Με την ταχέα άνοδο και εξέλιξη του eCommerce, ο σύγχρονος καταναλωτής αναζητά ολοένα και περισσότερο ευελιξία στις αγορές του. Μία από τις πλέον πιο δημοφιλείς τάσεις στον τομέα των πληρωμών είναι το "Buy Now Pay Later" (BNPL) και παρέχει σημαντικά οφέλη τόσο στους καταναλωτές όσο και στους εμπόρους.

Στο παρόν άρθρο, θα δούμε τι είναι αυτή η μέθοδος πληρωμής καθώς και ποια τα τα πλεονεκτήματα της για τους εμπόρους, αναλύοντας πώς αυτή η μέθοδος μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις, να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη και να ενισχύσει το customer retention.

Τι είναι το Buy Now Pay Later;

Η μέθοδος αυτή πληρωμών που μεταφράζεται ως "Αγορά Τώρα Πληρωμή Αργότερα" είναι πρακτικά αυτό που δηλώνει: μια υπηρεσία πληρωμών που επιτρέπει στους πελάτες να καθυστερήσουν την τελική εξόφληση. Μέσω της επιλογής αυτής οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν checkout χωρίς ολοκληρωτική άμεση πληρωμή.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, θα πληρώσουν το οφειλούμενο ποσό σε μια μικρή σειρά δόσεων (συνήθως τέσσερις). Μια αντίστοιχη κίνηση με πιστωτικές κάρτες συνεπάγεται υψηλές χρεώσεις ενώ το Buy Now Pay Later είναι απλό, διαφανές και εξοφλείται γρήγορα.

Ποια είναι τα παγκόσμια trends καταναλωτών 2024;
Εξερεύνησε παγκόσμια trends καταναλωτών για το 2024 που καθοδηγούν τις αγορές και τους αγοραστές.

Πώς λειτουργεί;

Υπάρχουν αρκετές υπηρεσίες που εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία, αλλά όταν εξετάζετε τον τρόπο λειτουργίας του BNPL μπορείτε να δείτε ότι υπάρχουν κάποιες διαφοροποιήσεις. Τα γενικά βήματα που εμπλέκονται και παραμένουν τα ίδια είναι:

◾ Ο πελάτης πραγματοποιεί μια αγορά και επιλέγει την επιλογή Buy Now Pay Later στο checkout.
◾ Αφότου το gateway εγκρίνει την ενέργεια, ο πελάτης καταβάλλει μια μικρή προκαταβολή, συνήθως το 25% του συνολικού ποσού της αγοράς.
◾ Το υπόλοιπο ποσό καταβάλλεται στον πάροχο υπηρεσιών BNPL σε μια σειρά δόσεων που ορίζεται κατά τη διάρκεια του checkout.

Τετράδιο και κομπιουτεράκι με χαρτί με λεκτικό Buy Now Pay Later

Τα οφέλη του BNPL στο ηλεκτρονικό εμπόριο

H υιοθέτηση του BNPL μπορεί να αποτελέσει έναν ισχυρό μοχλό ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις και αποτελεί μια καινοτόμα και αποτελεσματική μέθοδο πληρωμής που προσφέρει πολυάριθμα οφέλη για τους εμπόρους. Ας τα δούμε αναλυτικά:

1. Αύξηση των πωλήσεων

Το Buy Now Pay Later μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην αύξηση των πωλήσεων. Οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να προχωρήσουν σε αγορές υψηλότερης αξίας όταν έχουν τη δυνατότητα να διαχωρίσουν το κόστος σε δόσεις. Τους επιτρέπει επίσης να αγοράζουν προϊόντα που μπορεί να θέλουν πολύ ή να βρίσκουν σε ευκαιρία αλλά να μην διαθέτουν το πλήρες ποσό επί του παρόντος.

Αυτό σημαίνει ότι οι έμποροι μπορούν να παρατηρήσουν μια αύξηση στον μέσο όρο καλαθιού αγορών, καθώς οι πελάτες δεν αισθάνονται την άμεση οικονομική πίεση της πλήρους πληρωμής.

2. Βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη

Η προσφορά της επιλογής BNPL μπορεί να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη, κάνοντάς τον να αισθάνεται ότι έχει περισσότερες επιλογές και έλεγχο στις οικονομικές του αποφάσεις, μέσα από κάθε συσκευή.

Η ευελιξία αυτή καθιστά τις αγορές πιο προσιτές και ευχάριστες, ενισχύοντας την ικανοποίηση και την εμπιστοσύνη προς το κατάστημα.

Τα mobile eCommerce trends για το 2024
Ποια είναι τα mobile eCommerce trends για το 2024 που πρέπει να ακολουθήσουν τα eshop -Τι trendάρει στις τάσεις

3. Ενίσχυση της διατήρησης των πελατών

Οι πελάτες που έχουν θετική εμπειρία με την επιλογή Buy Now Pay Later είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν για μελλοντικές αγορές. Η αυξημένη ικανοποίηση και η ευκολία των πληρωμών συμβάλλουν στη δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες, κάτι που είναι κρίσιμο για τη διατήρηση και την αύξηση της πιστότητας.

4. Προσέλκυση νέων πελατών

Η προσθήκη της δυνατότητας πληρωμής αυτής μπορεί να λειτουργήσει ως μαγνήτης για νέους πελάτες, ιδίως για τους νεότερους καταναλωτές της Gen Z που είναι πιο εξοικειωμένοι με τις ψηφιακές λύσεις και τις εναλλακτικές μορφές πληρωμών.

