σε store όπου έχει πρόσβαση σε ένα εύρος αντικειμένων και τιμών ώστε στη συνέχεια να μπορεί να κάνει συγκρίσεις και να προχωρά στην τελική αγορά, η οποία δεν συμβαίνει απαραίτητα σε αυτά τα περιβάλλοντα.
Μια επίσης ενδιαφέρουσα διαφορά είναι το γεγονός ότι συναντάμε το Temu στη λίστα με την κορυφαία επισκεψιμότητα, επιβεβαιώνοντας τη δημοτικότητά του και τη ταχέα άνοδο στο μυαλό των καταναλωτών ως πηγή αναζήτησης αλλά όχι σε εκείνη με τις καθαρές πωλήσεις. Και ομοίως τούμπαλιν για το Shein ενώ βρίσκεται στη λίστα για τα κορυφαία eCommerce store παγκοσμίως με καθαρές πωλήσεις δεν συναντάται καθόλου στη λίστα με την επισκεψιμότητα, το οποίο μας δείχνει πιθανά ότι οι αγοραστές του μπαίνουν με σίγουρη πρόθεση για εύρεση αυτού που επιθυμούν και άμεση αγορά.
Συνοψίζοντας είναι πολύ ενδιαφέρουσες οι διαφορές και ομοιότητες ανάμεσα στις λίστες με τα κορυφαία eCommerce store παγκοσμίως. Τα δεδομένα αυτά μας επιτρέπουν να χαρτογραφούμε πιο ορθά το αγοραστικό ταξίδι καθώς η επιλογή των online store για διαφορετικές προθέσεις όπως αναζήτηση ή αγορά μπορούν να επιτρέπουν στα καταστήματα να βελτιστοποιούνται και να προσφέρουν μια καλύτερη εμπειρία. Μπορείτε να διαβάστε περισσότερα retail trends εδώ καθώς και τις τοπ online shopping κατηγορίες σύμφωνα με το Shopify.