Οι αγοραστές μπορεί να μην βρίσκονται συνέχεια στις αγορές, όμως οι δαπάνες ενός νοικοκυριού έχουν αυξηθεί κατά πολύ μέσα στο τελευταίο έτος, κυρίως λόγω της αύξησης τιμών.

Όπως αναφέρει το Retail Week, σε έρευνα παρατηρήθηκε ότι σχεδόν οι μισοί από τους καταναλωτές, δηλαδή ένα 48%, είδαν ότι οι μηνιαίες δαπάνες των νοικοκυριών τους αυξήθηκαν σημαντικά συγκριτικά με το προηγούμενο έτος και ένα περαιτέρω 34% είδε επίσης μια μικρή αύξηση. Μόνο ένα 6% ανέφερε ότι δεν είχα κάποια αλλαγή.

Η γενιά που φαίνεται να έχει πληγεί περισσότερο από την απότομη αυτή εκτίναξη του κόστους είναι οι Βaby Βoomers με ένα 56% να αναφέρει ότι οι μηνιαίες τους δαπάνες για το νοικοκυριό έχουν αυξηθεί κατά πολύ από τον Οκτώβριο του 2023, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Παρόλα αυτά και ένα 52% της Gen X καθώς και ένα 44% των millenials τόνισαν ότι είδαν επίσης αύξηση στις δαπάνες του νοικοκυριού.

Πιστοί στο Temu Boomers και Gen X, 3η στο βάθρο η Gen Z
Το Temu έρχεται για την ανατροπή καθώς σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα, το τοπ αγοραστικό κοινό της δεν είναι αυτό που θα περίμενε κανείς!

Συνεπώς, το συμπέρασμα είναι ότι για το 2024 οι αγοραστές θα έχουν λιγότερο budget να διαθέσουν και οι πωλητές θα χρειαστεί να εντοπίσουν τρόπους ώστε να εξασφαλίσουν ότι οι άνθρωποι θα εξακολουθούν ξοδεύουν χρήματα στις επιχειρήσεις τους.

Έφτασε η ώρα για αλλαγές

Με το κόστος της καθημερινής ζωής να αλλάζει τις προτεραιότητες των καταναλωτών, οι πωλητές θα πρέπει να αναζητήσουν καινοτόμες λύσεις για να συνεχίσουν να προσελκύουν αγοραστές.

Έτσι, οι απαιτήσεις θα αυξηθούν για τις μάρκες καθώς οι αγοραστές θέλουν περισσότερες επιλογές αλλά και δείξουν προτίμηση σε κάποιο brand που θα τους εκπλήξει. Όσο περισσότερο πιο ομαλή γίνει η εμπειρία αγοράς καθώς και η μετέπειτα εμπειρία τόσο καλύτερα για τον πωλητή.

Αγοραστές σε μαγαζί

Οι καινοτομίες θα παίξουν επίσης σημαντικό ρόλο, ιδίως στο χώρο της ένδυσης όπου πολλοί αγοραστές δεν επενδύουν το ίδιο και πολλά brand πλέον στρέφονται στη μεταπώληση.

Για παράδειγμα, το Marks & Spencer εισήγαγε τον Ιούνιο μια πρωτοβουλία για μεταχειρισμένες σχολικές στολές, όπου ζητούσαν από τους πελάτες να δωρίσουν τα ρούχα και ως αντάλλαγμα θα είχαν 20% έκπτωση σε επιλεγμένα παιδικά ρούχα, σε μια προσπάθεια να κάνουν τους πελάτες να επιστρέψουν στα καταστήματα.

Οι στολές που μαζεύτηκαν πουλήθηκαν σε καταστήματα μεταχειρισμένων σχολικών στολών στο eBay και σε καταστήματα της Oxfam. Σε πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ M&S/Oxfam Shwopping, οι πωλήτές προσφέρουν επιπλέον κουπόνι αξίας 5 λιρών όταν η δωρεά που γίνεται στην Oxfam περιλαμβάνει κομμάτια ένδυσης από τα M&S.

Σε μια ακόμη προσπάθεια για υπηρεσία κυκλικής μεταπώλησης η Mamas & Papas, που ξεκίνησε τον Μάιο μια πρωτοβουλία όπου οι αγοραστές εάν ανταλλάξουν ένα καρότσι του brand με κουπόνι αξίας έως 150 λίρες. Τα καρότσια στη συνέχεια καθαρίζονται σε βάθος και επισκευάζονται πριν μεταπωληθούν σε καταστήματα outlet.

Είναι μια έξυπνη κίνηση από ένα brand που το κύριο κοινό του είναι οι millennials. Η εφαρμογή τέτοιων λύσεων φιλοδοξεί να προσελκύσει το 85% του δημογραφικού αυτού που σχεδιάζουν να κάνουν περικοπές.

Styl app: Γνωρίστε «το Tinder των ρούχων»
Η νεοφυής φοιτητική εταιρεία Duke λανσάρει το app Styl, το «Tinder των ρούχων» την επανάσταση στις online αγορές.

Πώς μπορούν να δράσουν οι πωλητές λιανικής;

Καθώς πλέον οι τιμές αποτελούν το μεγαλύτερο εμπόδιο για τους καταναλωτές, οι προσφορές και οι εκπτώσεις που προσφέρουν καλή σχέση ποιότητας-τιμής θα μπορούσαν να γίνουν η πρώτη επιλογή για τις στρατηγικές το 2024 καθώς θα μπορούσαν να προσελκύσουν νέους πελάτες. Βέβαια, οι εκπτώσεις δεν πάντα είναι μια σίγουρη τακτική για όλους του κλάδους.

Καλάθι αγορών με ετικέτα έκπτωσης

Τον Νοέμβριο, η Morrisons ανακοίνωσε ότι επενδύει £4 εκατ. σε μειώσεις τιμών για όλη τη χριστουγεννιάτικη γκάμα της ώστε να μειώσει την τιμή 58 δημοφιλών ειδών κατά μέσο όρο 20%. ενώ το Aldi έχει μειώσει το κόστος σε παραπάνω από 150 προϊόντα σε όλα τα καταστήματά της τους τελευταίους μήνες. Δύο μήνες νωρίτερα μια άλλη αλυσίδα σουπερμάρκετ, το Tesco κλείδωσε περισσότερες από 1.000 τιμές μέχρι το 2024, μείωσε τα κόστα σε εκατοντάδες άλλα και εφάρμοσε την πρωτοβουλία της Aldi Price Match σε εκατοντάδες ακόμη.

Για να διατηρηθούν οι υφιστάμενοι πελάτες, φαίνεται ότι τα προγράμματα επιβράβευσης που προσφέρουν εξοικονόμηση και μοναδικές ανταμοιβές θα θέσουν τα καταστήματα λιανικής σε πλεονεκτική θέση.

Για παράδειγμα, στα τέλη του 2022 η Ikea επανασχεδίασε το σύστημα επιβράβευσης, ώστε οι πελάτες να ανταμείβονται μόνο με απλή σύνδεση και αλληλεπίδραση με την εφαρμογή της, καθώς και για την πραγματοποίηση αγορών. Μπορούν επίσης να επιλέξουν πώς θα εξαργυρώσουν τις ανταμοιβές τους, οι οποίες εκτός από εκπτώσεις περιλαμβάνουν και συμμετοχή σε εργαστήρια ή βοήθεια για συναρμολόγηση επίπλων. Στόχος του brand είναι να "προσθέσει αξία στη ζωή των ανθρώπων όταν ψωνίζουν μαζί μας".

Και αυτά είναι λίγα μόνο από τα πολλά παραδείγματα διάφορων brand στην προσπάθειά τους να εξελιχθούν και να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα των υψηλών τιμών και των προσδοκιών των πελατών.