Οι έμποροι που προσφέρουν BNPL έχουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς προσελκύουν καταναλωτές που αναζητούν ευελιξία στις πληρωμές τους.

Πώς θα προσελκύσεις την Generation Z στο eshop σου;
Generation Z: η ανερχόμενη αγοραστική δύναμη! Εσύ έχεις αναλογιστεί πως θα καταφέρεις να την τραβήξεις στο eshop σου;

5. Μείωση του ποσοστού cart abandonment

Ένα από τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι έμποροι είναι το cart abandonment. Οι καταναλωτές συχνά εγκαταλείπουν τις αγορές τους όταν αντιμετωπίζουν υψηλό κόστος ή έλλειψη άμεσης ρευστότητας.

Η δυνατότητα Buy Now Pay Later μειώνει αυτό το φαινόμενο, παρέχοντας στους πελάτες την ευκαιρία να ολοκληρώσουν τις αγορές τους χωρίς να πληρώσουν ολόκληρο το ποσό εκ των προτέρων.

6. Άμεση ρευστότητα για τους εμπόρους

Παρόλο που οι καταναλωτές πληρώνουν σε δόσεις, οι έμποροι λαμβάνουν το πλήρες ποσό της συναλλαγής άμεσα από τον πάροχο της υπηρεσίας BNPL.

Αυτό σημαίνει ότι οι έμποροι δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας και μπορούν να διαχειρίζονται καλύτερα τις χρηματοροές τους.

7. Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας

Η υιοθέτηση του BNPL μπορεί να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα ενός καταστήματος, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν επιχειρήσεις που προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία στις πληρωμές. Οι έμποροι που δεν προσφέρουν BNPL κινδυνεύουν να χάσουν πελάτες προς τις επιχειρήσεις που το κάνουν.

Χέρι που εικονικά βάζει μετρητά σε κάρτα

8. Αύξηση της εμπιστοσύνης και της πίστης

Οι καταναλωτές αισθάνονται μεγαλύτερη εμπιστοσύνη προς τους εμπόρους που προσφέρουν Buy Now Pay Later, καθώς θεωρούν ότι αυτοί οι έμποροι κατανοούν τις ανάγκες τους και προσφέρουν λύσεις που τους διευκολύνουν.

Αυτό μπορεί να ενισχύσει την πιστότητα και την ικανοποίηση των πελατών, οδηγώντας σε επαναλαμβανόμενες αγορές.

9. Ευελιξία στην εφαρμογή

Η υλοποίηση του BNPL είναι ευέλικτη και μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες του κάθε εμπόρου. Οι πάροχοι BNPL προσφέρουν διάφορες λύσεις που μπορούν να ενσωματωθούν εύκολα σε ηλεκτρονικά καταστήματα ή ακόμη και σε φυσικά καταστήματα, καθιστώντας την υιοθέτηση αυτής της μεθόδου πληρωμής σχετικά απλή και αποτελεσματική.

10. Αξιοποίηση δεδομένων και αναλύσεων

Οι πάροχοι BNPL προσφέρουν συχνά εργαλεία ανάλυσης και δεδομένα που μπορούν να βοηθήσουν τους εμπόρους να κατανοήσουν καλύτερα τις αγοραστικές συνήθειες των πελατών τους.

Αυτά τα δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση των στρατηγικών marketing και την εξατομίκευση των προσφορών.

Shoppertainment: Ποια είναι η νέα τάση του eCommerce;
There is a new trend in town: Shoppertainment. Ποια είναι η νέα αυτή τάση και πώς θα την αξιοποιήσετε για μια συναρπαστική εμπειρία πελάτη;

11. Μείωση των επιστροφών προϊόντων

Η δυνατότητα πληρωμής σε δόσεις μπορεί να μειώσει το ποσοστό των επιστροφών προϊόντων, καθώς οι πελάτες αισθάνονται λιγότερη οικονομική πίεση και είναι πιο ικανοποιημένοι με τις αγορές τους. Επίσης, μέσα του Buy Now Pay Later μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα που όντως επιθυμούν και όχι να συμβιβαστούν με δευτερεύουσες επιλογές λόγω έλλειψης του απαιτούμενου ποσού.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους εμπόρους, καθώς οι επιστροφές προϊόντων μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό κόστος.

12. Συνεργασία με εδραιωμένους παρόχους

Η συνεργασία με εδραιωμένους παρόχους BNPL μπορεί να ενισχύσει το κύρος και την αξιοπιστία ενός καταστήματος.

Οι καταναλωτές αναγνωρίζουν και εμπιστεύονται αυτούς τους παρόχους, γεγονός που μπορεί να μεταφραστεί σε αυξημένη εμπιστοσύνη προς τον έμπορο.

Από την αύξηση των πωλήσεων και τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη μέχρι τη μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης καλαθιού και την ενίσχυση της πιστότητας, οι έμποροι μπορούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα πλεονεκτήματα αυτής του Buy Now Pay Later, οδηγώντας σε μακροπρόθεσμη επιτυχία και ανάπτυξη.

Δεν είναι απλά μια τάση, είναι ένα εργαλείο που, αν χρησιμοποιηθεί σωστά, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά οφέλη και να προσφέρει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε ένα απαιτητικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον.